صبحانه مناسب برای کودکان

download-35

اولین وعده غذایی که در آغاز روز باید در برنامه هر کودکی قرار گیرد، صبحانه میباشد. این وعده غذایی باید در عین مفصل بودن، کالری مناسبی داشته باشد تا بتواند در طول روز انرژی لازم را برای فعالیتهای روزانه بچه شما فراهم کند. برای این منظور، صبحانه کودکان باید ترکیبی سالم داشته و از طعم و مزه خوبی برخوردار باشد. دستورالعملهای مختلفی برای تهیه صبحانه نوزادان وجود دارد که مادران میتوانند با استفاده از آنها، برای ایجاد یک وعده غذای عالی و مغذی جهت صبحانه کودک خود اقدام کنند. به همین دلیل، در ادامه این مقاله، به شما کمک میکنیم تا بتوانید یک وعده صبحانه سالم و مغذی را برای کودک خود در هر روز ایجاد کنید. ابتدا نگاهی مختصر به میزان اهمیت خوردن صبحانه توسط انسان، به ویژه کودکان خواهیم کرد.

چرا مصرف صبحانه برای کودکان بسیار مهم است؟

در ابتدا، به یاد داشته باشید که خوردن صبحانه هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان بسیار مهم است، زیرا این وعده غذایی کالری لازم را برای شروع روند متابولیک در زندگی هر فردی فراهم میکند. جالب است بدانید که اگر نوزاد شما در اواسط شب هم تغذیه کرده باشد، بدن او قطعاً این منابع را تا صبح خالی خواهد کرد. بر این اساس، یادگیری برخی از دستورالعملهای تهیه صبحانه جهت تغذیه کودکان به شما مادران جوان اجازه میدهد تا بدانید که چه نوع مواد غذایی باید در وعده صبح کودک مصرف شود.

دستورالعملهای غذایی سالم برای صبحانه کودکان:

با این که در ادامه این مقاله، برخی از ایدههای شگفتانگیز جهت تهیه منوی صبحانه کودکان برای شما ارائه شده است، اما لازم است بدانید که شیر مادر، تنها غذایی است که همه نوزادان باید تا سن 6 ماهگی مصرف کنند. پس از آن، شما میتوانید مواد غذایی جامد را به برنامه روزانه کودک خود معرفی کنید. وعده صبحانه در این میان، برای بهبود روند رشد و حفظ سلامت نوزادان اهمیت خاصی دارد. در این دستورالعملها، شیر خشک نیز برای تهیه صبحانه کودکان در نظر گرفته شده است، زیرا این نوع شیر نه تنها ماده غذایی است که همه کودکان میتوانند در کنار شیر مادر خود مصرف کنند، بلکه استفاده از شیر خشک بسیار آسان بوده و به سادگی میتوان با اضافه نمودن مقداری آب، آن را آماده مصرف نمود. همه دستورالعملهای ارائه شده در ادامه این مقاله، برای تهیه صبحانه کودکان شش تا 12 ماهه در نظر گرفته شده است، زیرا این سن زمانی است که کودک باید مصرف مواد غذایی جامد را شروع کند. به همین دلیل به کار بردن این دستورالعملها میتواند یک ایده عالی برای ایجاد تنوع در وعده غذایی کودکان باشد. این دستورالعملها عبارتند از:

1-پوره های گیاهی: 

این نوع غذا، یک صبحانه ساده و کلاسیک برای همه نوزادان بوده و به عنوان اولین صبحانه، در بین همه کودکان بسیار محبوب میباشد. شما برای تهیه این نوع پورهها به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • سبزیجات انتخابی مانند سیبزمینی، نخود فرنگی، هویج و غیره
  • آب

طرز تهیه پورههای گیاهی:

