مراحل رشد کودک 17 ماهه | کودک شما حرف می زند

مراحل رشد کودک 17 ماهه

چند ماهی است که فرزند شما تلاش میکند تا راه رفتن را به طور کامل یاد بگیرد. اکنون، با ورود به ماه هفدهم بعد از تولد، زمان آن است که کودک تلاش کند تا مانع بزرگ دیگری را از پیش رو بردارد؛ یعنی فرزند 17 ماهه شما تلاش برای صحبت کردن را آغاز میکند. در ادامه این مقاله، در مورد روند رشد و پیشرفت دستاوردهای یک کودک 17 ماهه اطلاعات کاملی آورده شده است؛ پس، ادامه این مقاله را با دقت بخوانید.

مراحل رشد کودک 17 ماهه

 در ادامه این مقاله، برخی از کارهایی که فرزند 17 ماهه شما میتواند به تنهایی انجام دهد، ارائه شده است که مهمترین این موارد به شرح زیر میباشند:

  • میتواند به تنهایی از یک فنجان، هر نوشیدنی را بنوشد
  • میتواند از یک یا دو کلمه متوالی برای بیان منظور خود استفاده کند
  • اکنون، فرزند شما میتواند به تنهایی از پله ها بالا و پایین برود
  • او میتواند عروسک خود را تغذیه کند
  • جالب است بدانید که کودک 17 ماهه میتواند بعضی از لباس های خود را پوشیده و در آورد
  • او میتواند به کمک اسباب بازی های خود برج بسازد
  • با ورود به ماه 17 بعد از تولد، شما میتوانید دستورات فرزند خود را بفهمید
  •  میتواند توپ را به بالای سر خود پرتاب کند
  • میتواند به عکسها اشاره کند

روند رشد کودک 17 ماهه

در ادامه این مقاله، لیستی از تغییرات رشدی که باید در ماه هفدهم بعد از تولد در رفتار و ظاهر فرزند خود ببینید، ارائه شده است که مهمترین این موارد به شرح زیر میباشند:

  •  صحبت کردن: برخی از نوزادان ممکن است قبل از ورود به ماه هفدهم از زندگی خود، صحبت کنند. اگر کودک شما نیز همین کار را انجام میدهد، شاید شما نتوانید برخی از کلمات او را درک کنید. در چنین شرایطی، شما باید توجه کنید که آیا کودک معنی آن کلمه را به درستی فهمیده است یا اصلاً حرفهای او منطقی است یا نه. در چند ماه آینده، فرزند شما میتواند حدود 6 تا 20 کلمه قابل تشخیص را به طور متوالی بیان کند.برای بهبود وضعیت صحبت کردن فرزند 17 ماهه خود، شما میتوانید نام برخی از اجزای بدن را به او یاد دهید. اگرچه در ابتدا ممکن است او این کلمات را اشتباه متوجه شود، اما با گذشت زمان روند یادگیری نوزاد نیز بهبود می یابد.
  • یادگیری رفتارهای درست: لازم است بدانید که 17 ماهگی، بهترین زمان برای آموزش رفتارهای مناسب به نوزادان است. به این نکته مهم توجه کنید که چگونه میتوانید روش درستی را برای آموزش رفتارهای درست به فرزند خود انتخاب کنید. برای این منظور، شما میتوانید نوع رفتاری را که از او انتظار دارید، از خودتان نشان دهید. همچنین، اگر میخواهید کودک 17 ماهه کاری را انجام دهد، به او بگویید لطفاً این کار را انجام بده؛ همچنین، پس از انجام کار، از فرزند خود تشکر کنید. در واقع، شما میتوانید احترام در بیان خواسته ها را به فرزند خود یاد دهید؛ کلمات "متشکرم" و "لطفاً" باید به طور معناداری مورد استفاده قرار گیرند تا دلالت و نگرانی شما را نشان دهند.
  • کاهش الگوی خواب کودک: وقتی فرزند شما وارد ماه هفدهم از زندگی خود شود، ترجیح می‌دهد تا فقط یک بار در روز بخوابد. ممکن است مجبور شوید تا ساعتها تلاش کنید که کودک 17 ماهه به خواب برود. در این مورد، نوازش کردن نوزاد باعث میشود تا احساس آرامش بیشتری داشته باشد و سریع به خواب برود.

