چگونه میتوان شلوار مناسبی را برای بارداری انتخاب کرد؟

Cotton-Elastic-High-Waisted-Maternity-Legging

اکثر زنان می‌توانند سه یا چهار ماه اول از دوران بارداری خود را بدون خرید لباس جدیدی پشت سر بگذارند. با این حال، اگر شکم مادری از ماه‌های اول دوران بارداری بزرگ شود، او نیاز به خرید برخی از لباس‌های مخصوص دوران بارداری، به‌ویژه شلوار حاملگی را احساس خواهد کرد.

برای انتخاب بهتر لباس بارداری این مطلب انتخاب لباس بارداری مناسب را بخوانید

مرحله اول تهیه شلوار بارداری:

در مرحله نخست، برای تهیه لباس حاملگی، مادر باید تا زمانی منتظر بماند که شکم او بزرگ شده و واقعا نیاز به پوشیدن شلوار بارداری احساس شود. اکثر زنان با پوشیدن لباس‌های معمولی موجود در کمد خود می‌توانند چند ماه اول حاملگی را پشت‌سر بگذارند، زیرا اکثر زنان لباس‌های گشاد و بلوز و شلواری با حالت الاستیک را در کمد لباس خود  دارند که با پوشیدن آن‌ها در منزل احساس راحتی می‌کنند. بنابراین، بهتر است برای خرید لباس حاملگی، شما نیز تا پایان سومین ماه از دوران بارداری خود منتظر بمانید؛ البته این دوران ممکن است در مورد برخی از زنان باردار، بیشتر به طول انجامد. ایده مناسب برای خرید شلوار بارداری، دقت در میزان افزایش وزن مادر در ماه‌های اول از دوران بارداری است که مشخص می‌کند وزن او تا زمان زایمان چگونه و با چه میزانی  افزایش می‌یابد. تامل در چند ماه اول دوران بارداری، شانس زنان را برای خرید لباس‌های بارداری مناسب افزایش خواهد داد.

البته، به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه در ماه‌های اول از دوران بارداری خود، شلوارهایی را نپوشید که چسبان بوده و فشار زیادی را بر ناحیه شکم شما وارد کند. هنگامی که به عنوان یک زن حامله با پوشیدن شلوارهای معمولی خود، فشار بیش از حدی را بر روی معده و شکم احساس کردید، بهتر است به فروشگاه رفته و شلوار مخصوص دوران بارداری را خریداری کنید.

مرحله دوم تهیه شلوار بارداری:

زنان حامله می‌توانند از دوستان و بستگان خود نیز شلوار بارداری را قرض بگیرند، زیرا اکثر زنان فقط در طول شش ماه از دوران بارداری به این لباس نیاز دارند. بنابراین، عاقلانه است که به عنوان یک مادر جوان، از صرف هزینه اضافی خودداری نموده و از لباس افراد نزدیک خود استفاده کنید. البته ممکن است برخی از زنان در دوران بارداری خود بیشتر از آنچه که فکر می‌کنند، وزن اضافی داشته باشند که در این صورت، به شلوار خیلی بزرگ‌تر نیاز خواهند داشت و باید آن را خریداری کنند. با همه این توصیفات، اگر شما می‌خواهید از دوستان نزدیک یا بستگان خود که اخیرا زایمان کرده‌اند، شلوار بارداری قرض بگیرید، در نظر داشته باشید که برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان، استفاده از شلوار بارداری دیگران را در این دوره حساس از زندگی زنان جایز نمی‌دانند.

مرحله سوم تهیه شلوار بارداری:

بهتر است خوب فکر کرده و بعد تصمیم بگیرید که واقعا به چه نوع لباس‌هایی در دوران بارداری خود نیاز خواهید داشت. اگر در این مورد، خوب فکر کنید، نیازهای واقعی خود را دریافته و برای فراهم کردن آن‌ها، به موقع اقدام خواهید نمود. اکثر زنان می‌توانند دوران حاملگی خود را با دو یا سه عدد جوراب‌شلواری و یک شلوار جین یا شلوار پارچه‌ای حاملگی پشت‌سر بگذارند و نیازی به تهیه گزینه‌های دیگر ندارند. اگر خوب دقت کنید، برخی از شلوارهای حاملگی و جوراب‌شلواری‌هایی که برای دوران بارداری انتخاب می‌شوند، در شرایط مختلف کاربرد داشته و مادران می‌توانند بعد از تولد فرزند خود نیز از آن‌ها استفاده کنند! می‌توان ادعا کرد که خرید این نوع وسایل در روزهای اول دوران بارداری نیز ایراد ندارد.

