انواع روغن های گیاهی جهت افزایش قدرت باروری مردان و زنان

Best-Essential-Oils-To-Improve-Fertility-In-Men-And-Women

 همه ما میدانیم که مصرف روغنهای گیاهی برای بهبود سلامت عمومی بدن همه زنان و مردان بسیار مفید هستند. اما آیا میدانستید که برخی از این روغنها میتوانند قدرت باروری زوجین را افزایش دهند؟ محققان، برای سالهای متمادی، تأثیر روغنهای گیاهی را بر قدرت باروری مردان و زنان مورد آزمایش قرار داده و این مطلب را به اثبات رساندهاند. در ادامه این مقاله، چگونگی تأثیر روغنهای گیاهی بر روی سلامت عمومی و ارتقا قدرت باروری زوجین مورد بررسی قرار داده و روند ماندگاری و بهبود بخشی این مواد را برای شما عنوان خواهیم نمود.

روغنهای گیاهی برای افزایش قدرت باروری زنان:

در ابتدا، به یاد داشته باشید که شما به عنوان یک زن نابارور، میتوانید از روغنهای گیاهی برای درمان مشکل خود استفاده کنید، اما بدانید که برای ظاهر شدن اثرات مثبت این مواد زمان زیادی لازم است. بنابراین، فراموش نکنید که صبر کردن در مورد استفاده از روغنهای گیاهی، شرط اساسی است؛ شما باید برای درمان مشکل نازایی خود وقت بگذاریم. در ادامه این مقاله، روغنهایی که برای تحریک هورمونهای جنسی و بهبود قدرت باروری زنان نیاز است ذکر است. این روغنهای گیاهی نه تنها قدرت باروری را در بدن زوجین بهبود میبخشد، بلکه باعث کاهش درگیریهای ذهنی این افراد شده و با کاهش تنشهای خلقی، میزان استرس را در بدن این افراد به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. اما توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر نوع روغن گیاهی، شما باید با یک فرد باتجربه یا پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. جالب است بدانید که برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان، مصرف این نوع روغنهای گیاهی را برای درمان مشکلات ناباروری زوجین توصیه نمیکنند. رایجترین این روغنهای گیاهی عبارتند از:

1-روغن دانه آنیزا:

این نوع روغن از دانههای گیاه آنیزا استخراج شده و به طور قابل توجهی در افزایش میزان خونریزی دوره قاعدگی زنان و کاهش درد ناشی از این دوره مؤثر است. همچنین، استفاده از روغن دانه آنیزا میل جنسی زنان را به میزان قابل توجهی بهبود میبخشد، زیرا سطح پایین ترکیب استرگرول موجود در این روغن، باعث کاهش بیش از حد هورمون استروژن در بدن زنان نابارور شده و در قدرت باروری این افراد را تحت تأثیر قرار میدهد.

2-روغن ملانولا:

این نوع روغن یک ماده ضد التهابی بوده و در تنظیم روند چرخه قاعدگی زنان، درمان درد و ناراحتیهای ناشی از این دوره بسیار کمککننده است. علاوه بر این موارد، روغن ملانولا با درمان مشکل احتباس مایعات در داخل رحم زنان مانند تشکیل کیستهای تخمدانی، در ترویج قدرت بارداری این افراد بسیار مؤثر میباشد.

3-روغن مریم گلی:

مصرف این نوع روغن بر سطح هورمون استروژن موجود در بدن زنان تأثیر گذاشته و به طور طبیعی، ترشح هورمونهای جنسی را در بدن خانمهای جوان تنظیم میکند. این حالت باعث افزایش میل جنسی در زوجین خواهد شد که نقش مهمی در کمک به باروری آنها دارد.

4-روغن اکالیپتوس:

روغن اکالیپتوس با عطر و بوی خاصی که دارد، تأثیر آرامبخشی قوی روی ذهن و بدن زنان و مردان میگذارد؛ این ویژگی اعجابانگیز باعث افزایش تولید مخاط گردن رحمی در بدن زنان شده و با درمان فیبروئیدهای رحمی، عفونتهای گردن رحم و مشکل پروستات در مردان، به بهبود قدرت باروری زوجین کمک شایانی میکند.

برای اطلاع از گیاهان دارویی موثر برای کمک به افزایش قدرت باروری این مطلب را بخوانید

5-روغن رازیانه:

روغن گیاه رازیانه دارای طعم شیرینی بوده و به منظور بهبود عملکرد هورمونها و تنظیم چرخه قاعدگی در بدن زنان مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین، روغن فیتواستروژنی که از این گیاه به دست میآید، روند تولید هورمون استروژن را در بدن انسان به شدت افزایش میدهد.

