آفتاب سوختگی در بدن کودکان

616093034-H

 با نزدیک شدن فصل زمستان، همه ما لباسهای گرم خود را از گنجه بیرون آورده؛ قصد میکنیم تا حد ممکن از مزایای نور خورشید در این فصل بهره ببریم. با این حال، تاوان دریافت ویتامین D، گذراندن چند ساعت کوتاه در "زیر نور آفتاب زمستانی" است که میتواند آسیب دیدن پوست خود ما و کودکمان را به دنبال داشته باشد. اگر به دلیل این امر، اجازه نمیدهید که فرزندان کوچک شما در زیر نور خورشید قرار گیرند، حتماً مقاله زیر را با دقت کامل بخوانید. جالب است بدانید که بسیاری از والدین عقیده دارند که نمیشود از پوست بچههای کوچک خود در برابر اشعه خورشید، در طول فصل زمستان محافظت نمود که این فکر، ایده بسیار اشتباهی است!

همه ما میدانیم که تابش نور خورشید به شکل اشعه UVA بوده؛ حتی در روزهای سرد و ابری هم که نور روشنی وجود ندارد، این اشعه ها میتوانند به شدت به پوست بدن فرزندان ما آسیب برسانند. علاوه بر این مورد، اگر فردی به طور مداوم در معرض مستقیم نور خورشید قرار گیرد، به بیماری سرطان پوست مبتلا خواهد شد. همچنین، آفتابسوختگی شدید پوست بچههای کوچک باعث افزایش احتمال ابتلا به ملانوم شده و مشکلات جدی را برای آنها به بار خواهد آورد.

علائم آفتاب سوختگی در بدن کودکان:

بسیاری از مردم فکر میکنند که مدت زمان زیادی طول میکشد تا فرد با قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید دچار آفتابسوختگی شود. این ایده کاملاً نادرست است، زیرا این فرایند میتواند فقط در عرض 15 دقیقه بازی کودکان در زیر نور آفتاب اتفاق بیفتد. علائم آفتاب سوختگی در کودکان شامل موارد زیر میباشد:

  • زبری پوست بچههای کوچک
  • بروز حالت خارش در بدن کودکان
  • قرمزی پوست بدن بچه های کوچک یا تاول زدن آن
  • افزایش بروز مول در قسمتهای مختلف بدن کودکان
  • بروز حالت تهوع در بچههای کوچک
  • احساس سردرد کودک

برای اطلاع از 9 حرکت سریع برای هنگامی که کودک در حال خفه شدن است این مطلب را بخوانید

7 روش مناسب برای محافظت از کودکان در برابر نور خورشید:

به یاد داشته باشید که قرار گرفتن بچههای کوچک در معرض نور آفتاب محافظت نشده برای سلامت آنها بسیار خطرناک است؛ به ویژه در مورد بچههایی که دارای مشکلات خونی و کراتولون بوده، دارای پوستی بسیار روشن هستند یا میزان بروز بیماری سرطان پوست در خانواده آنها بالا است؛ بنابراین، برای چنین مادرانی بسیار مهم است که بتوانند به طور کامل از کودکان خود در برابر آفتابسوختگی محافظت کنند. در ادامه این مقاله، چند نکته مهم برای راهنمایی عموم مادران به منظور درمان آفتابسوختگی بچههای کوچک خود بیان شده است که مهمترین آنها عبارتند از:

1-یادتان باشد که از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر قدرت اشعه خورشید در قویترین حد خود قرار دارد؛ بنابراین، در طول این زمان، از فعالیت بچههای کوچک خود در محیط بیرون از منزل خودداری کنید.

2-استفاده از کرم ضد آفتاب برای نوزادان زیر 6 ماه توصیه نمیشود؛ بنابراین، تا آنجایی که امکان دارد این کودکان باید همیشه به دور از نور خورشید نگهداری شوند.

3-همچنین، کرم ضد آفتابی (با عامل محافظت از نور خورشید) را برای مصرف بچههای کوچک خود انتخاب کنید که دارای قدرت SPF 30 یا بالاتر از آن باشد، زیرا استفاده از کرمهایی با SPF کمتر از 30 برای محافظت پوست صورت و بدن کودکان بیفایده است.

4-بعد از مالیدن کرمهای ضد آفتاب بر روی پوست بدن و صورت بچه کوچک خود اجازه دهید تا فرزندتان حدود 15 تا 30 دقیقه هر نوع بازی یا فعالیتی را در فضای باز انجام دهند. سپس، هر دو 2 ساعت یکبار، کرم ضد آفتاب او را تجدید کنید. اگر فعالیتهای فرزند شما در فضای بیرون از خانه شامل شنا کردن نیز باشد، بهتر است برچسب موجود بر روی کرم ضد آفتاب را بررسی نموده و از زمان استفاده مجدداً لوسیون برای بار دوم آگاه شوید.

5-علاوه بر این موارد، اگر کودک شما دوست دارد تا در استخرهای رو باز یا دریا برای مدت طولانی شنا کند، باید کرم ضد آفتاب مناسب را که ضد آب باشد، برای مصرف او خریداری کنید. نگران نباشید! زیرا این نوع کرمها نیز در بازار موجود است.

