تمیز کردن فیلتر هود با 6 روش ساده و موثر

تمیز کردن فیلتر هود با 6 روش ساده و موثر

ما معمولا عادت داریم فضاهایی که در معرض دید هستند را به خوبی تمیز کنیم. اما گاهی نظافت بخش‌های مخفی مثل فیلتر هود را فراموش می‌کنیم. یک فیلتر آلوده، هم کارایی پایینی دارد و هم می‌تواند باعث فشار آوردن به موتور هود شود.

اما تمیز کردن فیلتر هود آلوده شاید راحت بنظر نیاید. به همین دلیل ما در فروشگاه چارسو به عنوان مرجع تخصصی تجهیزات خانه و آشپزخانه می‌خواهیم 6 روش ساده و موثر برای تمیز کردن فیلتر هود را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

کاربرد فیلتر هود و انواع آن

تمام هودها دارای فیلتر هستند. این قطعه وظیفه جذب گرد و غبار، چوبی و دود موجود در هوا را بر عهده دارد. فیلترها در 3 نوع آلومینیومی، کربنی (ذغالی) و الیافی رایج هستند. دو نوع کربنی و الیافی قابل شستشو نیستند و بعد از اتمام عمر مفید، باید تعویض شوند.

 اما فیلترهای آلومینیومی را می‌توانید به راحتی در منزل تمیز کنید و دوباره سر جای خودش قرار دهید. اگر قصد بازسازی آشپزخانه را دارید، برای مشاهده جدیدترین مدلها و خرید انواع هود از برندهای معتبر می‌توانید از سایت چارسو دیدن کنید.

نحوه جدا کردن فیلتر از هود

ممکن است فیلترها با روش‌های مختلفی به هود متصل باشند. فیلتر معمولا به کمک بست یا پیچ در جای خود قرار دارد. در اینصورت باید بست را باز کرده و فیلتر را با کمی جابجا کردن خارج کنید. گاهی فیلتر هیچ بستی ندارد و فقط با طراحی لبه‌های گیرنده در زیر هود قرار گرفته. در اینصورت نیز با کمی تکان دادن فیلتر به سادگی قابل خارج کردن است.

روش تمیز کردن فیلتر هود

اگر فرصتش را دارید بهتر است ماهی یکبار فیلتر هود را تمیز کنید. در غیر اینصورت 3 ماه یکبار نیز برای تمیز کردن هود کافی است. توصیه می‌شود برای این کار از شوینده‌های صنعتی استفاده نکنید. مواد طبیعی روش سالم و امن‌تری برای نظافت هستند. در این بخش انواع روش برای تمیز کردن فیلتر هود را توضیح می‌دهیم.

1. آب و جوش شیرین

فیلترها را جدا کنید و در ظرف بزرگی قرار دهید. اندازه ظرف طوری باشد که تمام سطح فیلتر را بپوشاند. به این منظور می‌توانید از سینک یا حتی قابلمه هم استفاده کنید. حالا روی فیلترها را آب جوش بریزید. وقتی که سطح آب روی فیلترها را پوشاند نوبت جوش شیرین است.

کمی جوش شیرین روی آب بریزید و صبر کنید تا کف آن تمام شود. حالا مابقی را هم اضافه کنید. در مجموع نیم پیمانه جوش شیرین کافی است. بهتر است اجازه دهید فیلتر 15 الی 30 دقیقه درون محلول باقی بماند. سپس فیلترها را آبکشی کرده و خشک کنید.

2. آب و صابون

درست مانند روش بالا فیلترها را درون ظرفی قرار دهید و روی آنها آب داغ بریزید. حالا کمی پودر صابون به آب اضافه کنید. (می‌توانید مقداری صابون اضافه رنده کرده و از آن جهت نظافت هود و گاز رومیزی استفاده کنید.) اجازه دهید فیلتر حدود 15 دقیقه درون محلول باقی بماند. حالا که ذرات کمی نرم شده‌اند، با یک برس یا اسکاچ روی سطح فیلتر بکشید. در نهایت فیلترها را آبکشی کرده و خشک کنید.

3. آمونیاک

اگر کثیفی فیلتر خیلی زیاد بود و با آب و صابون تمیز نشد، می‌توانید از آمونیاک استفاده کنید. در استفاده از آمونیاک دقت کنید و حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید. بعد از قرار دادن فیلتر در آب و صابون، کمی آمونیاک به محلول اضافه کنید و بعد از چند دقیقه برس بکشید.

4. سرکه و جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین دو یار جدانشدنی در تمیز کردن تجهیزات آشپزخانه هستند! هردوی این مواد خاصیت تمیزکنندگی و براق‌کنندگی دارند. به علاوه طبیعی و بی‌ضرر هستند و معمولا در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند.

برای تمیز کردن فیلتر هود به این روش، فیلترها را در آب گرم قرار بدهید. می‌توانید از یک ظرف بزرگ یا سینک برای قرار دادن فیلتر استفاده کنید. سپس نسبت مساوی سرکه و جوش شیرین را داخل آب بریزید. بعد از چند دقیقه به کمک اسکاچ یا برس فیلتر را تمیز کنید. در نهایت فیلتر را با آب گرم آبکشی کرده و خشک کنید.

5. مایع ظرفشویی

یک راه ساده و در دسترس استفاده از مایع ظرفشویی است. این ماده قدرت خوبی در از بین بردن چربی‌ها دارد. برای تمیز کردن فیلتر هود با این روش، سینک یا ظرف بزرگی را پر از آب گرم کنید و مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. محلول را هم بزنید.

سپس فیلترها را درون محلول قرار دهید. اجازه دهید فیلتر چند ساعت درون مایع ظرفشویی و آب باقی بماند تا آلودگی‌ها به خوبی حل شوند. حالا با آب گرم آبکشی انجام دهید و تا زمان خشک شدن صبر کنید.

6. آب و سرکه

بالاتر درباره قدرت سرکه در تمیزکنندگی صحبت کردیم. اگر فیلتر هودتان چندان کثیف نیست می‌توانید از این روش ساده استفاده کنید. مقدار مساوری آب و سرکه را در یک بطری اسپری‌دار بریزید. حالا به مقدار کافی از این مایه روی فیلترها اسپری کنید. کمی صبر کنید و سپس فیلتر را با آب گرم یا دستمال نم‌دار آبکشی کرده و خشک کنید.

مرجع تخصصی خرید انواع هود

در آخر اینکه اگر فکر می‌کنید هودتان قدیمی شده و کارایی سابق را ندارد، و یا قصد خرید هود نو را دارید، می‌توانید به سایت چارسو مراجعه کنید. در این سایت انواع تجهیزات خانه و آشپزخانه با بیشترین تنوع و کمترین قیمت ارائه شده‌اند. برای خرید هود از برندهای معتبر و مشاهده جدیدترین مدلها کافی است سری به چارسو بزنید. تضمین اصالت کالا، 7 روز مهلت بازگشت، پشتیبانی و تحویل اکسپرس از امکانات چارسو برای تمام کاربران هستند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/