چگونه لباس مناسبی را برای بعد از زایمانم انتخاب کنم؟

dressing-postpartum-1024x683

همه ما می‌دانیم که داشتن نوزاد، احساس بسیار زیبایی را به زندگی مادر هدیه می‌کند. با این حال، یافتن لباس مناسب برای روزهای بعد از پایان دوران بارداری ممکن است یک چالش بزرگ برای همه خانم‌های جوان باشد. همانطور که می‌دانید بدن مادر در دوران بارداری تغییرات گسترده هورمونی را پشت‌سر گذاشته و دچار تحولات ظاهری فراوانی می‌شود، اما جالب است بدانید که بدن مادران پس از تولد نوزاد نیز دچار تغییرات جدیدی خواهد شد. یکی از تغییرات شگفت‌انگیز بدن مادران، پس از به دنیا آمدن نوزاد، تغییر سایز کفش‌های اوست. البته زیاد نگران نشوید! زیرا بروز این تغییرات می‌تواند حس جدیدی را در ذهن شما ایجاد نموده و شما را برای شیک‌تر شدن ترغیب نماید.

در ابتدا، لازم است به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که اولین گام برای ایجاد تحول در اندام خود پس از دوران بارداری، حتی قبل از تعویض لباس‌های داخل کمد، استفاده از کمربند پس از زایمان است.

برای اطلاع از وسایلی که باید در ساک بیمارستانتان در موقع زایمان باشد این مطلب 10 وسیله مهم برای ساک بیمارستان موقع زایمان رابخوانید

مرحله اول برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

به عنوان یک زن زائو به بدن خودت فرصت بدهید تا خود را با تغییرات جدید تطبیق دهد. هفته‌ها طول می‌کشد تا رحم مادر بتواند به اندازه پیش از دوران بارداری برگردد. پس، قبل از خرید لباس جدید برای کمد خود، به بدن، به خصوص شکم خود اجازه دهید تا جمع شده و به عقب برگردد.

مرحله دوم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

 یک زن حامله بعد از تولد نوزاد خود باید برای خرید کفش جدید اقدام کند، زیرا در طول دوران بارداری پاهای زنان متورم شده و بزرگ‌تر از قبل می‌شود. اما آیا می‌دانستید که بعد از زایمان نیز ممکن است اندازه پاهای مادر به صورت دائمی بزرگ بماند؟ پس، هنگامی که مادران زائو برای خرید لباس جدید پس از بارداری به فروشگاه می‌روند، باید فرض کنند که اندازه کفش آن‌ها تغییر نکرده است. بر اساس این توصیفات، به یاد داشته باشید که انتخاب یک جفت کفش مناسب در دوران پس از حاملگی زنان نیز بسیار مهم بوده و فرد باید کفشی متناسب با اندازه پای کنونی خود انتخاب نماید.

مرحله سوم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

مراقبت از سینه‌های زنان زائو بعد از تولد نوزاد اهمیت زیادی دارد، زیرا این ناحیه از بدن زنان بلافاصله بعد از تولد نوزاد متورم شده و حالت دردناکی به خود می‌گیرد. حتی در بدن برخی از زنان ممکن است در طول دوران نقاهت یا بعد از تغذیه نوزاد با شیر مادر، شیر از نوک سینه‌ها نشت کرده و لباس مادر را کثیف نماید. از این رو، مادر زائو باید در هنگام خرید لباس زیر و سینه‌بند دقت نموده و سینه‌بند مخصوص دوران شیردهی را برای خود تهیه کند.

مرحله چهارم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

 یک مادر نباید به طور مداوم بعد از تولد نوزاد، اندام جدید خود را در آینه بررسی کند، زیرا  شکل کلی بدن بعد از گذشت مدتی کاملا تغییر خواهد نمود. بنابراین شما باید   یک ماه (یا بیشتر) به بدن خود فرصت دهید تا خود را با زندگی جدید وفق داده و تغییرات ایجاد شده در طی 9 ماه دوران بارداری را ترمیم کند. یادتان باشد که بدن شما در دوران بارداری روزهای سختی را پشت سر گذاشته و تغییرات زیادی را متحمل شده  است. تغییرات دوران حاملگی ممکن است شکل بدن شما را به طور کامل تغییر داده و به شکل گلابی یا یک سیب درآورده باشد. به همین دلیل، زمان زیادی لازم است تا بدن وضعیت خود را ترمیم کرده و شکل جدیدی به خود بگیرد.

