دلیل گریه کودکان هنگام تعویض پوشک چیست؟

گریه نوزاد هنگام تعویض پوشک

آیا کودک شما هر بار که پوشک خود را عوض می کنید گریه می کند؟ آیا از تعویض پوشک آنها در مکان عمومی می ترسید زیرا آنها هیستریک گریه می کنند؟

برای والدین جدید ، هیچ چیز به اندازه یک کودک گریان خسته کننده و ناامید کننده نیست. گریه می تواند نشان دهنده پوشک خیس یا دفع شده باشد. آیا تعجب می کنید که چرا نوزاد هنگام تعویض پوشک گریه می کند و چگونه می توان به این نبردهای تعویض پوشک پایان داد؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید.

در این مقاله ، ما در مورد دلایل مختلفی صحبت می کنیم که ممکن است باعث گریه کودکان هنگام تعویض پوشک شود و کارهایی که می توانید برای کمک به نوزاد در انجام این کار انجام دهید.

دلایلی که ممکن است نوزاد شما هنگام تعویض پوشک گریه کند

نوزادان در حال کشف دنیایی جدید هستند و برخی چیزها بر آنها تأثیر می گذارد. نگران نباشید ؛ بسیاری از این مسائل را می توان به راحتی حل کرد. دنیای بزرگی است ، بنابراین سعی کنید به خودتان یادآوری کنید که کودک شما بهترین کار را انجام می دهد! در زیر دلایل احتمالی که کودک شما ممکن است در تعویض پوشک به طور غیر منتظره ای هیستریک گریه کند، آورده شده است.

  • سرما: نوزادان ، به ویژه نوزادان تازه متولد شده ، از سردی ناشی از تعویض پوشک متنفر هستند.
  • گرسنگی: هنگامی که تصمیم به تغییر قبل از تغذیه می گیرید ، ممکن است کودک شما بسیار گرسنه باشد تا قبل از تغذیه منتظر بماند. سعی کنید پس از تغذیه نوزاد تعویض را انجام دهید.
  • نمی داند چه اتفاقی می افتد: اکثر نوزادان به دلیل اینکه نمی دانند چه اتفاقی می افتد ، تغییر پوشک را دوست ندارند. پس از مدتی ، وقتی به تغییر پوشک عادت می کنند ، اعتماد ایجاد می شود.
  • می خواهد مسئولیت بدن و زمان را بر عهده بگیرد: با بزرگ شدن کودک ، او می خواهد کنترل بیشتری بر بدن و زمان خود داشته باشد. آنها دوست ندارند که در حین بازی کنار گذاشته شوند و پوشکشان تغییر کند.
  • از مهارت های جدید جلوگیری می کند: خواباندن نوزاد به پشت برای تعویض پوشک او را از کشف توانایی های تازه کشف شده (غلت زدن ، نشستن ، خزیدن و غیره) باز می دارد. نوزادان احساس محدودیت نمی کنند.

آیا نگرانی های پزشکی وجود دارد؟

شما نمی توانید هر گونه نگرانی پزشکی را رد کنید. برخی از این مشکلات تنها زمانی قابل تشخیص هستند که نوزاد پوشک دار شما به پشت دراز بکشد. با در نظر گرفتن شرایط خاص در موقعیت های خاصی ایجاد می شود. در اینجا شرح چند بیماری است که هر ساله بر نوزادان تازه متولد شده تأثیر می گذارد.

گریه نوزاد هنگام تعویض پوشک

اسپینا بیفیدا و رفلاکس اسید

نوزادانی که از اسپینا بیفیدا رنج می برند دارای یک ناتوانی مادرزادی هستند که باعث می شود ستون فقرات آنها به طور غیر طبیعی رشد کند. این وضعیت می تواند باعث آسیب ستون فقرات و عصب شود و باعث ناراحتی بزرگ هنگام خوابیدن نوزادان به پشت شود.

معمولاً در اغلب موارد ، اسپینا بیفیدا در هنگام تولد یا قبل از تولد تشخیص داده می شود. با این حال ، می توان آن را در بسیاری از مواقع از دست داد. اگر فکر می کنید نوزاد شما دچار نوعی اسپینا بیفیدا است ، از پزشک خود بخواهید MRI یا سی تی اسکن تجویز کند.

