روغن های مفید و ایمن برای مصارف بهداشتی کودکان

essentials-oils-in-hands

 فصل زمستان برای بچه‌ها، زمانی است که آن‌ها را با سرما و خانه‌نشینی، بیشتر هیجان‌زده می‌کند! متأسفانه، این فصل از سال، به دلیل خشکی و برودت آب و هوا، باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست بدن و صورت انسان، مخصوصاً کودکان می‌شود. اگر شما به عنوان مادر یکی از این بچه‌ها، در مورد استفاده از روغن‌های ضروری برای محافظت از پوست بدن و صورت فرزند خود فکر می‌کنید، احتمالاً در مورد سلامت و ایمنی استفاده از این روغن‌ها، برای اولین بار، دچار تردید خواهید شد. اما، در ادامه این مقاله، ما مثل همیشه، شما را در جهت استفاده درست از محصولات طبیعی برای بهبود وضعیت سلامت کودکان هدایت نموده، در مورد روغن‌های ضروری و ایمن برای بچه‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها برای حفظ سلامت پوست بدن و صورت این فرشته‌ها صحبت خواهیم کرد.

روغن گیاهی چیست؟

در ابتدا، به یاد داشته باشید که روغن گیاهی، مایعی استخراج شده از منابع طبیعی یک گیاه مانند ریشه، پوست، ساقه، گل و برگ آن می‌باشد. روغن‌های ضروری که در جهت بهبود سلامت پوست بدن و صورت کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار شفاف بوده و هیچ عطر و طعم خاصی ندارند. البته، ممکن است طعم برخی از این روغن‌ها خاص بوده و کاربرد ویژه‌ای برای درمان برخی بیماری‌های پوستی کودکان داشته باشند. بر اساس این توضیحات، می‌توان ادعا کرد که ترکیب کردن روغن‌های گیاهی خالص با انواع مواد شیمیایی و اسانس‌ها، مزایای درمانی، روان‌شناختی و فیزیکی مخصوصی را به بدن فرزند شما ارائه خواهد داد. برای این منظور، کافی است مقدار کمی از این روغن‌های گیاهی را با انواع دیگر روغن‌ها رقیق کرده و پوست کودک خود را با آن ماساژ دهید.

انواع روغن‌های ایمن و مفید برای کودکان:

1-روغن بابونه آلمانی:

بابونه آلمانی (Matricaria recutita) گیاهی محبوب است که برای درمان اختلالات معده، رفع اسپاسم عضلات و درمان عفونت‌های خفیف پوستی در بچه‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای بهره بردن از مزایای این روغن، چند قطره از آن را در وان حمام کودک خود ریخته و آب ولرم را به آن اضافه کنید. لازم است بدانید که روغن بابونه آلمانی، دردهای شدید موجود در بدن فرزند شما را از بین برده و خواب راحتی را برای او به دنبال خواهد داشت. البته این روغن فواید درمانی دیگری هم برای کودکان دارد که شامل برطرف نمودن مشکل احتقان، اگزما، آکنه، گلودرد، بی‌خوابی، اضطراب و IBD (بیماری التهابی روده) است. مادران عزیز می‌توانند با استفاده از روغن بابونه آلمانی رقیق شده، پوست کودک خود را مرطوب نموده و او را از ابتلا به انواع بثورات جلدی ناشی از رطوبت پوشکی و کولیک محافظت کنند. در شروع کار، بهتر است فقط چند قطره از این روغن را در وان حمام نوزاد خود بریزید، زیرا استفاده بیش از حد از این نوع روغن‌های گیاهی می‌تواند پوست فرزند شما را به شدت تحریک کند.

2-روغن نخود فرنگی:

جالب است بدانید که استفاده از روغن نخود فرنگی می‌تواند بسیاری از عفونت‌های پوستی بچه‌ها را به راحتی درمان کند. این روغن گیاهی که با نام "روغن مروارید" شناخته می‌شود، می‌تواند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر و اختلال کودکان را کاهش می‌دهد. برخی از مشکلات رایج کودکان مانند علائم بیماری صرع، سوزش سر دل، سرماخوردگی، سرفه، سردرد، درد عضلانی، درد دندان و بثورات آلرژیکی نیز با مصرف روغن نخود فرنگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. در نهایت، یادتان باشد که اگر کودک شما سه ساله یا بزرگ‌تر است، می‌توانید از مزایای این روغن به منظور درمان مشکلات او استفاده کنید؛ با این حال، بهتر است قبل از مصرف روغن نخود فرنگی برای رفع مشکلات نوزادان، حتماً با پزشک متخصص اطفال صحبت نمایید.

