مراحل رشد کودک 19 ماهه | سریعترین زمان رشد

مراحل رشد کودک 19 ماهه

حتی اگر کودک کوچک شما باهوش هم باشد، او به فضا و زمان زیادی برای لذت بردن و یادگیری از زندگی خود نیاز دارد. با ورود به ماه نوزدهم از زندگی، کودک ممکن است دارای سطح انرژی بالایی باشد و شما را در تمام طول روز بر روی انگشتان پا نگه دارد. در این مرحله از رشد، مأموریت شما این خواهد بود که فرصت زیادی را برای کشف فعالیتهای بدنی بی خطر در محیط داخلی و خارج از منزل فراهم کنید.

در ماه 19 بعد از تولد، شما باید به عنوان یک والدین یک کودک، به فردیت او احترام بگذارید. همچنین، اگر سخنان کودک از نظر زبانی شکوفا نباشد، بی مورد نگران نشوید.

مراحل رشد کودک نوزده ماهه

لازم است بدانید که فرزند شما در ماه نوزدهم از زندگی خود، با رشد عمده ای روبرو میشود. در ادامه این مقاله، برخی از مهمترین علائم رشد کودک 19 ماهه ارائه شده است که به شرح زیر میباشند:

  • ممکن است متوجه شوید که لباس فرزند شما این روزها کوچک شده است یا شاید به نظر میرسد که او بعد از بیدار شدن از خواب، در یک روز بزرگ شده است. شما باید به خود اطمینان دهید که این روند رشد کودک واقعی است؛ نه تصور شما در مورد کوچک ماندن او.
  • هنگامی که بدن کودک 19 ماهه هورمونهای رشد را آزاد کند، او روند رشد سریع تری را تجربه خواهد کرد.
  • او به طور مداوم در حال تثبیت خاطرات و صرفه جویی در انرژی خود است؛ این مورد، بخش مهمی از روند رشد کودک 19 ماهه را تشکیل میدهد.
  • در نظر داشته باشید که رشد کودک شما نسبت به 12 ماه اول کندتر شده است؛ بنابراین نیازی به نگرانی در مورد الگوهای افزایش وزن او نیست.
  • جالب است بدانید که کودکان در طول تابستان و بهار سریعتر رشد میکنند؛ این الگوی رشد در ماه های زمستان کندتر میشود؛ بنابراین، الگوی معمول رشد کودک 19 ماهه شما متفاوت از روند توسعه عضلات او در سال گذشته خواهد بود.

اهمیت فعالیت ها و تعامل در مراحل رشد کودک 19 ماهه

بهترین کلماتی که کودک نوزده ماهه شما را توصیف میکند، شلوغ و فعال است. فعالیتها و تعاملاتی که در روند رشد نوزاد نوزده ماهه شما اتفاق می افتد، به شرح زیر میباشند:

  • به نظر می‌رسد که کودک 19 ماهه از زمان بیدار شدن مشغول است؛ بنابراین، شما باید مراقب فرزند خود باشید و اطمینان حاصل کنید که او در شرایط کاملاً ایمن قرار دارد.
  • اگر صدای کودک نوزده ماهه خود را نمیشنوید یا مدت ها است که او را ندیده اید، میتوانید مطمئن باشید که او خراب کاری کرده است.
  • حتی اگر کودک شما در این مرحله مستقل باشد، باید به او کمک کنید تا درگیر سرگرمی و بازی های سالم شود.
  • بر این اساس، درست وقتی احساس میکنید کودک 19 ماهه شما خیلی سریع رشد میکند، باید به خاطر داشته باشید که او هنوز بسیار کوچک است.

تغییر در عادات تغذیه ای کودک 19 ماهه

ممکن است کودک نوزده ماهه شما علاقه ای به امتحان کردن مواد غذایی جدید یا ناآشنا نداشته باشد؛ این ویژگی فرزند خود را درک کنید. معمول است که نوزادان در این سن، از خوردن وعده های غذایی خودداری کنند. در واقع، کودک شما به دنبال پیدا کردن چیز مشکوک در بشقاب خود است؛ در هنگام غذا خوردن این موضوع را منعکس میکند. شما باید زمان وعده های غذایی کودک 19 ماهه را به 30 دقیقه و زمان مصرف میان وعده ها را به 10 دقیقه محدود کنید؛ اگر زمان وعده های غذایی فرزند خود را بیش از حد طولانی کنید، کودک شما ممکن است احساس خستگی کند.

