نکات موثر برای کنار آمدن با مشکل ناباروری

nabarvari3

آمارهای اخیر دانمشندان نشان می دهد که امروزه، مشکل ناباروری در بین زوجین به تدریج در حال افزایش است. مشکل ناباروری فرد را از لحاظ جسمی و روحی تحت تاثیر قرار داده و کل زندگی او را دچار مخاطره می کند. همه ما می دانیم که کنار آمدن با مشکل ناباروری برای زن و شوهرهای جوان بسیار دشوار است، زیرا هر زوجی دوست دارد که با به دنیا آوردن کودک، زندگی خود و خانواده اش را توسعه دهد. به همین دلیل، در چنین زمان هایی، حتی ممکن است که زن و شوهر به توافق برسند که از هم جدا شوند. اما اجازه دهید تا در این مقاله نگاه دقیق تری به برخی راه های مختلف در مورد چگونگی کنار آمدن با استرس ناباروری در زوجین بپردازیم.

درمان های مشکل باروری:

اگر شما هم به عنوان یک زوج در حال تلاش برای باردار شدن، در روند باروری خود موفق نشده اند، امید بستن به روش های درمان ناباروری ممکن است اولین ایده ای باشد که به ذهن شما خطور می کند. در سال های اخیر، پیشرفت های بسیاری در روند درمان ناباروری زوجین رخ داده است! پس اگر حس می کند که کامل نیستید و سعی دارید با به دنیا آوردن نوزادی، زندگی خانوادگی خود را کامل کنید، حتما به دنبال کمک های پزشکی خاص در این مورد باشید.
البته کمک گرفتن از یک پزشک متخصص باروری می تواند به خودی خود یک تجربه استرس زا باشد. اما زوجین باید با انجام مشاوره و کمک گرفتن از یک روانشناس هم ذهن خود را درباره شرایط ویژه ناباروری باز کرده و با آن کنار بیایند. اما، فراموش نکنید که کمک گرفتن از یک پزشک متخصص ناباروی اولین گام برای مقابله با مشکل ناباروری است.

انتخاب یک دوست یا پشتیبان خوب در هنگام مواجه شدن با مشکل ناباروری:

انجام تعاملات بین اعضای خانواده می تواند زن و شوهر نابارور را از زیر فشارهای مشکل ناباروری نجات داده و برای آرامش آن ها بسیار مفید باشد، زیرا تحمل این وضعیت، خواهان انرژی و پتانسیل بالایی بوده و به قوی تر کردن رابطه قدیمی و ایجاد روابط جدید قوی تر بین اعضای خانواده متکی است. در چنین شرایطی فرد نابارور به ایجاد پیوند فکری بیشتر با اعضای خانواده و دوستان نزدیک خود نیاز دارد. اما، فرد بیمار علاوه بر گفتگو و برقراری ارتباط با اعضای خانواده و حمایت دوستان، باید به دنبال مشاوره بوده و در مورد مسئله ناباروری خود با یک فرد آگاه و با تجربه صحبت کند.

نکاتی در مورد چگونگی مقابله با مشکل افسردگی در زوجین نابارور:

در ادامه این مقاله، برخی مراحل ساده بیان شده است که افراد نابارور می توانند به کمک آن ها با مشکل ناباروری خود مقابله کنند. همچنین، استفاده از این نکات به آن ها کمک می کند تا با چشم انداز مثبت تری با زندگی خود روبرو شوند. این نکات عبارتند از:

1. به عنوان یک فرد نابارور سعی کنید تا از تکنیک های مدیتیشن و تمدد اعصاب برای مقابله با استرس دوران ناباروری استفاده کنید، زیرا انجام این حرکات و ورزش ها نه تنها به شما کمک می کند تا به ثبات روانی دست یابید، بلکه روابط شما را در محل کار و خانه نیز بهبود خواهد بخشید، به خصوص اگر وجود استرس زیاد در بدن شما با مشکل ناباروری مرتبط بوده و بر زندگی شما تاثیر می گذارد.
2. به شریک زندگی خود آزادی عمل و گفتار بدهید، زیرا ممکن است نگاه و نظر او در این مورد متفاوت می باشد! شاید او در چنین مواردی نیاز به کمک بیشتری داشته باشد.
3. احساسات خود را در شرایط مناسب بروز دهید، زیرا در چنین شرایطی فرد گرایش به عصبانی شدن و گریه کردن در مورد موضوع ناباروری خود خواهد داشت. هرگز از بیرون ریختن احساسات خود اجتناب نکنید! این عمل نه تنها باعث می شود که دچار اضطرا شوید، بلکه قدرت سازگاری شما را با اتفاقات روز به شدت کاهش می دهد.
4. همه ما می دانیم که مواجه شدن زوجین با مشکل ناباروری سبب پایین آمدن سطح اعتماد به نفس آن ها می شود، طوری که برخی از این افراد ممکن است بخواهند حتی از حضور یافتن در اجتماع و انجام کارهای روزانه خود اجتناب کنند. بروز این حالت نه تنها دردی از آن ها درمان نخواهد کرد، بلکه وضع را بدتر از قبل هم می کند. بنابراین، می توان ادعا کرد که قبول شرایط موجود و درد شفاف ناباروری توسط فرد شرایط را بر او راحت خواهد کرد، زیرا ناباروری موردی نیست که فرد به خاطرش شرمنده باشد.
5. به عنوان یک زن نابارور یادتان باشد که دریافت کمک برای انجام کارهای درمان تحت چنین شرایطی می تواند برای شما بسیار مفید باشد. مثلا اگر شما در حال حاضر سعی دارید تا از درمان های باروری استفاده کنید، می توانید از همسرتان بخواهید به دنبال یافتن یک مشاور خوب باشد، زیرا این کار رابطه شما را محکم تر می کند.
6. همیشه در نظر داشته باشید که درمان مشکل ناباروری در زوجین برای داشتن فرزند و افزایش اعضای خانواده باید با تصویب دو طرف شروع شود. پس به عنوان یک زن در مورد داشتن کودک، اول با شریک زندگی خود مشورت نموده و سپس، در مورد آن تصمیماتی اتخاذ کنید.
7. انتخاب یک گروه پشتیبانی باروری و یا عضویت در چنین گروه هایی می تواند برای درمان مشکل ناباروری و کنار آمدن با آن بسیار مفید باشد، زیرا برقراری ارتباط با افراد باتجربه و استفاده از تجربیات آن ها به شما کمک خواهد کرد تا احساس بهتری در مورد خودتان به دست آورده و همچنین از ایده های آن ها در مورد برخورد با وضعیت بدنتان استفاده کنید.

در نهایت، به عنوان یک زوج نابارور به خاطر داشته باشید که داشتن ارتباط قوی و منظم با شریک زندگی و درک احساسات و وضعیت روحی و روانی همدیگر در مورد حل مشکل ناباروری بسیار موثر است. پشت سر گذاشتن چنین وضعیتی نیاز به همکاری هر دو طرف دارد!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/