پیشنهاد می کنیم مزایای شگفت انگیز زردچوبه برای کودکان را حتما بخوانید.

3-روغن گیاه اسطوخودوس:

روغن گل‌های گیاه اسطوخودوس، گزینه بسیار ایمنی برای درمان دردهای عضلانی و مشکلات پوستی کودکان است. مادران جوان می‌توانند از طریق مالیدن این روغن بر روی پوست بدن و صورت کودک خود، او را از حمله پشه‌ها، مگس‌ها و پروانه‌ها در فصل‌های گرم سال محافظت کنند. همچنین، مصرف روغن اسطوخودوس باعث خواب راحت کودکان می‌شود؛ بسیاری از پزشکان متخصص اطفال عقیده دارند که استفاده از روغن گل‌های گیاه اسطوخودوس، درمان مناسبی برای رفع مشکل بی‌خوابی در کودکان است. علاوه بر این موارد، استفاده از این روغن سیستم عصبی فرزند شما را آرام نموده و با عطر و طعم تازه خود، استرس و خستگی او از بین می‌برد. همچنین، روغن اسطوخودوس یکی از مؤثرترین روش‌ها برای درمان عفونت‌های پوستی در کودکان است. برای این منظور، شما می‌توانید روغن گیاه اسطوخودوس را بر روی بریدگی‌های پوستی، زخم‌ها و خراش‌های فرزند خود مالیده و برای درمان مشکلات پوستی او، از مزایای این روغن شگفت‌انگیز بهره ببرید. در نهایت، می‌توان ادعا کرد که روغن گل‌های گیاه اسطوخودوس بهترین و ایمن‌ترین روغن درمانی برای مصارف بهداشتی بچه‌ها می‌باشد.

4-روغن اکالیپتوس:

به خاطر بسپارید که روغن اوکالیپتوس (که از پوست این گیاه استخراج می‌شود)، بهتر از داروهای شیمیایی برای درمان بیماری سرماخوردگی در کودکان عمل می‌کند؛ این روغن می‌تواند از بروز احتقان شدید در بینی فرزند شما جلوگیری کند. علاوه بر این موارد، پزشکان متخصص داروسازی از روغن گیاه اوکالیپتوس در ساخت انواع کرم‌ها و پمادهای پوستی ویژه کودکان کمک می‌گیرند تا بتواند گرفتگی عضلات و درد مفصلی آن‌ها را از بین ببرند. همچنین، این نوع روغن گیاهی در برخی شرایط، به درمان بیماری‌هایی مانند برونشیت، آسم، علائم بیماری کزاز، سل، درد مفاصل و عفونت دستگاه تنفسی در انسان، به خصوص کودکان کمک شایانی می‌کند. البته در مورد کودکانی که هنوز خیلی کوچک هستند، استفاده از روغن اوکالیپتوس می‌تواند عوارض فوق‌العاده خطرناکی را ایجاد نموده و مانند یک داروی ضد انعقاد قوی خون و محرک سیستم ایمنی بدن عمل کند.

5-روغن لیمو:

روغن لیمو آنتی باکتریال‌ بوده و به عنوان یک سم‌زدای قوی، آرامش‌دهنده و ضدعفونی‌کننده عمل می‌کند. همچنین، مصرف این نوع روغن موجب القاء خواب راحت به کودکان می‌شود؛ از این رو، روغن لیمو در بین مردن بسیار محبوب است. علاوه بر این موارد، علائم برخی از بیماری‌های رایج مانند آسم، چاقی شدید، مشکلات معده و اختلالات پوستی در انسان، به‌ویژه بچه‌ها به راحتی با مصرف روغن لیمو قابل درمان است. جالب است بدانید که مادران جوان می‌توانند از این روغن به عنوان یک خوشبوکننده هوا نیز در اتاق بچه خود استفاده کنند. از همه مهم‌تر، استفاده از این روغن تأثیرات مضر روغن‌های دیگر را در بدن کودکان کاهش داده و با انجام عمل سم‌زدایی، مشکلات پوستی آن‌ها را کم‌رنگ می‌کند. به دلیل این که طبیعت روغن لیمو آرام است، مصرف آن به کودک شما کمک می‌کند تا بر اضطراب، استرس و خستگی خود غلبه نماید. همچنین، با توجه به این که روغن لیمو دارای ویتامین C بالایی است، به طور مؤثر بر روی سیستم ایمنی بدن کودکان اثر گذاشته و آن را تقویت می‌کند. با همه این توصیفات، نکته مهم در مورد استفاده از روغن لیمو این است که هرگز این روغن را به طور مستقیم بر روی پوست فرزند خود اعمال نکنید، زیرا ممکن است سبب تحریک آن شود. با این حال، اکثر پزشکان متخصص اطفال روغن لیمو را به عنوان یک روغن ضروری و امن برای بهبود وضعیت بدن کودکان معرفی می‌کنند.