مرحله چهارم تهیه شلوار بارداری:

به عنوان یک زن حامله می‌توانید خرید از فروشگاه لباس‌های دست دوم را نیز بررسی کنید، زیرا بسیاری از مادران پس از تولد فرزندان خود، شلوار بارداری و سایر لوازم حاملگی خود را به فروشگاه‌های لباس دست دوم می‌دهند. جالب است بدانید که در بسیاری از موارد، این لباس‌ها فقط یک یا دو بار (و گاهی اوقات هرگز) پوشیده نشده‌اند. علاوه بر این موارد، این نوع فروشگاه‌ها، لباس‌های بارداری را با قیمت های بسیار پایین نسبت به فروشگاه‌های استاندارد به خریدار ارائه می‌دهند. پس، از آنجایی که شلوارهای بارداری برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است از صرف هزینه زیاد برای خرید این مورد خودداری شود.

مرحله پنجم تهیه شلوار بارداری:

در هنگام خرید کردن، توجه به سایز مناسب شلوار بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است. در حالت کلی، اکثر لباس‌های بارداری در سایز لباس‌های معمولی بوده و فقط اندازه شلوار یا دامن آن‌ها فرق می‌کند. به عبارت بهتر، اگر سایز شما در دوران قبل از بارداری، "متوسط" بود، باید شلوار بارداری را نیز در همان اندازه خریداری کنید. این نکته حتی برای شلوار جین و شلوارهایی از جنس پنبه‌ای بارداری نیز صدق می‌کند. نگران نباشید! شما می‌توانید این سایز از شلوارهای بارداری را تا زمان زایمان خود استفاده کنید، زیرا اندازه کمر شلوارهای بارداری یا حالت الاستیکی دارند و یا اندازه آن به وسیله دکمه و زیپ قابل تغییر است.

برای اطلاع از بهترین بلاس های بارداری این مطلب 10 راهنمایی برای انتخاب لباس بارداری شیک(بخش اول) را بخوانید

مرحله ششم تهیه شلوار بارداری:

 به خاطر داشته باشید که شما مجبور نیستید در دوران بارداری خود، فقط از شلوارهای حاملگی استفاده کنید. امروزه طیف گسترده‌ای از شلوارها در بازار موجود هستند که حالت ورزشی الاستیکی دارند. برای همین، انتخاب شلوار حاملگی با پاچه‌های تنگ یا گشاد و در هر سبک‌ مختلفی، بسیار راحت است. پس، برای خرید شلوار بارداری خود، سبک و رنگی را انتخاب کنید که واقعا دوست دارید!

مرحله هفتم تهیه شلوار بارداری:

سعی کنید در هنگام خرید شلوار بارداری بهترین مدل آن را انتخاب کنید. امروزه، شلوارهای حاملگی به سه مدل اساسی تقسیم شده و در بازار به فروش می‌رسند:

  1. بعضی از شلوارهای حاملگی دارای کمربندی با حالت الاستیک هستند که با بزرگ شدن شکم، انعطاف پذیری کاملی از خود نشان می‌دهند. بنابراین زن حامله می‌تواند از این نوع شلوار به آسانی (با بزرگ شدن سایز شکم خود) استفاده کند. از آنجایی که اندازه کمر این شلوارها قابل‌تغییر نیست، فقط برای ماه‌های اولیه از دوران بارداری زنان مناسب هستند. هنگامی که شکم مادر باردار بزرگ شود، در برابر کمربند این نوع شلوارها احساس فشار و ناراحتی می‌کند که باید آن را تعویض کند.
  2. بعضی از شلوارهای معمولی دارای کمربندی هستند که در زیر ناف فرد بسته می‌شوند. از آن‌جایی که این نوع شلوارها به شکم مادران باردار فشار زیادی وارد نمی‌کنند، استفاده از آن‌ها تا اواسط حاملگی مناسب خواهد بود. تنها مشکلی که این نوع شلوارها برای مادران باردار ایجاد می‌کنند، این است که فضای داخلی شلوار بسیار کم بوده و کمر آن هنگام نشستن یا خم شدن ممکن است پایین‌تر از حد معمول قرار گیرد. البته مادران حامله باید انواع مختلف لباس بارداری را بر اساس فرم اندام خود آزمایش کرده و با اطمینان کامل، نوع مناسب را انتخاب کنند.
  3. نوع سوم شلوارهای مناسب برای دوران بارداری زنان دارای کمربندی در ناحیه بالای شکم هستند. این نوع کمربندها حالت الاستیکی داشته و با بزرگ شدن شکم، علاوه بر این‌که کل شکم فرد را پوشش می‌دهند، احساس آرامش را نیز به مادر باردار به ارمغان می‌آورند. بنابراین، این نوع شلوارها با همه مراحل دوران بارداری سازگار بوده و فرد در هنگام استفاده از آن‌ها، احساس راحتی و امنیت خواهد نمود.

