انواع بیماری های پوستی کودکان | علائم و درمان

بیماری های پوستی کودکان

والدین اغلب به دلیل بیماری های پوستی کودکان مجبور به مراجعه به متخصص اطفال خود می شوند. عکس هایی از تاول پوستی شایع در دوران کودکی ، از جمله کرم حلقه ، آبله مرغان ، اگزما ، سرخک ، گزش حشرات ، جوش های پوشکی و عفونت های مخمری را مرور کنید تا به شما کمک کند تا با شرایط متداولی که ممکن است باعث جوش های کودک شما شود آشنا شوید.

انواع بیماری های پوستی کودکان

گزش حشرات

هر چقدر در استفاده از مواد دافع حشرات دقت داشته باشید ، به احتمال زیاد کودک شما گهگاهی دچار گزش می شود. این گزش های حشرات می تواند برای والدین ترسناک باشد ، از آنجا که حتی یک واکنش "طبیعی" به گزش می تواند شامل قرمزی ، تورم و گرم شدن پوست باشد. اکثر گزش های حشره ، چه توسط حشراتی مانند مورچه ، چیگر یا زنبور ، خطرناک نیستند ، مگر اینکه کودک شما به حشره حساسیت داشته باشد. اگر کودک شما پس از گزش یک واکنش آلرژیک دارد ، احتمالاً علائم دیگری علاوه بر گزش اصلی نیز دارد.

حتی بیشتر نیش عنکبوت ها که غالباً شبیه گزش حشرات منظم هستند ، خطرناک نیستند مگر اینکه به علت بیوه سیاه یا عنکبوت گوشه گیر قهوه ای ایجاد شوند. استفاده منظم از مواد دافع حشرات می تواند به بچه های شما کمک کند تا از گزش بسیاری از حشرات جلوگیری کنند.
اگر گزش حشره کودک شما را آلوده کرده باشد ، قرمزی ، تورم ، درد ، تب و علائم دیگر احتمالاً یکی دو روز پس از گزش اشکال بدتر می شود. هرگونه گسترش قرمزی یا تورم در روز اول گزش احتمالاً از گزش اولیه حشره است و نشانه عفونت نیست.

آبله مرغان

خال های کلاسیک عفونت آبله مرغان شامل پاپول های قرمز (برجستگی) ، وزیکول (لکه هایی شبیه تاول های کوچک) است که سپس به پوسته پوسته تبدیل می شوند. این بیماری پوستی کودکان بسیار خارش دار است ،آبله مرغان به طور معمول از تنه کودک شروع می شود و سپس به بقیه بدن او از جمله بازوها ، پاها و سر او سرایت می کند. سایر علائم آبله مرغان به طور معمول شامل یک برآمدگی تب ، بی حالی ، سردرد ، کمبود اشتها و درد خفیف شکمی به مدت 1 تا 2 روز است.

آبله مرغان بسیار مسری است اما با واکسن آبله مرغان می توان از آن پیشگیری کرد. برنامه ایمن سازی فعلی توصیه می کند که بچه ها از 4 سالگی شروع به تقویت تقویت آبله مرغان می کنند که باید به کاهش بیشتر عفونت آبله مرغان کمک کند.

آبله مرغان

تب خال

متأسفانه ، برخی از کودکان به طور مکرر دچار تبخال می شوند ، اغلب در همان نقطه از صورت یا لب خود قرار دارند. آنها اغلب قبل از بروز درد ، درد ، سوزش یا خارش در محل زخم سرد احساس می کنند.

علائم تبخال سرد:

  • گروهی از وزیکول ها (تاول های کوچک و پر از مایعات) در ناحیه قرمز پوست ظاهر می شوند
  • وزیکول هایی که به سرعت پوسته ای روی آنها ایجاد می شود

اگرچه چندین دارو برای درمان تبخال در کودکان موجود است ، اما داروی اصلی که برای کودکان در دسترس است ، آسیکلوویر است. 3 این داروی ضد سرماخوردگی باید 4 تا 5 بار در روز استفاده شود و باید هرچه زودتر با سرماخوردگی شروع شود زخم ایجاد می شود تا موثر باشد.

همه متخصصان موافق نیستند که آسیکلوویر برای درمان تبخال در کودکان مثر است. زخم های درمان نشده و سرماخوردگی معمولاً طی 7 تا 10 روز برطرف می شوند.

تب خال کودکان

اگزما

این عکس بیماری پوستی کودکان یک مورد کلاسیک از اگزما را نشان می دهد ، که می تواند در تشخیص کودک شما با اگزما مفید باشد. اگزما اغلب به عنوان جوش های بسیار خارش دار توصیف می شود که اغلب قرمز ، خشن یا تحریک شده ، پوسته پوسته شده و می تواند ترشح کند. اگزما معمولاً براساس ظاهر تاول های خارش دار در نواحی معمولی ، از جمله پیشانی ، گونه ها ، بازوها و پاها در نوزادان و چین و چروک های آرنج ، زانوها و مچ پا در کودکان بزرگتر تشخیص داده می شود.

