دلایل روشن و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

led-lcd-tv-repai

بسیاری از افرادی که برای تعمیر تلویزیون در مشهد مراجعه می‌کنند، از مشکلی مشابه در دستگاه‌های خود صحبت می‌کنند که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. مسائلی مانند خاموش و روشن شدن غیر معمول تلویزیون در شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود و در هر صورت برای کاربران دردسر آفرین می‌شود. در ادامه به انواع مشکلات این‌چنینی خواهیم پرداخت و دلایل روشن و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون را در شرایط مختلف بررسی خواهیم نمود و راه‌کار اصولی برای رفع آن‌ها را نیز در پاراتک -نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در مشهد- با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

انواع مشکلات مربوط به روشن خاموش شدن تلویزیون

مسئله روشن و خاموش شدن تلویزیون در حالات مختلفی می‌تواند خود را نشان دهد و البته هر یک از این حالات نیز ممکن است دلایل متعدد و راهکارهای خود را داشته باشند. به عنوان مثال دیر روشن شدن صفحه، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، خاموش و روشن شدن آن و مواردی از این قبیل هر یک دلایل مربوط به خود را دارند؛ بنابراین در اینجا به تفکیک درباره هر یک صحبت خواهیم نمود:

دیر روشن شدن تلویزیون

از جمله عمده ایراداتی که در تلویزیون‌های جدید ظاهر می‌شود، مسئله دیر روشن شدن آن است. در این حالت شما تلویزیون خود را روشن می‌کنید و بالا آمدن صحفه نمایش ممکن است بسیار بیشتر از حد استاندارد (گاهی شاید چند دقیقه) طول بکشد. دلیل بروز این مشکل در اغلب مواقع برد پاور تلویزیون است. بُرد پاور، صفحه‌ای الکترونیکی در قسمت تغذیه برق است که برق 220 ولت AC شهری را به ولتاژ مناسب تلویزیون شما و DC تغییر می‌دهد. به طور دقیق‌تر، در بسیاری از مواقع که افراد با همین علائم خرابی برای تعمیر تلویزیون در مشهد مراجعه می‌کنند، دلیل آن خرابی خازن موجود در این بُرد است. گاهی هم مشکل از خود برد الکترونیکی است که در هر دو صورت، باید توسط متخصصان عیب یابی شده و سپس نسبت به تعویض قطعه با بُرد پاور معیوب اقدام شود. نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در مشهد آماده رفع سریع و تضمینی این ایراد در تلویزیون‌های شما است.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

از دیگر مشکلات در این زمینه می‌توان به خاموش شدن ناگهانی تلویزیون اشاره نمود. این ایراد به این صورت ظاهر می‌شود که شما در حال تماشای تلویزیون هستید و ناگهان صفحه نمایش خاموش می‌شود و تلاش شما برای روشن کردن مجدد آن نیز ناکام خواهد بود. این مسئله می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که به تفکیک به آن‌ها می‌پردازیم:

  • خرابی بُرد اصلی تلویزیون

از عمده دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، خرابی بُرد اصلی (Main Board) تلویزیون یا اجزای آن است. اجزای الکترونیکی مین برد تلویزیون ممکن است به دلیل فرسودگی سبب این موضوع باشند که غالباً نیز به خاطر استفاده طولانی مدت بدون استراحت از تلویزیون فرسوده می‌شوند. برای پیشگیری از این موضوع بهتر است حتی در صورت استفاده طولانی مدت از تلویزیون، استراحت‌های کوتاه به آن بدهید و اگر این مشکل در تلویزیون شما ایجاد شده، از تلاش برای روشن کردن مجدد خودداری کنید و تلویزیون را از برق جدا گردانید و آن را به نمایندگی خدمات ال جی در مشهد یعنی موسسه فنی پاراتک برسانید.

