9 سوال رایج زنان درباره بارداری

9 سوال رایج زنان درباره بارداری

اگر قصد بارداری دارید یا می خواهید از بارداری جلوگیری کنید، پس احتمالاً برخی سئوالات ممکن است به ذهنتان خطور کند، نیازی نیست این سئوالات باعث آزار شما شود، چرا که شانس آورده اید که دیگران قبلاً این سئوالات را پرسیده اند، اینجا جواب نه مورد از رایجترین سئوالات داده شده است.
انسان بودن چیز شگفت آوری است، با وجود اینکه می دانیم نکات اشتراک زیادی با آدم های دیگر داریم، ولی همچنان دوست داریم فکر کنیم که واقعاً خاص و فوق العاده منحصر به فرد هستیم و البته همینطور هم هستیم.
اما ممکن است از دانستن این مطلب شگفت زده شوید که وقتی نوبت به سئوالات خصوصی تری در ارتباط با زندگی طبیعیمان می رسد، در واقع خجالت زدگی مانع از آن می شود که بیشتر ما بتوانیم جواب سئوالات تکراری را بدانیم.
کارکردن به عنوان یک ماما و پرستار سلامتی کودک نوعی نگرش بسیار شخصی در من نسبت به زنان و اطلاعاتی که آنها خواهان آن هستند ایجاد می کند. اولین چیزی که باید به آن اعتراف کنم این است که اگر شما یک متخصص سلامت باشید برای جواب دادن به سئوالات نباید هیچ نوع محدودیتی قائل شوید.
روی هم رفته، موقعیت شغلی پرستاران ایجاب می کند که رازدار و مورد اعتماد باشند. اینها برخی از دلایلی هستند برای اینکه چرا بسیاری از مردم بیشتر جزئیات زندگی خصوصی خود را با ما در میان می گذارند.
و وقتی که نوبت به باردار شدن می رسد، باور کنید هر موقع بخواهم به شما بگویم هر سئوالی دارید بپرسید، می توانم به شما قول دهم که این سئوال را دیگران قبلاً پرسیده اند.

bardari-g3.jpg

1. چگونه باید باردار شوم؟

شما باید با شوهرتان آمیزش جنسی انجام دهید. لازم است که منی دانه شوهرتان تخمک شما را بارور کند، تنها راه دیگر برای بارور شدن از طریق کمک گرفتن از یک کلینیک است.

2. آیا می توانم در اولین آمیزش جنسی باردار شوم؟

بله می توانید. تعداد بسیار زیادی از زنان جوان طی اولین آمیزش جنسی باردار شده اند. حتی اگر تا کنون عادت ماهانه نشده اید یا عادات ماهیانه شما غیر منظم هستند، همچنان ممکن است بارور شوید و قادر به حامله شدن خواهید بود.

3. آیا برای باردار شدن باید آمیزش جنسی کرد؟

بلی، چنانچه می خواهید بدون واسطۀ مراکز بارورسازی حامله شوید، این کار لازم است. بوسیدن، استمنا، خیال پردازی و رویاپردازی، صرف نظر از اینکه چقدر واقعیت داشته باشند، نمی توانند منجر به بارداری شوند.

4. آیا شوهرم حتماً باید آلت تناسلی خود را درون مهبل من داخل کند تا من حامله شوم؟

بلی. اما اگر او منی خود را نزدیک سوراخ مهبل شما بریزد، در این صورت نیز احتمال باردار شدن شما وجود دارد.

5. آیا برای اینکه من باردار شوم هردوی ما باید لباسهایمان را دربیاوریم؟

بلی. اگرچه منی می تواند شنا کند ولی از لباس نمی تواند عبور کند و منی دانه برای زنده ماندن به مایع دیگری مانند منی یا مادۀ لزج مهبلی نیاز دارد. اما اگر هدفتان آمیزش جنسی بدون بارداری است، با زیرپوش خود اندام تناسلی خود را بپوشانید و به شوهرتان نیز توصیه کنید این کار را انجام دهد. آنچه منجر به باردار شدن می شود رد و بدل شدن مایعات بدن است.

6. آیا از شوهرم باید منی خارج شود تا من باردار شوم؟

نخیر. بدون این کار هم امکان حامله شدن شما وجود دارد. قبل از انزال مقدار کمی مایع از آلت تناسلی مرد خارج می شود که به لیز شدن محل تماس کمک می کند و این مایع معمولاً مقداری منی دانه در خود دارد.

bardari-g2.jpg

7. اگر شوهرم قبل از آمیزش جنسیمان استمنا کند آیا باز هم من باردار می شوم؟

بلی، این عقیده که منی دانۀ تازه ضعیف تر از منی دانۀ قبلی است، یک خیال واهی است. تنها یک منی دانه کافی است تا یک تخمک ترکیب شود تا منجر به حاملگی شود.

8. آیا هنگامی که عادت ماهانه هستم احتمال حاملگی ام وجود دارد؟

بلی. اگرچه غیرمحتمل است، ولی امکان دارد اتفاق بیفتد. این به آن علت است که طی دوران عادت ماهانه هنوز احتمال تخمک گذاری وجود دارد. منی دانه ها می توانند تا پنج روز داخل مهبل زنده مانده و بنابراین تا زمان تخمک گذاری در آنجا باقی بمانند.

9. آیا ادرار کردن مادر بعد از آمیزش جنسی از باردار شدن جلوگیری می کند؟

نخیر اینطور نیست. ادرار کردن کمکی به شستن منی از مهبل شما نمی کند، بلکه فقط آن قسمت از منی دانه را که بیرون فرج شما است می شوید. ادرار از راه مجرای مخصوص ادرار شما خارج می شود، این یک مجرای جداگانه در مهبل است.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/