کت و شلوار مناسب مردان

The-4-Best-Shirts-To-Wear-With-A-Navy-Suit-The-Idle-Man

اگر به عنوان یک مرد جوان در جستجوی کت و شلوار مناسبی برای خود هستید، در ابتدا، به قیمت آن دقت کنید تا هزینه خرید شما با بودجه خانواده هماهنگ باشد. برخی از آقایان عقیده دارند که خرید برخی از لباس‌ها به حالت سفارشی، بهتر است، اما لباس سفارشی ممکن است مانند خرید، کاملاً مناسب با سایز بدن فرد نباشد؛ اما اگر قصد دارید لباس انتخابی شما کاملاً مطابق با اندازه بدنتان بوده و هیچ گونه ناهماهنگی نداشته باشد، باید کمی وقت گذاشته و درباره خیاط‌ها، انواع مدل‌ها و فروشگاه‌ها تحقیق کنید. انجام این کارها می‌تواند شما را به یک دست لباس ایده‌آل برساند.

بسیاری از طراحان لباس به آقایان توصیه می‌کنند که قبل از خرید و دوخت لباس جدید، در مورد نوع پارچه و مدل مناسب با هیکل خود، تحقیق کنند. همچنین، لازم است بدانید که مهارت‌های خیاط‌های مختلف، متفاوت بوده و نحوه ارتباط آن‌ها با مشتری و روند کارشان کاملاً متفاوت از یکدیگر است. با همه این توصیفات، به عنوان یک مرد جوان برای انتخاب کت و شلوار مناسب، به ظاهر بدن خود دقت نموده و با توجه به نیازهای هیکل خود، مدل موردنظرتان را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله، چگونگی انتخاب کت و شلوار مناسب ارائه شده و نکات مهم برای انجام درست این کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اگر اولین روز کاریتان هست و به این فکر می کنید که چه لباسی بپوشید این مطلب لباس مناسب برای اولین روز کاری و مسافرت شغلی را بخوانید

هنگامی که شما می‌خواهید کت و شلواری را امتحان کنید، در ابتدای کار باید به دنبال انتخاب پارچه مناسب باشید که با "موضع طبیعی بدن شما" همخوانی داشته باشد؛ این جمله بدان معنی است که فرد باید در حالت ایستاده قرار گرفته و لباس انتخابی خود را در کنار بدنش قرار دهد تا بررسی کند که آیا کت و شلوار انتخابی او با قد و سایز بدنش هماهنگ است یا نه. در واقع، اکثر ما در هنگام انتخاب بسیاری از لباس‌های خود، در شرایط طبیعی نبوده و بیشتر، در زمان جنبش و تلاطم خرید می‌کنیم. یادتان باشد که اگر روند خرید کت و شلوار در چنین موقعیت صورت گیرد، حتماً مناسب بدن فرد نبوده و او را در هنگام حرکت دچار مشکل خواهد نمود؛ بنابراین، در هنگام خرید هر نوع لباس، مخصوصاً کت و شلوار، با حفظ آرامش ایستاده و حرف دل خود را به فروشنده مطرح کنید. سپس با کمک او برای انتخاب مناسب تلاش کرده و هنگام پرو کردن نیز بدن خود را در موضع کاملاً طبیعی قرار دهید. مواردی که آقایان باید در هنگام خرید کت و شلوار به یاد داشته باشند عبارت‌اند از:

شانه‌های کت و شلوار مناسب باید در نگاه اول خوب به نظر برسد؛ یعنی خط شانه باید درست بالای شانه‌ها (که در طول استخوان شانه می‌باشد) قرار گرفته و قد آستین کت متناسب با بلندی بازوی فرد باشد تا بتواند در هنگام حرکت دادن دست‌ها و شانه، راحتی او را تأمین کند. اگر محلی که خط آستین را به ژاکت متصل می‌کند، در امتداد استخوان شانه مردان قرار نگیرد، کت هرگز به درستی سر جای خود نخواهد نشست. در چنین مواردی، بیننده "اثرات موجی" را بر روی کت مشاهده نموده و بر روی آستین و بالای آستر کت، چروک‌هایی تشکیل می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از طراحان مد ادعا می‌کنند که در هنگام خرید یا دوخت کت و شلوار مردانه، قسمت شانه‌ ها یکی از سخت‌ترین مراحل انتخاب تلقی شده و نیاز به تنظیم مناسب دارد. پس شما هم در خرید کت دقت نموده و هرگز کتی با شانه ناهموار خریداری نکنید، زیرا به هیچ وجه نمی‌توان پس از خرید، سرشانه ‌های کت مردانه را تغییر داد و اصلاح نمود.