6-روغن درخت چای:

روغن درخت چای از برگ‌های گیاه چای استخراج می‌شود؛ به عنوان یک ضدعفونی‌کننده قوی شناخته می‌شود. همچنین، این نوع روغن برخی از اختلالات پوستی شایع مانند بیماری آکنه، عفونت‌های قارچی، حساسیت به نیش حشرات، دندان درد، گلودرد و عفونت گوش فرزند شما را به راحتی درمان می‌کند. مادران می‌توانند چند قطره از روغن درخت چای را در آب وان حمام بچه خود ریخته و با قرار دادن کودک در درون آن، مشکلاتی مانند سرفه، التهابات ریوی و احتقان برونش‌ها را درمان کنند. علاوه بر این موارد، این روغن به عنوان یکی از بهترین و امن‌ترین روغن‌های ضروری برای درمان سرفه کودکان محسوب می‌شود و می‌تواند امراضی مانند بریدگی‌های بزرگ و سوزش آن، حالت سوختگی و نیش حشرات را به خوبی درمان کند.

7-روغن کندر:

روغن کندر که از پوست درختانی از جنس Boswellia به دست می‌آید، در مناطق آفریقایی و عربی بسیار فراوان است. این نوع روغن باعث بازسازی مؤثر سلول‌های بدن انسان، به خصوص کودکان شده؛ به همین دلیل بافت‌های بدن آن‌ها را سالم نگه می‌دارد. بنابراین، اگر بچه شما دارای پوست خشکی است که همواره دچار بثورات جلدی می‌شود، شما می‌توانید با استفاده از روغن کندر پوست او را مرطوب نگه داشته و دوباره آن را احیا کنید. همچنین، خواص مرطوب‌کنندگی موجود در روغن کندر سبب تقویت ریشه موی فرزند شما شده و روند خونریزی از زخم او را متوقف می‌کند. به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که استفاده از روغن کندر روند بهبود زخم‌های کودکان را سریع‌تر نموده و عوارض مشکلاتی مانند حساسیت، آکنه، نیش حشرات و جوش‌های پوستی آن‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در نهایت، فراموش نکنید که بعضی از بیماری‌های شایع مانند اختلالات گوارشی، مشکلات بهداشت دهان و دندان و اختلالات تنفسی کودکان نیز به راحتی، با استفاده از روغن کندر درمان می‌شود.

برای اطلاع از اینکه نوزاد را با چه روغنی ماساژ بدهیم؟  این مطلب را بخوانید

8-روغن فندق:

لازم است بدانید که استفاده از روغن فندق در قسمت پایین ‌تنه بچه‌ها، کمک می‌کند تا علائم سوختگی بر اثر ادرار یا بثورات جلدی به راحتی درمان شود. همچنین، استفاده از این نوع روغن سیستم ایمنی بدن انسان، به ویژه کودکان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. مادران عزیز می‌توانند این روغن اسرارآمیز را به اندازه 1 تا 5 قطره با انواع روغن‌های حامل رقیق کرده و با خیال راحت، به منظور از بین بردن مشکلات دهان و دندان کودکان و نوزادان خود استفاده کنند. علاوه بر این موارد، اگر شما در نظر دارید که از این روغن برای پاک کردن پوست بدن بچه خود استفاده کنید، می‌توانید 10 قطره از روغن فندق را با 1 قاشق چای‌خوری روغن زرد حیوانی مخلوط نموده و ترکیبی معجزه‌آسا درست کنید. در نهایت، یادتان باشد که می‌توان مقداری روغن فندق را مقدار کمی آب مخلوط نموده و به عنوان یک پاک ‌کننده طبیعی جهت تمیز کردن اسباب بازی‌ها و مبلمان بچه خود استفاده نمود.

