آیا ویروس پاپیلوم مانع بارداری می شود؟

bardari015_-2

برای درک عملکرد و تعامل بین باردار شدن زنان و ویروس پاپیلوم انسانی، بسیار مهم است که ابتدا، بدانید که دقیقا HPV و یا ویروس پاپیلوم انسانی چیست؟ به یاد داشته باشید این عفونت به علت عملکرد یک نوع ویروس از خانواده پاپیلوما رخ می دهد، که به طور خاص مناطق مرطوب بدن مانند پا، انگشتان، گلو، ناخن، گردن رحم و مقعد را هدف خود قرار خواهد داد.

رابطه بین ویروس پاپیلوم انسانی و سرطان در زنان:

امروزه، در دنیا وجود بیش از 100 نوع از ویروس پاپیلوم انسانی شناخته شده است، که فقط 40 نوع از صد نوع ویروس شناخته شده، ناحیه تناسلی انسان، به ویژه زنان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگر چه اکثرا وجود این نوع ویروس ها در بدن انسان، هیچ گونه علائمی را از خود نشان نمی دهد، اما در برخی موارد، می-تواند باعث تولید و تکثیر verrucae (زگیل) در نواحی مختلف بدن شود. مطالعات اخیر محققان نشان داده است که وجود ویروس پاپیلوم انسانی در بدن فرد می تواند بسیار خطرناک بوده و احتمال بروز انواع مختلف سرطان ها مانند سرطان آلت تناسلی مردان، سرطان مقعد، سرطان گردن رحم در زنان، سرطان مهبل (واژن) و اوروفارنکس را افزایش دهد. با این که به وجود آمدن این مشکلات، سلامتی فرد و قدرت باروری او را تحت تاثیر قرار می دهد، اما به خاطر داشته باشید که ویروس پاپیلوم انسانی، به تنهایی نمی تواند صد در صد فرد بیمار را نازا کند.

آیا ویروس پاپیلوم انسانی مانع بارداری می شود؟

آیا انسان ها، به ویژه زنان می توانند با وجود ویروس پاپیلوم انسانی در بدن خود، باز هم باردار شوند؟ طبق تحقیقات محققان، گفته می شود که هیچ ارتباط مستقیمی بین مبتلا شدن به ویروس پاپیلوم انسانی و باردار شدن فرد وجود ندارد، چون این ویروس، به تنهایی قادر نیست از لحاظ فنی، بر قدرت باروری انسان تاثیر بگذارد. با این حال، مطمئنا نکاتی وجود دارد که ذهن شما خانم های جوان را درگیر خود کرده است. برخی از مهم ترین این نکات عبارتند از:

1. به وجود آمدن سلول های سرطانی در دهانه رحم زنان:

از آنجا که آلوده شدن بدن زنان به ویروس پاپیلوم انسانی می تواند منجر به تشکیل سلول های سرطانی در دهانه رحم آنان گردد، بنابراین می توان ادعا کرد که وجود ویروس پاپیلوم انسانی در بدن زنان توانایی آن ها را در حمل جنین در دوره کامل بارداری تحت تاثیر قرار خواهد داد.

2. به وجود آمدن زگیل در دهانه رحم بانوان:

به عنوان یک خانم جوان به خاطر داشته باشید که ایجاد شدن زگیل در منطقه دهانه رحم و واژن زنان نشانه-ای از وجود ویروس پاپیلومای انسانی در بدن فرد است. علاوه بر این موارد، لازم است بدانید که بسیاری از این زگیل ها آنقدر کوچک هستند، که شما نمی توانید با چشم غیر مسلح آن ها را ببینید.

3. ارتباط بین وجود ویروس پاپیلوم انسانی در بدن انسان و نژاد آن ها:

به عنوان یک خانم جوان یادتان باشد که وجود این ویروس، در حالت طبیعی برای انسان زیاد مضر نیست، اما مبتلا شدن یک فرد به ویروس پاپیلومای انسانی قطعا یک علت خطرناک و نگران کننده در دوران بارداری او و تولد نوزادش به شمار می آید، چون مبتلا شدن مادر باردار به ویروس پاپیلومای انسانی، خساراتی را به سلول های دهانه رحم او وارد کرده و مادر را همیشه در معرض خطر مبتلا شدن به سرطان قرار خواهد بود.

