درمان طبیعی و خانگی افتادگی سینه

افتادگی سینه

سینه ها در افراد مختلف بسیار متفاوت است. اندازه ، شکل و رنگ صفاتی هستند که از ژن ها به ارث می رسند. اما در طول زندگی یک زن ، سینه های او نیز دائما تغییر کرده و رشد می کند. بافت پستان بیشتر از سلولهای چربی ، بافت غده ای و رباطها ساخته شده است که از استخوان یقه تا زیر بغل و از وسط قفسه سینه گسترش می یابد. غده هایی به نام لوبول شیری تولید می کنند که زنان از آنها برای تغذیه کودکان تازه متولد شده خود استفاده می کنند.

افتادگی سینه

با گذشت زمان ، طبیعی است که شکل اصلی سینه ها خاصیت کشش و افتادگی را از دست بدهد. این امر بسیار رایج است اما می تواند باعث نگرانی برخی از خانم ها شود. در حقیقت ، پتوز پستان - اصطلاح پزشکی افتادگی - یکی از شایع ترین مواردی است که توسط جراحان پلاستیک درمان می شود. همه افراد توانایی و تمایل به تغییر ظاهر خود را ندارند ، اما برای شروع تغییرات مثبت برای بهبود نیم تنه شما نیازی به جراحی نیست. انواع مختلفی از روش های درمانی طبیعی و تغییر در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری و یا به حداقل رساندن اثرات افتادگی در پیش بگیرید.

چه چیزی باعث افتادگی پستان می شود؟

شایع ترین علت افتادگی پستان به سادگی گذشت زمان است. صرف نظر از اینکه چه کسی باشید و چه لباسی بپوشید ، زمان و گرانش باعث ضعیف شدن و کشش پوست شما می شود. با این حال ، زنان جوان ممکن است افتادگی پستان را نیز تجربه کنند. گذشته از گذشت زمان ، چندین دلیل دیگر وجود دارد که ممکن است افتادگی را ایجاد کند:

  • حاملگی های چندگانه باعث می شود که رباط هایی که از پستان شما پشتیبانی می کنند ، با افزایش وزن برای حمایت از کودک شما ، کشیده و آویزان شوند.
  • سیگار کشیدن باعث می شود پوست انعطاف پذیری و قدرت خود را از دست بدهد.
  • سینه های بزرگتر و سنگین تر به مرور زمان آویزان می شوند.
  • کاهش شدید وزن می تواند شکل قفسه سینه و شکل ظاهری پستان را به شدت تغییر دهد.
  • اضافه وزن باعث کشیدگی و افتادگی پوست و بافت پستان می شود.
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید باعث تجزیه کلاژن و الاستین می شود.
  • یائسگی باعث تغییرات هورمونی می شود که بر قابلیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد.
  • ورزش سنگین و با شدت زیاد می تواند باعث تجزیه بافت همبند شود.
  • برخی بیماری ها مانند سرطان پستان و سل می توانند بافت و حمایت از پستان را ضعیف کنند.

درمان های طبیعی برای افتادگی پستان

شما هرگز نمی توانید اندازه و شکل اصلی سینه ها را به طور کامل بازیابی کنید ، اما می توانید اقدامات خاصی را برای بهبود بلند شدن و مقاومت نیم تنه خود انجام دهید. این اقدامات شامل موارد زیر است:

  •  ورزش
  • رژیم غذایی و تغذیه
  • حالت بدنی
  • پشتیبانی

ورزش

از آنجا که پستان ها عضله ندارند ، نمی توانید با ورزش بافت پستان را محکم کنید. با این حال ، در زیر سینه ها ، بافت همبند و رشته ای رشته ای وجود دارد که می تواند برای بهبود نمای کلی قفسه سینه شما ورزش کند. تمرینات مختلف قفسه سینه برای بهبود نه تنها قدرت عضلات ، بلکه وضعیت بدن نیز توصیه می شود. برخی از تمرینات معمول برای امتحان کردن عبارتند از:

  •  فشار دادن
  • شنا کردن
  • پرس سینه

افتادگی سینه

رژیم و تغذیه

سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل و سالم برای تغذیه و تغذیه پوست خود داشته باشید تا سالهای سال سالم ، قوی و مقاوم بماند. همچنین حفظ وزن مناسب برای نوع بدن مهم است. اضافه وزن باعث فشار بر روی بافت پوست شما می شود و وزن اضافی ممکن است وزن اضافی به پستان شما اضافه کند ، که ممکن است افتادگی داشته باشد. علاوه بر رژیم غذایی سالم ، تصمیم گیری در مورد سبک زندگی سالم نیز ضروری است. استعمال دخانیات برای پوست و همچنین سلامت کلی شما مضر است. این ممکن است یک عامل موثر در افتادگی پستان باشد. 

نکته مهم ، اطمینان حاصل کنید که در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید و مرطوب باشید. آب به همه چیز در بدن شما قدرت می بخشد و نوشیدن کافی باعث استحکام پوست و بهبود سفتی و استحکام بافت پستان می شود.

 حالت بدنی

وضعیت بد بدن مانند کمر خمیده می تواند باعث آویزان شدن پستانها توسط وزن خود شود و فشار و تنش بیشتری به بافت پستان وارد کند و افتادگی را تشدید کند. از طرف دیگر ، وضعیت خوب بدن به شما یاد می دهد که هنگام حرکت در جایی که کمترین فشار روی رباط ها و عضلات تحمل قرار می گیرد ، موقعیت هایی را بدست آورد. با صاف نگه داشتن پشت و شانه ها ، حالت خوب برای توزیع یکنواخت وزن در بدن و محافظت در برابر افتادگی بدن کمک می کند. 

پشتیبانی

یک سوتین با کیفیت و مناسب به شما کمک می کند تا فشار و فشار روانی بر روی بافت ها و عضلات حمایت کننده پستان شما کاهش یابد. در صورت افزایش یا کاهش وزن کاملاً طبیعی است که افتادگی در پستان خود را تجربه کنید. این می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که از ژنتیک گرفته تا رژیم غذایی تا سبک زندگی متفاوت است. با مراقبت کلی بهتر از بدن ، می توانید قابلیت ارتجاعی و قدرت پوست را بهبود بخشید ، که می تواند اثرات افتادگی را به حداقل برساند.

درمان افتادگی سینه

دلایل افتادگی سینه چیسیت؟

افتادگی بیشتر با افزایش سن رخ می دهد اما دلایلی مانند حاملگی های مداوم، سیگار کشیدن، سینه های بزرگ، افزایش و کاهش وزن زیاد، ورزش سنگین و برخی بیماری ها هم می تواند باعث افتادگی سینه در جوانی شود.

درمان افتادگی پستان چیست؟

با ورزش، تغذیه مناسب، حالت صحیح بدن و پشتیبانی از سینه ها به وسیله سوتین مناسب می توان افتادگی سینه را تا حدوی بهبود بخشید با این حال بهتر است پیش از آنکه سینه ها شل و بد فرم شوند به راه های پیشگیری از شل شدن سینه ها بپردازیم و از افتادگی آن ها جلوگیری کنیم.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/