هر صدای نوزاد به چه معنی است؟ | رمزگشایی صدای نوزادان

sedayenozad

بچه ها صداهای مختلف زیادی از ققاق تا غرغر کردن تا حباب تولید می کنند. بیشتر اوقات ، آنها با خوشحالی در دنیای جدید خود غرق می شوند. با این وجود ، وقتی نیازی به وجود آمد ، آنها باید به شما اطلاع دهند. بهترین راه برای این کار گریه است ، زیرا هر بار توجه شما را جلب می کند!

برای والدین جدید درک اینکه معنی هر صدای گریه چیست چالش برانگیز است. خیالتان راحت خواهد بود که بدانید نوزادان در واقع زبان خاص خود را دارند و جالب است که بدون توجه به جایی که کودک شما متولد می شود ، همین است. این یک زبان کودک جهانی است و خبر خوب این است که شما به راحتی می توانید آن را یاد بگیرید.

تیم در Petit Early Learning Journey تمرینات زیادی را در مورد مطالعه آنچه که هر صدای مختلف نشان می دهد، دارند. ما دوست داریم آنچه را که تحقیقات و تجربه ما یافته است به اشتراک بگذاریم تا شما نیز یاد بگیرید که گریه های مختلف کودک خود را درک کرده و هرگونه نیاز آنها را برآورده کنید.

تحقیقات در خصوص گریه نوزادان

در مطالعات خود با پریسیلا دونستان ، خواننده اپرای استرالیایی ، روبرو شدیم که زبان کودک Dunstan را خلق کرد. او از نوزادان یاد گرفت که صداهایی که نوزاد درست قبل از گریه بیرون می آورد می تواند به ما کمک کند تا مشخص کند که آنها سعی در برقراری ارتباط دارند. Dunstan هشت سال تحقیق در سراسر جهان انجام داد و دریافت که هر نوزادی از هر نژاد ، رنگ و فرهنگ قبل از شروع به گریه یکی از پنج صدا را ایجاد می کند.

صدای نوزاد

 Dunstan با حضور در نمایش هایی مانند اپرا و 60 دقیقه تکنیک خود را با مخاطبان سراسر جهان در میان گذاشته است. او طرفداران زیادی از والدین قدرشناس دارد ، جلسات آموزشی را ارائه می دهد و حتی برنامه ای را توسعه داده است! طبق گفته Dunstan ، پنج صدای اساسی وجود دارد که کودک شما درست قبل از گریه تولید می کند: NEH - گرسنگی، Eh - باد فوقانی (آروغ)، Eairh - باد کم (گاز)، HEH - ناراحتی (گرم ، سرد ، مرطوب)، OWH - خواب آلودگی

بیایید کمی عمیق تر به چگونگی تفسیر صدای مختلف کودک خود نگاه کنیم. ما همچنین برخی از مشاهدات دیگری را که در اینجا در سفر یادگیری اولیه Petit انجام داده ایم ، به اشتراک خواهیم گذاشت. اینها به شما سرنخ های بیشتری می دهد تا به شما در درک آنچه کودک گریان شما سعی دارد به شما بگوید ، کمک کند.

NEH - گرسنگی

یک کودک با استفاده از رفلکس صدا "Neh" به شما می گوید گرسنه است. صدا هنگام تحریک رفلکس مکیدن تولید می شود و زبان به بالای سقف دهان رانده می شود. نوزادان همچنین ممکن است سعی کنند دست خود را بخورند یا به سمت پستان شما بروند. اگر کودک شما شروع به گریه می کند ، ریتمیک و شدید است. مانند همه گریه ها ، هرچه زودتر بتوانید به کودک خود توجه کنید ، تسکین و تسویه حساب سریعتر خواهد بود.