برای نوزادان ناخوشایند است که قبل از شروع زندگی در جهان ، شکم آنها در حال حمله به آنها است. معمولاً با رفلاکس اسید در نوزادان ، آنها از دراز کشیدن به پشت متنفر می شوند.

اگر کودک شما در حین تغذیه یا پس از آن به سرعت آب از دهان می اندازد یا گریه می کند ، ممکن است دچار رفلاکس اسید یا بیماری رفلاکس معده شود که به GERD معروف است. این ناراحتی به دلیل بازگشت محتویات معده به مری ایجاد می شود و باعث درد شدید می شود.

نکات مفید برای مقابله با گریه کودکان هنگام تعویض پوشک

تعویض پوشک می تواند یک کار دلهره آور باشد ، به ویژه هنگامی که کودک شما آن را پس می زند. در اینجا 15 راه برای جلوگیری از دعوا و گریه کودکان هنگام تعویض پوشک را می خوانید:

به کودک خود از قبل هشدار دهید

قبل از اینکه کودک را بردارید و روی میز بگذارید ، اعتماد ایجاد کنید تا از جنگ قدرت جلوگیری کنید. یک حضور شیرین و آرام را حفظ کنید و با او در هربار به صورت مشابه در ارتباط باشید به این ترتیب ، او می داند چه انتظاری دارد.

کودک خود را در طول روز به پشت بگذارید

ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که کودک شما به سادگی عادت نداشته باشد که به طور مداوم به این شکل روی کمر قرار گیرد و منجر به ناراحتی و بی اعتمادی او شود. حرکت را تمرین کنید و در طول روز او را دراز بکشید تا با شما بازی کند.

کارآمدی خود را افزایش دهید

منظور ما از این موضوع هماهنگ ماندن است. شاید هر بار که کودک را تعویض می کنید به یک فرآیند طولانی تبدیل شود زیرا هرکدام ابزارها در جاهای مختلف وجود دارند. انتظار کشیدن و استراحت نوزاد برای مدت طولانی باعث شده تا روند تعویض پوشک بسیار ترسناک باشد.

علاوه بر این ، شما در معرض خطر افتادن کودک از روی میز قرار می گیرید زیرا برای تهیه همه چیز مورد نیاز خود می دوید. سعی کنید کودک خود را روی سطوح بلند تنها نگذارید. نگران نباشید ، به سادگی آنچه را که نیاز دارید جمع کنید و آن را در یک مکان تعیین شده نگه دارید!

حواس بچه را پرت کنید

بازی با اسباب بازی های دلپذیر ، درخشان ، براق لذت بخش است! به کودک خود اسباب بازی یا وسایل ایمنی بدهید که به نظر می رسد دوست دارد. در صورت نیاز از ظاهر و صدای خود استفاده کنید! صرف نظر از این ، حواس پرتی واقعاً می تواند به کنترل ذهنیت او کمک کند.

هنگام ایستادن تعویض انجام دهید

اگر کودک شما کاملاً در منطقه است و می دانید که ایجاد اختلال در او باعث ناراحتی او می شود ، می توانید سعی کنید بر هنر تعویض پوشک ایستاده مسلط شوید. برداشتن مدفوع ممکن است تا حدودی دشوارتر باشد ، اما اگر منجر به جیغ کمتر شود ، شاید ارزش یکبار امتحان را داشته باشد.

کودک خود را گرم نگه دارید

نوزاد خود را در گرم ترین قسمت خانه یا مهد کودک خود تعویض کنید. همیشه از دستمال مرطوب یا دمای اتاق بیشتر استفاده کنید تا هر بار که کودک شما پاک می شود هشدار ندهد و گریه نکند.

سرعت خود را کم کرده و با کودک خود ارتباط برقرار کنید

به نظر می رسد که اضطراب برای هر سنی ، صرف نظر از احساس خواهد بود. اگر احساس عجله و استرس می کنید ، کودک شما می تواند این انرژی را تغذیه کرده و مستقیماً به شما بازگرداند. این باعث می شود آنها نیز نسبت به این روند احساس نگرانی کنند.

