تاثیر عفونت های قارچی بر قدرت باروری زنان

ofunat-bardari

آیا شما هم به عنوان یک زن جوان و بی تجربه به دنبال لذت بردن از نعمت مادری هستید؟ اگر این گونه است، آگاه باشید که وجود برخی عفونت ها در بدنتان ممکن است برنامه های شما را برای داشتن فرزند به هم بزند. امروزه، عفونت های قارچی موضوع بسیار مهمی هستند که سلامت بسیاری از زنان جوان را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را به ستوه آورده اند. اگر می خواهید بدانید که عفونت های قارچی چگونه می توانند بر قدرت باروری زنان تاثیر بگذارند، حتما ادامه این مقاله را با دقت بخوانید. در این مقاله همه اطلاعات مربوط به عفونت های قارچی و تاثیر آن ها بر روی قدرت باروری زنان به طور کامل بیان شده است!

عفونت های قارچی چیست؟

در ابتدا، لازم است به عنوان یک زن جوان و بی تجربه بدانید که کاندیدا و یا برفک نام های دیگر عفونت های قارچی هستند که بر روی سلامت بسیاری از مردم، به ویژه زنان زنان تاثیر می گذارند. عفونت قارچی به نام با کاندیدا آلبیکنس، نوعی قارچ است که بیشتر در مناطقی از بدن که دارای چین های پوستی است، مانند زبان و مهبل (واژن) زنان رخ می دهد. همچنین، این قارچ می تواند اکثر نقاط بدن افراد چاق و کسانی را که دارای اضافه وزن بیش از حدی هستند، تحت تاثیر قرار دهد.

نشانه های تشکیل عفونت قارچی در بدن زنان جوان چیست؟

در حدود 50 درصد از زنان مبتلا به عفونت قارچی با تشکیل فلور نرمال در بدن خود مواجه می شوند. اگر این علامت به موقع تشخیص داده نشود، می تواند برای روی قدرت باروری این افراد تاثیر بگذارد. علاوه بر این مورد، برخی علائم شایع دیگری هم در بدن زنان مبتلا به عفونت قارچی دیده می شود که بروز این بیماری را به اطلاع پزشک و خود بیمار می رساند. در ادامه این مقاله، چند نشانه که زنان جوان باید مراقب بروز آن ها در بدن خود باشند، بیان شده است. این علائم عبارتند از:
• خارش شدید یا خفیف اطراف ناحیه مهبل زنان
• احساس سوزش در هنگام دفع ادرار زنان
• احساس سوزش بعد از داشتن یک رابطه جنسی در بدن زنان
• تورم، سوزش، قرمزی و شکاف درناحیه فرج زنان
• ترشح مایع غلیظ و سفید رنگ از مهبل زنان
• متساعد شدن بویی شبه بوی تخمیر از دستگاه تناسلی زنان

آیا مبتلا شدن زنان به عفونت های قارچی بر روی قدرت باروری آن ها تاثیر می گذارد؟

مبتلا شدن زنان به عفونت های قارچی بسیار ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر فرد در حال تلاش برای داشتن فرزند باشد. لازم است بدانید که شواهد قابل وجهی در علم پزشکی وجود دارد که نشان می دهد ابتلا به انواع عفونت های قارچی در زنان جوان می توانند رویای مادر شدن آن ها را خراب کند. اگر شما هم به عنوان یک زن جوان از ابتلا به انواع عفونت های قارچی رنج می برید، بدانید که این مشکل ممکن است تاثیر مستقیمی بر روی قدرت باروری شما داشته باشد. ولی، فراموش نکنید که این بیماری مشکلی در زندگی جنسی شما ایجاد نخواهد کرد، فقط بیمار در هنگام داشتن رابطه جنسی با حس ناراحت کننده ای روبرو می شود. در واقع، با وجود خارش و درد در ناحیه تناسلی، آرامش فرد در هنگام داشتن رابطه جنسی به هم می خورد. در نهایت، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که وجود عفونت های قارچی در بدن زنان می تواند بر روی تعادل PH واژن آن ها تاثیر بگذارد که این حالت، رسیدن اسپرم به رحم را دچار مشکل خواهد نمود.

روش های درمان عفونت های قارچی در زنان چیست؟

آیا شما هم به عنوان یک زن جوان با از خواندن این مقاله دچار وحشت شدید؟ زیاد نگران نباشید! زیرا این بیماری به راحتی با استفاده از کرم های دارویی درمان می شود. اما اگر شما با مصرف کرم ضد قارچ باز هم باردار نشوید، باید به دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. در چنین شرایطی، ممکن است او داروهای خوراکی خاصی مانند فلوکونازول و ایتراکونازول را برای شما تجویز کند. مصرف این داروها سبب کنترل رشد قارچ ها در بدنتان شده و با عفونت موجود در دستگاه تناسلی شما در طی یک هفته مقابله خواهد کرد.

