بهترین مدل اجاق گاز اخوان کدام است؟

akhavan

برند اخوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین برندهای ایرانی در زمینه تولید لوازم آشپزخانه به خصوص اجاق گاز است. استفاده از قطعات باکیفیت خارجی، طراحی زیبا و قیمت پایین از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات این برند است. اگر قصد خرید از این برند را دارید اما بهترین مدل اجاق گاز اخوان را نمی‌شناسید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بهترین مدل اجاق گاز اخوان

اجاق گازهای اخوان به دو مدل مبله و رومیزی تقسیم می‌شوند. اجاق‌های مبله همان اجاق‌های قدیمی هستند که دارای فر گازی می‌شوند. اجاق‌های رومیزی نسبتا جدیدتر هستند و تنها برای پخت و پز کاربرد دارند و اگر دوست دارید غذایی در فر بپزید با فر برقی یا گازی جدا تهیه کنید. این گازها بر روی کابینت نصب می‌شوند و در 2 مدل رویه استیل و شیشه تولید می‌گردند تا با انواع مدل‌های چیدمان خانه هماهنگ باشند. بهترین مدل اجاق گاز اخوان عبارت است از:

اجاق گاز مبله فردار M13-EDTR اخوان

این مدل یکی از بهترین مدل‌های موجود از شرکت اخوان است که 5 شعله قدرتمند دارد و به یک فر 94 لیتری بزرگ مجهز است. برای هر شعله فندک تعبیه شده تا به راحتی روشن شود و یکی از سرشعله‌ها تایمر برای خاموش شدن دارد. صفحه لمسی، تایمر دیجیتال، گریل، شبکه چدنی و ریل تلسکوپی فر از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در این مدل است که برای 20 ماه ضمانت بی قید و شرط دارد.

  1. اجاق گاز مبله فردار M8-EDTR اخوان

مدل M8-EDTR نیز به عنوان بهترین مدل اجاق گاز اخوان شناخته می‌شود چرا که بسیار قدرتمند است و با بدنه استیل خشدار خود بسیار باکیفیت و زیبا می‌نماید. 4 سر شعله معمولی و 1 سر شعله ایتالیایی در این مدل استفاده شده که یکی از آنها تایمردار است. فر موجود در این مدل 94 لیتر ظرفیت دارد که به گریل، جوجه گردان، فن سیرکوله و ریل تلسکوپی مجهز است.

  1. اجاق گاز مبله فردار M10-EDT اخوان

این مدل دارای لعاب سفید در بدنه و دسته‌های استیل است که به راحتی با انواع چیدمان آشپزخانه ست می‌شود. ظرفیت فر این مدل نیز 94 لیتر است که گریل و جوجه گردان دارد. شیشه فر این مدل بسیار مقاوم به گرماست و  طبقات ریلی فر نیز به شما کمک می‌کند تا آشپزی بهتری داشته باشید. لازم به ذکر است که اجاق گاز مبله فردار M10-EDT اخوان مجهز به تکنولوژی فن سیرکوله داخلی فر نیست و ریل تلسکوپی نیز ندارد اما نسبت به مدل‌ها قبلی از نظر قیمت پایین‌تر است.

  1. اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل V8

تا به امروز بهترین مدل اجاق گاز اخوان که رومیزی است، مدل V8 است که دارای 5 سرشعله استیل می‌شود و صفحه شیشه‌ای مشکی سکوریت با کیفیت و مقاومی دارد. منبع تغذیه این مدل گاز شهر است و رده مصرفی انرژی آن A است. این مدل یک شعله پلوپز در میان گاز دارد و به راحتی می‌تواند قابلمه‌های سنگین وزن را تحمل کند.

  1. اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل V16

برخی از مصرف کنندگان بهترین مدل اجاق گاز اخوان را مدل V16  می‌دانند. علت این امر به زیبایی ظاهری گاز در کنار کیفیت بالای آن برمی‌گردد. سایز گاز 85 است و 5 سرشعله کوچک و بزرگ دارد که یکی از آنها مختص پلوپز می‌شود. فندک اتوماتیک، ترموکوبل، شبکه چدنی و قفل شدن شعله پخش‌ کن‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده شده در مدل V16  است.

  1. اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل G28-S

این مدل 5 شعله صفحه استیل دارد و مجهز به فندک و 2 شعله پلوپز است. نوع شیر و سر شعله استفاده شده در آن ایتالیایی است و شبکه اجاق گاز از جنس چدن است.

  1. اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل V24

این مدل اجاق گاز بر اساس نظرات برخی از کاربران بهترین مدل اجاق گاز اخوان است زیرا احتراقی که ایجاد می‌کند 25 درصد بالاتر از حد استاندارد است و در مدت زمان کمتری می‌تواند آب را به جوش اورد.قطعات استفاده شده در این مدل تماما ایتالیایی هستند و یک سر شعله پلوپز نیز برای استفاده در مهمانی‌ها تعبیه شده است.  این مدل مصرف گاز پایینی دارد و آلاینده کمتری تولید می‌کند.