  • استفاده از فلش USB ویروسی

این مشکل معمولاً تنها در تلویزیون‌های هوشمند دارای سیستم عامل ایجاد می‌شود که با اتصال یک فلش مموری ویروسی، ویروس‌ها به تلویزیون منتقل شده و با ایجاد اختلال در سیستم عامل تلویزیون، سبب خاموش شدن ناگهانی آن می‌شوند. در این حالت بهتر است تلویزیون خود را استفاده نکرده و برای ویروس کشی و ریست کردن دستگاه خود، آن را به متخصصان این کار بسپارید.

  • نوسانات برق

ولتاژ تلویزیون‌های هوشمند کمتر از ولتاژ برق شهری است و به همین دلیل هم هست که گاهی نوسانات ولتاژ برق شهری ممکن است باعث آسیب رسیدن به تلویزیون شما شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از محافظ استفاده کنید و از سوختن برد پاور تلویزیون خود، جلوگیری نمایید.

  • خرابی IC بُرد پاور

گاهی اوقات بررسی دقیق خرابی هنگام تعمیر تلویزیون در مشهد نشان داده که خرابی آی سی بُرد پاور، می‌تواند دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی تلویزیون باشد. در این هنگام با تعویض همین آی سی و خازن‌های اطراف آن مشکل به راحتی حل خواهد شد.

  • استفاده از HDMI تقلبی و بی کیفیت

استفاده از کابل‌های اتصال نامرغوب برای وصل کردن دیگر دستگاه‌ها به تلویزیون شما می‌تواند سبب آسیب به برد اصلی تلویزیون و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی آن گردد. بنابراین اکیداً توصیه می‌کنیم که از کابل‌های HDMI تقلبی و نامرغوب به هیچ عنوان برای تلویزیون‌های خود استفاده ننمایید.

روشن و خاموش شدن تلویزیون هنگام استفاده

این مسئله در تلویزیون‌های مختلف ممکن است دلایل متعدد خود را داشته باشد؛ اما در اغلب اوقات، آنچه اتفاق افتاده یک اختلال ساده و گاهی نیز یک اختلال مهم و اساسی است. به عنوان مثال در تلویزیون‌های دارای گیرنده دیجیتال داخلی، ممکن است عدم دریافت سینگال باعث رفتن تلویزیون به حالت استندبای گردد و بازگشت سیگنال نیز سبب روشن شدن مجدد آن باشد. گاهی اوقات نیز در تلویزیون‌های دارای حس‌گر نور محیط، ممکن است خرابی این حسگر باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون یا حتی کم و زیاد شدن بی دلیل نور آن باشد.

در هر صورت بهتر است در صورت بروز این مشکل نیز، موضوع را با متخصصین پاراتک در میان بگذارید و از آنان مشورت بگیرید؛ چرا که گاهی نیم‌سوز شدن آی سی برد پاور یا اجزای اصلی برد اصلی عامل خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون در حین استفاده باشد. در این صورت بهتر است پیش از سوختن کامل آن اجزا و آسیب بیشتر به تلویزیون، عیب یابی و تعمیر تلویزیون در مشهد سریعاً انجام گیرد.

پاراتک؛ مجهزترین مرکز خدمات الکترونیک در مشهد

مجموعه مهندسی الکترونیک و انفورماتیک پاراتک، مجهزترین مرکز خدمات ال جی در مشهد است که علاوه بر داشتن نمایندگی تعمیر ال ای دی در مشهد، نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در مشهد را نیز دارد و با کادری مجرب، متخصص و آموزش دیده، آماده ارائه خدمات به شهروندان عزیز است. این مجموعه با ارائه کامل‌ترین و تخصصی‌ترین تعمیرات در منزل و نمایندگی، برندهای مختلف تلویزیون شما را به صورت کاملاً تخصصی تعمیر کرده و کیفیت خدمات خود را برای مشتریان تضمین می‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات و خدمات مربوطه، از طریق نشانی الکترونیکی www.paratek.ir با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/