علاوه بر انتخاب کت مناسب، شلواری که همراه آن خریداری می‌شود، باید متناسب با سایز فرد بوده و پشت آن، صاف بر روی پاهای مردان قرار گیرد. اگر در هنگام خرید، با صحنه‌ای غیر از این روبرو شدید، بدانید که شلوار انتخابی، مناسب شما نبوده و نباید آن را خریداری کنید. همچنین، در هنگام پرو کردن شلوار، بر روی یک صندلی مناسب قرار گرفته و به راحتی شلوار، کشیده شدن و تنگ بودن آن دقت کنید. برای این منظور، شلوار را به آرامی به سمت پایین ران‌ها هدایت نموده و دوباره به سمت بالا بکشید؛ اگر این کار به آسانی صورت گرفت، اندازه شلوار با سایز بدن شما متناسب است. شما می‌توانید با نشستن بر روی یک صندلی، به بررسی چین و چروک‌های افقی زیر باسن که ناشی از بزرگ بودن و انعطاف‌پذیری بیش از حد یا تنگ بودن شلوار است، بپردازید؛ اگر ناحیه پشت ران‌های شلوار بیش از حد چسبان باشد، اندازه آن متناسب با بدن شما نیست.

در چنین حالتی، یک خیاط ماهر می‌تواند فرد را بر روی "صندلی" نشانده و با کشیدن فاق شلوار به سمت خود، بدون هیچ مشکلی، میزان گشادی و تنگی ناحیه پشت لباس را حدس بزند. اگر در هنگام خرید، شلواری تنگ باشد، بعداً امکان جابجایی و تنظیم اندازه آن، متناسب با سایز بدن فرد وجود نخواهد داشت. به همین دلیل، بهتر است شلوارهای مردانه در داخل فاق خود دارای مقدار زیادی پارچه یدکی باشند تا در صورت تنگ بودن، بتوان به راحتی از قسمت اضافی آن استفاده نمود. این کار فقط در صورت دوخت لباس توسط خیاط امکان‌پذیر می‌باشد؛ در صورت خرید، شلوار کاملاً لبه‌دوزی می‌شود.

خواندن این مطلب ملزومات کمد لباس زنانه به شما توصیه میشود

اتو زدن و از بین بردن چین و چروک‌های کوچک در شلوار، از مشکل بالا رفتن پاهای آن از روی کفش و پایین آمدن فاق شلوار از دور کمر جلوگیری نموده و کیس خوردن آن را به طول کامل متوقف می‌کند. این کار، نکته بسیار ظریفی است که فقط خیاط‌های ماهر از آن خبر دارند. همچنین، فراموش نکنید که لبه پاهای شلوار مناسب باید با کفش تماس برقرار کرده و نباید روی کفش جمع شود. البته، برخی از طراحان مد عقیده دارند که قسمت پشت شلوار باید بلندتر از قسمت جلوی آن باشد، یعنی تا قسمت بالای پاشنه کفش (پاشنه واقعی پا، نه پشت کفش) برسد. به نظر طراحان، این روش یکی از ساده‌ترین کارها برای تنظیم اندازه قد شلوار مردان می‌باشد. جالب است بدانید شلوارهایی که در اغلب فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، با این فرض که خریدار شلوار، آن را به یک خیاط، جهت تنظیم اندازه قد، می‌دهد، اندازه آن را کمی بزرگ‌تر از سایز معمول می‌دوزند تا اندازه واقعی شلوار با قرار گرفتن فاق در جای خود، تخمین زده شود.

بسته شدن دکمه ‌های کت در هنگام انتخاب کت و شلوار مناسب:

هنگامی که به عنوان یک مرد جوان قصد خرید کت و شلوار از فروشگاه را دارید، یادتان باشد که پس از بستن دکمه‌های کت، حتماً به سمت جلو بدن خم شوید، زیرا بخشی از روند آزمایش اندازه کت با چگونگی نمایش قسمت جلوی آن کنترل شود. پس هنگامی که در حال تست کردن اندازه کت و شلوار خود هستید، حتماً دکمه‌های کت را بسته؛ یکبار آن را به حالت ایستاده، در ناحیه سینه اندازه‌گیری کرده و بار دیگر، در هنگام خم شدن به جلو بدن و نشستن کنترل نمایید. در این شرایط، باید لبه‌های پایین کت به طور معمول دیده شده و لایه‌های آن در ناحیه عقب کیس نخورد. همچنین، لبه پایین کت‌های مردانه نباید بیش از حد تنگ باشد.