6-لازم است بدانید که بهترین کار برای محافظت کودکان در برابر اشعههای مضر خورشید، این است که آنها را تشویق به بازی کردن در مکانهای سایه و پوشیدن لباسهای آستین بلند از جنس پنبه کنید، زیرا لباسهایی از جنس پنبه و کتان، بهترین مواد برای راحتی و امنیت کودکان محسوب میشود. همچنین، استفاده از یک کلاه لبهدار و عینک دودی را برای محافظت از کودکان خود فراموش نکند.

خواندن این مطلب 9 مزیت باور نکردنی زنجبیل برای کودکان به شما توصیه میشود

7-در نهایت، در هنگام استفاده از کرمهای ضد آفتاب، اطمینان حاصل کنید که کرم تمام قسمتهای بدن کودک را که در معرض نور آفتاب قرار دارد، پوشش میدهد.

4 درمان مؤثر برای تسکین علائم آفتابسوختگی در بدن کودکان:

مشکل آفتابسوختگی پوست بدن کودکان ممکن است پلاریس، درد شدید و آسیب دیدن مناطق مختلف بدن را به دنبال داشته باشد که با تب و احساس درد شدید همراه خواهد بود. در چنین شرایطی، بلافاصله با دکتر متخصص اطفال تماس بگیرید تا بتوانید علائم آفتابسوختگی بر روی پوست بدن و صورت فرزند کوچک خود را در اسرع وقت از بین ببرید. البته، مصرف زیاد آب آشامیدنی نیز در این حالت، امری ضروری است که نباید فراموش شود. در ادامه این مقاله، چند روش درمانی طبیعی برای تسکین علائم آفتابسوختگی در بدن بچههای کوچک ارائه شده است که به شرح زیر میباشند:

1-استفاده از قطعات یخ بر روی پوست بدن و صورت بچه های کوچک:

جالب است بدانید که قرار دادن قطعههای یخ فشرده در محل آسیبدیده از پوست بدن و صورت بچههای کوچک خود میتواند علائم آفتابسوختگی و درد شدید را تسکین دهد. برای این کار، کافی است یخ را در داخل یک حوله نرم و تمیز قرار داده و بر روی منطقه آسیبدیده از پوست بدن فرزند خود قرار دهید. هرگز قطعات یخ را به طور مستقیم بر روی پوست او قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث ایجاد خارش در بدن کودک شده و مشکلات این نواحی از بدن او را افزایش دهد.

2-استفاده از دوش آب سرد:

کودکی را که دچار آفتابسوختگی شده است، وادار کنید تا از دوش آب سرد را برای از بین بردن گرمی و حالت خارش پوست آسیبدیده خود استفاده کند. هرگز هنگام استحمام، پوست بچه کوچک خود را با صابون یا محصولات بهداشتی شستشو نداده و با حوله، محکم خشک نکنید. در نهایت، به عنوان یک مادر جوان و بیتجربه به خاطر داشته باشید که قرار دادن بچهها به مدت 10 تا 15 دقیقه در زیر دوش آب سرد، جهت تسکین درد و حالت خارش پوست بدن آنها بسیار مؤثر است.

3-استفاده از شیر برای تسکین دردهای ناشی از آفتاب سوختگی بچه های کوچک:

شیر مادهای است که می‌تواند علائم سوختگی شدید را بر روی پوست بدن و صورت کودکان به راحتی تسکین دهد. برای این منظور، کافی است دستمال پنبهای نرم را در شیر سرد خیس نموده و در منطقه آسیبدیده قرار دهید. چربی و پروتئین موجود در شیر اثر آرامبخشی داشته و درد این نواحی را تسکین میدهد.

برای اطلاع از 5 روش موثر در درمان گزش و نیش حشرات در کودکان این مطلب را بخوانید

4-استفاده از گیاه آلوئه ورا:

ژل خالص آلوئهورا که امروزه در اکثر فروشگاهها موجود است، درد ناشی از آفتابسوختگی را بر روی پوست بدن بچههای کوچک تسکین میدهد. برای استفاده از مزایای این گیاه، شما میتوانید برگ گیاه آلوئهورا را از وسط تقسیم کرده و به طور مستقیم بر روی پوست آسیب‌دیده بمالید. این کار ناراحتی و درد موجود را کاهش داده و پوست کودک شما را مرطوب میکند.

در نهایت، یادتان باشد که بسیار مهم است ما، بچههای خود را به مصرف کرم ضد آفتاب عادت دهیم تا بتوانند با خیال راحت در زیر نور خورشید بازی و فعالیت بکنند. با این که انجمن پزشکان متخصص پوست و مو در آمریکا، نور آفتاب را به عنوان یک منبع حیاتی برای دریافت ویتامین D معرفی کردهاند که برای سلامت کودکان و بزرگ‌سالان مفید است؛ اما ما میتوانیم با استفاده از یک رژیم غذایی متعادل و مصرف غذاهای غنی از ویتامین D که جایگزین مناسبی برای نور خورشید هستند، از اثرات مضر این اشعهها در امان باشیم.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/