ترکیب رنگ لباس­های مردانه

dark_blue_suit--n184a1d3qb_s1500x0_q80_noupscale

اگر طراح لباسی در انتخاب رنگ لباس مردانه دقت نموده و از رنگ‌های هماهنگ استفاده کند، طرح او کاملا بی‌عیب و نقص خواهد بود. پس، می‌توان ادعا کرد که چگونگی انتخاب رنگ‌ها در طراحی لباس مردانه بسیار مهم بوده و احساسات مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله، به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید در انتخاب رنگ‌ها موفق باشید و با پوشیدن لباس‌های مناسب، حس خوبی در خود ایجاد کنید.

استفاده درست از چرخه رنگ‌ها ساده‌ترین راه برای ترکیب مناسب رنگ‌ها است، زیرا نتیجه این کار نه تنها چشم بیننده را نوازش خواهد داد، بلکه حس دلپذیری در خود فرد و اطرافیان او ایجاد می‌کند. بنابراین، ترکیب رنگ‌ها به‌منظور دستیابی به رنگ مناسب لباس مردانه بسیار مهم است. هنگامی که صحبت از انتخاب رنگ‌ها به میان می‌آید، مردان در انتخاب لباس رنگی و درک اصطلاحات موجود در این زمینه دچار سردرگمی می‌شوند. زیرا اصطلاحاتی مانند فیروزه یا مارون، واژه‌هایی نیستند که برای توصیف رنگ پیراهن مردانه، به صورت روزمره مورد استفاده قرار گیرند.

رنگ لباس‌های مردانه:  

هر فردی به منظور دستیابی به دانش عمیق و ساده در مورد چگونگی انتخاب رنگ لباس مناسب برای خود، باید با چرخه رنگ‌ها آشنا باشد. همانطور که می‌دانید این قوانین توسط طراحان لباس نیز اجرا می‌شود. با این حال، خریدار باید لباسی را انتخاب کند که برای اندام و رنگ پوست او مناسب‌تر است. برای این کار، لازم است فرد، اطلاعات خود را در مورد چرخه رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها تکمیل نموده و برای هر رویداد یا جلسه‌ای که در آن شرکت می‌کند، مناسب‌ترین لباس را انتخاب کند.

برای اطلاع از اشکال مختلف بدن زنان و باید ها و نباید های پوشیدن لباس این مطلب را بخوانید

رنگ سال برای لباس‌های مردانه:

چرخه رنگ در سال 1666 توسط "ایزاک نیوتن" توسعه داده شد که هنوز هم این نظریه به عنوان پایه‌ای برای همه نظریه‌های رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چرخه رنگ شامل 12 رنگ پایه می‌باشد. در این چرخه، سیاه و سفید به عنوان رنگ تلقی نمی‌شوند. خاکستری نیز ترکیبی از سیاه و سفید است که به دلیل زیبایی خود، در رده رنگ‌های تیره و روشن کاربرد زیادی دارد. جالب است بدانید که بیشتر رنگ‌های مورداستفاده در لباس مردان به از ترکیب رنگ‌های اصلی ایجاد می‌شود. مثلا طراحان می‌توانند با اضافه کردن مقداری رنگ سفید به رنگ سبز یا با اضافه کردن رنگ سیاه به آن رنگ روشن یا تیره‌ای از این رنگ را به وجود آورند که در لباس مردانه جلوه خاصی دارد. برای درک بهتر رنگ‌ها، خوب است آن‌ها را به سه قسمت تقسیم کنیم. سه رنگ اصلی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارتند از:

  • رنگ قرمز
  • رنگ زرد
  • رنگ آبی

رنگ‌های قرمز، زرد و آبی تنها رنگ‌هایی هستند که نمی‌توان با مخلوط کردن رنگ‌های دیگر، آن‌ها را به وجود آورد. این رنگ‌ها به عنوان قوی‌ترین رنگ‌های بدون سایه تلقی شده و در طراحی  لباس‌های مردانه به میزان قابل‌توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در صورتی که این رنگ‌ها، روشن یا تیره‌تر شوند، چشم‌نواز خواهند بود. به همین دلیل، همیشه از رنگ‌های اصلی تیره یا روشن برای درخشش لباس مردانه استفاده می‌شود.