6-روغن ژرانیا:

مصرف این روغن گیاهی به ترشح هورمونهای جنسی در بدن زنان و مردان کمک شایانی نموده و میزان خونریزی در هر چرخه قاعدگی از زنان را تنظیم میکند. همچنین، روغن ژرانیا با حمایت کامل از رحم زنان، به درمان آندومتریوز کمک نموده و باعث افزایش آرامش بدن این افراد میشود. لازم است بدانید که برقراری همه این شرایط، برای رخ دادن حاملگی سالم در بدن زنان جوان یک نکته اساسی به شمار میرود.

7-روغن بابونه آلمانی:

این نوع روغن دارای خواص ضد التهابی بوده و برای کاهش درد ناشی از مبتلا شدن زنان به فیبروئیدها و کیستها ماده بسیار مؤثری است. بنابراین، میتوان ادعا کرد که استفاده از روغن بابونه آلمانی، قدرت باروری زنان به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.

8-روغن یاس:

رایحه گل یاس برای همگان امری شناخته شده است؛ با این حال، جالب است بدانید که مصرف روغن این گیاه استثنایی باعث افزایش میل جنسی در زنان و مردان جوان شده و به بهبود مشکلات خلق و خوی آنها کمک شایانی میکند. فراموش نکنید که احساس مثبتاندیشی و دوست داشتن در هر زن و مردی، به طور کلی از قدرت باروری این افراد حمایت نموده و آن را افزایش میدهد.

9-روغن اسطوخدوس:

لازم است بدانید که مصرف روغن گیاه اسطوخدوس به کنترل و تنظیم تغییرات خونی ناشی از عدم تعادل هورمونها در بدن زنان و مردان کمک شایانی میکند. در نتیجه، میتوان ادعا کرد که مصرف این روغن گیاهی باعث کاهش استرس شده، بهبود عملکرد سیستم غدد درونریز بدن را به دنبال داشته و قدرت باروری همه زنان و مردان را چند برابر افزایش میدهد.

10-روغن میر:

این نوع روغن دارای عطر ملایم بوده و با بهبود فرایند تخمکگذاری در بدن زنان، دورههای قاعدگی را در بدن این افراد تنظیم نموده میکند. جالب است بدانید که استفاده از روغن این گیاه به کاهش درد قاعدگی در بدن زنان کمک زیادی کرده و با جلوگیری از انسداد لولههای رحمی زنان، قدرت بارداری را در بدن این افراد در بالاترین سطح خود حفظ خواهد کرد.

11-روغن پچولی:

رایحه آرامبخش روغن پیتچولی به افزایش آرامش و از بین رفتن احساسات منفی مانند اضطراب و استرس در زنان کمک شایانی میکند. در کنار این مزایا، استفاده از روغن این گیاه باعث افزایش میل جنسی زوجین میشود.

12-روغن رز اوتو:

مصرف روغن این گیاه سبب آرامش عضلات رحمی زنان شده، چرخه قاعدگی را در بدن این افراد به حالت طبیعی تنظیم میکند و باعث درمان سندرم قبل از قاعدگی میشود که عامل اصلی ناباروری در زنان است. علاوه بر این موارد، استفاده منظم از روغن رز اوتو با بهبود وضعیت مخاطی گردن رحم زنان، برای افرادی که را در هنگام رابطه جنسی دچار مشکل هستند، بسیار مفید میباشد.

13-روغن ساندالوود:

این نوع روغن به عنوان یک ماده مؤثر برای افزایش میل جنسی زوجین شناخته شده است؛ مصرف این روغن گیاهی کمک میکند تا میزان هورمون تستوسترون در بدن مردان تنظیم شود که برای افزایش قدرت باروری زوجین ضروری است.

14-روغن ترخون:

به خاطر بسپارید که روغن گیاه ترخون در تنظیم چرخه قاعدگی و کاهش درد ناشی از این دوره بسیار مؤثر بوده و با بهبود سلامت کلی سیستم تولید مثل زنان، شانس این افراد را برای افزایش بارور شدن بهبود میبخشد.

