سیگار کشیدن و تاثیر آن بر باروری

2897980_women_smoking_cigarettes___people_wallpapers__1533530207_41852

آیا به عنوان يک زن و شوهر جوان، تا به امروز در موزد باردار شدن و تولد فرزند خود بدشانسی آورده‌اید؟ آیا به عنوان يك مرد جوان در مورد تعداد اسپرم‌های تولید شده در بدن خود با مشکل مواجه هستید؟ اگر شما هم به عنوان يك زوج جوان با این نوع مشکلات درگیر هستید، به نظر می‌رسد كه به هشدارهای پزشکان متخصص زنان و زايمان در مورد دود و دم و مضرات استعمال دخانیات خیلی بی‌تفاوت هستید. اغلب، مردم فکر می‌کنند كه قدرت باروری زوج‌ها به سیگار کشیدن آن‌ها وابستگی ندارد، اما اگر می‌خواهید بدانید که آیا سیگار کشیدن واقعا بر روی قدرت باروری زنان و مردان تاثیر دارد، به خاطر بسپارید که بله! حقیقت این است كه سلامت جنسی انسان، به ويژه مردان و طنان جوان با مصرف دخانیات ارتباط مستقیمي دارد. به همين علت، در حال حاضر درک کامل این موضوع و تغییر ذهنیت شما بهترین کار برای حل مشکل استعمال دخانیات است. اثرات دود و دم تنها هشدارهای قانونی نیست، بلکه مصرف آن‌ها می‌تواند علت اصلی بروز مشکلات ناباروری در بدن انسان باشد. خواندن ادامه مقاله زیر، ارتباط بین سیگار کشیدن و قدرت باروری را برای شما زوج‌هاي جوان مشخص خواهد نمود، چون در آن، لیستي از مضرات استعمال دخانیات بیان شده است.

اگر میخواهید ازعلت ناباروری در زنان اطلاع پیدا کنید این مطلب علل بروز ناباروری در بدن زنان را بخوانید

در ابتدا، لازم است به عنوان زوجي كه در حال تلاش براي باردار شدن هستيد، یادتان باشد كه سیگار کشیدن تنها یک عادت بد نیست، بلکه عادتي هشداردهنده و ترسناک است. به همين دليل است كه مضرات مصرف اين ماده مخدر حتی بر روی بسته‌های سیگار هم که به فروش می‌رسد، درج شده است! اما، شما به عنوان یک فرد سیگاری با خواندن ادامه اين مقاله و با آگاهی کامل از مضرات آن، اگر مایل باشید، باز هم مي‌توانيد سیگار کشیدن را انتخاب کنید. مضرات مهم مصرف دخانیات در بدن انسان عبارتند از:

  • مصرف دخانیات در زنان باعث از دست دادن آندومتر و یا عدم پذیرش جنین توسط دیواره رحم اين افراد شود، که می‌تواند دشواری‌هاي بسياری را در روند باردار شدن یک زن به وجود آورد.
  • همچنین، به عنوان يک خانم جوان به ياد داشته باشيد كه مصرف سیگار توسط زنان تهدیدی جدی برای عمل تخمک‌ گذاری در بدن آن‌ها محسوب شده و سبب آسیب دیدن رحم و از بین رفتن بافت‌های رحمی در بدن اين افراد خواهد شد.
  • علاوه بر اين موارد، روی دادن حاملگی خارج از رحمی در بدن زنان سیگاری هم بسیار بالاتر از ساير زنان است، چون در چنین افرادی ایمپلنت جنین در جایی غیر از دیواره رحم اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، پزشكان متخصص زنان و زايمان توصيه مي‌كنند كه ترک سیگار برای سلامتی فرزندان آینده و از بین رفتن تمام مشکلات در زنان، امری ضروری است.
  • مصرف دخانیات توسط زنان جوان، سلول‌های سوماتیک را در بدن اين افراد که به رشد جنین کمک می‌کنند، از بین خواهد برد.
  • همچنین، مصرف دخانیات توسط زنان جوان، باعث از بین رفتن اثر پروتامین در بدن آن‌ها خواهد شد، که پروتئینی سالم است و تاثیر آن در فرآیند لقاح غیرقابل توصیف می‌باشد.

اگر به دنبال درمان ناباروری مردان هستید این مطلب 7 درمان ناباروری در مردان را از دست ندهید

مردان جواني هم که به طور مداوم سیگار مصرف می‌کنند، باید در مورد مسائل مهم زیادی نگران باشند، که این مسائل مهم عبارتند از:

  • از دست دادن کامل قدرت باروری در مردان.
  • کم شدن تعداد اسپرم‌های تولید شده در بدن اين افراد، به همراه کوچک‌تر شدن بیش از حد بیضه‌ها.
  • نگرانی در مورد کم شدن غلظت سلول‌های اسپرمی، کم شده تحرک اسپرم‌ها و از دست دادن توانمندی آن‌ها در لقاح با تخمک.
  • به وجود آمدن ناتوانی جنسی و بروز مشکلاتی در انجام نعوظ کامل افراد سيگاری.