هشدارها و روش های درمان برای مبتلایان به ویروس پاپیلومای انسانی:

لازم نیست که هر زن مبتلا به ویروس پاپیلومای انسانی نگران مبتلا شدن به سرطان باشد، اما لازم است به عنوان یک خانم جوان بداند که شانس مبتلایان به ویروس پاپیلومای انسانی در مبتلا شدن به سرطان، از بقیه زنان، بسیار بالاتر خواهد بود. از این رو، این افراد باید تمام اقدامات احتیاطی و انجام آزمایش های خاص را قبل از مبتلا شدن به انواع سرطان ها، طبق دستورات پزشک و در زمان دقیق آن انجام دهند، تا بتوانند در صورت مبتلا شدن به این بیماری، در مراحل اولیه تحت درمان قرار گیرند.

تغییرات به وجود آمده در بدن زنان آلوده به ویروس پاپیلومای انسانی، قبل از مبتلا شدن به سرطان:

فراموش نکنید که قبل از بروز سرطان در بدن زنان، دهانه رحم آن ها تغییرات اساسی خواهد کرد، که با معاینات علائم و تغییرات به وجود آمده در دهانه رحم فرد، مبتلا شدن او به این ویروس پاپیلومای انسانی اثبات می شود. البته، به خاطر داشته باشید که در برخی موارد، این نشانه ها می تواند بسیار شدید و یا بسیار خفیف باشد.
به عنوان یک خانم جوان به خاطر داشته باشید که اگر شما به عنوان فرد مبتلا به ویروس پاپیلومای انسانی از دیسپلازی و یا تغییرات بسیار خفیفی رنج می برید، طبق نظر پزشکان متخصص زنان و زایمان، هیچ درمان ضروری برای آن وجود ندارد. فقط شما نیاز دارید تا با یک برنامه ریزی دقیق و مشورت با متخصص زنان و زایمان مجرب دوران بارداری خود را پشت سر بگذارید.

آیا ناباروری باعث سرطان می شود؟ تا حالا با این اتفاق روبه رو شده اید؟ توصیه میکنم این مطلب را بخوانید.

روش درمانی موثر در افراد مبتلا به ویروس پاپیلوم انسانی:

در ابتدا، لازم است به عنوان یک خانم جوان به یاد داشته باشید که بسته به نوع تغییراتی که سرطان دهانه رحم در بدن زنان ایجاد می کند، دکتر متخصص زنان و زایمان تصمیم می گیرد که آیا او نیاز به برداشتن سلول های پیش سرطانی، قبل از ابتلا به این بیماری را دارد و یا نه. معمولا، در چنین مواردی، دکتر متخصص زنان و زایمان از سه روش زیر برای درمان بیمار استفاده خواهد نمود، که عبارتند از:
• بیوپسی مخروطی و یا از بین بردن بخش کوچکی از گردن دهانه رحم زنانی که مبتلا به سرطان شده اند.
• سرما دادن و یا منجمد کردن بافت های غیرطبیعی برای از بین بردن سلول های سرطان در بدن زنان بیمار.
• LEEP که نوعی روش الکتریکی برای از بین بردن سلول های سرطانی است. در این روش، حلقه ای به نام wire که باردار به ذرات الکتریکی است، برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا ابتلا به ویروس پاپیلوم انسانی، تاثیری در باردار شدن زنان دارد؟

مبتلا شدن به ویروس پاپیلوم انسانی می تواند با توانایی باروری زنان و یا تکمیل دوره بارداری در بدن آن ها به منظور به دنیا آوردن فرزندشان تداخل پیدا کند. در ادامه این مقاله، به تعدادی از مشکلاتی هم که ممکن است روش های درمانی ویروس پاپیلوم انسانی در بدن زنان به جای بگذارد، اشاره شده است، که عبارتند از:

1. تحت تاثیر قرار گرفتن ترشحات مخاط دهانه رحم بعد از انجام روش های درمانی ویروس پاپیلوم انسانی:

هنگامی که سلول های سرطانی از دهانه رحم زنی برداشته می شود، میزان ترشح مخاط دهانه رحم را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، چون این مکان تنها محل موجود رسیدن اسپرم به داخل دستگاه تناسلی زنان محسوب می شود. از طرفی دیگر، مخاط دهانه رحم زنان با کمک موکوس، اسپرم را شناور نموده و در پیدا کردن راه خود به داخل رحم زنان کمک خواهد نمود. بنابراین، حذف بخشی از دهانه رحم زنان مبتلا به ویروس پاپیلوم انسانی می تواند رسیدن اسپرم به تخمک را با مشکل روبرو کند.

2. تضعیف شدن منطقه دهانه رحم زنان بعد از انجام مراحل درمانی ویروس پاپیلوم انسانی:

همانطور که می دانید در هنگام درمان بیماری سرطان ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی، مقداری از بافت گردن رحم زنان برداشته می شود، که علت اصلی ضعیف شدن این منطقه خواهد بود. این عامل باعث می شود تا دهانه رحم فرد بیمار با شرایط جدیدی روبرو شود، که با عنوان "نارسایی" و یا "بی کفایتی" دهانه رحم شناخته شده است. بروز این حالت در بدن زنان مبتلا به ویروس پاپیلوم انسانی، شانس سقط جنین را با باز شدن ناگهانی دهانه رحم در طول دوران بارداری افزایش می دهد.

3. اثرات روش های درمانی ویروس پاپیلوم انسانی بر روی نوزادی که در ماه های آینده به دنیا خواهد آمد:

شما به عنوان یک خانم مبتلا به ویروس پاپیلوم انسانی ممکن است این سوال را در ذهن خود داشته باشید که آیا روش های درمانی این بیماری، دوران بارداری و فرزند آینده من را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد؟ شما باید بدانید که با وجود تمام موانع، باز هم ممکن است موفق به بارور شدن و به دنیا آوردن نوزاد شوید. در صورتی که بعد از باروری شما، روند حاملگی نرمال و طبیعی پیش برود، باز هم شانس شما برای داشتن نوزاد آلوده به این ویروس و وجود زگیل در نواحی مختلف بدنش، بسیار پایین خواهد بود. پس، نمی توان ادعا کرد که مبتلا شدن زنان به ویروس پاپیلوم انسانی، به طور مستقیم بر توانایی باردار شدن آن ها تاثیر می گذارد. اما، این احتمال هم وجود دارد که وجود ویروس پاپیلوم انسانی در بدن مادر به طور غیرمستقیم، تا حد زیادی شانس او را در به دنیا آوردن یک نوزاد سالم و یا داشتن داشتن یک دوره بارداری طبیعی کاهش دهد. یکی از اولین گام های موثر برای اطمینان بیشتر از سلامت مادر مبتلا به ویروس پاپیلوم انسانی و نوزاد داخل رحم او انجام تمام اقدامات احتیاطی و آزمایش های مورد نیازی است که توسط دکتر متخصص زنان و زایمان توصیه شده است.

جدیدترین روش درمان نازایی با گرده زنبورعسل کسانی که نابارور هستن حتما این روش را امتحان کنند.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من چند وقت پیش پاپ اسمیر دادم و جواب اون امد که دهانه رحمم زخم داره دوباره که مراجعه کردم به دکتر گفتن خوب شده و ۵ ماه بعد دوباره پاپ اسمیر را تکرار کردم زخم برگشته بود دکترم hpvگرفت ازم و منتطرم جوابش بیاد به نظر شما با این وجود میتونم...

سلام من چند وقت پیش پاپ اسمیر دادم و جواب اون امد که دهانه رحمم زخم داره دوباره که مراجعه کردم به دکتر گفتن خوب شده و ۵ ماه بعد دوباره پاپ اسمیر را تکرار کردم زخم برگشته بود دکترم hpvگرفت ازم و منتطرم جوابش بیاد به نظر شما با این وجود میتونم باردار شم یا نوعی سرطان دهانه رحمه

ادامه مطلب

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/