15-روغن یلانگ یلانگ:

مصرف روغن این گیاه باعث افزایش میل جنسی زوجین گردیده و خواص فستیو موجود در آن کمک میکند تا روند ترشح هورمونها در بدن زنان و مردان جوان متعادل شود که این روند، قدرت اندامهای تولید مثلی را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

روغنهای ضروری برای افزایش قدرت باروری مردان:

مصرف برخی روغنهای گیاهی، با افزایش تولید اسپرم در بدن مردان، نرمالسازی ترشحات هورمونی و درمان اختلالات موجود در دستگاه تولید مثل این افراد، قدرت باروری آنها را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد. برخی از روغنهای گیاهی که برای افزایش قدرت باروری مردان مؤثر هستند، عبارتند از:

1-روغن گیاه ریحان:

مصرف روغن گیاه ریحان به بهبود غرایز جنسی مردان کمک نموده و ذهن آنها را به شدت آرام میکند. علاوه بر این موارد، مصرف این روغن گیاهی اندامهای تولید مثل مردان را تحریک نموده و قدرت باروری آنها را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. بنابراین، میتوان ادعا کرد که ماساژ دادن بدن مردان با این روغن سبب احساس آرامش شدید در این افراد شده و آنها را از لحاظ جسمی و روحی برای داشتن رابطه جنسی مؤثر، آماده خواهد نمود.

خواندن این مطلب مواد غذایی شگفت انگیز برای افزایش قدرت باروری به شما توصیه میشود

2-روغن کلری:

روغن این گیاه غده هیپوفیز مردان را برای افزایش تولید هورمونهای جنسی تحریک نموده و با افزایش تعداد اسپرمها و بهبود ساختار بیضهها، قدرت باروری را در این افراد به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.

3-روغن زیره سبز:

جالب است بدانید که مصرف روغن زیره سبز به بهبود خلق و خوی مردان کمک نموده و میزان استرس این افراد به شدت کاهش میدهد. علاوه بر این موارد، مصرف این روغن گیاهی برای افزایش تعداد اسپرمها در بدن مردان مؤثر بوده و نشانههای باروری را در بدن این افراد به شدت افزایش میدهد.

4-روغن جنسینگ:

روغن این گیاه سبب تسکین مشکلات عصبی مردان شده و استرس آنها را به شدت کاهش میدهد. همچنین، مصرف این روغن گیاهی به افزایش تعداد اسپرمها در بدن مردان کمک کرده و قدرت باروری آنها را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.

5-روغن پچولی:

مصرف روغن این گیاه، روند ترشح هورمونهای جنسی را در بدن مردان تحریک نموده و باعث افزایش میل جنسی این افراد میشود.

6-روغن یاس:

مصرف روغن گیاه یاس، اندامهای جنسی مردان را تقویت نموده و قدرت باروری را در بدن این افراد تضمین میکند.

7-روغن گل رز:

مصرف روغن گل رز به درمان اختلال جنسی در مردان کمک نموده و با بهبود خلق و خوی آنها، عملکرد درست اندامهای جنسی را تقویت میکند.

8-روغن ساندالو:

این روغن گیاهی دارای خواص ضد التهابی بوده و باعث افزایش میل جنسی و میزان انرژی در بدن مردان میشود. همچنین، مصرف روغن ساندالو با پشتیبانی کامل از روند تولید هورمونهای جنسی در بدن مردان، باعث افزایش قدرت باروری این افراد خواهد شد.

9-روغن ویترو:

مصرف روغن گیاه ویترو برای افزایش قدرت اندامهای تولید مثلی مردان بسیار مفید بوده و تنشهای جنسی این افراد را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. همچنین، مصرف این روغن گیاهی باعث تقویت غدههای درونریز بدن شده و سیستم گردش خون را برای حمایت از تولید هورمونهای جنسی در بدن مردان تقویت میکند که همه این عوامل، در افزایش قدرت جنسی مردان بسیار مؤثر است.

10-روغن یلانگ یلانگ:

مصرف روغن این گیاه باعث افزایش میل جنسی در مردان شده و با درمان ناتوانی جنسی و بهبود انرژی جنسی در بدن این افراد، قدرت باروری آنها را بالا میبرد.

البته، به عنوان زوج جوانی که قصد بارور شدن دارید، در نظر داشته باشید که برای دستیابی به نتایج مورد نظر از مصرف این نوع روغنهای گیاهی، بهتر است چگونگی مصرف درست آنها را درک نموده و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست بیاورید.

