کاشت ابروی طبیعی گامی مثبت و ماندگار در جهت زیباسازی چهره شما

زیبایی

کاشت ابرو روی تاتو یا هاشور همواره مهم ترین دغدغه افرادی است که در گذشته تاتو یا هاشور انجام داده اند اما به دلایلی پس از مدتی از انجام آن پشیمان شده اند و اکنون در پی راه حلی دائمی برای رفع آن هستند .

در حین انجام تاتو و یا هاشور بر روی پوست با ایجاد زخم روی پوست و در پی آن ورود جوهر به بافت فیبروتیک پوست و ماندگار شدن در آن لایه ، حالتی سایه مانند ایجاد شده که همان تاتو ، هاشور و یا میکروپیگمنتیشن  است . اما مشکلی که در این روش وجود دارد آسیبی است که از طریق ایجاد زخم های عمیق و متراکم به بافت پوست وارد می شود و در نتیجه آن بافت فیبروتیک جایگزین بافت سالم و طبیعی می شود . بافت فیبروتیک خون رسانی سطحی و عروق کمتری دارد و حتی با گذشت زمان طولانی از انجام تاتو ، هاشور و ... حالت خون رسانی به حالت طبیعی خود باز نمی گردد و وجود این زخم ها به هر صورتی اعم از اسکار ، تاتو و ... در محل کاشت ابرو ممکن است نتایج کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد  و منجر به کاهش تراکم ابرو شود . بنابراین در افرادی که در گذشته تحت انجام کارهای زیبایی مثل تاتو قرار گرفته باشند احتمال ترمیم  بعد از جلسه کاشت ابروی طبیعی بیشتر از افرادی است که بافت پوستی سالم با خون رسانی طبیعی در ناحیه محل کاشت دارند .

 کاشت ابرو چگونه است ؟

از آنجا که گرافت هایی که برای کاشت مو و ابرو انتخاب می شوند  باید قوی بوده و از مناطقی از سر انتخاب شوند که  در برابر ریزش مقاوم باشند پزشک متخصص با معاینه کامل سر تشخیص می دهد که مناسب ترین ناحیه برای برداشت مو کدام منطقه است اما به طور معمول موهایی که در ناحیه پشت سر قرار گرفته اند فولیکول های قوی تری دارند و گزینه مناسب تری برای برداشت هستند . سپس به واسطه این برش پشت سر بخیه می خورد ، موهای جدا شده در زیر میکروسکوپ قرار می گیرند و  پیاز های مو  با دقت تفکیک می شوند و به وسیله سوزن های مناسب صد ها شکاف با دقت بسیار بالا در  ناحیه کادر ابرو و به صورت دانه ایی قرار می گیرند .

باید در نظر داشت که قطر منافذ از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که منافذ با قطر بالا باعث بیرون آمدن موهای ابرو با حالت ضخیم و غیر طبیعی می شود پس ایجاد منافذ با قطر بسیار کم از اهمیت بالایی برخوردار است. دو هفته بعد از کاشت ابرو بخیه های سرکشیده شده و با گذشت زمان محل بخیه ها بهبود پیدا کرده و ترمیم شده و پس از مدتی  محو می شوند. در کاشت ابرو زاویه رویش مو بسیار مهم است و با زاویه رویش مو در سر تفاوت دارد و باید خواب و جهت ابرو رعایت شود تا بلند شدن و رشد ابرو ها به صورت منظم اتفاق بیافتد.

 

سیکل رویش موهای کاشته شده

هفته اول با بروز زخم ، تورم و کبودی روی ابرو ها همراه است . ماه اول با احساس خارش و پوسته  پوسته  شدن در ناحیه کاشت همراه است ، همچنین به علت آسیب به بافت ها و عصب ها احساس بی حسی در بانک مو و ناحیه کاشت وجود خواهد داشت. رشد نامنظم موهای کاشته شده نیز در ماه اول قابل رویت است . ماه سوم با ریزش ناگهانی فولیکول های کاشته شده همراه است که به شوک ریزشی نیز معروف است. سپس در ماه شش ام رشد دوباره موهای تازه کاشته شده اتفاق می افتد و ابروها چون با رویش منظم همراه هستند حالت می گیرند و می توان نتیجه طبیعی کاشت ابرو را دید .

ماندگاری کاشت ابرو

از کاشت ابرو می توان به عنوان یک روش دائمی یاد کرد اما نتیجه کاشت ابرو تا حد قابل توجهی متاثر از عملکرد متخصص است. همچنین از آنجا که در حین انتقال مو ممکن است فولیکول ها آسیب دیده یا عوامل دیگری رخ دهد، امکان رویش همه فولیکول ها فراهم نیست. بنابراین برخی اوقات کاشت ابرو باجلسات ترمیمی همراه است تا فقدان فولیکول های از دست رفته جبران شود و همچنین موهایی که در جهت مناسب رویش نکرده اند اصلاح شوند و بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.