پس می‌توان ادعا کرد که دکمه‌های کت و شلوار باید بدون وارد نمودن هر گونه فشاری، بسته شده و چین و چروکی در آن‌ها ایجاد نشود. در واقع، اندازه کت باید طوری باشد که از لبه پایینی کمی باز مانده و فرد در داخل آن، احساس راحتی داشته باشد. همچنین، دو طرف کت در زیر دکمه‌ها نباید جدا از هم ایستاده و بین دکمه‌ها شکل مثلثی به خود بگیرد. در مقابل، بزرگ بودن کت و شلوار نیز مشکلات خاصی را برای فرد ایجاد می‌کند. کم کردن سایز شلوارهای مردانه به مقدار محدود میسر بوده و خیاط می‌تواند به کمک تجربه خود، تغییراتی را در شلوار شما ایجاد کند، اما همان‌طور که گفته شد، این کار فقط با محدودیت زیاد امکان‌پذیر می‌باشد. پس انتظار نداشته باشید که خیاط بتواند تغییرات بزرگی در اندازه کت و شلوار شما ایجاد کند. اگر با بستن دکمه‌ های کت اندازه آن خیلی بزرگ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد، واقعاً از خرید آن منصرف شوید، زیرا به احتمال زیاد مشکلات شما فراتر از اندازه دور کمر است. در چنین شرایطی باید به دنبال یک کت و شلوار دیگر رفته و برنامه‌ریزی خود را در مورد خرید لباس تغییر دهید.

طول آستین کت مردانه:

بیرون آمدن "یک سانتی‌متر" از طول آستین پیراهن مردانه از زیر آستین کت، یک راهنمای قدیمی برای ایجاد رابطه معمول بین کت و پیراهن زیر آن است؛ بنابراین، یادتان باشد که حدود یک سانتی‌متر از لبه آستین پیراهن شما باید از زیر کت قابل مشاهده باشد. البته این گفته، در حد یک دستورالعمل کلی بوده و لازم نیست در مورد آن بیش از حد وسواس نشان دهید. آنچه در هنگام خرید باید در مورد طول آستین کت مردانه مورد توجه قرار گیرد، این است که آستین کت نباید از قد آستین پیراهن شما، زیاد بالا برود؛ اگر آستین پیراهن از زیر آستین کت قابل مشاهده نبود، موضوع زیاد مهمی تلقی نمی‌شود؛ اما در حالت معمول، نباید آستین پیراهن در زیر آستین کت مردانه به طور کامل پنهان شود؛ حداقل اندازه بسیار کوچکی از آستین پیراهن باید همیشه از زیر کت قابل مشاهده باشد. در مورد اکثر مردان، ضروری است که آستین پیراهن درست بالای استخوان بزرگ مچ دست قرار گیرد؛ اما از آن‌جایی که اندازه بازوهای هر شخص متفاوت می‌باشد، طول آستین پیراهن و کت مردانه باید توسط خیاط تنظیم گردد.

طول قد کت مردانه:

قد کت مردانه باید متناسب با اندازه شلوار باشد. به همین دلیل، هیچ اندازه استانداردی برای قد کت مردانه وجود ندارد؛ مهم‌ترین نکته در این مورد، نظر خود فرد است. با این حال، در هنگام خرید کت و شلوار دقت کنید؛ اگر اندازه دور کمر شلوار متناسب با دور کمر فرد باشد، لبه کت نیز باید بالای منحنی باسن قرار گیرد. در واقع، اندازه ایده‌آل برای قد کت مردانه، قرار گرفتن لبه آن در نزدیک خشتک شلوار می‌باشد تا در هنگام حرکت کردن، در بین پاهای فرد قرار نگیرد، زیرا این حالت روند حرکت شخص را متوقف نموده و پاهای او را دچار مشکل خواهد نمود.