زنان جوان چگونه می توانند از بروز عفونت قارچی در بدن خود جلوگیری کنند؟

روش های ساده زیادی وجود دارد که می تواند به زنان جوان کمک کند تا از بروز عفونت قارچی در نقاط مختلف بدن خود جلوگیری کنند. این نکات مفید عبارتند از:
• هرگز به عنوان زن جوان یکه در حال تلاش برای باردار شدن هستید، از لباس های زیر پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا این لباس ها رطوبت را در خود نگه می دارند. همیشه از لباس زیرهایی با جنس پنبه و نخ استفاده کنید تا هوا به راحتی بتواند از آن ها عبورکند.
• همچنین، از پوشیدن زیرپوش ها و لباس زیرهای تنگ اجتناب کنید، زیرا با چسبیدن کامل این لباس ها به بدن، محیط برای رشد انواع قارچ ها مساعد خواهد شد.
• هنگام حمام کردن از مصرف مواد شوینده و یا ژل و صابون معطر خودداری کنید، به خصوص اگر به طور مکرر به عفونت های قارچی مبتلا می شوید. یادتان باشد که استفاده از این نوع مواد سبب ایجاد تغییر در سطح pH واژن شما شده خطر ابتلا به عفونت قارچی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
• اگر شریک زندگی شما به عفونت قارچی مبتلا شده است، از داشتن رابطه جنسی با او خودداری کنید، زیرا بیشتر قارچ ها از طریق تماس با فرد دیگری انتقال می یابند. بنابراین، می توان ادعا کرد که مهار کردن خواسته های نفسانی در چنین شرایطی بسیار مهم است!
• به عنوان زنی که در مهرض خطر ابتلا به عفونت قارچی قرار دارید، هرگز بدون مشورت با پزشک متخصص زنان و زایمان از داروهای آنتی بیوتیکی استفاده نکنید.
• در چنین مواردی، استفاده از یک رژیم غذایی سالم و کاهش مصرف مواد قندی در درمان عفونت بسیار موثر است.
• نکته مهم دیگر این است که زنان مبتلا به عفونت قارچی باید از مصرف قرص های ضدبارداری اجتناب کنند.
• علاوه بر نکات ذکرشده، داشتن رابطه جنسی دهانی نیز برای افراد مبتلا به عفونت قارچی ممنوع است.
• زنانی که بیمار هستند باید تا کامل شدن دوران درمان خود از رفتن به استخرهای شنای عمومی و وان ها داغ خودداری کنند.
• همچنین، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که مصرف بیشتر ماست پروبیوتیک و برخی مواد غذایی برای کم کردن مدت درمان عفونت های قارچی بسیار مهم است.

در نهایت، زنان می توانند در هنگام ابتلا به انواع عفونتهای قارچی، با دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت نموده و در مورد مصرف مکمل های سیر از او راهنمایی بخواهند، زیرا این ماده غذایی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن زنان جوان شده و آن ها را در برابر ابتلا به عفونت های قارچی مقاوم می کند.

 

نظر (6)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

دو ساله ازدواج کروم ۲۸ سالمه جلوگیری طبیعی داشتم الان دوماهه اقدام میکنم ولی نمیشه عفونت قارچی زیاد میگیرم فقط ی مدت کوتاه خوب میشم.خیلی اذیت میشم. همه نکات بهداشتی هم رعایت میکنم دیگه نمیدونم چیکار کنم عفونت نگیرم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من ده ماهه ازدواج کردم و باردار نمیشم جلو گیر ی هم ندارم ولی عفونت قارچی دارم هرچی پماد و قرص استفاده مبکنم باردارنمیشم عفونتم شدیده اگه یه راه مفید دارید ممنون میشم بگید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من یک خانم ۲۳ ساله هستم سه ساله ازدواج کردم حدود دوساله جلوگیری نمیکنم اما باردارنمیشم سونو دادم میگن مشکلی نداری خیلی هم عفونت میگیرم دوماهم لکه بینی داشتم اما دیگه ندارم درد قاعدگی داشتم اما این دوماهه درد ندارم پس چرا باردارنمیشم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
حتما عفونتتون رو به طور جدی درمان کنین، از پدهای روزانه استفاده کنید و نذارین لباس زیرتون مرطوب باشه، اگر مقدور هست شبها از لباس زیر استفاده نکنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

من داروی عفونت استفاده میکنم و میخوام این ماه باردار بشم ایا داروی عفونت جلوی بارداری میگیره یانه

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام.من ۲۸سالمه،و بدون فرزند،سه ساله ازدواج کردم... پارسال با انجام بیوپسی گفتن هایپرپلازی آتیپی آندومتر دارم.یه دوره ۴ماهه مژسترول خوردم ۱۶۰mg در روز که جواب نرمال بود.و یه دوره ۳ماهه باز مصرف کردم و پایپل شد که باز نرمال بود.الان ۳ماهه من قرص...

سلام.من ۲۸سالمه،و بدون فرزند،سه ساله ازدواج کردم... پارسال با انجام بیوپسی گفتن هایپرپلازی آتیپی آندومتر دارم.یه دوره ۴ماهه مژسترول خوردم ۱۶۰mg در روز که جواب نرمال بود.و یه دوره ۳ماهه باز مصرف کردم و پایپل شد که باز نرمال بود.الان ۳ماهه من قرص مصرف نکردم.سوالم این بود بیماریم تا چه زمانی پیشرفت نمیکنه؟ایا احتیاج به مصرف قرص خاصی دارم؟

یه سوال دیگه هم داشتم.من از نظر تخمک و لوله و بقیه موارد هیچگونه مشکل نازایی ندارم.هیچوقتم واسه بارداری به هیچ صورتی اقدام نکردم.اما الان دکترا قراره واسه بارداری من رو آی وی اف کنن... چرا به من اجازه نمیدن طبیعی باردار شم؟

و سوال اخر اینکه من دو هفته پیش یه پاپ اسمیر دادم که جوابش منفی بود،فقط نوشته بود عفونت قارچی کاندیدا دارم،بنظرتون مشکلی واسه بارداری ایجاد میکنه؟البته دکترا ظاهرا میخوان من آی وی اف شم... آیا واسه رفع این باکتری قرص مصرف کنم؟

ادامه مطلب

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/