تهیه این پوره با انتخاب ترکیبی از سبزیجات مختلف که معمولاً مصرف آنها برای سلامت کلی بدن کودکان امن است، شروع میشود. در ابتدای کار، سبزیجات را به همراه مقداری آب بر روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید تا کاملاً نرم شوند. سپس، آنها را به داخل مخلوطکن انتقال داده و به صورت ترکیب یکنواخت دربیاورید. فراموش نکنید که تمام سبزیجات حاوی مواد مغذی حیاتی بسیار بالایی هستند که برای بهبود روند رشد و حفظ سلامت فرزند شما ضروری میباشند. اگر فرزند پوره شما غلیظ شده باشد، میتوانید با اضافه کردن آب بعضی سبزیجات آب پز شده، آن را به قوام مورد نظر خود درآورید. بعد از انجام این کار، اجازه بدهید تا پوره کمی خنک شود؛ سپس آن را جهت تغذیه کودک خود مورد استفاده قرار دهید.

2-پوره میوهها:

پوره میوهها نیز معادل پوره سبزی است. به خاطر بسپارید که شما باید در تهیه تمام پورهها، جهت تغذیه فرزند خود از سبزیجات و میوههای تازه استفاده شود. شما برای تهیه پوره میوه به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • میوههای انتخابی شما مانند سیب، انبه و موز
  • آب

طرز تهیه پوره میوه ها:

پوره میوه یک صبحانه سالم و مغذی برای همه بچههای کوچک به شمار میرود و تهیه آن به راحتی، با جدا کردن پوست میوهها و خرد کردن آن امکانپذیر میباشد. در واقع، شما میتوانید با قرار دادن میوههای پخته شده در دستگاه مخلوطکن پوره مورد نظر خود را جهت تغذیه کودک در وعده صبحانه آماده کنید. در صورت لزوم، اگر پوره شما کمی غلیظ شده باشد، میتوانید با افزودن مقدار کمی آب جوش، آن را به غلظت موردنظر برسانید. یادتان باشد که پوره انواع میوهها به عنوان یک وعده غذایی ایدهآل برای بهبود روند رشد همه نوزادان محسوب میشود.

خواندن این مطلب مصرف نخود سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت میکند به شما توصیه میشود

3-فرنی موز و برنج:

همانطور که میدانید فرنی برای تغذیه همه افراد، یک غذای سالم به شمار میرود؛ اما این غذای خوشمزه یک صبحانه شگفتانگیز برای نوزادان است، زیرا در حالت معمولی، با استفاده از شیر تازه تهیه میگردد؛ اما از آنجایی که ما این غذا را برای تغذیه نوزادان آماده میکنیم، بهتر است برای تهیه آن از شیر خشک استفاده کنیم. همچنین، در نظر داشته باشید که برای پختن این غذا از برنج استفاده کنید، زیرا بر خلاف گندم، بدون گلوتن است و لازم نیست که شما در مورد مبتلا شدن کودک خود به بیماری آلرژی، پس از مصرف آن نگران باشید. در واقع، میتوان ادعا کرد که دانههای برنج به عنوان یکی از غلات امن در صبحانه نوزادان مورد استفاده قرار میگیرد. شما برای تهیه فرنی موز و برنج به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان برنج یا آرد برنج
  • 1 فنجان موز
  • 3 فنجان آب
  • 1 فنجان شیر خشک یا شیر پاستوریزه (البته انتخاب نوع شیر اختیاری است)

طرز تهیه فرنی موز و برنج:

برای پختن فرنی موز و برنج، در ابتدای کار لازم است آرد برنج یا دانههای برنج را به همراه با آب جوش یک قابلمه بریزید و اجازه دهید تا مدتی با حرارت ملایم بجوشد، به طوری که دانههای برنج کاملاً نرم شوند. هنگامی که برنج پخته شد، موز خرد شده و شیر انتخابی خود را به داخل قابلمه اضافه نموده و اجازه دهید تا فرنی فرزند شما به مدت دو تا سه دقیقه مجدداً جوش بخورد تا موز و برنج به خوبی با هم مخلوط شوند. در صورت تمایل، میتوانید با اضافه کردن مقدار کمی آب و جوشاندن غذا به مدت سه تا چهار دقیقه دیگر، قوام آن را به اندازه مورد نظر خود برسانید. در نهایت، فرنی را در ظرفهای کوچک ریخته و پس از خنک شدن، به عنوان یک صبحانه بسیار مغذی برای بهبود روند رشد نوزاد خود مورد استفاده قرار دهید.

