روند رشد کودک 25 تا 27 ماهه

27_months_old__1536476053_76451

کودکان در سن 25 تا 27 ماهگی، بیشتر تغییر کرده و در برابر رفتار و گفتار دیگران از خود مقاومت نشان می‌دهند. در واقع، کودکان نوپا در این دوره، تمرکز بیشتری بر روی محیط اطراف خود داشته و بیشتر از قبل، به ارتباط با پدر و مادر یا اطرافیان خود اهمیت می‌دهند. یکی از تغییرات اساسی که شما به راحتی می‌توانید در مورد کودک خود متوجه شوید، این است که او در هنگام گوش دادن به سخنان اطرافیان، از حرکات زبان گیرنده استفاده کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. به خاطر داشته باشید که بهترین روش برای اندازه‌گیری دقیق میزان رشد ذهن کودکان نوپا، بررسی فعالیت‌ها و بازی‌های آن‌ها در مواقع تنهایی یا به همراه کودکان دیگر است؛ با ورود فرزند شما به ماه 25ام از زندگی خود، رفتارهای او نسبت به قبل بسیار پیچیده‌تر خواهد شد. در واقع، کودکان در سن 25 تا 27 ماهگی دوست دارند یک فعالیت خاص را برای مدت طولانی انجام دهند؛ تمایل ندارند فعالیت یا بازی را هم‌زمان با کارهای دیگر انجام دهند. در ادامه این مقاله، میزان رشد و نقاط عطف زندگی کودکان نوپا در سنین  25-27 ماهگی ارائه شده است.

  • کودکان نوپا در این سن، بروز هیچ گونه تغییری را در محیط زندگی و رفتار اطرافیان خود دوست ندارند.
  • همچنین، این کودکان در مورد بازی کردن و غذا خوردن، به طور معمول رفتار والدین خود را تقلید می‌کنند.
  • علاوه بر این موارد، کودکان نوپا در این سن می‌توانند کلمات را به راحتی بیان کرده و حرکات زیادی انجام دهند.
  • کودکان در سن 25 تا 27 ماهگی می‌توانند در کابینت و کمد را باز و بسته کرده یا کمربند لباس خود را باز کنند.
  • همچنین، آن‌ها می‌توانند پازل‌های ساده را مرتب نموده و کلمات را به راحتی تکرار کنند.
  • در برخی موارد، این کودکان علاقه خاصی به بعضی اسباب‌بازی‌های خود نشان داده و دوست دارند آن‌ها را در هر شرایطی در کنار خود داشته باشند.   

اگر کودک 20 ماه دارید این مطلب کودک 20 ماهه به انجام چه کار هایی علاقه دارد؟ را بخوانید

میزان رشد و نقاط عطف زندگی کودکان نوپا بین ماه‌های 25 تا 27 زندگی:

در ادامه این مقاله، نگاه دقیقی به روند رشد و نقاط عطف زندگی کودکان 25 تا 27 ماهه انداخته و وضعیت آن‌ها را بررسی کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشد:

1- توسعه مهارت‌های حرکتی و جسمی کودکان 25 تا 27 ماهه:

شما به عنوان والدین یک کودک 25 تا 27 ماهه، فرزند خود برای دوره‌های طولانی، در حال حرکت و تکاپو می‌بینید؛ فرزند شما تقریباً ساکن نخواهد بود. او در این سن، به غیر از انجام پیاده‌روی سریع، مهارت‌های دیگر مانند برگشتن به عقب در حین پیاده‌روی یا پریدن و جست و خیز کردن را به خوبی یاد گرفته است.  همچنین، فرزند شما اکنون قادر به باز کردن در کمد و کمربند لباس خود بوده و پازل‌های کوچک را به راحتی مرتب می‌کند. در نهایت، جالب است بدانید که فرزند شما، اکنون دوست دارد که صفحات یک کتاب را نگاه کرده و به داستان والدین خود به مدت کوتاهی گوش دهد.

2- عادات غذایی کودکان 25 تا 27 ماهه:

اکثر کودکان نوپا برای خوردن غذاهای جدید علاقه زیادی نشان نمی‌دهند. به همین دلیل، بهتر است والدین، غذا یا نوشیدنی را در ظروف مورد علاقه فرزند خود سرو نموده و برای مدت طولانی تغییری در این باره ایجاد نکنند. همچنین، مادران می‌توانند با تزیین ظرف غذای کودک خود، آن را به شکل‌های خنده‌دار درآورده و از مواد غذایی رنگارنگ در برنامه غذایی او استفاده کنند؛ انجام این کار، بشقاب غذا را بر هر کودک نوپایی جذاب‌تر خواهد کرد. در نهایت، به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به یاد داشته باشید که کودک نوپای شما در این سن تحت تأثیر رفتار و اخلاق افراد دیگر خانواده  قرار می‌گیرد. در واقع، وقتی دیگر اعضای خانواده چیزی را می‌خورند، کودک با دیدن آن کنجکاو شده و دوست دارد آن را امتحان کند.

اگر کودک دو ساله دارید این مطلب مهارت های رفتاری کودک دو ساله چگونه است؟ را بخوانید

3- میزان رشد گفتار و زبان کودکان در سن 25 تا 27 ماهگی:

یک کودک نوپا در سن 25 تا 27 ماهگی نه تنها واژه‌های ساده را به راحتی درک می‌کند، بلکه می‌تواند چند کلمه هم صحبت کند. بنابراین، اگر در این دوره شما به طور روزانه برای کودک خود کتاب خوانده و با او صحبت کنید یا نوشتن یک حرف را در مقابل او را انجام دهید، کودک به زودی جملات ساده، عبارات و کلمات را یاد گرفته و می‌تواند مثل شما، همه چیز را تکرار کند. همچنین، او اکنون قادر به نام‌گذاری اشیاء بر اساس توصیف آن‌ها از زبان اطرافیان بوده و می‌تواند بخشی از بدن خود را که آسیب دیده و یا درد می‌کند، پیدا کرده و به والدین خود نشان دهد.