9-روغن آفتابگردان آبی:

آفتابگردان آبی یکی از محبوب‌ ترین گیاهان اروپایی است که دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی شدید بوده و هورمون‌های بدن را تحریک می‌کند. خواص ضد باکتریایی و آرام‌بخشی این روغن، پوست بچه‌های شما را از گزند نیش حشرات سمي محافظت خواهد نمود. همچنین، مصرف این روغن کمک می‌کند تا اختلالات تنفسی و گوارشی بدن کودکان به میزان قابل توجهی کاهش یابد. به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که روغن آفتابگردان آبی یکی از روغن‌های ضروری و ایمن برای کودکان بوده و مصرف آن باعث بهبود وضعیت پوست آن‌ها می‌شود. در واقع، این روغن به راحتی می‌تواند خشکی پوست، خارش، کبودی، لکه‌های ناشی از بیماری آبله مرغان، التهابات و سوزش پوست بدن فرزند شما را از بین ببرد.

10-روغن سدر:

روغن سدر از چوب درخت سدر استخراج می‌شود که در اندازه بسیار زیادی، در مناطق سردسیری و گرمسیری رشد می‌کند. روغن این گیاه دارای خواص انعطاف بخشی بوده و با خاصیت ضدعفونی‌کنندگی خود، سوزش و حساسیت ناشی از نیش حشرات را آرام نموده؛ در نتیجه، رطوبت لازم را به پوست کودکان ارائه خواهد داد. با توجه به خواص ضد باکتریایی قوی این روغن، شما می‌توانید از آن برای کاهش علائم و درد زخم‌های بدن کودک خود استفاده کنید. همچنین، استفاده از روغن چوب سدر باعث بهبود سلامت کلی بدن انسان، به خصوص کودکان می‌شود. در نهایت، فراموش نکنید که این روغن علائم بعضی از بیماری‌های رایج مانند آکنه، برونشیت، شوره سر، درماتیت، اختلالات پوستی و مشکلات کلیه را نیز درمان می‌کند.

11-روغن کاپایبا:

استفاده از روغن کاپایبا کمک می‌کند تا کودک شما از شر درد شدید رها شده و در برابر ابتلا به انواع عفونت‌ها واکسینه شود. در واقع، می‌توان ادعا کرد که استفاده از روغن کاپایبا به بهبود سیستم ایمنی بدن فرزند شما کمک شایانی می‌کند. همچنین، این روغن نسبت به روغن‌های دیگر ضرر کمتری برای بدن بچه‌ها داشته و پوست آن‌ها را به شکل معجزه‌آسایی تغذیه می‌کند. همچنین، مصرف این روغن می‌تواند مشکلات ظاهری بر روی پوست بدن بچه‌ها را بهبود بخشیده و حالت سوزش، جوش و بثورات جلدی را از بین می‌برد. علاوه بر این موارد، کودکان مبتلا به مشکل احتقان یا اختلالات تنفسی هم می‌توانند با خیال راحت از این روغن استفاده کرده و با بهره بردن از مزایای این روغن که باعث بهبودی جراحات و زخم‌ها می‌شود، برای درمان بریدگی‌ها و زخم‌های موجود در بدن خود، از آن استفاده کنند.

12-روغن نارگیل:

این نوع روغن که از شاخه‌های جوان یا ساقه گیاه سایپرس استخراج می‌شود، دارای اثرات مؤثری مانند مرطوب ‌کنندگی و ضدعفونی‌ کنندگی بوده و خواص دیورتیکی و آرام‌بخشی بالایی دارد. به همین دلیل، مصرف این روغن کمک می‌کند تا شما بتوانید مشکل ریزش مو را در بچه‌های خود به حداقل برسانید. علاوه بر این موارد، با توجه به ویژگی ضدعفونی‌کنندگی موجود در روغن نارگیل، می‌توان از شکل رقیق آن برای درمان بریدگی‌ها و زخم‌های پوستی کودکان خود استفاده کرد. به دلیل این که مصرف روغن نارگیل تن تنفسی انسان را بالا می‌برد، استفاده از آن علائم بیماری آسم و COPD را نیز در بدن کودکان بهبود خواهد داد.