روشهای استفاده درست از روغنهای گیاهی برای افزایش قدرت باروری زوجین:

شما میتوانید از روغنهای گیاهی به دو روش، به منظور افزایش قدرت باروری خود استفاده کنید که عبارتند از:

  • تنفس کردن عطر روغنهای گیاهی
  • جذب روغنهای گیاهی از طریق پوست

برای استفاده از عطر روغنهای گیاهی میتوان آنها را به آب وان حمام و خوشبو کنندههای هوا اضافه نمود یا از طریق آب دستگاه بخور آن را استنشاق نمود. در طول حمام کردن یا انجام آروماتراپی، ذرات کوچک روغنهای موجود در بخور، در هوای محیط منتشر شده و به داخل ریههای شما انتقال مییابد. در مرحله بعد، این عطرها با مولکولهای اکسیژن موجود در خون شما همراه شده و از طریق سیستم گردش خون، در سراسر بدنتان پخش میگردد.

در طول فرایند ماساژ دادن بدن به وسیله روغنهای گیاهی نیز ذرات آن به داخل پوست بدن جذب شده و به کمک روند گردش خون، در تمام بدن پخش میشود. لازم است بدانید که سیستم بدن ما به اندازهای هوشمند است که بتواند روغنهای گیاهی را به مناطق نیازمند انتقال داده و با بهبود خون‌رسانی، قدرت باروری را افزایش دهد.

چگونه میتوان ترکیب روغنی مناسبی را برای افزایش قدرت باروری زوجین ایجاد کرد؟

روغنهای مفید زیادی وجود دارد که با ترکیب آنها، میتوان روغن ضروری برای بدن زنان و مردان را ایجاد نمود. البته هنگامی که خود روغن به تنهایی قوی باشد، نمیتوان آن را با روغنهای دیگر ترکیب نمود. اما برخی از روغنهای گیاهی به حالت ترکیبی نیز قابل مصرف هستند. رایجترین این روغنهای گیاهی عبارتند از:

  • روغن بادام شیرین
  • روغن آووکادو
  • روغن غلیظ نارگیل
  • روغن جوزوبا
  • روغن هسته زردآلو
  • روغن زیتون
  • روغن فندق
  • روغن کنجد
  • روغن مکادامیا
  • روغن کاستور
  • روغن دانه انگور

برای اطلاع از اینکه آیا دیابت بر قدرت باروری تاثیر دارد؟ یا نه؟ این مطلب را بخوانید

شما میتوانید دو یا تعداد بیشتری از این روغنهای حامل را با هم مخلوط نموده و روغن مورد نیاز خود را به دست بیاورید. در ادامه این مقاله، چگونگی ترکیب روغنهای گیاهی برای شما عنوان شده است که به شرح زیر میباشند:

  • یک بطری شیشهای را که دارای دربی تنگ است، برای تهیه ترکیب روغنی خود انتخاب نموده؛ سپس بطری و درب آن را در آب جوش برای مدت 3 دقیقه بجوشانید. سپس، داخل آن را به طور کامل خشک کنید، زیرا ممکن است روغن با آب مخلوط شده و تأثیر خود را از دست بدهد. در این مرحله، نیمی از بطری را با روغن حامل پر کنید؛ سپس بقیه شیشه را با روغنهای ضروری انتخابی خود پر کنید و درب آن را محکم ببندید. در مرحله آخر، بطری را به آرامی تکان دهید تا روغنهای درون آن کاملاً با هم مخلوط شوند. یادتان باشد که مخلوط به دست آمده باید در یک محل خنک و خشک نگهداری شود. در نهایت، به خاطر بسپارید که بعد از گذشت یک روز، این ترکیب جهت مصرف شما آماده خواهد بود.

روغنهای ترکیبی برای افزایش قدرت باروری زوجین:

در ادامه این مقاله، برخی از ترکیبات روغنی ایدهآل برای شما عنوان شده است که میتوانید آنها را بر اساس نیاز خود مصرف کنید. در هنگام استفاده از حمام آب گرم، چند قطره از روغن مورد نظر را به آب وان حمام خود اضافه کنید تا بعد از پایان روند دوش گرفتن، بدن خود را در داخل آن قرار داده و از مزایای تسکیندهندگی و آرامشبخشی روغن گیاهی استفاده نموده و لذت ببرید. در چنین مواردی، ریختن چند قطره روغن در آب گرم، ایده مناسبی است. همچنین، شما میتوانید با استفاده از یک پارچه پنبهای، روغن فشرده را بر روی پوست بدن خود بمالید. البته، یادتان باشد که استفاده هر روزه از این نوع روغنهای گیاهی برای تقویت قدرت باروری زوجین ضروری است. مخلوط روغنهای گیاهی زیر برای افزایش قدرت باروری و از بین بردن مشکلات ناباروری در بدن زنان و مردان جوان مؤثر است:

  • روغن راشل شیرین در اندازه 10 تا 11 قطره
  • روغن لاواند در اندازه 10 تا 11 قطره
  • روغن گل رز در اندازه 10 تا 11 قطره
  • روغن مریم گلی در اندازه 20 تا 2 2 قطره

