لباس مناسب برای محل کار

image
  • لباس مناسب برای حرفه‌ های سنتی:

همان‌طور که می‌دانید در حرفه‌های سنتی مانند کار بانکی، حسابداری، مهندسی، وکالت و موقعیت‌های دیگر شرکتی، کارمندان سازمان‌ها نیاز به انجام برخی اعمال محافظه‌کارانه دارند تا صلاحیت و اقتدار خود را به نمایش بگذارند. انتخاب لباس کار مناسب یکی از شروط چنین ارگان‌هایی است. بنابراین، حضور یک کارمند عالی‌رتبه با یک دست کت و شلوار کلاسیک و رنگ تیره یا یک دست مانتو و شلوار تیره با مقنعه هماهنگ، می‌تواند نشان‌دهنده ابهت و مدیریت درست یک سازمان باشد (البته بهتر است این لباس کارمندان سازمان‌های رسمی، طرح‌دار بوده و به رنگ خاکستری تیره یا سیاه باشد). همچنین، استفاده از پیراهن یا بلوزی به رنگ خنثی مانند سفید، عاجی، خاکستری روشن نیز در کنار کت و شلوار مردان می‌تواند جلوه خاصی به این کارمندان بدهد. البته تأثیر، شال‌های رولباسی (در رنگ‌های ظریف و ملایم) را در کنار لباس‌های رسمی کارمندان نباید نادیده گرفت.

  • لباس مناسب برای حرفه‌ های فنی:

کسانی که حرفه‌های فنی را دنبال کرده و در زمینه‌هایی مانند مهندسی فعالیت می‌کنند، باید لباس کاری مناسب با حرفه خود داشته باشند. نحوه لباس پوشیدن این افراد، به‌ویژه زمانی که تازه‌کار هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد. لباس کار چنین افرادی باید به رنگ‌ تیره بوده و حالت محافظه‌کارانه داشته باشد. اما، این افراد می‌توانند بلوز زیر لباس کار خود را به رنگ‌های ملایم انتخاب کنند.

اگر اولین روز کاریتان هست و به این فکر می کنید که چه لباسی بپوشید این مطلب لباس مناسب برای اولین روز کاری و مسافرت شغلیرا بخوانید

  • لباس مناسب برای حرفه ‌های تخصصی:

حرفه‌های تخصصی که نیاز به تمرکز مشتریان بر روی لباس کارمندان خود دارند (مانند مشاوره، آموزش، بازاریابی و انجام کارهای اجتماعی)، نیازمند استفاده از لباس‌های خاص هستند. بهتر است، لباس این افراد در رنگ‌های ملایم بوده و با شرایط کاری آن‌ها هماهنگی داشته باشد. ولی، بلوز و پیراهنی که در زیر لباس فرم استفاده می‌شود، می‌تواند رنگ روشن یا تیره‌ای داشته باشد.

  • لباس مناسب برای مشاغل خصوصی:

در برخی از مشاغل، کارفرما بیشترین فرصت را برای انتخاب لباس‌ کارمندان خود به سلیقه شخصی دارد؛ در واقع، خود این افراد می‌توانند در زمینه انتخاب لباس کارمندان خود خلاقیت‌هایی داشته باشند. شغل‌هایی مانند تبلیغات، هنر، طراحی و سرگرمی‌ها از جمله این موارد هستند. در این مشاغل، افراد باید در مورد زمینه کاری خود تحقیقات جامعی داشته و با نوآوری کامل، نوع شغل و حرفه خود را با انتخاب لباس‌های خاص، بیان کنند. با این حال، پوشیدن کت و شلوار/مانتو و شلوار برش‌دار، در سبک‌ها و رنگ‌های متفاوت می‌تواند ایده خوبی برای این افراد باشد. البته، انتخاب کت و شلوار/مانتو و شلوار با رنگ‌های جداگانه نیز برای چنین مشاغلی قابل‌قبول خواهد بود. اما، بلوز و پیراهنی که در زیر کت و شلوار/مانتو و شلوار این افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید در نگاه اول، ظرافت و خلاقیت حرفه آن‌ها را به بیننده معرفی کند.