به سادگی توقف کنید ، یک نفس عمیق بکشید و اجازه دهید هر دوی شما دوباره متصل شوند. اگر بتوانید سرعت کار را کاهش دهید ، می توانید در این بین یکدیگر را آرام کنید.

از طریق فرآیند صحبت آرامش ایجاد کنید

از صدای آرامش بخش فوق العاده خود برای راهنمایی آنها در تعویض پوشک استفاده کنید. روشن نگه داشتن صدای شما به او کمک می کند تا در عین حال مثبت بماند. در نتیجه ، تعویض پوشک به یک تجربه مثبت تبدیل می شود. این انتظار و امید را ایجاد کنید و پس از آن او را در تمام مراحل دیگر منحرف کنید.

تعویض پوشک

یک آهنگ بخوانید

نوزادان گاهی آهنگهای مورد علاقه خود را دارند که به طور طبیعی آنها را شاد می کند. از این استفاده کنید و اگر می توانید برای آنها بخوانید! اگر نگران هستید که صدای خواننده شما بیش از هر چیز آنها را می ترساند ، نگران نباشید. کودکان فقط می خواهند بشنوند که مادر یا پدرشان به آنها دلداری می دهد. این به آنها کمک می کند تا حواسشان پرت شود ، خوشحال شوند و احتمالاً منتظر تغییر پوشک بیشتر باشند.

به کودک خود چیزی بدهید که نگاه کند

با فرض اینکه کودک شما بیشتر دنبال ظاهر زیبا است ، می توانید یک موبایل را بالای ایستگاه تعویض پوشک آویزان کنید تا حواس او پرت شود. این کار باعث می شود تا کودک شما سرگرم باشد تا در حین تمیز شدن به آن نگاه کند!

آنها را ستایش کنید

هر زمان که بچه شما بدون گریه تعویض پوشک می کند ، او را تحسین کنید! هر کودکی می خواهد والدین خود را شاد و سربلند کند ، اما شما به عنوان والدین باید این امر را در زمان والدین خود اعلام کنید. از یک صدای شاد استفاده کنید و کودک خود را برای انجام یک کار عالی ستایش کنید! تشویق نوزاد در این راه فقط اعتماد به نفس او را بالا می برد و به او کمک می کند تا از دستپاچگی هایش دور شود.

تعویض پوشک را شخصی سازی کنید

اگر تعویض پوشک بچه همچنان مشکل ساز است ، با قرار دادن زنگ هشدار به مدت 3 دقیقه آن را شخصی سازی کنید. به کودک خود بگویید: "زنگ هشدار ظرف 3 دقیقه به صدا درمی آید و وقتی به صدا در آمد ، زمان تعویض پوشک شما فرا رسیده است ، خوب است؟" وقتی به 3 دقیقه می رسد و زنگ هشدار به صدا در می آید ، بگویید "اوه ، گوش کن ، زنگ هشدار است ، 3 دقیقه گذشته است - زمان تعویض پوشک فرا رسیده است!" سپس با اعمال هر یک از سایر نکات ذکر شده در بالا ، به او کمک کنید تا بدون استرس به درستی حرکت کند. به خاطر داشته باشید که هیچ رویکردی همیشه کارساز نخواهد بود ، بنابراین برای تلاش برای انجام کارهای مختلف برای خوشحال نگه داشتن کودک آماده باشید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، می توانید راه های مفید زیادی برای آرام کردن نوزادی پیدا کنید که از تغییر پوشک خود خوشش نمی آید. گذشته از نگرانی های پزشکی نگران کننده ، اما غیر معمول ، دلایل متداول گریه نوزادان در این فرآیند به راحتی قابل حل است. با ایجاد حواس پرتی ، احمقانه ، نشان دادن اقدامات خود و وقت گذاشتن برای برقراری ارتباط با کودک ، به این نبردهای تغییر پوشک پایان دهید.

گریه کودکان هنگام تعویض پوشک عادی است؟

اغلب برخی دلایل محیطی باعث گریه کودکان هنگام تعویض پوشک می شود اما ممکن است برخی مشکلات جسمی هم دلیل گریه کودکان هنگام تعویض پوشک باید که باید به آن دقت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/