افزایش ماندگاری موهای کاشته شده

برای ماندگاری نتایج بهتر است توصیه های پس از کاشت ابرو را بصورت کامل رعایت کنیم . نحوه شست و شوی صحیح ابروها ، نحوه خوابیدن پس از کاشت ابرو، خودداری از انجام ورزش و فعالیت های سنگین بدنی و ... از عوامل مهمی هستند که بر ماندگاری نتیجه کاشت ابرو و همچنین عدم ریزش ابروهای تازه کاشته شده بسیار تاثیر گذار هستند. نکات مهمی که توسط پزشک متخصص کلینیک به عنوان راهکارهای تقویت ابروها بعد از کاشت نیز به شما داده می شود را بطور کامل رعایت کنید.

استفاده از سایه یا مداد ابرو غیر استاندارد نه تنها باعث ریزش ابروهای کاشته شده می شود بلکه باعث ریزش ابروهای طبیعی خود فرد نیز می شود. بنابراین استفاده از لوازم آرایشی استاندارد و خودداری از کندن ابروها بسیار مهم است. یکی دیگر از عوامل مهم حفاظت  از موهای کاشته شده اصلاح صحیح ابروها است چرا که ابروها بعد از مدتی به صورت طبیعی رشد می کنند  و نیاز به اصلاح دارند از این رو باید به این نکته توجه بسیاری داشت که از نازک کردن ابروهای تازه کاشته شده خودداری کرد.

عوارض پس از کاشت ابرو

جراحی کاشت ابرو یک عمل ساده و کم خطر است و در صورتی که زیر نظر متخصص پوست و مو انجام شود مشکلی وجود نخواهد داشت اما در صورت انجام دادن در کلینیک نامعتبر عوارض جبران ناپذیری را به همراه  خواهد داشت که سلامتی فرد را به خطر خواهند انداخت . کبودی ، تورم ، خارش و رویش نامنظم از عوارض معمول کاشت ابرو است که موقتی هستند و پس از چند هفته از بین خواهند رفت .

مزایای کاشت ابرو

نمی توان تاثیر ابرو بر چهره را منکر شد و از آنجایی که نیمی از زیبایی صورت به وسیله ابروها مشخص می شود کاشت ابرو را می توان بهترین گزینه برای دستیابی به اهداف زیبایی و درمانی دانست . دائمی بودن ، رشد طبیعی ابروها ، رهایی از دغدغه استفاده از انواع سایه و مداد،  رنگ کردن ابروها  و همچنین ایجاد ظاهری بسیار طبیعی را می توان از مزایای کاشت ابرو دانست.  در واقع کاشت ابروی طبیعی علاوه بر مزایای گفته شده باعث ایجاد حس رضایت مندی و اعتماد به نفس در افراد خواهد شد که تاثیر مستقیم بر کیفیت زندگی و روابط  آن ها خواهد داشت .

کاشت ابرو برای چه کسانی ممنوع است ؟

کاشت ابرو عمل بی خطری است که بسیاری از افراد می توانند آن را انجام دهند با این حال افرادی نیز وجود دارند که کاشت ابرو برای آن ها امکان پذیر نیست و بهتر است سایر روش ها را امتحان کنند .  در هر صورت  بهتر است قبل از عمل کاشت ابرو آزمایش خون انجام شود تا وضعیت سلامتی فرد مشخص شود  . افرادی که بیماری هایی مانند قند خون و یا فشار خون دارند کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو نیستند زیرا ممکن است واکنش بدن این افراد به این عمل سبب ریزش مو در آنها شود . همچنین وجود بیماری هایی نظیر مشکلات قلبی ، نارسایی کبد و دیابت نیز از مشکلات مهمی هستند که قبل از کاشت ابرو باید به آنها توجه شود . افرادی که به داروهای بیهوشی و یا بی حسی حساسیت دارند کاندیدا های مناسبی  برای کاشت ابرو نیستند .  همچنین افرادی که زیر سن مناسب عمل کاشت ابرو یعنی 22 سال هستند بهتر از انجام کاشت ابرو پرهیز کنند . وجود بانک مناسب مو برای برداشت نیز گزینه ایی بسیار مهم است و افرادی که بانک موی مناسب ندارند نمی توانند کاشت ابرو انجام دهند .

هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو با توجه به  متد  و تعداد گرافت های بکار رفته که بسته به مدل و تراکم ابرو دارد متفاوت است با این حال  هزینه ایی بین شش الی هفت میلیون تومان را می توان تخمین زد. شما عزیزان می توانید برای رزرو وقت درمان و انجام مشاوره از طریق راه های زیر با بهترین مرکز کاشت ابروی تهران در تماس باشید :

  • خط مستقیم : 02188780480
  • مشاوره واتس اپ : 09122252731

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/