مرحله پنجم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان: 

وشیدن برخی از لباس‌ها در دوران بعد از بارداری، زیبایی بدن مادر را بیشتر نشان می‌دهد. بدن مادر بعد از انجام عمل زایمان و در دوران شیردهی تغییرات زیادی را تجربه خواهد نمود. اما فراموش نکنید که هفته‌ها طول می‌کشد تا رحم مادر زائو به اندازه عادی قبل از دوران بارداری برگشته و سایز خود را کاهش دهد. بر اساس این توضیحات، شما می‌توانید در طول دوران نقاهت و برای پرستاری مناسب از کودک خود، از برخی لباس‌های زیبای دوران بارداری استفاده کنید تا ظاهر بدن شما را زیباتر نشان دهد. در نظر داشته باشید که استفاده از لباس‌هایی با طرح پر از گل، به ویژه مدل‌های تنگ، منحنی‌های بدن شما را بیش از حد بزرگ نشان داده و آن را زشت جلوه می‌کند. پس، بهتر است یک زن جوان، هم در دوران بارداری و هم در دوران نقات پس از زایمان توجه زیادی به طرز لباس پوشیدن خود داشته و برجستگی‌های بدن خود را تا جایی که امکان دارد از دید دیگران مخفی کند.

اگر پس از زایمانتان بیش از حد عرق میکنید این مطلب علت عرق کردن شبانه پس از زایمان چیست؟ را بخوانید.

مرحله ششم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

 سعی کنید در دوران نقاهت پس از زایمان، از کت‌های کوتاه یا انواع ژاکت کش‌باف یا پشمی استفاده کنید که از قبلا در کمد لباس شما وجود داشت. پوشیدن این نوع لباس‌ها پس از دوران بارداری اهمیت زیادی داشته و ناحیه شکم شما را به خوبی پوشش می‌دهد. علاوه بر این‌که پوشیدن ژاکت بر روی لباس راحتی یا لباس بیرون، شما را شیک‌تر نشان می‌دهد، در بیشتر موارد برای گرم نگه داشتن و کاهش درد زخم‌های زایمان، در چند هفته اول بعد از تولد نوزاد نیز بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

مرحله هفتم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

یادتان باشد که پوشیدن لباس‌هایی در رنگ‌های سیاه و سفید به انسان کمک می‌کند تا برجستگی‌های بدن خود را به راحتی پنهان کند. بنابراین، اگر در دوران بعد از زایمان در کمد خود، لباسی دارید که به رنگ سیاه و سفید است، سعی کنید از آن استفاده کنید، زیرا پوشیدن لباسی با این رنگ، شما را رسمی‌تر نشان داده و در پنهان کردن برجستگی‌های دوران بارداری بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این موارد، استفاده از رنگ سیاه و سفید در لباس‌ها و وسایل جانبی دوران بعد از زایمان می‌تواند چهره شما را روشن‌تر و شادتر نشان داده و برخی تغییرات زشت دوران بارداری در اندام شما را از دید اطرافیان پنهان نماید.

مرحله هشتم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

به عنوان یک زن زائو سعی کنید همراه با برخی از لباس‌های شیک دوران بعد از زایمان، از وسایل جانبی مانند گردنبند، دستمال گردن و انواع گل‌ سر نیز استفاده کنید، زیرا استفاده از این وسایل در دوران بعد از بارداری می‌تواند مسیر دید بیننده را به چهره شما جلب نموده و اندام شما را صاف و یک‌دست نشان دهد. از آن‌جایی که ظاهر خانم‌ها به لباس و لوازم جانبی که استفاده می‌کنند، بستگی دارد، استفاده از وسایل متناسب همراه با شلوار جین یا لباس دیگر می‌تواند مادر را زیباتر از قبل نشان دهد.