اثرات مضر استعمال دخانیات بر قدرت باروری :

نتايج مطالعات اخير دانشمندان و محققان نشان داده است كه مضرات به وجود آمده از استعمال دخانیات در بدن زنان و مردان جوان، جای شگفتی و تعجب ندارد! چون فرد سیگاری با هر نفسی که دود را به داخل بدن خود هدایت می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان و مشکلات بهداشتی هسته‌ای را در بدن خود افزایش داده و به همان اندازه، برنامه‌های خود را برای داشتن یک نوزاد سالم به خطر می‌اندازد. پس، به عنوان زوجی كه در حال تلاش برای باردار شدن هستيد، به خاطر داشته باشید همان‌طور که قبلا هم گفته شد، عادت سیگار کشیدن منجر به بروز مشکل ناباروری در بدن زنان و ضعف جنسی در بدن مردان جوان خواهد شد. برخی از نقاط منفی اثبات شده در مورد استعمال دخانیات در بدن زنان و مزدان جوان عبارتند از:

  • کارشناسان بهداشت و پزشکان متخصص زنان و زايمان، سیگار کشیدن را به عنوان اصلی‌ترین و سخت ‌ترین عامل موثر بر قدرت باروري و توانایی باردار شدن انسان‌ها دانسته‌اند.

  • در واقع، مطالعات و تحقیقات این متخصصان نشان داده است كه که سیگار کشیدن در ایجاد تغییرات توبول و دهانه رحم زنان تاثیر استثنایی داشته و مضرات غیر قابل برگشتی را به گامت زنان سيگاری وارد خواهد کرد.
  • بدترین عارضه ناشی از مصرف دخانیات توسط زنان جوان، تاثیر منفي آن بر قدرت باروری و به وجود آوردن شرایطی مانند حاملگی خارج از رحمی در بدن اين افراد می‌باشد.
  • همچنین، مصرف دخانیات توسط زنان، فاجعه‌های جبران ناپذیری را در بدن اين افراد به وجود خواهد آورد، که مهم‌ترین آن‌ها فرا رسیدن یائسگی زودرس در بدن زنان سيگاري می‌باشد، که کاهش زودرس تعداد تخمک‌ها و پیری تخمدان‌ها را در سنین پایین به دنبال خواهد داشت.
  • به ياد داشته باشيد كه یکی از مضرات جبران‌نشدنی سیگار کشیدن طولانی مدت در بدن زنان، افزایش بروز مشکلات اساسی در لوله‌های فالوپ اين افراد و ایجاد شدن سرطان در داخل اندام‌هاي باروری آن‌ها است. در واقع، سیگار کشیدن طولانی مدت توسط زنان جوان به تخمک توليد شده در بدن اين افراد آسیب رسانده و رشد آن‌ها را با مشکل مواجه خواهد نمود.
  • همچنین، به عنوان يك خانم فراموش نکنید كه مصرف دخانیات شانس سقط جنین را به طور مکرر در بدن همه زنان بالا خواهد برد.
  • علاوه بر اين موارد، عادت سیگار کشیدن بر روی سلامت تخمک‌ها، جنین تشکیل شده، بافت رحم زنان و عمل لانه‌گزینی سالم جنین در بدن زنان هم تاثیرمنفی خواهد گذاشت.
  • در مردان هم، عادت سیگار کشیدن ممکن است علت ریشه‌ای برای کاهش تعداد اسپرم‌هاي توليدی در بدن آن‌ها، ساختار غیرطبیعی اعضای توليدمثلي و از بین رفتن تحرک اسپرم‌ها باشد، که همه این عوامل دست به دست هم داده و شانس اسپرم‌های توليدی در بدن مردان را برای بارور نمودن تخمک در حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

در نهايت، به عنوان زوجي كه در حال تلاش براي باردار شدن هستيد، یادتان باشد کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند، برای بدن و زندگی خود ارزش قائل نیستند. در واقع، مي‌توان ادعا كرد كه چنین افرادی هم برای زندگی و سلامت خود و هم ساير افراد زندگی خود ارزش قائل نيستند. این افراد باید قبل از بچه‌دار شدن خودشان مایل باشند تا کشیدن سیگار را ترک کنند و بتوانند سلامت زندگی، همسر و فرزند آینده خودشان را تضمین نمايند، چون با این کار نه تنها در مورد هزینه‌های مصرفی روزانه صرفه جویی کرده، بلکه قدرت باروری اين افراد را هم بالا میبرذ. علاوه بر اين موارد، ترك سيگار مي‌تواند سلامت ریه‌های فرد و افراد خانواده او را فراهم نموده و رفاه عمومی را براي اين افراد به ارمغان آورد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/