لباس مردانه به رنگ‌های قرمز، آبی و زرد:

اگر به عنوان یک مرد جوان برای خرید لباس به فروشگاه‌های بزرگ مراجعه کنید، حتما در قفسه‌های فروشگاه رنگ‌های غیرمتعارف زیادی مشاهده خواهید نمود. معمولا در چنین جاهایی، شما می‌توانید کت و شلواری به رنگ قرمز روشن یا یک کت چرمی آبی رنگی پیدا کنید. ولی یادتان باشد که همیشه مجبور نیستید لباسی را که دوست ندارید، خریداری کنید! اما اگر طرفدار بزرگ مد بوده و رنگ‌های خالص قرمز، زرد یا آبی را دوست ندارید، لباسی را انتخاب کنید که در آن، از این رنگ‌ها در قطعات کوچک‌تر استفاده شده باشد. به عنوان مثال، می‌توانید قطعات کوچکی مانند گردنبد یا دستمال کوچک جیبی مردانه را در رنگ‌های اصلی انتخاب نموده و برای تغییر حالت و تنوع رنگ لباس خود مورد استفاده قرار دهید. اگر قطعه اصلی لباس مردانه خود را از رنگ‌های اصلی قرمز، آبی و زرد انتخاب کنید، بدانید که اعتماد به نفس شما بسیار بالا است. البته در موارد خاص هم مردان می‌توانند با انتخاب یک جلیقه آبی، حالت جادویی به کت و شلوار تیره رنگ خود داده و برای ایجاد تاثیر شگفت‌انگیز لباس خود بر روی اطرافیان نیز از یک جفت کفش به رنگ متمایل به زرد در فصل تابستان استفاده کنند.

معمولا رنگ‌های ثانویه که بیشتر توسط طراحان در تهیه لباس‌های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارتند از:

  • رنگ سبز
  • رنگ نارنجی
  • رنگ بنفش

هر یک از این سه رنگ ثانویه، نتیجه ترکیب دو رنگ اصلی است. اگر رنگ زرد با آبی مخلوط شود، رنگ سبز را ایجاد می‌کند، ترکیب رنگ  قرمز با زرد تبدیل به رنگ نارنجی می‌شود و همچنین، اگر رنگ قرمز با رنگ آبی ترکب شود، رنگ بنفش به وجود خواهد آمد. در حالت کلی می‌توان گفت که رنگ‌های ثانویه، با عناصر اولیه رنگ در تضاد بوده، اما به عنوان رنگ‌های مکمل در طراحی لبا‌س‌های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب لباس مردانه به رنگ نارنجی، بنفش و سبز:

زمانی که رنگ‌های اصلی با هم ترکیب می‌شوند، رنگ‌های مکمل متنوعی را به وجود خواهند آورد که در چشم بیننده بسیار قابل توجه است. به همین دلیل، بهتر است در انتخاب الگوها و مدل لباس‌های مردانه که در رنگ‌های مکمل طراحی می‌شوند، توجه زیادی شود. یک اشتباه کوچک در ترکیب دو قطعه لباس مردانه با رنگ‌های مکمل، خریدار را به تفکر واداشته و دچار تردید خواهد نمود. به عنوان مثال، اگر فردی یک شلوار آبی را با کت نارنجی ست کرده و از یک جفت کفش قرمز استفاده کند، هرگز جذابیتی را در نظر بیننده ایجاد نخواهد کرد. پس بهترین راه استفاده از قدرت و جذابیت رنگ‌های مکمل، دقت در انتخاب جزئیات لباس مردانه برای نوازش چشم بیننده است. به عنوان مثال، یک مرد به هیچ وجه نباید از کفش سبز یا قرمز در هنگام پوشیدن کت و شلوار آبی استفاده کند. این فرد برای افزایش جذابیت لباس خود می‌تواند یک دستمال جیبی کوچک به رنگ نارنجی انتخاب نموده یا یک پیراهن بنفش با دکمه‌های زرد خریداری کند. در واقع، انتخاب این گزینه‌ها جذابیت لباس را افزایش داده و سادگی، لباس اصلی را به رخ بیننده خواهد کشید. پس، سعی کنید همیشه  سادگی لباس اصلی خود را حفظ کره و با قرار دادن قطعات کوچک رنگی مانند گردنبند یا دستمال جیبی، شگفتی خاصی را در طراحی لباس مردانه ایجاد کنید. رعایت این اصول، جذابیت شما را بالا خواهد برد!