لازم است بدانید که مصرف ترکیب مناسبی از این روغنها توسط زنان نابارور، میتواند گرفتگی عضلات شکم و رحم این افراد را در هر چرخه قاعدگی (قبل از تخمکگذاری یا در طول دورههای دردناک ماهانه، در صورت بروز کیست تخمدان، فیبروئیدها و اندومتریوز) از بین ببرد. همچنین، مخلوطی از روغنهای مریم گلی در اندازه 20 تا 2 2 قطره، روغن بابونه آلمانی در اندازه 15 تا 22 قطره به همراه روغن میجورام شیرین به اندازه 20 تا 12 قطره و روغن گل رز در اندازه 10 تا 11 قطره برای از بین بردن مشکل خونریزی شدید در دوران قاعدگی زنان کاملاً مؤثر میباشد. علاوه بر این موارد، ترکیبی از روغنهای مریم گلی در اندازه 20 تا 22 قطره یا روغن قیصر به اندازه 30 تا 22 قطره و روغن میجورام شیرین و روغن لاوند در اندازه 10 تا 11 برای افزایش قدرت بارداری زوجین کاملاً مؤثر است. اما، شما باید در مورد خرید محصولات با کیفیت تحقیق نموده و با آگاهی کامل در مورد مارکهای مختلف روغنهای گیاهی، محصولات مطمئنی را برای مصرف خود انتخاب کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید که شما میتوانید از یک متخصص بهداشت در چنین موردی کمک گرفته؛ جهت تهیه یک محصول باکیفیت از توصیههای او استفاده نمایید.

نکات احتیاطی در مورد استفاده از روغنهای گیاهی  جهت باروری زوجین:

روغن غلیظ را هرگز به طور مستقیم روی پوست بدن خود نمالید. همچنین، قبل از خرید هر نوع روغن گیاهی، از یک متخصص طب سنتی کمک گرفته و در مورد اثرات و میزان عطر موجود در آن اطلاعات کافی به دست آورید. البته اگر به عنوان یک زوج جوان قصد باردار شدن دارید، میتوانید مخلوطی از این روغنهای گیاهی را هر روز و به طور منظم مصرف کنید. علاوه بر این موارد، یادتان باشد که یک زن باید استفاده از روغنهای گیاهی را بلافاصله بعد از انجام عمل تخمکگذاری در بدن خود متوقف کند. اگر روغن گیاهی به داخل دهان، چشم یا زخم باز شما وارد شد، بلافاصله منطقه مورد نظر را با شیر شستشو دهید، زیرا شیر، روغنهای گیاهی را جذب نموده و از بروز عوارض جانبی در بدن زنان باردار جلوگیری میکند. استفاده از آب، به طور مستقیم، برای شستشو دادن روغنهای گیاهی میتواند آن در اطراف گسترش دهد. علاوه بر موارد ذکر شده، نکات مراقبتی دیگر که باید در هنگام استفاده از روغنهای گیاهی توسط زوجین رعایت شود، عبارتند از:

  • فرد باید یک رژیم غذایی مغذی را دنبال کند
  • همچنین، استفاده از شیوه زندگی فعال و سالم در این دوران برای افزایش قدرت بارداری زوجین بسیار مؤثر است
  • مدیریت سطح استرس بدن با روشهای مختلف
  • جلوگیری از قرار گرفتن بدن در معرض سموم شیمیایی مختلف
  • خوابیدن به اندازه کافی
  • ترک کردن سیگار
  • محدود کردن مصرف الکل و مواد کافئیندار
  • فرد باید از مصرف مواد قندی فرآوریشده در دوران استفاده از روغنهای گیاهی، جهت افزایش قدرت باروری بدن خود خودداری کند.

در نهایت، به عنوان یک زوج نابارور به یاد داشته باشید که مصرف این روغنهای گیاهی نباید به عنوان تنها روش درمان مشکل ناباروری در نظر گرفته شود. شما میتوانید در کنار این روشها، از درمانهای پزشکی هم استفاده کنید. با همه این توصیفات، بهتر است قبل از انجام هر کاری در مورد آن با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید، زیرا او، با توجه به سابقه پزشکی و انجام نمونهبرداریهای کوچک از بدن شما، میزان حساسیت شما را به مصرف انواع فراوردههای گیاهی سنتی مورد بررسی قرار داده و در صورت بروز واکنش آلرژیکی، شما را از مصرف آنها منع میکند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/