اگرچه بعضی اوقات کنترل اگزما ممکن است دشوار باشد ، اما اصول جلوگیری از اگزما می تواند کمک کند ، از جمله اجتناب از عوامل محرک (مانند صابون های خشن ، حمام حبابی ، گرم شدن بیش از حد و تعریق ، لباس های پشمی و پلی استر). از مرطوب کننده ها به خصوص هر روز و در عرض سه دقیقه از بیرون آمدن از حمام یا دوش استفاده کنید.

وقتی اگزمای کودک شما بدتر می شود یا شعله ور می شود ، درمان های معمول اگزما شامل استفاده از استروئیدهای موضعی و داروهای جدید غیر استروئیدی مانند Elidel و Protopic است.

بیماری پنجم

تاول های "گونه های سیلی زده" بیماری پنجم یکی از بیماری های پوستی کودکان است. بسیاری از والدین گونه های قرمزی را که بچه های مبتلا به بیماری پنجم دریافت می کنند رد می کنند و فکر می کنند این گرگرفتگی ساده است یا ناشی از آفتاب یا باد است. هنگامی که گونه های قرمز و حتی الگوی کلاسیک تر ، ایجاد جوش های گل مایل به قرمز یا صورتی بر روی بازوان آنها دنبال می شود ، تشخیص آن معمولاً آسان است.

بیماری کودکان

درماتیت لیسر لب

در طول زمستان ، هنگامی که بسیاری از بچه ها پوست خشک دارند ، اغلب در اطراف دهان خود نیز دچار پوستی قرمز تحریک شده می شوند. علاوه بر آن دسته از کودکان مبتلا به اگزما ، که پوست خشک آنها قرمز و خارش دار است ، بعضی از بچه ها هر از گاهی به سادگی دست ها ، پاها یا دست ها را خشک می کنند.

با تحریک پوست اطراف دهان ، بسیاری از کودکان به آن لیس می زنند که باعث قرمزتر شدن و تحریک پوست می شود. این منجر به درماتیت لیسر لب کلاسیک می شود که بسیاری از والدین و متخصصان اطفال در زمستان مشاهده می کنند. خوشبختانه ، این نوع جوش ها معمولاً به خوبی به مرطوب کننده ها ، مانند وازلین ، پماد شفابخش Aquaphor و کرم مرطوب کننده اصلی Eucerin و غیره واکنش نشان می دهند.

یادآوری این نکته نیز مهم است که حتی اگر درماتیت لیزر لب در اطراف دهان کودک دیده می شود ، این بثورات معمولاً بسیار متفاوت از جوش ها پوستی درماتیت اطراف دهان است که معمولاً در زنان جوان دیده می شود و در کودکان نادر است.

بیماری پوستی کودک

سرخک

 "سرخک یک ویروس بسیار مسری است که می تواند منجر به عوارض شود." خوشبختانه ، با واکسن MMR (سرخک ، اوریون ، سرخچه) می توان از سرخک جلوگیری کرد. سرخک در بسیاری از کشورهای جهان از جمله برخی از کشورهای پیشرفته اروپا و آسیا یک بیماری پوستی کودکان است.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از عفونت های ویروسی باعث ایجاد جوش ها لکه دار قرمز می شوند. سرخک در ایالات متحده نادر است ، به خصوص که اکثر بچه ها واکسینه شده اند. بنابراین ، مگر اینکه فرزند شما الگوی علائم سرخک را داشته باشد ، پس احتمالاً لازم نیست هر بار که کودک شما تاول ها پوستی ایجاد می کند ، نگران سرخک باشید.

سرخک 

Molluscum Contagiosum

برجستگی ها، اگرچه اغلب به رنگ گوشت هستند ، اما می توانند صورتی نیز باشند. آنها به طور معمول کوچک ، گنبدی شکل هستند و می توانند یک تورفتگی کوچک در مرکز خود داشته باشند. ممکن است تحریک و قرمزی در پوست اطراف وجود داشته باشد. نرم تناسلی در واقع یک زگیل نیست ، اما بسیاری از پزشکان آنها را "زگیل کوچک" می نامند. برخی از کودکان توسط ویروس شیوع پیدا می کنند و بدن آنها چند خوشه نرم تن است ، در حالی که برخی دیگر فقط چند مورد دارند که در طی چند ماه یا چند سال بدون درمان از بین می روند.

اگرچه برخی از پزشکان توصیه می کنند که نرم تنان را درمان نکنند زیرا در نهایت از بین می روند ، اما بخاطر داشته باشید که رفع آنها ممکن است ماهها تا سالها طول بکشد. و از آنجا که ممکن است بعضی اوقات بسیار تهاجمی گسترش یابد ، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که روش های درمانی را برای خلاص شدن از آنها انجام دهید.