اگر می خواهید بدانید با پوشیدن چه لباسی لاغر تر دیده میشوید این مطلب چگونه بلند تر و لاغر تر دیده شویم؟ را بخوانید

رنگ‌های میانی دیگری که در طراحی لباس‌های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارتند از:

  • رنگ قرمز مایل به بنفش
  • رنگ زرد مایل به نارنجی
  • رنگ زرد مایل به سبز
  • رنگ سبز مایل به آبی
  • رنگ آبی مایل به بنفش

در واقع، باید توجه داشته باشید که کلید بهبود سبک شما در انتخاب رنگ‌های مناسب برای لباس مردانه، داشتن اطلاعات کامل در مورد رنگ‌های میانی  است که ​به عنوان سومین چرخه رنگ، در لباس‌های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رنگ‌ها سایه‌هایی از رنگ‌های اولیه و ثانویه نیستند، بلکه رنگ‌هایی هستند که به تنهایی و با استفاده از رنگ‌های خاص ایجاد می‌شوند. اگر شما در مورد این رنگ‌ها فکر کرده و احتمالا یک شلوار زرد مایل به نارنجی بخرید، حتما باید به خرید ژاکت آبی مایل به بنفش هم فکر کنید.

چگونگی انتخاب درست رنگ لباس مردانه:

همه مردان در هنگام انتخاب سبک مناسب لباس خود نیاز دارند که به جنبه‌های مختلفی توجه کنند. این جوانب عبارتند از: نسبت رنگ‌ها به هم، تناسب اندام خود، کیفیت پارچه انتخابی و ترکیب رنگ تک تک لباس‌ها. ترکیب مناسب رنگ‌ها برای مردانی که می‌خواهد از هر نگاهی جذاب به نظر رسیده و لذت کامل را از لباس پوشیدن خود در هر شرایطی داشته باشند، ضروری است. ناهماهنگی موجود بین رنگ‌ها در چنین مواردی می‌تواند منجر به ایجاد ناهمگونی بین لباس‌های مردانه شده و آن‌ها را از فضای مناسب طراحی خارج کند.

در تئوری چرخه رنگ‌ها، بسیاری از رنگ‌ها با یکدیگر همخوانی ندارند. قانون چرخه رنگ بیان می‌کند که هرگز نباید بیش از سه رنگ در یک ست لباس مردانه استفاده شود. ولی در دنیای امروز رعایت این اصل در عمل، یک داستان متفاوت است! با همه این توصیفات، فراموش نکنید که می‌توان رنگ‌ها را با استفاده از راهکارهای مختلف با یکدیگر هماهنگ نمود. پس، اگر به عنوان یک مرد جوان، شجاع بوده و اطلاعات کاملی در مورد رنگ دارید، می‌توانید با ترکیب تعداد بی‌شماری از رنگ‌ها، اقلام مناسبی از لباس‌ها را برای خود انتخاب کنید. یادتان باشد زمانی که رنگ‌ها و سایه‌ها با هم هماهنگ شده و به درستی ترکیب شوند، جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند. البته انجام این کار، نیاز به تمرین زیاد، کمی مطالعه و دسترسی به انواع مختلف لباس مردانه دارد.

معمولا اکثر مردم در خرید لباس به سه رنگ اصلی می‌اندیشند که به طور کلی، امن‌ترین و کارآمد ترین ابزار برای اجتناب از ترکیب رنگی فاجعه‌بار است، زیرا انتخاب نادرست سه رنگ مکمل یا سه رنگ میانی، ترکیب رنگ‌های زشتی را ایجاد نموده و فاجعه به بار خواهد آورد.

رنگ‌های مکمل برای لباس‌های مردانه:

همانطور که گفته شد قرار دادن این رنگ‌ها در کنار رنگ‌های اصلی کنتراست شدیدی ایجاد خواهد نمود که پوشیدن لباس‌هایی با این ترکیب رنگ نیاز به جسارت داشته، اما سبب افزایش جذابیت لباس انتخابی مردان می‌گردد. پس، می‌توان ادعا کرد که بهترین راه برای استفاده از رنگ‌ها، داشتن لباس تک رنگ و لوازم جانبی در رنگ‌های متفاوت است.

استفاده از ترکیب رنگ‌های اصلی و مکمل در لباس‌های مردانه:

وقتی که یک طراح تلاش می‌کند تا با حفظ سادگی، لباسی با ترکیب رنگ‌های خوب ایجاد کند، لباس ایجادشده بسیار جذاب و خوش‌آیند خواهد بود. با این حال، ترکیب خاصی از رنگ‌ها وجود دارد که استفاده از آن‌ها در لباس‌های مردانه جذاب بوده و لباس را بسیار موقر نشان خواهد داد.