Eh - باد فوقانی (آروغ)

رفلکس صدا "Eh" به معنای آروغ زدن نوزاد است. ناراحتی ناشی از حباب بزرگی از هوای محبوس شده در قفسه سینه است. کودک در تلاش است هوای محبوس شده را از طریق دهان خود آزاد کند و با صدای "Eh" به آن پاسخ دهد. مشاهدات ما: حالت چهره دردناک ، لرزیدن ، لگد زدن به پا ، لرزش دستها و حرکت دادن باسن ، همه نشانه هایی است که کودک شما باید آروغ بزند. کودک شما ممکن است هنگامی که سینه دیگر یا مقداری بطری شیر به او پیشنهاد می کنید روی برگرداند.

منطقی است که آنها بیشتر از آنچه باعث احساس ناراحتی می شود ، نمی خواهند.

Eairh - باد کم (گاز)

اگر نوزادی دچار نفخ شکم یا شکم شما شود ، از رفلکس صدا 'Eairh' برای انتقال اطلاعات استفاده می کند. صدا وقتی می آید که هوای محبوس شده از آروغ قادر به آزاد شدن و رسیدن به معده باشد. در اینجا ماهیچه های روده سفت می شوند تا حباب هوا را به بیرون خارج کنند. این صدا همچنین ممکن است به این معنی باشد که دفع مدفوع در حال انجام است. اگر صداهای اولیه را از دست بدهید و کودک شروع به گریه کند ، گریه بسیار بلند ، شدید و موزون خواهد بود. کودک شما ممکن است پاهای خود را تا شکم خود بالا بیاورد ، کمر خود را قوس دهد و به طور کلی ناخوشایند باشد. اگر دفع مدفوع در حال انجام باشد ، کودک شما زانوها را خم می کند و پاها را به سمت تنه خود می آورد تا به روند کار کمک کند.

HEH - ناراحتی (گرم ، سرد ، مرطوب)بچه ها وقتی دچار استرس ، ناراحتی یا نیاز به تغییر پوشک می شوند ، رفلکس صدا دارند. این صدا به عنوان پاسخی به رفلکس پوست مانند احساس تعریق یا خارش ایجاد می شود. وقتی کودک احساس ناراحتی می کند ، گریه او معمولاً ملایم و متناوب است. اگر از آن چشم پوشی کنید ، ممکن است حجم گریه افزایش یابد ، بنابراین مطمئن شوید که کودک خود را آرام می کنید و به سرعت علت ناراحتی او را تشخیص می دهید.

گریه نوزاد

OWH خواب آلودگی

بچه ها رفلکس صدا "Owh" دارند تا به شما اطلاع دهند که احساس خستگی می کنند. به نظر می رسد شبیه خمیازه است. اگر وقت چرت زدن باشد ، کودک شما ممکن است شروع به مالیدن چشم های خود کند. گریه آنها ممکن است آهسته و کم شروع شود و به تدریج از نظر لحن و شدت ایجاد شود. اگر کودک شما خسته شده باشد ، گریه او می تواند شبیه گریه گرسنگی باشد.

اگر بتوانید صداها را قبل از گریه بگیرید ، می توانید تفاوت را تشخیص دهید. اگر لحظه ای وقت بگذارید و به صداهای مختلفی که کودک قبل از گریه از آنها بیرون می آید گوش دهید ، به زودی می توانید آنها را رمزگشایی کنید. وقتی می فهمید و به آنچه کودک شما سعی دارد به شما بگوید پاسخ می دهید ، این یک پیوند قوی ایجاد می کند و احساس راحتی عمیق تری به کودک شما می بخشد. 

همانطور که پریسیلا دونستان می گوید ، "متوقف شوید. خوب گوش کن. گوش کن. کودک شما شما را به خاطر آن دوست خواهد داشت. " 

آیا هر گریه نوزاد معنای خاصی دارد؟

نوزادان در هر جای دنیا با نوع گریه نشان می دهند که چه مشکلی دارند و هرنوع گریه مخصوص یک مشکل و اتفاق است پس باید بتوانید گریه نوزاد را رمزگشایی کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/