4-فرنی موز و جو دوسر:

دستور تهیه این فرنی کاملاً شبیه دستور تهیه فرنی قبلی بوده، با این تفاوت که در این غذا بلغور یا جو دوسر جایگزین دانههای برنج میشود. جو دوسر معمولاً فرآوری شده و به شکل دانههای مسطح و ریز در تمام فروشگاهها موجود میباشد؛ اما لازم است که شما آنها را قبل از استفاده، دوباره بشویید. این کار فقط برای اطمینان از سلامت فرزند شما است؛ در داخل فرنی شما بذر غلات وجود نداشته باشد. شما برای پخت فرنی موز و جو دوسر به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 فنجان بلغور یا جو دوسر
  • 1 فنجان موز
  • 3 فنجان آب
  • 1 فنجان شیر خشک یا شیر پاستوریزه (اختیاری)

طرز تهیه فرنی موز و جو دوسر:

در ابتدا، بلغور یا جو دوسر را به آب اضافه کرده و مخلوط را بجوشانید تا دانههای جو دم کشیده و کاملاً نرم شوند. هنگامی که جو دوسر پخته شد، موز و شیر انتخابی خود را به مخلوط اضافه کنید و برای دو تا سه دقیقه دیگر فرنی را بجوشانید؛ تمام مواد درون ظرف آن را خوب هم بزنید. اگر فرنی موز و جو دوسر شما غلیظ شده است، کمی آب با آن اضافه کنید و برای سه تا چهار دقیقه دیگر هم غذا را بجوشانید. هنگامی که آماده شد، اجازه دهید کمی خنک شود. این غذا، یک صبحانه سالم برای فرزند دلبند شما محسوب میشود.

5-فرنی آرد برنج و سبزیجات:

شما میتوانید برای تهیه انواع فرنیها به جای دانههای برنج از آرد برنج استفاده کنید، زیرا هم زمان کمتری برای پخت نیاز دارد و هم این که غذای فرزند شما خیلی نرمتر میشود. در این غذا میخواهیم از سبزیجات به جای میوه استفاده نموده و یک صبحانه سالم و منحصر به فرد برای نوزادان شما ارائه دهیم. شما برای تهیه فرنی آرد برنج و سبزیجات به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 فنجان آرد برنج
  • 1 فنجان هویج و نخود فرنگی
  • 3 فنجان آب

طرز تهیه فرنی آرد برنج و سبزیجات:

در ابتدا، آرد برنج و آب را در یک قابلمه ریخته و اجازه دهید تا مخلوط برای مدت 5 تا 7 دقیقه بپزد؛ البته هم زدن مداوم این ترکیب جهت جلوگیری از تشکیل شدن تودهها آردی ضروری است. هنگامی که روند پخت انجام گرفت و آرد برنج کاملاً با آب مخلوط و نرم شد، شعله زیر قابلمه را آرام کنید. در یک ظرف جداگانه، نخود فرنگیها و هویج خرد شده را بپزید تا کاملاً نرم شوند. پس از انجام این کارها، پوره سبزیجات را به قابلمه آرد برنج اضافه نموده و خوب با هم مخلوط کنید. روند مخلوط کردن فرنی آرد برنج و سبزیجات را تا زمانی ادامه دهید که ترکیب شما خوب مخلوط شوند.

6-فرنی انبه و برنج:

جالب است بدانید که شیرینی طبیعی موجود در میوه انبه همراه با لطافت موجود در برنج باعث ایجاد یک دستورالعمل عالی جهت تهیه صبحانه برای کودکان میشود. شما برای تهیه فرنی انبه و برنج به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان میوه خرد شده انبه
  • 2 فنجان برنج
  • 3 الی 4 فنجان آب
  • 1 فنجان شیر خشک یا شیر پاستوریزه (اختیاری)

طرز تهیه فرنی انبه و برنج:

برای تهیه فرنی انبه و برنج، برنج و آب را با هم در قابلمه ریخته و اجازه دهید تا برنج به طور کامل بپزد. زمانی که برنج در حال جوش است، میوه انبه را به پوره تبدیل کنید؛ برنج معمولاً در مدت چهار تا پنج دقیقه آماده میشود. پس از این مرحله، پوره میوه انبه و شیر انتخابی خود را به برنجی که لعاب انداخته است، اضافه کنید و برای دو تا سه دقیقه دیگر همه مخلوط را بجوشانید تا از ترکیب آنها یک مایع همگن ایجاد شود. پس از اتمام فرایند پخت، اجازه دهید فرنی انبه و برنج فرزند شما کمی خنک شود تا کودک بتواند از آن بخورد.

برای اطلاع از اینکه آیا مصرف جو برای کودکان مناسب است؟ این مطلب را بخوانید

7-فرنی جو و سیب: 

همانطور که میدانید جو، خود یک ماده غذایی عالی برای تغذیه نوزادان بوده و مادران عزیز میتوانند از آرد یا نوع پرک شده این ماده غذایی، برای تهیه فرنیهای مغذی جهت تغذیه فرزندان کوچک خود استفاده کنند. شما برای تهیه فرنی جو و سیب به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان آرد جو
  • 3 فنجان آب
  • 1 فنجان سیب له شده
  • 3 قاشق غذاخوری شیر خشک یا شیر پاستوریزه (اختیاری)

طرز تهیه فرنی جو و سیب:

در ابتدا، آرد جو را با آب مخلوط نموده و آن را به مدت هفت تا ده دقیقه بر روی حرارت ملایم گاز بپزید. البته، جو نسبت به برنج مدت زمان بیشتری را برای پخت کامل نیاز دارد. برای اطمینان از این جو به درستی پخته شده است، ترکیب را تا آنجا که میتوانید، به صورت مداوم هم بزنید تا هم مانع تشکیل تودههای آردی در داخل فرنی شده و هم دانهها به طور کامل نرم گردد. وقتی جوها پخته شد، شعله گاز را بر روی حرارت خیلی کم قرار دهید. سپس، به طور جداگانه، سیب را به قطعات کوچک تقسیم نموده و بعد از پختن، آن را کاملاً له کنید. در این مرحله، سیب له شده و شیر انتخابی خود را به مخلوط آب و جو در حال جوشیدن اضافه نموده و اجازه دهید فرنی جو و سیب شما برای مدت پنج دقیقه دیگر هم طبخ شود. در حین پخت، حتماً مخلوط را خوب و مداوم به هم بزنید. همچنین، بهتر است این نوع فرنی قبل از مصرف به عنوان صبحانه کودک، کاملاً سرد شود.

8-خوراک عدس، هویج و کدو تنبل: 

لازم است بدانید که عدس، یک گزینه غذایی سالم برای تغذیه کودکان محسوب میشود. ارزش تغذیهای این ماده مغذی در هنگام ترکیب شدن با انواع سبزیجات، به شدت افزایش مییابد؛ بنابراین، انتخاب عدس میتواند یک ایده عالی برای صبحانه سالم نوزادان باشد. شما برای تهیه این نوع خوراک عدس به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • کدو تنبل پخته شده
  • عدس قرمز
  • هویج خرد شده
  • آب

طرز تهیه خوراک عدس، هویج و کدو تنبل:

برای تهیه خوراک عدس، هویج و کدو تنبل، مخلوط کدو و هویج خرد شده را در یک قابلمه ریخته و آنها را با هم بجوشانید تا خوب نرم شوند. در این مدت، عدس را نیز به صورت جداگانه بپزید تا کاملاً نرم گردد. هنگامی که سبزیجات پخته شد، آنها را به دستگاه مخلوطکن انتقال دهید و به کمک آن، مخلوط هویج و کدو را به شکل یک ترکیب یکنواخت در بیاورید. در این مرحله، سبزیجات له شده را به عصاره عدس پخته شده اضافه نموده و همه آنها را برای مدت سه تا پنج دقیقه بپزید.

