نعناع مسکن درد

نعناع مسکن درد

نعناع یکی از سبزی های محبوب شناخته شده از دوران باستان برای عطر متمایز و ارزش دارویی آن است، نعناع هنگامی که خورده می شود، دارای ویژگی همچون طراوت احساس خنکی در جوانه های چشایی، کام و گلو و در غدد بویایی بینی زمانی که استنشاق می شود، می باشد. این کیفیت منحصر به فرد از نعناع به دلیل حضور جوهر نعناع خشک، اسانس در برگ های تازه آن، و ساقه است. گیاهان نعناع در اصل بومی اروپا و در حال حاضر با یک روز کشت تقریبا در تمام مناطق جهان قابل دسترس است. این گیاه در شرایط سایه به خوبی رشد می کند. برگ سبز تیره نعناع با حاشیه های دندانه دار است. به طور کلی، گیاه نعناع استریل است (تولید بدون تخم). با این حال، رشد آن از طریق تولید مثل رویشی، گسترش جانبی در تمام طول از طریق ریزوم زیرزمینی آن اتفاق می افتد. وجود بیش از 20 گونه از گیاهان نعناع با طیف گسترده ای از رنگ، عطر، طعم و وجود دارد.

خواص درمانی نعناع

نعناع شامل ترکیبات شیمیایی گیاهی متعدد است، این گیاه شامل آنتی اکسیدان بوده و به عنوان پیشگیری کننده بیماری و ارتقاء دهنده سلامتی شناخته می شود. قدرت آنتی اکسیدانی مجموع (ORAC) از گیاهان نعناع تازه 13،978 میکرومول TE / 100 گرم است.
• گیاه نعناع حاوی کلسترول است، با این حال، این گیاه غنی از روغن های ضروری، ویتامین ها و فیبر در رژیم غذایی است که به کنترل کلسترول خون و فشار خون در داخل بدن انسان کمک می کند.
• تکه های گیاهان نعناع حاوی بسیاری از روغن های فرار ضروری مانند جوهر نعناع خشک، منتون، منتول استات است. این اثر ترکیبات بر روی گیرنده های سرد حساس در پوست، دهان و گلو، که مسئول خنک کننده طبیعی است، زمانی که استنشاق، خورده می شود، و یا بر روی پوست گذاشته می شود، مفید خواهد بود.
• روغن های ضروری نعناع ، منتول اثر ضد درد (مسکن)، بی حسی موضعی و خواص ضد محرک خواهد داشت.

nana2.jpg
• مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که ترکیبات در نعناع آرامش جدار روده و اسفنکتر عضلات صاف از طریق مسدود کردن کانال های کلسیم در سطوح گیرنده سلول باعث می شود. این ویژگی از نعناع به عنوان یک عامل ضد اسپاسم در درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و سایر اختلالات درد کولیک مورد استفاده قرار می گیرد.
• برگ نعناع یک منبع عالی از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز و منیزیم است. 100 گرم گیاهان تازه 569 میلی گرم پتاسیم را دارد. پتاسیم بخش مهمی از سلول و مایعات بدن است که کمک می کند تا کنترل ضربان قلب و فشار خون است. منگنز و مس به عنوان عوامل مشترک برای آنزیم های آنتی اکسیدان، سوپراکسید دیسموتاز کار می کند.
روغن نعناع ضد درد است و برای بی حسی موضعی و خواص ضد محرک استفاده می شود. درضمن برای شل کردن موضعی عضلات و داروهای مسکن مورد استفاده قرار می گیرد.
• آن را نیز در محصولات بهداشت دهان و راه حل مناسب برای دهان شویه، خمیر دندان، دهان و زبان اسپری مورد استفاده قرار میگیرد، و بیشتر به طور کلی به عنوان یک عامل عطر و طعم غذا به عنوان مثال. در جویدن آدامس، آب نبات استفاده می شود.

نحوه تهیه و نگهداری نعناع

برگ نعناع تازه و همچنین خشک می تواند در سراسر سال در دسترس باشد، در صورت امکان، خرید نعناع تازه بیش از فرم خشک آن، چون که در عطر و طعم و سرشار از مواد مغذی، ویتامین حیاتی و آنتی اکسیدان ها است، مفید خواهد بود. نعناع تازه باید پر طراوت برگ رنگ سبز داشته و عاری از نقاط تاریک یا تغییر رنگ زرد باشد. سعی کنید هنگام خرید نعناع خشک آن را از عطاری که قابل اعتماد است خریداری نمایید و توجه نمایید که پرورش نعناع در شرایط مناسبی بوده باشد و عاری از تابش آفتاب و هرگونه آفت کش باشد. نعنای تازه باید در داخل یخچال، بسته بندی شده در کیسه پستی و یا پیچیده شده با حوله کاغذی ذخیره شود. برگ های خشک را به خوبی می توان برای چند ماه، زمانی که در یک ظرف شیشه ای محکم مهر و موم ذخیره شده است، در جای خنک، تاریک و خشک نگه داشت.

nana1.jpg

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/