13-روغن ماندارین:

ماندارین میوه‌ای از گروه مرکبات است که به عنوان نوعی نارنگی شناخته می‌شود. جالب است بدانید که روغن استخراج شده از این میوه، طبیعی بوده و برای سلامت بچه‌ها بسیار مفید است. در واقع، روغن ماندارین داراي خواص مرطوب‌ کنندگی بوده و سبب آرامش اعصاب فرزند شما می‌گردد. همچنین، خواص ضد اسپاسمی و ضدعفونی‌کنندگی این روغن سبب محافظت از پوست بچه‌ها شده و از رشد ژرم‌های عفونی و قارچ‌ها در بدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این موارد، مصرف روغن گیاهی ماندارین باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کودکان شده و به عملکرد مناسب دستگاه تنفسی، گوارشی، قلب و عروق، گردش خون و سیستم عصبی آن‌ها کمک زیادی می‌کند. در نهایت، به یاد داشته باشید که برخی از بیماری‌های رایج بهداشتی نیز با مصرف روغن ضروری ماندارین درمان می‌شود که شامل مشکلات یبوستی، اسهال، بیماری‌های پوستی و استرس است.

14-روغن ساندالوود:

این نوع روغن از قطعات چوب درختان ساندالوود بالغ استخراج شده و داراي خواص ضدعفوني‌کنندگی و ضد التهابي بسیار قوی است. به همین دلیل، خواص موجود در این روغن، زخم‌ها و جوش‌های کوچک روی پوست بدن کودک شما را ضدعفونی نموده و آن‌ها را در مدت کوتاهی بهبود می‌بخشد. همچنین، عطر خاص این روغن میکروب‌های مضر را از بدن کودک شما دور می‌کند. مادران می‌توانند با استفاده از روغن ساندالوود، وضعیت سیستم گوارشی فرزند خود را بالا برده و با افزایش میزان گردش خون در بدن آن‌ها، سبب عملکرد مناسب سیستم عصبی می‌شوند. از این رو، می‌توان ادعا کرد که روغن ساندالوود یکی از بهترین و امن‌ترین روغن‌های ضروری برای مصارف بهداشتی کودکان است.

اگر از خواص نارگیل برای کودک خود آگاه نیستید ، مطالعه 5 خاصیت شگفت انگیز روغن نارگیل برای کودکان به شما توصیه می شود.

اطلاعات جالب درباره روغن‌های ضروری برای کودکان:

در ادامه این مقاله، حقایق جالبی در مورد روغن‌های ضروری برای مصارف بهداشتی کودکان ارائه شده است که عبارتند از:

  • برخی از روغن‌های گیاهی حاوی رنگ‌دانه‌های مولکولی بوده و به راحتی می‌توانند به بافت‌های پوستی فرزند شما نفوذ کنند.
  • از آنجایی که روغن‌های گیاهی داراي خاصیت محلول در چربی هستند، می‌توانند در عرض 20 دقیقه همه سلول‌های بدن کودک شما را تحت تأثیر قرار دهند.
  • همچنین، برخی از روغن‌های گیاهی شامل مولکول‌های اکسیژن بوده و مصرف آن‌ها به انتقال مواد مغذی حیاتی به سلول‌های بدن کودکان کمک شایانی می‌کند؛ هنگامی که این سلول‌های دارای اکسیژن نباشند، بچه شما مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی خواهد بود. علاوه بر این موارد، مصرف روغن‌های ضروری با تأمین اکسیژن مورد نیاز بدن فرزند شما، قدرت سیستم ایمنی بدن او را تقویت می‌کنند.
  • روغن‌های ضروری برای مصارف بهداشتی بچه‌ها دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار مؤثر هستند که مصرف آن‌ها محیط نامناسبی را برای رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌کند. بر همین اساس، این روغن‌ها بدن فرزند شما را از آسیب رادیکال‌های آزاد حفظ نموده و از گسترش عفونت‌های قارچی و باکتریایی جلوگیری می‌کند.
  • جالب است بدانید که روغن‌های ضروری برای مصارف بهداشتی بچه‌ها دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد سرطانی بوده و به عنوان یک ضدعفونی‌کننده قوی عمل می‌کنند. بنابراین، می‌توان ادعا کرد که استفاده از این روغن‌ها به طور طبیعی میکروب‌های مضر را در بدن کودکان از بین برده و آسیب‌های رسیده به بدن آن‌ها را ترمیم می‌کند.
  • همچنین، مصرف روغن‌های ضروری برای مصارف بهداشتی بچه‌ها به سم‌زدایی سلول‌های بدن و خون آن‌ها کمک نموده و سلامت بدن را در طولانی مدت تضمین می‌کند.
  • برخی از روغن‌های گیاهی حاوی اسکوئیتپن‌ها بوده و فرزند شما را از مبتلا شدن به بیماری آلزایمر، مولتیپل اسکلروز و بیماری پارکینسون محافظت می‌کند. همچنین، این روغن‌ها در بازگرداندن بچه‌های بیمار به شرایط جسمی سالم نیز تأثیر چشمگیری دارند.