دور کردن بشقاب، امتناع از غذا خوردن، گفتن نه یا تلاش برای بالا آوردن غذا به معنای این است که کودک 19 ماهه دیگر علاقه ای به غذا خوردن ندارد. برای پیشگیری از بروز این مشکل، بهتر است از میان وعده های غذایی برای تغذیه فرزند خود استفاده نکنید تا او قبل از وعده غذایی دیگر احساس گرسنگی کند. اگر کودک شما هنوز به طور عمده به شیر مادر وابسته است، ممکن است دچار کم خونی شود؛ ممکن است سطح آهن بدن او کاهش یابد. این موضوع بیشتر از هر اختلال دیگری، اشتهای کودک 19 ماهه را کاهش میدهد. در نهایت، بسیار مهم است که اگر کودک 19 ماهه شما از تغذیه کافی برای رشد خود برخوردار نیست، به کمک متخصصان مراقبت‌های بهداشتی وضعیت بدن او را بررسی کنید.

دستورالعمل های عمومی در مورد کودک 19 ماهه

در ادامه این مقاله، چند دستورالعمل کلی برای اطمینان از سلامتی و روند رشد کودک 19 ماهه ارائه شده است. مهمترین این موارد به شرح زیر میباشند:

  • اگر كودك شما از یبوست رنج میبرد، حتماً مایعات زیادی را به برنامه غذایی او اضافه کنید. اگر او تمایلی به نوشیدن این مایعات پیدا نکرد، میتوانید او را در زمان بازی به خوردن این نوشیدنی ها عادت دهید.
  • برای کمک به کودک 19 ماهه خود در هماهنگی حرکات پا، میتوانید یک چرخه برای او بخرید. دوچرخه سواری میتواند یک فعالیت بدنی خوب باشد که به بهبود اشتهای فرزند شما کمک شایانی میکند.
  • اگر کودک شما عروسکی دارد که به آن وابسته شده است، باید در مورد دور کردن آن فکر کنید. لازم است بدانید که بازی کردن با عروسک ها زمان صحبت کردن فرزند شما را به تأخیر می اندازد؛ او را آرام میکند. کودک شما فقط باید احساسات عاطفی را از عروسک های خود دریافت کند.
  • اسباب بازی های کودک شما باید متناسب با سن او باشند. او هنوز هم عادت به جویدن، مکیدن گاز گرفتن هر آنچه که میتواند داشته باشد، را دارد.

فرزند شما اکنون کودک نوپایی است؛ همین مسئله چالشهای جدیدی را برای شما و شریک زندگی شما به همراه دارد. به زودی پس از تولد دوم کودک، او شروع به ترسیم نقاشی بر روی دیوارها خواهد کرد. این تغییرات اساسی نشان میدهد که کودک 19 ماهه در تلاش است تا عکس شما را بکشد!

نگرانی درباره مراحل رشد کودک 19 ماهه

برای درک تاخیر در رشد کودک نوزده ماهه حتما علائم زیر را مطالعه کنید:

  • هنگام بازی كردن با ديگران رابطه برقرار نمی كند (مثلا چيزي را به بقيه نشان نمی دهد، اسباب بازی را به ديگری نمی دهد و منتظر واكنش ديگران نمی ماند).
  • عكس افراد يا چيزهای آشنا را تشخيص نمی دهد (مثلا تلاش نمی كند آنها را با دست نشان بدهد يا با ديدن آنها سعي نمی كند حرف بزند).
  •  در بازيهايی كه لازم است نقش كسی يا چيزی را بازی كند (مثلا در غذا دادن به عروسكهايش) شركت نمی كند.

مراحل رشد کودک 19 ماهه

رشد جسمی کودک نوزده ماهه

دختران در نوزده ماهگی به طور متوسط 10.8 کیلوگرم وزن و 81.7 سانتی متر قد دارند و پسران هم در این سن وزنشان 11.2 کیلوگرم و قدشان 83.2 سانتی متر است.

مراحل رشد کودک 19 ماهه چگونه است؟

در نوزده ماهگی کودک سریعترین رشد خود را دارد و نباید نگران شیطنت های او باشید زیرا بسیار عادی است. کودک شما در این سن ممکن است عادت جویدن و گاز گرفتن خود را همچنان داشته باشد.

نشانه های تاخیر در روند رشد کودک نوزده ماهه چیست؟

اگر کودک هنگام بازی با دیگران رابطه برقرار نمی‌کند ویا عکس افراد یا چیزهای آشنا را نمی شناسد ممکن است دچار تاخیر در رشد باشد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/