آموزش پدیده آتش سوزی برای کودکان

fathers-day-concept-with-father-daughter-readin_14011207-155659_1

آتش سوزی مانند سایر اتفاقات غیر منتظره، مانند زلزله و سیل، می‌تواند اتفاق بیفتد. و آمادگی برای این موضوع، یک عمل مهمی است که اول در بزرگتر ها و بعد در کودکان باید اتفاق بیفتد. برای آموزش نحوه آشنا کردن کودکان با پدیده آتش سوزی با ما در سایت مامانم همراه باشید.
اولین و مهمترین نکته ای که باید در هنگام آموزش نکات زیر به کودک خود در مورد آتش سوزی، باید توجه داشته باشید، این است که همه این توضیحات را باید با آرامش و با لحنی برای کودک خود توضیح دهید که احساس امنیت و آرامش بکند. پس با لحن درست برای کودک خود توضیح دهید. به سوالات و نگرانی هایش با دقت گوش کنید. سوالات و نگرانی های کودک را با صبر و شکیبایی برطرف کنید.
نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که بعد از توضیحات شما درمورد آتش سوزی برای کودک، کودک شما باید بداند که در صورت آگاهی کامل، انجام پیشگیری های لازم و دانستن نکات مهم در زمان آتش سوزی، ما می توانیم عواقب آتش سوزی را به حداقل ترین مقدار ممکن برسانیم. و نیازی نیست که نگران آن باشیم.

چه چیزی باعث آتش سوزی می شود؟

آتش سوزی ها ممکن است از برق، گاز طبیعی، اجاق گاز، بخاری و فرآورده های نفتی منشاء بگیرد. رفتار سهل‌آمیز کودکانی که هیچ اطلاعی از موضوع ندارند می‌تواند منجر به نتایج بد شود. به همین دلیل آموزش آتش سوزی برای کودکان مهم است.

آموزش اقدامات بعد از آتش سوزی برای کودکان

اقدامات آتش سوزی که می توان در خانه اعمال کرد چیست؟


همه خانه ها باید مجهز به ردیاب و کپسول آتش نشانی شوند. همچنین اقلامی که احتمال آتش سوزی وجود دارد باید به طور منظم به تعمیر و نگهداری برده شوند.

مهمترین اقدامات بعد از آتش سوزی چیست؟

  • اولین کاری که باید بکنیم، این است که با آتش نشانی تماس بگیریم. از طرفی شماره آتش نشانی (۱۲۵) را باید برای کودک خود یاد دهید.
  • اگر به نظر می رسد که آتش سوزی زیاد بزرگ و جدی نیست، و با مداخلات جزئی خاموش می شود، می توانید سعی کنید با یک کپسول آتش نشانی آن را خاموش کنید.
  • برای استفاده از کپسول آتش نشانی باید آموزش آتش نشانی دیده باشید. این آموزش را می توانید به راحتی در اینترنت پیدا کنید.
  • اگر با مداخله شما نمی توان آتش را خاموش کرد، باید از تمام خطرات احتمالی اجتناب کنید. باید فوراً از محل سوختن دور شوید.
  • شما باید درهای بین خود و منطقه سوخته را ببندید.
  • اگر در داخل محوطه آتش هستید، اولین کاری که بکنید این است که جای خود را عوض کنید.
  • به جای استنشاق مستقیم دود، باید صورت خود را با پیراهن یا یک تکه پارچه بپوشانید و نفس بکشید. ا
  • اگر توانستید از محل آتش سوزی خارج شوید، باید به نزدیکترین محل تجمع بروید.
  • اگر یک تکه از لباس شما آتش گرفته است، باید روی زمین دراز بکشید و شروع به چرخیدن و غلت خوردن کنید، باید این عمل را تا زمانی که لباس شما خاموش شود ادامه دهید.
 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/