بیمه ها چه زمانی هزینه عمل بینی را پرداخت می کنند؟ + هزینه جراحی بینی

Cap

بیمه های درمانی تنها برای موارد مشخصی، آن هم بعد از بررسی های لازم، هزینه درمان را پرداخت می کنند. قبل از هرچیزی، آن ها تنها درمان هایی را تحت پوشش قرار می دهند که صرفا جنبه درمانی و رفع مشکل داشته باشد. بنابراین پروسه های پزشکی یا دندانپزشکی که جنبه زیبایی داشته باشد را به ندرت و یا اصلا تحت پوشش قرار نمی دهد.

اما قضیه بیمه عمل زیبایی بینی کمی متفاوت است و در برخی شرایط بیمه ها بخشی از هزینه عمل زیبایی بینی را تحت پوشش قرار می دهند. برای مثال اگر بینی شما به جز مشکل زیبایی شناختی، مشکل عملکردی داشته باشد (به این معنی که تنفس را با مشکل مواجه کند) بیمه برخی از هزینه عمل بینی را به شخص برمی گرداند. به عنوان مثال انحراف بینی که در طی عمل رینوپلاستی (زیبایی بینی) برطرف شود شامل تعرفه های بیمه ای میشود.

بیمه هزینه عمل بینی را در چه شرایطی پوشش می دهد؟

 مشکلاتی که می توانند بیمه ها را مجاب به پرداخت هزینه ها (یا بخش هایی از کل هزینه) کنند محدود هستند و در ادامه به صورت خلاصه مورد بررسی قرار گرفته اند.

تنگی مجرای بینی

مجرای بینی از ابتدای بینی شروع شده و مسیر هوایی را تا ابتدای پشپ حلق ادامه می دهد. گاهی اوقات به دلیل وارد شدن ضربه به بینی و یا یک اتفاق دیگر ممکن است یکی از دو مجراحی بینی دچار تنگی شود.

اگر این مشکل حاد باشد می تواند تنفس را به خطر بی اندازد. هزینه عمل بینی در بیمارانی که قصد جراحی زیبایی بینی نیز دارند می تواند توسط شرکت های بیمه کاسته شود.

بزرگ بودن مخروط داخلی بینی

به مخروط های بینی در اصل شاخک بینی گفته می شود که ساختارهایی حیاتی در داخل بینی ما هستند. این شاخک ها استخوان باریک و اسفنجی برآمده از دیواره حفره بینی هستند که وظیفه آن ها تعدیل جریان هوای ورودی و خروجی از طریق بینی است.

بزرگ بودن این شاخک ها می تواند مشکل تنفسی ایجاد کند و درمان آن می تواند شامل تکنیک جراحی نیز باشد. چنانچه برای برطرف کردن این مشکل قصد عمل دارید بیمه بخشی از هزینه ها را پشش می دهد.

شکستگی جزئی تا شدید استخوان ها بینی

شکسته شدن هر بخشی از استخوان بینی می تواند معضیل بزرگی سوای از زیبایی برای عملکرد بینی و تنفس ما ایجاد کند. شکستگی می تواند باعث وارد شدن آسیب به بافت نرم بینی نیز شود و احتمالا خونریزی را نیز بالا می برد.

چنانچه قصد دارید در کنار ترمیم بینی شکسته اقدام به عمل زیبایی بینی کنید بخش هایی از هزینه عمل (مربوط به ترمیم شکستگی) توسط برخی بیمه ها تقبل می شود.

هزینه عمل بینی در سال 1400 چقدر است؟

تعرفه ها و هزینه عمل جراحی بینی در سال 1400 بسته به هدف از انجام این عمل، بسیار متغییر است. به جز عواملی مانند تجربه و تحصیلات جراح، نوع بینی (بینی گوشتی یا بینی استخوانی)، روش انجام عمل، موقعیت جغرافیایی، تغییرات اقتصادی نقش مهمی در تعیین قیمت عمل بینی در سال 1400 دارند.

 

بنابراین به جای اعلام دقیق هزینه محدوده این عمل را به صورت 6 تا 14 میلیون تومان اعلام می کنند که ممکن است حتی بیشتر هم باشد.

چه بیمه هایی هزینه های جراحی بینی در سال 1400 را کاهش بیشتر می دهند؟

خوشبختانه تعداد بیمه های درمانی در سطح کشور ما زیاد است و اگر پرداخت تمام و کمال هزینه عمل جراحی بینی برایتان مقدور نیست می توانید به شعب یکی از این بیمه ها مراجعه کنید تا در صورت داشتن شرایط خاصی که در این مقالع عنوان شد عمل بینی خود را بدون دغدغه مالی بیشتر انجام دهید.

بیمه هایی که بیشترین کاهش هزینه را برای موارد خاص عمل بینی ارائه می دهند:

بیمه سامان

این بیمه به شرط ارائه سی تی اسکن و دستور پزشک معالج از 1.5 تا 2 میلیون تومان از هزینه جراحی بینی را تقبل می کند.

بیمه تامین اجتماعی

اگر عمل صرفا زیبایی باشد تامین اجتماعی هیچ بخشی از هزینه های جراحی شما را تقبل نمی کند. اما در شرایط خاص (مثلا شکستگی) تا 60 درصد هزینه ها را پوشش می دهد.

بیمه نیروهای مسلح

این بیمه با رعایت شروط و داشتن برخی شرایط هزینه عمل هایی مانند انحراف بینی را تا 30 درصد تقبل می کند.

بیمه ایران

به طور مشابه این بیمه نیز هزینه عمل بینی در سال 1400 اگر به منظور زیبایی باشد را تقبل نخواهد کرد اما اگر قضیه درمانی باشد تا 70 درصد را پوشش می دهد.

سایر بیمه ها عبارتند از:

  • بیمه پارسیان
  • بیما پاسارگاد
  • سینا
  • ما
  • راضی
  • آسیا
  • کارآفرین

منبع: سایت رسمی دکتر شاهین شمس بهترین جراح زیبایی بینی در تهران

https://www.drshahinshams.com/

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/