تحصیل رایگان در کانادا | شرایط بورسیه تحصیلی در این کشور چیست؟

mohajerat

تحصیل رایگان در بهشت مهاجرین یعنی کانادا

اگر قصد دارید به عنوان یک دانشجو به کشور کانادا بروید و در آنجا از بورسیه تحصیلی بهره‌مند شوید، بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید. اگر قصد تحصیل ارزان یا رایگان در این کشور را دارید، باید بدانید که تحصیل رایگان در کانادا شرایطی دارد که در صورت نداشتن آن‌ها، دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا منتفی خواهد شد. اما این شرایط سخت نیستند و با مشاوره تخصصی با یک مرکز معتبر مهاجرتی به راحتی می‌توانید آن‌ها را احراز کنید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

همانطور که می‌دانید کشور کانادا دارای امکانات بسیار خوبی برای زندگی و تحصیل است و می‌تواند آینده تحصیلی، شغلی و به طور کلی زندگی خوبی را برای شما رقم بزند. دانشگاه‌های این کشور کیفیت بسیار بالایی دارند و در سطح جهانی رتبه خوبی به دست آورده‌اند. همین امر باعث شده تا هزینه زندگی در این کشور بالا باشد و به یکی از شروط زندگی در آنجا تبدیل شود. به دلیل اینکه هزینه‌های ورودی برای دانشگاه‌های معتبر بسیار زیاد است، بسیاری از افراد یا از تحصیل در این کشور صرفنظر می‌کنند یا برخی از افراد مجبور به تحصیل در دانشگاه‌های نامناسب می‌شوند؛ اما باید گفت که بورسیه تحصیلی این مشکل را تا حدی بر طرف کرده است.

کسانی که قصد دریافت بورسیه از دانشگاه‌های کانادا را دارند، باید بدانند که به طور کلی شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا بر دو نوع است که یکی از آن‌ها عادی (Scholarship) و دیگری فاند (Fund) است. در نوع اول بخشی از هزینه و در نوع دوم تمام هزینه‌های دانشجو مورد پذیرش قرار می‌گیرد. بورسیه به دو نوع دولتی و دانشگاهی تقسیم می‌شود که بهترین نوع آن بورسیه دولتی است. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی و رایگان در دانشگاه‌های کانادا داشتن سطح علمی بالا، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا، مقالات ISI و موارد دیگر می‌باشد. دیگر شرایط مهم آن نداشتن سوء پیشینه است که نقش بسیار مهمی در پذیرش شما دارد. داشتن گواهی پزشکی و سلامت جسمی نیز مدرکی است که باید در پرونده شما وجود داشته باشد.

تحصیل در کانادا با بورسیه کارشناسی

اگر دارای مدرک کارشناسی و یا لیسانس هستید و می‌خواهید بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های کانادا را دریافت کنید، این بخش از مطلب برای شما است. در ابتدا باید بگوییم که دریافت بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی و لیسانس بسیار سخت‌تر از دیگر مقاطع است. در صورتی که در دانشگاه‌های کانادا مورد پذیرش قرار گرفتید و شرایط تحصیل در آنجا را داشتید، بورسیه شما می‌تواند بین 2 تا 5 هزار دلار کانادا باشد که به محض شروع تحصیل، در اختیار شما قرار می‌گیرد و در طول تحصیل می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین اگر که در حین تحصیل این بورسیه را دریافت کنید، مبلغ آن حدود 2 تا 9 هزار دلار کانادا خواهد بود.

تحصیل در کانادا با بورسیه کارشناسی ارشد

تحصیل در کانادا با بورسیه کارشناسی ارشد شرایط مختلفی دارد که داشتن هر کدام به شما در دریافت آن کمک می‌کند و اگر همه شرایط را داشته باشید، مبلغ بورسیه افزایش می‌یابد. از شرایط دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توان به داشتن مدرک زبان با نمره بالا، داشتن مقالات بین المللی، رزومه تحصیلی قوی، نداشتن سوء پیشینه گواهی سلامت اشاره کرد. بورسیه‌ها در این مقطع به صورت تحقیقاتی است؛ یعنی اینکه دانشجو برای دریافت هزینه بورسیه باید فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی انجام دهد که در ازای آن، دانشگاه هزینه‌های تحصیل و بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجو را می‌دهد. این بورسیه‌ها دارای محدودیت هستند و برای دریافت آن‌ها باید از اساتید برجسته توصیه نامه دریافت کنید. مبلغ این بورسیه حدود 14 هزار دلار است.