چند نکته مهم در هنگا خرید اجاق گاز اخوان

اجاق گاز یکی از مهم‍‌ترین لوازم موجود در آشپزخانه است که آن را به عنوان گرمابخش زندگی می‌شناسند. از آنجا که اکثر غذاها با استفاده از آن تهیه می‌شود، خرید اجاق گازی با کیفیت اولویت هر خانواده‌ای محسوب می‌شود. برند اخوان با بیش از 50 سال تجربه، سال‌هاست که در زمینه تولید اجاق گاز خانگی فعالیت دارد و در حال حاضر بهترین محصولات ایرانی موجود در بازار متعلق به شرکت اخوان است.

بهترین مدل اجاق گاز اخوان بر اساس شرایط و نیاز شما تعیین می‌شود و باید پیش از بررسی مدل‌ها این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا به فر گازی نیاز دارید یا خیر؟ علت این موضوع این است که مدل‌های اجاق گاز مبله اخوان ،دارای فر گازی هستند که اگرچه جای بیشتری را اشغال می‌کنند اما برای خانواده‌هایی که علاقه به پختن غذا و شیرینی در خانه دارند بسیار کاربردی و مفیدند.

با این حال اگر علاقه‌ای به پخت غذا و شیرینی در فر گازی اجاق گاز ندارید بهتر است از مدل‌های رومیزی و بدون فر استفاده کنید. این مدل‌ها در کنار ظاهر مدرن‌تری که دارند، جای کمتری را نیز اشغال می‌کنند و می‌توانند برای شما بهترین مدل و بهترین انتخاب باشند. البته برخی فکر می‌کنند که مدل‌های رومیزی حساس‌تر هستند و زودتر خراب می‌شوند. با توجه به اینکه تعمیر گاز اخوان توسط  تعمیرکاران مجرب این مجموعه انجام می‌شود باید بگوییم که در این زمینه اصلا نگران نباشید.

نکته دیگری که در هنگام انتخاب اجاق گاز باید به یاد داشته باشید، ظرفیت و تعداد شعله‌های گاز است. اگر تعداد اعضای خانه شما کم است و یا خیلی آشپزی نمی‌کنید، مطمئنا نیازی به اجاق گاز با تعداد شعله‌های 6 یا 5 تایی نخواهید داشت. اما اگر خانواده پرجمعیتی دارید و دوست دارید چند نوع غذا درست کنید حتما سرشعله‌های بیشتری نیاز خواهید داشت.

در مدل‌های 5 شعله به بالا یک یا دو شعله آن ظرفیت و توان حرارتی بالایی دارند و با آتش زیاد خود می‌توانند سریع‌تر غذا را درست کنند و آب را به جوش بیاورند. البته مدل‌های اجاق گاز برقی به دلیل استفاده از نیروی برق می‌توانند در عرض چند ثانیه گرمای زیادی را تولید کنند که البته به خاطر گران قیمت بودن برق نسبت به گاز طبیعی، استفاده از این مدل توصیه نمی‌شود و هزینه‌های مصرفی شما را چندین برابر خواهد کرد.

تعمیر گاز اخوان

به هر حال اجاق گاز اخوان نیز مانند هر وسیله دیگری عمر محدودی دارد و ممکن است قطعات آن در اثر فرسودگی و گذر زمان خراب شوند. البته استفاده اصولی و نگهداری صحیح از آن می‌تواند عمر اجاق گاز شما را افزایش دهد و دیرتر نیاز به تعمیر گاز اخوان خود پیدا کنید. از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند منجر به خرابی شود عبارتند از:

  • خاموش شدن ناگهانی و بی دلیل گاز
  • روشن نشدن شعله‌ها با فندک برقی
  • شکستن شیشه اجاق گاز
  • روشن نشدن فر
  • کار نکردن تایمر
  • نچرخیدن سیخ گردون
  • و...

لازم به ذکر است که بهترین مدل اجاق گاز اخوان هم ممکن است در اثر استفاده اشتباه، جابه جایی غیر اصولی یا در اثر گذر زمان خراب شود و نیاز به تعمیرکار داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم که با تماس با نمایندگی اخوان و اعزام تعمیرکار مجرب این مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنید تا کیفیت عملکرد اجاق شما کاهش پیدا نکند.

 با توجه به اینکه تعمیرکار گاز اخوان تمامی قطعاتی که اکثرا خراب می‌شوند را با خود به همراه دارند احتمالا مشکل اجاق شما در یک جلسه و در خانه خودتان حل خواهد شد. همچنین این افراد در تلاشند تا کار خود را در عین داشتن سرعت و دقت با تمیزی و نظافت بالایی انجام دهند تا خانه شما کثیف نشود.

منبع : تعمیر آنلاین Tamironline.com

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/