روند رشد کودک 17 ماهه

نگرانی از مراحل رشد کودک هفده ماهه

شما این روزها کودک خود را بیشتر تحت نظر دارید تا هرگونه رشد فیزیکی و اجتماعی اش را ببینید. در صورتیکه کودک 17 ماهه علائم زیر را داشته باشد حتما به پزشک برای تشخیص اختلال در روند رشد مراجعه کنید:

  • کودک هیچ کلمه ای را به زبان نمی آورد
  • هیچ علاقه ای به صداها، تصاویر و کارتون ها نشان نمی دهد
  • تلاشی برای ایستادن و راه رفتن ندارد
  • واکنشی به احساسات و رفتار شما و اطرافیانتان ندارد

چگونه می توان رژیم غذایی کودک 17 ماهه را مدیریت کرد؟

ممکن است روند تغذیه نوزاد 17 ماهه برای شما دلهره آور باشد؛ بنابراین، بهترین کار این است که زمان زیادی را صرف پختن غذاهای پیچیده نکنید؛ تمرکز شما بیشتر باید این باشد که غذای مغذی را در برنامه روزانه فرزند خود قرار دهید. همچنین، برای کمک به لذت بیشتر نوزاد، شما میتوانید وعده‌های غذایی را در دفعات زیاد، اما در اندازه کم به او بدهید. علاوه بر این موارد، به جای تمرکز روی آنچه که نوزاد در یک روز مصرف میکند، تمام هفته را روی رژیم غذایی او متمرکز شوید.

لازم است بدانید که استفاده از گزینه های گوناگون مواد غذایی سالم میتواند به روند رشد کودک 17 ماهه شما و بهبود مهارتهای تغذیه ای او کمک شایانی کند. همچنین، با داشتن یک برنامه غذایی سالم، او میتواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت کند.

نکات احتیاطی در مورد مراحل رشد کودک 17 ماهه

 در نظر داشته باشید که کودک 17 ماهه شما، اکنون بسیار مستقل تر از گذشته است؛ او مشغول کاوش در دنیای اطراف خود خواهد بود. برای جلوگیری از عواقب ناخواسته باید خانه خود را به بهترین وجه ممکن محافظت کنید. در ادامه این مقاله، به مواردی که شما باید در مورد محافظت از فرزند خود انجام دهید، نگاهی می اندازیم. مهمترین این موارد به شرح زیر میباشند:

  • با بزرگ شدن کودک خود، در هنگام مسافرت باید کمربند ایمنی اتومبیل را برای او نیز در نظر بگیرید.
  • کودک شما ممکن است علاقه زیادی به اسباب بازی داشته باشد و ممکن است سوار آنها شود. شما باید تمام اقدامات ایمنی را اتخاذ کرده و محدودیت های اساسی را تعیین کنید تا او بفهمد که از چه چیزی باید اجتناب کرد.
  • بروز لکه های خشک، تاولها و برجستگی ها در بدن کودک 17 ماهه بسیار متداول است. برای تسکین این موارد، اطمینان حاصل کنید که پمادها و ژل های مناسب را در کمد خود آماده دارید.
  • اشتباهات دارویی نیز در بین مادران جوان و بی تجربه بسیار رایج است. برای از بین بردن چنین خطاهایی، حتماً در مورد وضعیت بدن فرزند خود با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. همچنین، شما باید از دستورالعمل های ایمنی آگاه باشید.
  • آلرژی و سرماخوردگی در این سن نیز بسیار شایع است؛ شما به عنوان مادر یک کودک 17 ماهه باید بتوانید بین این دو مشکل، تفاوت قائل شوید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که کودک شما قادر به محافظت از خود نیست. این وضعیت باعث میشود تا در برخی موارد، شرایط بسیار ناامیدکننده باشند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که 17 ماهگی نیز یکی از مراحل رشد کودک شما است و او به زودی این دوره رشد را پشت سر میگذارد.

مراحل رشد کودک هفده ماهه

رشد جسمی کودک 17 ماهه

در امتداد روند رشد کودک 17 ماهه توجه به رشد جسمی هم بسیار مهم است. قد دختران در هفده ماهگی 79.7 سانتی متر و وزنش 10.4 کیلوگرم است و قد پسران هم در این سن 81.2 سانتی متر و وزنشان 10.7 کیلوگرم است.

 روند رشد کودک 17 ماهه چگونه است؟

در مراحل رشد کودک هفده ماهه کودک میتواند به تنهایی نوشیدنی بخورد، چندین کلمه با معنی بگوید و رفتارهای درست را یاد بگیرد.

نشانه های تاخیر در روند رشد کودک 17 ماهه چیست؟

اگر کودک شما هیچ کلمه و حرفی نمیزند، تلاشی برای ایستادن و راه رفتن ندارد و به احساسات مختلف پاسخ نمی دهد ممکن است دچار تاخیر در رشد باشد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/