پیتریازیس روزا

Pityriasis rosea غالباً با کرم حلقوی اشتباه گرفته می شود زیرا به طور معمول با یک وصله منادی بزرگ فلس دار شروع می شود که در واقع شبیه کرم حلقوی است. اگرچه مردم همیشه به آن توجه نمی کنند ، اما منشا پیتریازیس رزا به طور معمول در ابتدای این جوش های پوستی یافت می شود. سپس وصله منادی با ظهور چندین وصله کوچک صورتی بیضی شکل روی تنه ، بازوها و پاهای کودک دنبال می شود. اینها ممکن است خارش خفیف داشته باشند و ممکن است برای چندین هفته یا چند ماه باقی بمانند ، اما در غیر این صورت کودک علائم دیگری نخواهد داشت.

اگرچه به دلیل گستردگی تاول های این بیماری پوستی کودکان برای برخی از والدین نگران کننده است ، اما باید در نظر داشت که تصور می شود pityriasis rosea بی ضرر است. مشخص نیست که چه عاملی باعث پیتریازیس رزا می شود ، اما ممکن است توسط ویروس یا واکنش به عفونت ویروسی قبلی ایجاد شود. معمولاً به هیچ درمانی نیاز نیست ، مگر اینکه برای کنترل خارش در صورت آزار دهنده بودن.

بیماری های پوستی کودکان

پیچ پیچک

شناسایی کودک با بثورات پیچک سمی معمولاً دشوار نیست. یک مورد کلاسیک پیچک سمی ممکن است شامل کودکی باشد که پس از یک سفر کمپینگ ، پیاده روی در جنگل یا یک روز در دریاچه در معرض پیچک سمی قرار دارد ، و پس از چند روز بثورات قرمز و خارش دار در سراسر بدن خود ایجاد می کند. پس از قرار گرفتن در معرض برگ ، ساقه یا ریشه گیاه پیچک سمی ، کودکان در طی 8 ساعت تا یک هفته علائم پیچک سمی را تجربه می کنند ، از جمله:

  • بثورات شدید خارش دار
  • برجستگی های قرمز رنگی که اغلب در یک خط مستقیم یا رگه هایی هستند ، از آنجا که گیاه پیچک سمی با پوست کودک شما تماس داشته است
  • وزیکول ها و تاول هایی که پر از مایع هستند

پیشگیری به شناسایی پیچک سمی ، بلوط سمی و سماق سمی بستگی دارد تا بتوانید از آنها جلوگیری کنید.

درماتوفیتوز

جوش های tinea corporis (کرم حلقوی) معمولی روی بدن مانند ضایعه ای دایره ای قرمز با حاشیه پوسته پوسته به نظر می رسد و ممکن است خارش داشته باشد. این یک عفونت قارچی است. کرم یا پماد ضد قارچ بدون نسخه ، درمان معمول کرم حلقوی است ، بجز کچلی که درمان آن بسیار دشوارتر است و اغلب به چندین ماه داروی خوراکی نیاز دارد (مانند گریزئوفولوین).

کرم های موضعی ، تعلیق و لوسیون های تجویزی نیز در دسترس هستند ، مانند Loprox ، Spectazole و Oxistat نیز موجود هستند.

بیماری پوستی

تینه کاپیتس

تکه‌های پوسته پوسته و گرد با ریزش مو از ویژگی های tinea capitis که یک بیماری پوستی کودکان است. برخی از کودکان مبتلا به تینئوس کاپیتس ممکن است بدون از دست دادن مو ، جوش پوسته ای بر روی پوست سر خود ایجاد کنند و در برخی دیگر ممکن است نقاط کوچک سیاه روی پوست سر خود داشته باشند. به خاطر داشته باشید که موارد زیادی وجود دارد که باعث می شود کودک جوش پوسته پوسته داشته باشد.

راش پوشک مخمر

عفونت های مخمری می توانند بثورات دیگر پوشک را پیچیده کنند. شما باید شک داشته باشید که بثورات پوشک ممکن است در اثر مخمر (کاندیدا) ایجاد شود ، در صورتی که بثورات منظم پوشک کودک شما با استفاده از پماد ها و کرم های معمول راش پوشک شما بهتر نمی شود. 
یکی دیگر از نشانه های این بیماری پوستی کودکان این است که بثورات پوشک قرمز روشن می شود و با برجستگی های قرمز (ضایعات ماهواره ای) احاطه می شود.

بیماری پوستی کودکان

بیماری های پوستی کودکان کدامند؟

 آبله مرغان، تب خال، راش پوشک مخمر، پیچ پیچک، درماتیت لیسر لب، تینه کاپیتس، پیچ پیچک و درماتوفیتوز و  سرخک از جمله بیماری های پوستی کودکان هستند

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/