امروزه ترکیب‌های مختلفی از لباس‌های رنگی مردانه در بازار وجود دارد که پوشیدن آن‌ها را در محل کار یا جلسات و میهمانی‌ها جذاب بوده و ظاهر خسته‌کننده فرد را از بین می‌برد. با این حال، بهتر است به عنوان یک مرد جوان، وقتی قصد دارید لباسی را برای رفتن به محل کار خود انتخاب کنید، از یک کت خاکستری استفاده کنید تا بتوانید لوازم جانبی آبی رنگ را با آن ست کرده و جذابیت بیشتری به ظاهر خود بدهید.

ترکیب رنگ‌ها در لباس‌های رسمی مردان:

یکی از بهترین رنگ‌ها جهت استفاده در محل کار مردان، در یک نگاه هوشمندانه، انتخاب رنگ شتری است، زیرا رنگ شتری با رنگ قهوه به شدت همخوانی داشته و با یک بلوز روشن، ست بسیار شیک و مناسبی را ایجاد می‌کند.

استفاده از ترکیبات رنگ سبز در لباس‌های مردانه:

مردان جوان باید این نکته را به خاطر داشته باشند که با انتخاب رنگ‌های متنوع در کنار یکدیگر، وارد یک قلمرو هیجانی می‌شوند. این افراد می‌توانند با به کار بردن رنگ‌های روشن مانند پرتقالی و سبز لباس مناسبی را برای فصل  تابستان خود انتخاب کنند. در چنین شرایطی، سعی کنید با استفاده از یک شلوار جین آبی و یک پیراهن نارنجی یا سفید، ست مناسبی را برای خود ایجاد نمایید، زیرا به نظر می‌رسد که این نوع ست کردن، علاوه بر ساده بودن،  می‌تواند دید مثبت بیینده را برای مشاهده جذابیت لباس شما باز کند.

برای اطلاع از مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کاراین مطلب را بخوانید

نکات مهم برای راهنمایی مردان جهت ترکیب درست رنگ‌ها:

به یاد داشته باشید که داشتن اطلاعات کامل در مورد چرخه رنگ‌ها، اولین قدم برای انتخاب درست لباس مردانه است. قانون استفاده از سه رنگ اصلی، در کنار رنگ‌های مکمل دیگر، چشم بیینده را بیشتر به سمت خطوط متقارن موجود در لباس خواهد کشاند. البته مردان می‌توانند لباس‌های پررنگ را با هم پوشیده و در کنار آن‌ها از یک رنگ ملایم به عنوان یک قطعه جداکننده استفاده کنند؛ مثلا این قطعه انتخابی می‌تواند عینک باشد.

در نهایت، بهتر است برای انتخاب درست رنگ‌ها، نوع  مناسبت‌ها و آداب و رسوم محیط زندگی خود را در نظر گرفته و رنگ لباس‌های خود را ارزیابی کنید. یادتان باشد که اگر چه ممکن است در بیشتر شرایط مد روز برای لباس مردان، رنگ‌های روشن باشد، ولی گاهی اوقات استفاده از یک کراوات ساده سیاه و سفید نیز می‌تواند به جذابیت شما بیافزاید. نکته مهم در انتخاب رنگ لباس محل کار، استفاده از رنگ‌های هیجان‌انگیز است که در بالا بردن روحیه افراد و روش نمودن دفتر کار آن‌ها بسیار موثر خواهد بود.

در آخر، توجه داشته باشید که انتخاب رنگ مناسب برای لباس مردان علاوه بر خود فرد، برای اشخاص دیگر نیز بسیار مهم است، زیرا زمانی که مردی در محل کار یا مناسبت‌های مختلف از لباسهای شاد و مناسب استفاده می‌کند، تاثیر مثبتی در اطرافیان داشته و حال و هوای محیط را عوض خواهد نمود. نکته کلیدی برای انتخاب درست رنگ لباس‌های مردانه، ایجاد تعادل بین همه رنگ‌های اصلی، رنگ‌های مکمل و سایه‌ها است. ولی فراموش نکنید که استفاده از رنگ سیاه و سفید نیز ممکن است برای هر کسی که تمایل دارد، جذاب باشد، خالی از لطف نخواهد بود، زیرا فرد می‌تواند با افزودن رنگ‌های اصلی به این رنگ‌ها، ظاهر خود را بیش از پیش جذاب کند. بهترین و مناسب ‌ترین زمان برای آزمایش و انتخاب درست رنگ‌ها استفاده ار لباسهای مختلف موجود در کمدتان،  در یک شرایط آرام و بدون استرس است. ولی در مواقع تردید، به چرخه رنگ نیوتن مراجعه کنید، زیرا در این چرخه دلایل مختلفی برای در کنار هم قرار دادن رنگ‌های در طی چند قرن اخیر ارائه شده است!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/