مناسبت هایی که در آن طلا هدیه می دهند

tala

کادو دادن از آداب و رسوم ما ایرانی هاست که به بهانه های مختلف سعی می کنیم با خرید هدیه دل شخصی که برایمان با ارزش است را بدست بیاوریم.

بی مناسبت هدیه خریدن برای اعضای خانواده، دوست، همکار، و...حس خوب دوست داشتن و دوست داشته شدن را انتقال می دهد و چه بهتر است که برای انتخاب هدیه مناسب و درخور کمی وقت صرف کنید و دست به جیب شوید تا با تهیه یک هدیه منحصر به فرد خوشحالی فردی که برایتان بسیار عزیز است را دو چندان کنید.

با ما همراه شوید تا در خرید هدیه برای مناسبت های گوناگون سال آشنا شوید.

خرید طلا معمولا بهترین انتخاب می باشد زیرا که طلا هم جنبه زیبایی دارد و هم می تواند یک سرمایه گذاری پرسود برای شخص در آینده باشد در پی گران شدن قیمت طلا ویترین مغازه ها پر شده از طلا هایی سبک که تهیه آن برایتان ارزان تمام خواهد شد. در چنین شرایطی خرید اینترنتی طلا نیز مورد توجه قرار گرفته است.

عید نوروز مهم ترین مناسبت ایرانی ها است که در این زمان بزرگتر ها به کوچکتر های فامیل هدیه می دهند، اگر چه اغلب این عیدی اسکناس است اما بعضی ها تمایل دارند هدیه ای بدهند که برای فرد به یادگار بماند تا هر وقت نگاهش به آن افتاد خاطره روز هدیه گرفتن را به یاد بیاورد.

از بهترین هدایا برای عیدی دادن می تواند هدیه طلا باشد. که دستبند انتخابی شیک و عالی محسوب می گردد چرا که طلا به ویژه دستبند طلا از تنوع بلایی برخوردار می باشد. چنانچه توانایی خرید دستبند تمام طلا را ندارید پیشنهاد می کنیم یک دستبند تلفیقی از طلا و چرم بگیرید که از لحاظ اقتصادی متحمل فشار نشوید.

هدیه طلا با قیمت مناسب

معمولا افرادی که قصد خرید طلا دارند، توجه زیادی به مسئله قیمت تمام شده محصول طلا دارند. در طراحی محصولات جدید از متعلقات تزئینی زیادی استفاده می‌شود تا قیمت تمام شده به صرفه تر باشد. همچنین بسیاری از گالری‌های طلا برای جلب رضایت مخاطب خود محصولات طلای کم اجرت ارائه می‌دهند.

رویدادهای هدیه طلا دادن در ایرانی ها

در فرهنگ ملی ما مراسم هایی وجود دارد که مرسوم است در آن هدیه داده شود. بعضی از این رسوم قدمت چند هزار ساله داشته و بعضی هم از شگفتی های عصر نوین می باشند. مهم ترین رویداد هدیه دادن در ایران را می توان مراسم تولد دانست. هدیه دادن هنگام تولد در همه جای جهان رایج می باشد ولی می توان گفت که هر کشور به این مراسم آداب خاصی خود داده است. در فرهنگ هدیه دادن، اغلب خرید کادوی تولد از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مناسبت ها برخوردار می باشد. اگر می خواهید بدانید که بهترین هدیه برای تولد چیست باید بگویم خریداری طلا می تواند بهترین هدیه باشد.

هدیه طلا برای عروسی

در فرهنگ ایرانی مرسوم است که به عروس و داماد در شب عروسی هدیه ای که ارزش مادی دارد، تقدیم می کنند. مراسم عروسی زیر شاخه های دیگری داشته که هدایای دیگری همچون هدیه نامزدی، هدیه پاتختی و … را هم شامل می شود.

هدیه طلا برای سالگرد ازدواج

سالگرد ازدواج روزی است که در آن عروس و داماد بصورت رسمی با هم زندگی زناشویی را آغازکرده اند. سالگرد ازدواج هر ساله در تاریخ معین گرامی داشته شده و بیشتر با تقدیم هدایایی نظیر طلا از طرف زن و مرد همراه است. .

هدیه طلا برای عید نوروز

مراسم عید نوروز، یکی ازقدیمی ترین آیین های مرسوم در فرهنگ ایرانی است. که قدمت آن به بیش از دو هزار سال می رسد. در فرهنگ ایرانی مرسوم است که بزرگترهای فامیل طی مراسم دید و بازدید عید به کوچکترهای فامیل هدیه نقدی یا طلا می دهند. که به آن «عیدی» اطلاق می شود. در واقع عیدی معادلی است برای هدیه کریسمس در فرهنگ غرب.

هدیه طلا برای اعیاد مذهبی

در ایران، اعیاد مذهبی نیز هرساله گرامی داشته می شود در این اعیاد مانند عید قربان، قدیر، سعید فطر و … برخی از مردم به تبادل هدیه از جمله هدیه طلا می پردازند. .

هدیه تولد نوزاد

در فرهنگ ایرانی مرسوم است زمانی که نوزادی به دنیا می آید، فامیل به دیدن نوزاد رفته و به رسم یادگار چشم روشنی هدیه ای به پدر و مادر او می دهند. این هدیه می تواند نقدی یا غیر نقدی باشد. چه بهتر است که این هدیه طلا انتخاب شود.

هدیه فارغ التحصیلی

هنگامی که دانشجویی فارغ التحصیل از دانشگاه می شود، بزرگان فامیل ممکن است به وی هدایایی بدهند. این هدایا نیز می تواند نقدی یا غیر نقدی و یا طلا باشد.

هدیه روز دانشجو

روزی به نام دانشجو در تقویم رسمی ایران نام گذاری شده است. روز دانشجو هرساله در 16 آذر ماه گرامی داشته می شود. معمولا در این روز هدایایی از جمله طلا به دانشجویان تقدیم می شود. .

هدیه طلا برای روز زن و هدیه روز مادر

مصادف با ولادت حضرت فاطمه (ع) در تاریخ 20 جمادی الثانی که روز مادر و زن نام گذاری شده است، در این روز فرزندان و همسر خانواده، از مقام والای زن و مادر تجلیل کرده و هدایایی را به رسم قدرانی به وی تقدیم می کنند.

هدیه طلا برای روز دختر

در پی ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) مقارن با 24 تیرماه به که عنوان روز دختر نام گذاری شده است. متداول است که کادویی برای دختران خانواده تهیه شود. شایسته ترین انتخاب هدیه طلا می باشد.

هدیه شب یلدا

شب یلدا هم مانند نوروز، از رسوم قدیمی ایرانی با سابقه چندین هزارساله است. مراسم یلدا هرساله در پایان پاییز برگزار شده و  عنوان طولانی ترین شب سال به آن اطلاق می گردد. چندین سال است که خرید کادوی یلدا در بین ایرانی ها در حال رایج شدن است.از جمله این کادو ها دستبند طلا یا قطعه ای طلا می باشد.

هدیه دادن و هدیه گرفتن

به عنوان یک قاعده کلی اگر هدیه ای دریافت کنید، می بایست آن را با پیشکش کردن هدیه ای دیگر برای آن فرد جبران نمایید. و در این حالت هدیه دوم که برای جبران هدیه اول داده می شود به گونه ای انتخاب می شود که ارزش مادی آن از هدیه اول بالاتر باشد. در این حالت نیز پیشنهادمان خرید هدیه طلا می باشد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/