4- میزان توسعه مهارت‌های اجتماعی و عاطفی کودکان 25 تا 27 ماهه:

 همان‌طور که می‌دانید کودکان نوپا در این سن، بیشتر از همیشه تمرکز داشته و دوست دارند با مبلمان خانه، اسباب‌بازی و لباس‌های مورد علاقه خود سرگرم شده و بازی کنند. اما اگر در این دوره متوجه شده‌اید که کودک شما قادر به ساخت لوگو یا تکمیل یک بازی نیست، نگران نشوید، زیرا او هنوز در حال ایجاد هماهنگی در بدن و تطبیق نیازها و احساسات خود است. همچنین، یک کودک نوپا در سن 25 تا 27 ماهگی به طور کامل جهت تولید امواج را درک نموده و فوراً به سمت صدا برمی‌گردد. به همین دلیل، این کودکان  قادر هستند به طرز بسیار خوبی نسبت به قبل، پاسخ سؤالات اطرافیان را بدهند. بنابراین، می‌توان ادعا کرد که این دوره، زمانی است که والدین می‌توانند به شرکت کردن کودک در جمع خانوادگی اهمیت داده و با حوصله، همه چیز را برای فرزند کوچک خود توضیح دهند.

5- میزان توسعه مهارت‌های شناختی کودکان در ماه‌های 25 تا 27 زندگی:4

 به عنوان والدین یک کودک نوپا یادتان باشد که سن 25 تا 27 ماهگی، دورانی است که کودک کاملاً جذب بازی‌های مختلف شده و به راحتی، برای مدت کوتاهی بدون احساس خستگی با شما بازی خواهد کرد. همچنین، فرزند شما در این سن تلاش خواهد کرد تا با انجام تمرینات مداوم، خطاهای خود را جبران کرده و برای انجام برخی فعالیت‌هایی که خیلی دوست دارد، دائماً تلاش می‌کند. جالب است بدانید که کودکان در این سن، در برخی موارد ممکن است برای انجام برخی فعالیت‌ها، کمک شما رد کنند. علاوه بر این موارد، یک کودک 25 تا 27 ماهه می‌تواند صداهای روزانه را تشخیص داده و با کنار هم قرار دادن کلمات، جملات ساده را به راحتی درست کند.

اگر کودک 23 ماهه دارید این مطلب روند رشد و نقاط عطف زندگی کودکان 23 ماهه را بخوانید

6- الگوهای خواب کودکان 25 الی 27 ماهه:

کودک در 25 تا 27 ماهگی از زندگی خود، حدود 12 ساعت در روز می‌خوابد. البته بعضی از کودکان نیز ممکن است تمام روز را بیدار مانده و فقط چند ساعت در بعدازظهر بخواند. در چنین مواردی ناامید نشوید، زیرا کودک شما در حال رشد بوده و می‌خواهد دنیای اطراف خود را کشف کند. بهتر است در این شرایط صبر و حوصله به خرج داده و با آرامش دادن به کودک خود، کمک کنید تا او به راحتی، بخوابد.

به عنوان والدین یک کودک نوپا در نظر داشته باشید که میانگین سنی مناسب برای آموزش دیدن کودکان جهت رفتن به دستشویی، 18 تا 30 ماهگی است؛

7- زمان مناسب برای آموزش دادن روند دستشویی به کودک 25 تا 27 ماهه:

به عنوان والدین یک کودک نوپا در نظر داشته باشید که میانگین سنی مناسب برای آموزش دیدن کودکان جهت رفتن به دستشویی، 18 تا 30 ماهگی است؛ کودک نوپا ممکن است در این دوره، بلافاصله بعد از خیس کردن پوشک خود، از مادر بخواهد تا آن را تعویض کند. بنابراین، اگر کودک شما در حین خیس شدن پوشک احساس ناراحتی کرده و خواستار تعویض آن شد، گویای این است که او آماده آموزش دیدن بوده و دوست دارد برای دفع ادرار یا مدفوع از توالت منزل استفاده کند. با این حال، حتی با وجود این علائم، برخی از کودکان نوپا ممکن است کند عمل کرده و زمان زیادی را برای انجام این کار نیاز داشته باشند. در چنین شرایطی، والدین نباید ناراحت یا ناامید شده و کودک خود را سرزنش کنند، زیرا او با گذشت زمان به این کار عادت خواهد کرد. پس تا این زمان سعی کنید، با صبر و حوصله تلاش کرده و در کنار فرزند کوچک خود باشید.

در نهایت، یادتان باشد که نتیجه به دست آمده از انجام دستورالعمل‌های ذکرشده در مورد همه کودکان نوپا یکسان نبوده و همه آن‌ها دیر یا زود، این مهارت‌ها را به دست خواهند آورد. بنابراین، نیازی به نگرانی نیست، زیرا سرعت رشد کودکان مختلف، باهم فرق می‌کند. اما در صورتی که احساس کردید میزان رشد برخی از مهارت‌ها در فرزند شما خیلی کند یا در حد صفر است، نگرانی شما کاملاً به‌جا بوده و می‌توانید با یک پزشک متخصص اطفال در این باره صحبت کنید.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

عالی و نکته سنجانه بود

This comment was minimized by the moderator on the site

عالی بودی

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/