ایمنی روغن‌های گیاهی برای مصارف کودکان و نوجوانان:

بعضی از دستورالعمل‌های ساده وجود دارد که مادران جوان باید جهت اطمینان از ایمنی روغن‌های مصرفی کودکان خود، آن‌ها را با دقت دنبال کنند. مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

  • مصرف روغن کنجد برای بچه‌ها امن نیست! پس، به هیچ وجه از این روغن برای درمان مشکلات فرزند خود استفاده نکنید؛ مصرف این روغن می‌تواند منجر به انسداد ناگهانی عروق قلبی و ریه‌های کودک شده و با تحریک ناگهانی آپنه، سبب سفتی شکم او شود.
  • هرگز روغن نخود فرنگی را مستقیماً به ناحیه بینی یا سینه کودک خود اعمال نکنید! زیرا خطر اسپاسم حنجره و برونش‌ها را افزایش داده و با ایجاد مشکلات تنفسی، دیسترس حاد تنفسی با سیانوز و آپنه، روند خواب او را دچار اختلال می‌کند. پس، برای اطمینان از سلامت فرزند خود، روغن نخود فرنگی را با مقدار مناسبی از روغن‌های حامل دیگر مخلوط کنید؛ هر روغن گیاهی که رقیق می‌شود، در هنگام تماس مستقیم با پوست کودکان، از آن محافظت نموده و باعث تحریک شدید پوستی نمی‌شود.
  • همچنین، به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه هرگز از روغن‌های گیاهی به طور مستقیم بر روی پوست بدن و صورت فرزند خود استفاده نکنید. شما می‌توانید 1-2 قطره از هر روغنی را در 1-3 قاشق چای‌خوری روغن حامل مانند روغن بادام، روغن آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون مخلوط کنید. همچنین، بهتر است در مورد بچه‌ها، از مصرف دوز بالایی از روغن‌های گیاهی خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به ایجاد مشکل سرگیجه، مشکل بینایی، حالت تهوع و سردرگمی در آن‌ها شوند.
  • علاوه بر این موارد، از وارد شدن روغن‌های گیاهی به راه‌های هوایی کودک (بینی و دهان) خود جلوگیری کنید، زیرا این امر می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی شدید در او شود. یکی از بهترین راه‌های استفاده از روغن‌های ضروری، رقیق کردن روغن و مالیدن آن به ناحیه زیر پای بچه‌ها است.
  • در نهایت، یادتان باشد که اگر یکی از اعضای خانواده شما از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برد، به عنوان یک مادر از ریختن روغن‌های ضروری در دستگاه بخار ساز خانگی خودداری کنید.

یک نکته احتیاطی:

گرچه به نظر می‌رسد که استفاده از انواع روغن‌های گیاهی برای سلامت بچه‌ها سودمند است، اما هرگز قبل از انجام مشاوره با پزشک متخصص اطفال نباید از این روغن‌ها به صورت خوراکی استفاده کرد. همچنین، هنگام خرید این محصولات از فروشگاه آنلاین یا فروشگاه دارویی محلی، اطمینان حاصل کنید که محصولات ارائه شده به شما دارای کیفیت بالا بوده و روغن مورد نظر در داخل بطری حاوی پروانه بهداشت نگهداری می‌شود. سعی کنید همیشه روغن خریداری شده را در جای امن و دور از دسترس کودکان خود نگه دارید. هرگز از روغن‌های گیاهی به حالت متمرکز و مستقیماً بر روی پوست بچه‌ها استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک شدید پوستی شده و مشکلات جدی را در بدن او به دنبال داشته باشد. بهتر است روغن مورد نظر را با یک یا چند نوع روغن حامل رقیق نموده و سپس، از آن استفاده نمایید؛ منطقه درد از بدن فرزند خود را به آرامی، به منظور جذب بهتر روغن ماساژ دهید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/