مرحله هشتم تهیه شلوار بارداری:

در هنگام خرید شلوارهای بارداری دقت کنید! زیرا شلوارهایی که حالت الاستیکی داشته و قابل تنظیم نیستند، به احتمال زیاد با بزرگ شدن شکم شما، این ناحیه را آزار خواهند داد. بنابراین، در هنگام خرید شلوارهای بارداری، آن‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر دارا بودن حالت الاستیکی، با فرم و سایز بدن شما سازگار بوده و با رشد شکمتان، سلامتی شما و فرزند داخل رحمتان را به خطر نیندازد.

مرحله نهم تهیه شلوار بارداری:

به عنوان یک زن باردار از خرید شلوارهایی که پاهای بسیار باریکی دارند، خودداری کنید، چون شکم شما تنها بخشی از بدن نیست که با پیشرفت دوران حاملگی، رشد خواهد کرد. بسیاری از زنان باردار که افزایش وزن بیشتری را در این دوره از زندگی خود تجربه می‌کنند، در ناحیه پاها نیز افزایش سایز خواهند داشت. با توجه به این توضیحات، به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه در انتخاب شلوار بارداری، علاوه بر اندازه دور شکم، تمام نکات ضروری را نیز در نظر بگیرید.

مرحله دهم تهیه شلوار بارداری:

فراموش نکنید که بهتر است شلوار‌های بارداری از مواد طبیعی مانند پنبه تهیه شده باشند تا احساس راحتی را به مادران باردار هدیه کنند، زیرا زنان حامله در دوران بارداری خود، مخصوصا در فصل تابستان احساس گرما کرده و نیاز دارند تا تمام قسمت‌های بدن خود را از تعریق بیش از حد حفظ کنند.

  برای اطلاع از لباس هایی که در بارداری توصیه میشود این مطلب پوشیدن این لباس ها در بارداری توصیه می شود را بخوانید

مرحله یازدهم تهیه شلوار بارداری:

همیشه قبل از خرید لباس‌های بارداری، آن‌ها را امتحان نمایید. انجام این کار، مخصوصا در هنگام خرید شلوار حاملگی ضروری است برای این منظور، بهتر است بعد از پوشیدن شلوار، کمی در فروشگاه قدم زده و به تمام سمت‌های بدن خم شوید تا از راحت بودن آن، به‌ویژه در ناحیه شکم و معده خود مطمئن شوید. اگر در هنگام خم شدن به سمت جلو، در ناحیه ران‌ها احساس کشش کردید، به نظر می‌رسد که شلوار انتخابی برای شما تنگ باشد؛ پس از خرید آن اجتناب کنید. این نکته مهم را به یاد داشته باشید، که با پیشرفت دوران بارداری، همه قسمت‌های بدن شما بزرگ‌تر از سایز فعلی خود خواهد شد. همچنین  در هنگام خرید شلوار حاملگی حالت الاستیکی آن را چک کنید تا اطمینان حاصل شود که شلوار انتخابی شما حالت کشسانی داشته و با رشد شکم و پاهایتان، سازگار خواهد بود.

اگر هم به عنوان یک زن بارداری می‌خواهید با سفارش آنلاین لباس بارداری را خریداری کنید، چون نمی‌توانید شلوار را پوشیده و امتحان نمایید، پس  سعی کنید با اندازه‌گیری دقیق قسمت‌های مختلف بدن خود و مقایسه کردن آن با اندازه نموداری شلوار در وب‌سایت، مناسب‌ترین نوع آن را خریداری نمایید.

مرحله دوازدهم تهیه شلوار بارداری:

 در نهایت، لباس‌هایی را برای دوران بارداری خود انتخاب نمایید که  در صورت لزوم، قابل تنظیم باشد. همچنین، دقت کنید که شلوار حاملگی شما، از ناحیه کمر راحت بوده و به نواحی اطراف آن فشار وارد نکند. برای این منظور، بهتر است همیشه بلافاصله بعد از پوشیدن شلوار بارداری، دور کمر آن را با دست خود تنظیم کرده و تمام قسمت‌های آن را به سمت رویه بچرخانید تا قسمت زیر لباس شما را آزار ندهد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/