لیست خرید برای سه ماهه اول بارداری

Week-34-Tips

همه ما می‌دانیم که زنان بعد برای گذراندن نه ماه بارداری، معمولا به وسایلی نیاز خواهند داشت که وجود آن‌ها برای حفظ سلامت مادر و جنین داخل رحم او ضروری است. از آن‌جایی که در طول هفته‌های اول از دوران بارداری، حال عمومی زنان خوب نیست و بدن این مادران هنوز به فرایند بارداری عادت نکرده است، اگر همسر یا اطرافیان به مادر باردار کمک نکنند، او قادر نخواهد بود تا برای خرید لباس‌های موردنیاز خود به تنهایی اقدام کند. بنابراین، بهتر است خانم‌های جوان قبل از آغاز حاملگی، لیستی از مایحتاج سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری را تهیه نموده و آن‌ها را خریداری کنند. در ادامه این مقاله، لیستی از لوازم ضروری زنان در سه ماهه اول بارداری ارائه شده است که به شرح زیر می‌باشد:

اگر به دنبال لباس مناسب بارداری هستید این مطلب انتخاب لباس بارداری مناسب را بخوانید

کتاب‌های بارداری برای سه ماهه اول بارداری:

حال که دوران بارداری شما آغاز گردیده است، باید کتاب‌های مخصوص دوران حاملگی و تربیت فرزند را تهیه نموده و با مطالعه آن‌ها، از اصول و روش‌های بارداری و پرورش نوزادان آگاه شوید. البته امروزه با پیشرفت علم، مادران جوان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای ماه به ماه بارداری، همه نکات لازم را که فرد باردار باید از کارشناسان و پزشکان متخصص زنان و زایمان دریافت کند، به دست آورند.

شلوار جدید و یا کمربند بارداری برای سه ماهه اول بارداری:

همانطور که می‌دانید شکم زنان در طول سه ماه اول از دوران بارداری ممکن است زیاد بزرگ نشده و رشد قابل توجهی نداشته باشد، اما معمولا شلوارهای دوران قبل از حاملگی، حتی برای چند هفته اول از دوران بارداری نیز مناسب نیستند. پس بهتر است به عنوان یک زن باردار شلوار جدیدی را که حالت کشی دارد، تهیه نموده و از آن استفاده کنید. یادتان باشد که کمربند شلوار شما باید کاملا راحت بوده و بتواند سطح شکم و کمرتان را بپوشاند. ولی اگر نمی‌خواهید هم زمان با شروع دوران بارداری اقدام به خرید لباس‌های جدید بکنید، سعی کنید وسیله‌ای کمربند-مانند را تهیه نموده و همراه خود داشته باشید، زیرا این وسیله علاوه بر راحت نگه داشتن شکم و کمر، مامور حمایت از موجود جدید درون رحم شما خواهد بود که به تازگی زندگی خود را شروع کرده است. جالب است بدانید که بعضی از زنان گزارش داده‌اند که استفاده از این نوع کمربندها به کاهش ویار صبحگاهی مادران باردار نیز کمک شایانی می‌کند.

اگر به دنبال شلوار بارداری مناسبی هستید این مطلب چگونه میتوان شلوار مناسبی را برای بارداری انتخاب کرد؟ را بخوانید

بالش بدن برای زنان باردار برای سه ماهه اول بارداری:

یکی از لوازم مورد علاقه زنان در دوران بارداری، بالش بدن است. به خاطر داشته باشید که استفاده از این وسیله، حتی در اوایل حاملگی هم می‌تواند ناراحتی‌های ناشی از این دوران را در بدن شما به میزان قابل توجهی کاهش دهد، چون بالش‌های بدن خواب شب بهتری را برای مادر حامله به ارمغان آورده و خستگی روز را از بدن این افراد خارج می‌کنند.

لوازم موردنیاز برای مراقبت از دهان و دندان در بارداری برای سه ماهه اول بارداری :

 به علت این که دهان برخی از زنان در دوران بارداری خشک‌تر از قبل شده و لثه‌های او حساس‌تر می‌شود، این افراد بیشتر از سایر خانم‌ها در معرض ابتلا به گینوییت هستند. همچنین، پیشگیری از ابتلا به بیماری پریودنتال در زنان باردار بسیار حیاتی است. مادران باردار می‌توانند با داشتن یک مسواک مناسب و نرم و استفاده روزانه از نخ دندان، از دهان و دندان خود محافظت نموده و تازگی و سلامتی را برای بدن خود به ارمغان بیاورند، البته امروزه محصولات بهداشتی متنوعی در داروخانه‌ها وجود دارد که زنان را در طول دوران بارداری خود، برای به دست آوردن سلامتی یاری می‌کنند.

سینه‌بند پنبه‌ای راحت برای بارداری:

معمولا با شروع دوران حاملگی، سینه‌های اکثر زنان حساس‌تر از قبل شده و ممکن است آن‌ها را نیازمند  استفاده از سینه‌بندهای حاملگی بکند. این افراد می‌توانند با خرید یک سینه‌بند ورزشی یا راحت از جنس پنبه که بدون لایه زیری سفت است، به حمایت از سینه‌های خود پرداخته و ناراحتی این دوران را کاهش دهند. اگر شما به عنوان یک زن جوان و بی‌تجربه برای اولین بار حامله شده‌اید، بدانید که شکم شما تنها بخشی از بدن نیست که بزرگ‌تر می‌شود؛ بلکه باید خود را آماده تغییرات اساسی در کل بدن نموده و با برخی از تغییرات شگفت انگیز، مخصوصا در ناحیه سینه‌های خود کنار بیایید.

اگر به دنبال سوتین مناسب بارداری هستید این مطلب نکات مهم برای خرید سینه بند مناسب بارداری را بخوانید

لوسیون بدن برای زنان باردار:

همانطور که می‌دانید پوست بدن زنان ممکن است با شروع دوران بارداری خشک شده و در ناحیه شکم (که در حال رشد است و پوست آن باید گسترش یابد) با مشکل خارش و کشیدگی روبرو شود. استفاده از کرم مرطوب‌کننده یک راه عالی برای حل این مشکل بوده و همه مشکلات مادر را در دوران بارداری از بین خواهد برد. البته، یادتان باشد که برای آگاهی از سایر محصولات بهداشتی که در این مورد موثر هستند، شما می‌توانید به یک پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نموده و اطلاعات لازم را از او دریافت کنید.

مجله‌های مخصوص  بارداری برای سه ماهه اول بارداری :

شما با شروع حاملگی، سفر باورنکردنی را آغاز کرده‌اید، زیرا در طول این نه ماه تمام احساسات و فکر شما نسبت به قبل فرق کرده و سوالات زیادی در ذهنتان ایجاد خواهد شد. بنابراین، بهتر است برای از بین بردن شک و شبهه موجود در ذهن خود، مجلات تخصصی حاملگی را تهیه نموده و آن‌ها را با دقت کامل بخوانید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی با فرد کوچکی که در داخل بدن شما در حال رشد است، ارتباط برقرار کرده و برای دوران نقاهت پس از تولد کودکتان نیز  یادداشت‌های متنوعی داشته باشد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/