مرحله نهم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

پوشیدن پیراهن در دوران نقاهت بعد از زایمان نقش اساسی در بهتر دیده شدن اندام زنان زائو دارد و می‌تواند به طور شگفت‌انگیزی ظاهر مادر را دچار تغییر کند. بنابراین، می‌توان گفت که پوشیدن پیراهن بلند و یک‌دست، برای بهتر دیده شده بدن مادران در دوران بعد از بارداری ایده بسیار عالی است، زیرا نمایش منحنی‌های بدن فرد را به حداقل رسانده و شکل منحصربه‌فردی را به بدن می‌دهد. علاوه بر این موارد، این نوع لباس در دوران نقاهت، روند پرستاری و شیر دادن به نوزاد را بسیار ساده‌تر می‌کند.

البته در حین استفاده از پیراهن، زنان زائو می‌توانند با پوشیدن یک ژاکت کوتاه زیبا و جوراب، علاوه بر راحت بودن، خود را بسیار شیک جلوه دهند. فراموش نکنید که در چنین مواردی، استفاده از یک گردنبند بزرگ زنانه نیز می‌تواند به پوست فرد شفافیت خاصی هدیه دهد، زیرا توجه بیننده را از ناحیه شکم و باسن مادر منحرف می‌کند.

مرحله دهم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

برخی از زنان زائو عقیده دارند که با پوشیدن لباس‌های کشی، در دوران بعد از زایمان بسیار راحت هستند. اگر شما می‌خواهید علاوه بر راحت بودن، مدرن هم باشید، این نوع لباس‌ها را برای دوران نقاهت خود انتخاب کنید. البته ممکن است پوشیدن این نوع لباس‌ها برای برخی از مادران کمی دشوار باشد. با این حال، اگر به عنوان یک زن زائو دوست دارید تا شیک دیده شوید، شلوار ورزشی یوگا را حتما به کمد لباس خود اضافه کنید.

مرحله یازدهم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

در نهایت، به عنوان یک زن زائو یادتان باشد که هدف از پوشیدن لباس در این دوران فقط راحتی خود شماست! پس صرف نظر از شکل لباس و اینکه دیگران در مورد شما چگونه فکر می‌کنند، در دوران پس از زایمان فقط به فکر مراقبت از بدن خود باشید. به یاد داشته باشید که خداوند، بعد از پشت سر گذاشتن دوران سخت حاملگی، یکی از بزرگ‌ترین هدایایی طبیعت را به شما هدیه داده است. به همین دلیل، فقط در فکر فراهم کردن راحتی خود و نوزادتان باشید و به شکل بدن خود افتخار کنید. البته همانطور که قبلا هم گفته شد یکی از بهترین راه‌ها که می‌تواند بدن شما را خوش‌فرم نشان دهد، پوشیدن لباس‌های بلند و راحتی است که با پارچه‌های نخی تهیه شده‌اند.

برای اطلاع از کارهایی که باید قبل از بارداری انجام دهید این مطلب 10 کاری که قبل از زایمان باید انجام دهید را بخوانید

مرحله دوازدهم برای انتخاب لباس مناسب در دوران پس از زایمان:

معمولا زنان زائو با به دنیا آمدن فرزند خود، تبذیل به یک مادر پرمشغله شده و حتی ممکن است وقت نگاه کردن به کمد لباس خود را هم نداشته باشند. ولی می‌توانند با به کار بردن  برخی از لوازم جانبی و پوشیدن لباس راحت، خود را در نگاه همسرشان شیک و زیبا جلوه دهند. به عنوان مثال، استفاده از یک شال رنگارنگ و یک ژاکت به رنگ تیره در چنین شرایطی بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این موارد، زن زائو می‌تواند کمربند پهنی را  بر روی لباس خود بسته و حالت جادویی به اندام خود بدهد، زیرا بستن انواع کمربندها، دور کمر مادر زائو را به طور کامل پوشش داده و عرض زیاد آن را ​​از دید بیننده پنهان می‌کند.

همچنین، استفاده از گوشواره و دستبندهای درخشان را فراموش نکنید! زیرا این نوع وسایل جلوه خاصی به گوش‌ها و دست‌های شما داده و توجه بیننده را به جای شکم، به چهره شما جلب خواهد نمود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/