درک مبانی رنگ در لباس مردانه

mint-green-tie-1

در اغلب موارد، مردان بدون حضور در مدارس هنر نمی‌تواند معانی رنگ‌ها را دریابند. در واقع، شانس همیشه همراه آقایان نیست. در زمان شروع ارتباط، چشم‌های همه مردان در مورد رنگ‌های اصلی، سایه‌ها و رنگ‌های مکمل دچار ابهام می‌شود. به همین دلیل، مردان تمایل شدیدی به درک معانی همه رنگ‌ها و سایه ‌ها دارند. البته، این، حالت خیلی بد است که رنگ‌ها، به عنوان یک محرک بصری قدرتمند عمل کرده و بتوانند پیام‌ها را بدون گفتن حتی یک کلمه، به فرد مقابل ارسال کنند. اما، مردان فقط با نگاه کردن به انواع رنگ‌ها، حالت چهره خود را تغییر داده، گاهی آرام، گاهی گرم و گاهی شاد شده یا حالت هنری به خود می‌گیرد. جالب است بدانید که رنگ‌ها، احساسات را در ذهن مردان بیدار می‌کنند. پس، در حالت کلی می‌توان گفت که درک رنگ‌ها توسط مردان، بخش اساسی در انتخاب لباس و پوشش این افراد است.

با وجود همه تفاوت‌ها، هر فرد سعی می‌کند در بین ده‌ها نوع لباس مختلف که در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارد، با رفتن به سمت کمد لباس خود در خانه و با اعتماد به نفس بالا، لباس دلخواه خود را انتخاب کند. با بیان این مقدمه، قصد داریم اصلی‌ترین رنگ‌ها در مورد لباس مردان را به شما معرفی نموده و همه ابزارهای عملی و کمی لازم را (از نظر علم هنر) به شما نشان دهیم تا بتوانید با  مدیریت درست، لباسی با رنگ مناسب را برای همسر و اطرافیان خود انتخاب نمایید.

همیشه، به عنوان یک فرد تازه‌کار، در هنگام خرید لباس سعی کنید که قبل از ورود به فروشگاه نفس عمیق کشیده و با آرامش کامل داخل شوید، زیرا این کار به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب درست و منطقی‌تری داشته باشید.

چرا اکثر پیراهن‌های مردان، سفید و آبی هستند؟

همه ما می‌دانیم که کمد لباس همه مردان، حتی افرادی که از  فروشگاه‌های بزرگ خرید می‌کنند، رنگارنگ نبوده و  لباس‌های آن‌ها فقط با تغییرات کمی، بین رنگ آبی و سفید انتخاب می‌شود. در واقع، می‌توان ادعا کرد که همه مردان در خرید پیراهن، بر روی رنگ آبی و سفید تمرکز دارند.

برای اطلاع از ترکیب رنگ لباس­های مردانه این مطلب را بخوانید

لازم است بدانید که رنگ پایه در انتخاب لباس مردان، همان رنگ آبی است که به راحتی، با پوشش ظاهری آن‌ها (مانند کفش، کلاه، شلوار، کت و غیره) هماهنگ می‌شود. معمولا پیراهن سفید و لباس‌هایی با پایه آبی، حالت خنثی داشته و با لباس‌های متنوع دیگری، کاربرد دارند. پس، فراموش نکنید که مردان می‌توانند پیراهن‌های آبی خود را با انواع لباس‌های شیک دیگر ست نموده و با اضافه کردن لباسی با رنگ شاد به این گروه از پیراهن‌ها، خود را بسیار جذاب و خوشایند جلوه دهند. بنابراین، اگر مشاهده می‌کنید که اکثر لباس‌های موجود در کمد همسر شما نیز دارای سایه‌های آبی، سفید و خاکستری است، تعجب نکنید! بد نیست بدانید که این رنگ‌ها، در بین مردان بسیار کاربردی بوده و می‌توانند به راحتی با لباس‌های دیگر هماهنگ شوند.

در نهایت، در نظر داشته باشید آنچه که مردان را در انتخاب لباس روزانه، موفق نشان می‌دهد، توانایی آن‌ها در انتخاب رنگ‌های پایه‌ای خنثی است.

طرح‌های رنگی اصلی:

در حال حاضر، با توجه به تنوع رنگ‌های موجود در بازار، انتخاب رنگ دلخواه برای افراد جامعه، نسبت به زمان‌های گذشته کمی پیچیده‌ تر شده است، زیرا برای انتخاب لباس مناسب، مردان مجبور هستند با نگاه کردن به همه رنگ‌ها و با در نظر گرفتن شیوه‌های مناسب کاری و ارتباطات خود، رنگ مناسب را انتخاب کنند. به همین دلیل، اگر تنوع رنگ لباس مردان خیلی بالا بوده و افراد موجود در اطراف او نیز، هر کدام متعلق به یک گروه مختلف از جامعه باشند، فرد دچار اختلال شده و در انتخاب درست رنگ‌ها اشتباه خواهد نمود. در چنین شرایطی، فرد باید به چرخه رنگ‌ها دقت نموده و انتخاب درستی داشته باشد که این کار در مرحله نخست، کمی ترسناک  به نظر می‌رسد. ولی فراموش نکنید که چرخه رنگ‌ها به مردان کمک می‌کند تا رنگ‌های پایه موجود در هر رنگی ترکیبی را به راحتی درک نموده و ارتباط آن‌ها با یکدیگر را در تشکیل رنگ و طرح لباس انتخابی خود دریابند.