تحصیل در کانادا با بورسیه دکترا

دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا با دیگر مقاطع متفاوت است. برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا را دریافت کنید، در ابتدا باید بدانید که این بورسیه دو نوع دارد که یکی از آن‌ها شرکت در یک یا چند پروژه در حین تحصیل است و دیگری تدریس به دانشجویان دیگر در حین تحصیل است. شما می‌توانید یکی از این دو نوع را انتخاب کنید و اگر شرایط آن را داشتید، بورسیه را دریافت می‌کنید. نوع اول را معمولا دانشجوهای فنی و مهندسی و پزشکی انتخاب می‌کنند و نوع دوم به را معمولا متقاضیان هر رشته انتخاب می‌کنند. مبلغ بورسیه می‌تواند تا 18 هزار دلار افزایش یابد که مبلغ بسیار خوبی برای تحصیل است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه

مدارکی که برای ارائه نیاز دارید را اغلب خودتان داشته‌اید و تعداد کمی از آن‌ها را باید تهیه کنید. توجه کنید که باید مدارک کاملی را برای دریافت بورسیه تحصیلی داشته باشید و در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوید. ارائه کامل مدارک می‌تواند شانس شما را برای افزایش پذیرفته شدن افزایش دهد. در ادامه مدارکی را که برای ارائه باید تهیه کنید را به شما می‌گوییم:

  • انگیزه نامه یا SOP
  • مدارک تحصیلی اسکن شده همراه با ترجمه
  • ریز نمرات اسکن شده همراه با ترجمه
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • بسته به مقطع و دانشگاه محل تحصیل
  • ارائه مقالات بین المللی و پروپوزال های دانشجو
  • عکس 3.5 در 4.5
  • کد پستی و آدرس دانشجو
  • توصیه نامه

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل

همانطور که می‌دانید کانادا یکی از مقاصد مهم تحصیلی در دنیا برای دانشجویان است که این اعتبار را با توجه به دانشگاه‌های برتر خود در جهان به دست آورده است. بر اساس آخرین رده بندی بهترین دانشگاه‌های جهان، دانشگاه تورنتو که بهترین دانشگاه کانادا است، در رده 29 دنیا قرار دارد. در ادامه بهترین دانشگاه‌های کانادا را به شما معرفی می‌کنیم و به رتبه آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دانشگاه مک گیل (McGill)

این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است که در شهر مونترال در استان کبک قرار دارد و زبان اصلی این دانشگاه انگلیسی است. مدرک اخذ شده از دانشگاه مک گیل بسیار معتبر است و می‌توان گفت که در رتبه بندی بهترین مدارک در بین دانشگاه‌های کانادا قرار دارد. شهریه این دانشگاها تقریبا بالا است و حدودا در سال 20 هزار دلار از شما شهریه می‌گیرند. این دانشگاه در رتبه 35 جهان قرار دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (the university of british columbia)

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است و شهرت زیادی در شهر ونکوور دارد. سالانه دانشجوهای زیادی برای ورود به دانشگاه بریتیش کلمبیا درخواست می‌دهند که همین امر باعث شده است که بسیار شلوغ باشد. شهریه تحصیل در این دانشگاه حدود سالانه ۱۷ هزار دلار می‌باشد. رتبه این دانشگاه 51 جهان است.

دانشگاه آلبرتا (Alberta)

این دانشگاه بزرگ در شهر ادمونتون قرار دارد که بسیار معروف بوده و سالانه افراد زیادی را از کشورهای مختلف جذب می‌کند. این دانشگاه در رشته‌‌های مختلفی دانشجو می‌پذیرد و آمار فارغ التحصیلی در این دانشگاه بسیار بالا است. شهریه سالانه برای دانشگاه در حدود ۱۲ هزار دلار می‌باشد. رتبه این دانشگاه در جهان 113 است که تقریبا عالی است.

سخن پایانی

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنند و برای دریافت بورسیه تحصیلی لازم است شرایط عالی و شایستگی‌های علمی داشته باشند. اگر قصد آشنایی بیشتر با این نوع تحصیل در کانادا را دارید، کافیست با مشاورین مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی صباپلن در ارتباط باشید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/