احتمال بارداری با پیشاب وجود دارد؟

احتمال بارداری با پیشاب

پیشاب در اصل و به صورت خلاصه مایعی است که در ابتدای نزدیکی و مقاربت جنسی از آلت تناسلی آقا خارج می شود. دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان در این خصوص خاطرنشان می کند که بر خلاف خانم ها که مجرای ادرار از واژن جداست اگرچه نزدیک هم هستند. اما در آقایان آلت تناسلی به فرمی است که یک لوله به تنهایی هم محل خروج ادرار و هم محل خروج مایع منی است. ادرار ترکیبی اسیدی دارد و بسیار اسپرم کش می باشد لذا در بدن آقایان برای محافظت از اسپرم از اسیدیتیه ادرار غددی وجود دارند که در هنگام مقاربت ماده ای بی رنگ و قلیایی(پیشاب) را ترشح می کنند.

آیا پیشاب موجب بارداری می شود؟

این سوالی است که بسیاری از پژوهشگران از خود می پرسند و به طور خلاصه می توان گفت بله احتمال بارداری با پیشاب است اما بسیار اندک است. اگرچه عده ای اعتقاد دارند که اسپرم موجود در پیشاب باقی مانده مایع منی از نزدیکی قبلی است لذا اگر در رابطه جنسی دوم(قبل از نزدیکی برای بار دوم) ادرار کند دیگر در پیشاب اسپرم وجود نخواهد داشت ولی این نظریه یک پیش فرض است و این ادعا کاملاً ثابت شده نیست.

آیا در پیشاب اسپرم هست؟

دکتر ویدا یوسفیان، جراح و متخصص زنان و زایمان، متذکر می شوند که با وجودی که در این مایع شفاف که در ابتدای نزدیکی از آلت مرد خارج می شود مقدار بسیار اندکی اسپرم وجود دارد و هیچگاه نمی توان میزان اسپرم را در پیشاب صفر دانست.

در بارداری با پیشاب حاملگی چگونه اتفاق می افتد؟

زمانی بارداری در اثر پیشاب به وقوع می پیوندد که قبل از انزال واقعی مایع منی که حاوی اسپرم های فراوانی است از آلت تناسلی مرد خارج شده و با پیشاب مخلوط شود که این موارد بسیار نادر است و برای اثبات اینکخ این مایع(پیشاب) حاوی اسپرم است بایستی زیر میکروسکوپ رویت شوند.

سوالی که خیلی مطرح می شود این است که آیا در هنگام مقاربت و زمان خروج مایع منی با توجه به این که تنها یک لوله برای خروج مایع منی و ادرار موجود است(در بدن مرد) می شود احتمال دارد که هر دو(هم ادرار و هم منی) از آلت تناسلی مرد همزمان خارج شود؟

روش های جلوگیری از حاملگی

قرص های ضد بارداری: یکی از رایج ترین روش ها برای پیشگیری از بارداری استفاده از قرص های ضد بارداری می باشد. این قرص ها باعث جلوگیری از عمل تخمک گذاری می شوند و از حاملگی پیشگیری می کنند.

کاندوم: یکی از روش های قدیمی و متداول استفاد از کاندوم می باشد. این روش علاوه بر جلوگیری از بارداری از بیماری های مقاربتی نیز جلوگیری می کند و روش بسیار راحت و موثری می باشد.

زمان تخمک گذاری: در استفاده از این روش خانم ها باید از زمان تخمک گذاری خود آگاهی کاملی داشته باشند تا در آن زمان رابطه ی جنسی برقرار نکنند. در این روش احتمال خطا و حاملگی بسیار زیاد است.

اسپرم کش: اسپرم کش در واقع ماده ای شیمیایی است که باعث از بین رفتن اسپرم ها می شود. این ماده را باید نیم ساعت قبل از رابطه ی جنسی استفاده کرد. این ماده که به صورت ژل و یا کف است را نباید بیش از اندازه مصرف کرد زیرا ممکن است بیماری جنسی و انواع عفونت ها را برای شما ایجاد کند.

منبع : متخصص زنان و زایمان

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/