خواندن این مطلب مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کار به شما توصیه میشود

چرخه رنگ‌ها:

به یاد داشته باشید که داشتن اطلاعات کامل در مورد چرخه رنگ‌ها می‌تواند به طراحان لباس کمک کند تا لباس‌هایی را طراحی کنند که مورد علاقه اکثر قشرهای جامعه باشد، زیرا ترکیب هر رنگ با رنگ دیگر و هماهنگ ساختن آن‌ها باعث ایجاد طرح‌های منحصر به فرد خواهد شد. همه ما می‌دانیم زمانی که رنگ‌ی در کنار رنگ‌های دیگر قرار می‌گیرد، ایده جدیدی را به طراح ارائه داده و به او نشان می‌دهد که چه کارهایی را باید بر روی طرح خود انجام دهد (و چه کاری را نباید بر روی طرح خود انجام دهد). پس، فراموش نکنید که وقتی رنگ‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرد، به طور مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در یک چرخه رنگی به یکدیگر متصل می‌شوند. همچنین، این کار به مردان اجازه می‌دهد تا با یک گروه از رنگ‌های مختلف  نزدیک به هم، ست زیبایی را ایجاد کنند؛ به عنوان مثال کیت آبی تیره، آبی روشن، بنفش و بنفش ملایم از ترکیباتی هستند که می‌توانند ست زیبایی را ایجاد کنند.

نکته مهم دیگر در مورد چرخه رنگ‌ها، رنگ‌های تکمیلی هستند! این رنگ‌ها معمولا روشن بوده و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، طرح‌های قابل توجهی را ایجاد می‌کنند. امروزه رنگ‌های تکمیلی توسط طراحان، اغلب برای طراحی لباس‌های مدرسه یا تم لباس تعطیلات مورد استفاده قرار گرفته و ما از این ترکیبات در برپایی جشن‌ها و مراسمات استفاده بیشتری می‌کنیم. در واقع، اگر در طراحی لباسی از رنگ‌های خوشایند استفاده شود، به نظر جسورانه رسیده و مورد توجه همه اقشار جامعه قرار می‌گیرد.

رنگ‌هایی که برای طراحی لباس‌های مردانه، مورد استفاده طراحان قرار می‌گیرند، باید شامل سه رنگ بوده و در چرخه رنگ‌ها، ب به یکدیگر نزدیک باشند. در چنین مواردی، لباس فرد، ظاهر بسیار متعادلی به او داده و کنتراست کمتری نسبت به مکمل‌های دیگر خود ایجاد می‌کند. البته استفاده از تنوع رنگ در لباس مردانی که دارای رنگ چهره خاصی هستند، نیاز به دقت بیشتری داشته و در انتخاب لباس برای این مردان باید از رنگ‌های مناسبی استفاده شود. در نهایت، مراقب باشید! زیرا استفاده بیش از حد از تنوع رنگ‌ها در طراحی لباس مردان باعث می‌شود که رنگ‌های موجود در لباس، خود را نشان ندهند. در واقع، به کار بردن رنگ‌های زیاد در طراحی لباس مردان سبب دیده نشدن کامل برخی از رنگ‌های خاص در لباس خواهد شد.

در نهایت، این نکته مهم را به خاطر بسپارید که قرار دادن رنگ‌های تصادفی در چرخه رنگ لباس‌های مردان به زیبایی آن‌ها کمک نخواهد کرد. پس، اگر در نظر دارید تا لباس‌های همسر خود را در انواع رنگ‌های مختلف انتخاب کنید، باید دقت کرده و با حذف برخی از رنگ‌ها از چرخه، در انتخاب خود تجدیدنظر کنید. سعی کنید تا به عنوان یک انتخاب‌کننده لباس، به روابط متعادل بین رنگ‌ها دقت نموده و روش استفاده درست از آن‌ها را یاد بگیرید. یادتان باشد که در طرح انتخابی شما باید از رنگ‌های مناسب استفاده شده باشد!

اگر می خواهید بدانید با پوشیدن چه لباسی لاغر تر دیده میشوید این مطلب چگونه بلند تر و لاغر تر دیده شویم؟ را بخوانید

رنگ‌های مصرفی (اصول اولیه):

یادتان باشد که شما با در دست داشتن چرخه رنگ‌ها، باید آماده باشید که طرحی فراتر از بوم سفید و آبی برای لباس‌های مردانه همسر خود ایجاد کنید. البته هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، باید از آداب و رسوم محیط زندگی خود نیز آگاه بوده و شرایط اب و هوایی محل زندگی خود را هم در نظر بگیرید. یادتان باشد که رنگ‌های روشن به طور کلی برای استفاده در فضاهای رسمی و تجاری مناسب نیستند. برای مثال، برای کت و شلوار  مردانه به رنگ آبی روشن یا آبی تیره، استفاده از پیراهن سفید مناسب خواهد بود. پس، به هیچ وجه سعی نکنید تا در این اصول اولیه انتخاب رنگ‌ها، خلاقیت ایجاد کرده و نظم رنگ‌ها را به هم بزنید. با این حال، لباس‌هایی که به صورت گاه و بی‌گاه و در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند از رنگ‌های ملایم انتخاب شوند. البته در مناسبت‌های اجتماعی، شما آزاد هستید تا هر لباسی را که خوب به نظر می‌رسد، بپوشید، ولی این آزادی تا زمانی مناسب خواهد بود که رنگ انتخابی شما بیش از حد به چشم نیاید.

همیشه به یاد داشته باشید که اگر در هنگام انتخاب رنگ برای لباس‌های مردانه دچار تردید شدید، به هیچ وجه لباس‌هایی با رنگ‌های زیاد را انتخاب نکنید. همچنین، در چنین شرایطی بهتر است رنگ انتخابی شما از رنگ‌های روشن‌ باشد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/