در حالی که امروزه، در اغلب حرفه‌ها استفاده از یک شلوار جین به همراه یک پیراهن، تی‌شرت یا مانتو راحتی بسیار مرسوم شده است، اما این نکته مهم را فراموش نکنید که نوع لباس کار باید به گونه‌ای باشد که بتواند تخصص فرد را به‌راحتی، به اطرافیان او معرفی کند. پس، همیشه به یاد داشته باشید که تفاوت بین حرفه‌ها، فقط با انتخاب درست لباس کار کارمندان سازمان‌ها مشخص می‌شود! همچنین، لباس کار افراد باید بتواند راحتی و ایمنی آن‌ها را فراهم کند.

چه نوع لباسی برای حضور در نمایشگاه‌ها، جهت معرفی محصولات یا خدمات خود مناسب است؟

بهتر است به عنوان یک فرد تازه‌کار، در هنگام انتخاب لباس کار، به میزان رسمیت حرفه خود دقت کنیم تا کمتر دچار اشتباه شویم. البته، در چنین شرایطی، طراحان کارآزموده می‌توانند با توجه به حرفه فرد توصیه‌های مفیدی را برای انتخاب لباس کار مناسب به او ارائه دهند. با همه این توصیفات، در حالت کلی، لباس کار افراد باید محافظه‌کارانه انتخاب شده و علاوه بر راحت و مناسب بودن، بتواند سازمان مذکور و خدمات آن را برای بیننده معرفی کند!

اگر دنبال راهی برای تمیز نگه داشتن لباس هایتان هستید خواندن این مطلب 20 نکته مهم برای تمیز نگه داشتن لباس‌های زنان به شما توصیه میشود

لباس کار مناسب برای مردان:

کت و شلوار، بهترین انتخاب برای همه مردان است. لازم است بدانید که رنگ کت و شلوار، اهمیت چندانی ندارد، اما شلوار کار بهت است در رنگ‌های تیره مانند رنگ خاکستری، سیاه یا آبی انتخاب شود. اما پیراهنی که زیر این نوع لباس کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید به سبک اکسفوردی باشد؛ یعنی رنگ روشن و بسیار ملایمی داشته باشد. همچنین، استفاده از شال رولباسی در سبک‌های مختلف، ایده بسیار خوبی است، اما لزومی ندارد که این وسیله جانبی بیش از حد زرق و برق داشته باشد. کفش محل کار مردان بهتر است مانند  لباس کار آن‌ها به رنگ تیره انتخاب شود. البته رنگ سیاه یا قهوه‌ای کفش محل کار مردان باید با رنگ کمربند آن‌ها هماهنگی داشته یا همرنگ آن‌ باشد!

لباس کار مناسب برای زنان:

استفاده از یک دست مانتو و شلوار در محل کار، حالت رسمی‌تری به ظاهر خانم‌ها داده و می‌تواند بسیار راحت باشد. پیراهنی که در زیر مانتو و یا لباس کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است یقه‌دار بوده و در رنگ‌های ملایم و روشن انتخاب شود. همچنین، کفشی که برای محل کار زنان در نظر گرفته می‌شود، باید پاشنه‌ای کمتر از 3 سانتی‌متر داشته باشد (البته استفاده از کفش‌های تخت یا صندل در محل کار خانم‌ها نیز ایده بسیار مناسبی است).

در نهایت به خاطر داشته باشید که جواهراتی مانند انگشتر و ساعت مچی که در محل کار خود مورد استفاده قرار می‌دهید، باید بسیار ظریف و کوچک بوده و طرحی کاملاً کلاسیکی داشته باشد!

اگر می خواهید بدانید با پوشیدن چه لباسی لاغر تر دیده میشوید این مطلب چگونه بلند تر و لاغر تر دیده شویم؟ را بخوانید

نکته مهم برای همه افراد شاغل:

هرگز در هنگام رفتن به محل کار، کوله‌پشتی بزرگی را با خود حمل نکنید، زیرا به همراه داشتن یک کیف دستی کوچک برای گذاشتن پول و مدارک کافی است. همچنین، به عنوان یک کارمند تازه‌کار سعی کنید همیشه، کارت مخصوص سازمانی و رزومه خود را به همراه داشته باشید. برای یادداشت‌برداری از نکات ارائه‌شده توسط کارفرمایان، حتماً کاغذ و قلم داشته باشید. یادتان باشد که همه این وسایل در کیف دستی کوچک شما به راحتی جا می‌گیرد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/