در هنگام خرید یک کت مناسب مردانه، دست‌های شما نشانه بسیار خوبی برای اندازه‌گیری است؛ اگر آستین کت در موضع طبیعی خود باشد، اندازه قد کت نیز خودبه‌خود در محل ایده‌آلی قرار گرفته و قد آن متناسب با قد خریدار خواهد بود. اگر لبه پایین کت کوتاه بوده و در ناحیه پشت بدن در قسمت بالای ناحیه منحنی باسن قرار گیرد، نمی‌توان آن را به طور کامل پایین آورد، اما اگر طول آستین کت از اندازه بازوهای فرد بلندتر باشد، می‌توان بدون مشکل، آن را از ناحیه شانه‌ها تنظیم کرد. با این حال، اگر میزان کوتاه کردن قد آستین‌ها بیش از حد باشد، جای جیب‌های جلو تغییر کرده و در نگاه اول، کاملاً مشهود خواهد بود؛ بنابراین، یادتان باشد که هرگز قد آستین کت را بیشتر از یک یا دو سانتی‌متر کوتاه نکنید.

یقه کت مردانه:

در اکثر موارد، خیاط‌ها می‌توانند به راحتی یقه مناسبی را بر روی کت مردانه نصب کرده و آن را از نظر بدنی، متناسب با هیکل فرد انتخاب کنند. البته این کار در برخی موارد ممکن است به علت نامناسب بود شکل بدن شخص، به کاری چالش‌برانگیز تبدیل شود. در حالت کلی، یقه کت مردانه باید بر روی یقه پیراهن قرار گرفته و بر روی پشت گردن فرد منطبق شود. همه این قسمت‌ها هم باید با نرمی و لطافت، بدون ایجاد شکاف قابل‌ ملاحظه‌ای در یقه کت ایجاد شود. اگر یقه کت مردانه بیش از حد بزرگ و شل باشد، کوچک کردن آن، کار بسیار آسانی است، زیرا خیاط‌ها می‌توانند با شکافتن درز وسط پشتی یقه، اندازه آن را متناسب با پشت گردن شخص تنظیم کنند؛ اما اگر اندازه یقه کت مردانه تنگ و کوچک باشد، خیاط‌ها دیگر نمی‌توانند کاری برای آن انجام دهند.

از آنجایی که انجام تنظیمات یقه در کت و شلوار مردانه به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد، پس سعی کنید در هنگام خرید یا دوخت لباس، با دقت اندازه یقه کت انتخابی خود را بررسی نموده و اندازه آن را مناسب با دور گردن خود انتخاب کنید.

اگر دنبال راهی برای تمیز نگه داشتن لباس هایتان هستید خواندن این مطلب 20 نکته مهم برای تمیز نگه داشتن لباس‌های زنان به شما توصیه میشود

نکات مهم در مورد خرید کت و شلوار مردانه:

اگر در هنگام خرید کت و شلوار، همسرتان، شما را همراهی کند، به راحتی می‌تواند مشکلات موجود در لباس را مشاهده نموده و نکات اصلی هشداردهنده را به اطلاع شما برساند. در واقع، اگر فردی خود به تنهایی برای خرید کت و شلوار اقدام کند، ممکن است علائم "مناسب نبودن" لباس را در آینه متوجه نشده و نتواند اندازه آن را مناسب با اندازه بدن خود تنظیم کند.

متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان، کت و شلوارهای خود را با توجه به ساختار اصلی بدن اکثر مردان طراحی و تولید می‌کنند. این در حالی است که لباس، با بدن برخی اشخاص متناسب نبوده و فقط به دلیل برند خاص تولید آن، خریداری می‌شود؛ بنابراین، در هنگام خرید کت و شلوار صبور باشید، سایزهای مختلف چندین مارک‌ تجاری را امتحان کنید. اگر با این کار موفق به انتخاب لباس مناسب برای خود نشدید، پارچه‌ای برای کت و شلوار خریداری نموده و دوخت آن را به یک خیاط ماهر بسپارید. اگر نمی‌‌توانید برای دوخت کت و شلوار هزینه بالایی پرداخت کنید، بهتر است لباس موردنظر خود را سفارش دهید. برای این کار، بهتر است قبل از سفارش، کت و شلواری را در فروشگاه پوشیده و حرکاتی متناسب با کار روزانه خود انجام دهید تا نتایجی که به دست می‌آورید، دقیق باشد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/