9-خوراک جو دوسر و موز:

شما میتوانید بلغور یا جو دوسر را با میوه موز مخلوط کرده و از مزایای شگفتانگیز این غذا برای بهبود روند رشد و سلامت نوزاد خود بهرهمند شوید. شما برای تهیه خوراک جو دوسر و موز به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 فنجان بلغور یا جو دوسر
  • 1 فنجان موز تکه تکه شده
  • 2 فنجان آب
  • 1 فنجان شیر خشک یا شیر پاستوریزه (اختیاری)

طرز تهیه خوراک جو دوسر و موز:

بلغور یا جو دوسر را به آب اضافه کرده و در یک قابلمه برای مدت ده دقیقه، بر روی شعله پایین گاز بجوشانید. هنگامی که دانهها نرم شدند، موز و شیر انتخابی خود را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا مخلوط برای مدت سه دقیقه دوباره بجوشد. البته، به یاد داشته باشید که هم زدن مداوم مخلوط تا پایان زمان پخت، جهت به دست آوردن ترکیبی یکنواخت ضروری است. بعد از جا افتادن خوراک جو دوسر و موز، آن را به صورت سرد شده جهت تغذیه کودک خود مورد استفاده قرار دهید.

10-پوره گوشت و سبزیجات: 

شش تا 12 ماهگی کودک، زمانی است که مادر میتواند غذاهای حاوی گوشت و تخممرغ را به برنامه غذایی او معرفی کند. به دلیل این که گوشت یک ماده بسیار مغذی است، میتوان از آن در تهیه غذا برای صبحانه کودکان استفاده نمود. شما برای تهیه این نوع خوراک گوشتی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان از سبزیجات مورد نظر مانند نخود فرنگی، هویج، سیبزمینی و غیره
  • 1 فنجان گوشت چرخ شده

طرز تهیه پوره گوشت و سبزیجات:

روند پختن این غذا را با طبخ سبزیجات شروع کنید. برای این کار، لازم است تمام سبزیجات انتخابی خود را با هم ترکیب کرده و خوب بپزید. گام بعدی برای آماده کردن این غذا، تهیه پوره گوشت است. برای این کار، شما نیاز به گوشت چرخ شده بدون چربی دارید که میتواند گوشت گاو، مرغ یا ماهی باشد. گوشت را تا زمانی که کاملاً نرم شود، بپزید. هنگامی که گوشت پخته شد، آن را به پوره سبزیجات اضافه کرده و به مدت یک دقیقه بر روی حرارت ملایم با هم مخلوط کنید. اگر بخواهید قوام ایجاد شده را کمی رقیق کنید، میتوانید مقداری آب جوش به پوره گوشت و سبزیجات کودک خود اضافه کنید.

برای اطلاع از مزایای اسفناج این مطلب 5 تاثیر شگفت انگیز مصرف اسفناج در کودکان را بخوانید

11-فرنی میوه های شیرین: 

با استفاده از توت‌ فرنگی میتوان یک غذای سالم برای صبحانه کودک خود تهیه نمود. به عنوان یک مادر جوان و بیتجربه به یاد داشته باشید که این میوه بر روی معده فرزند شما تأثیر مفیدی داشته و بسیار مغذی و خوشمزه است. شما برای تهیه این نوع فرنی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 فنجان توت‌فرنگی
  • 4 فنجان آب
  • 1 فنجان موز یا انبه کباب شده و خمیری
  • 1 فنجان شیر خشک یا شیر پاستوریزه (اختیاری)

طرز تهیه فرنی میوه های شیرین:

کار خود را با 15 دقیقه غوطهور کردن توت‌فرنگیها در آب شروع کنید. پس از انجام این کار، آنها را به همراه آب به جوش آورید. فرایند پخت را تا زمانی ادامه دهید که توت‌فرنگیها کاملاً نرم شده باشند. سپس، میوههای پخته شده را در مخلوطکن ریخته و به حالت پوره میوه در آورید. در این مرحله، پوره را به انبه یا موز شیرین نرم شده اضافه کرده و در نهایت، شیر انتخابی خود را هم به فرنی اضافه کنید و اجازه دهید تمام مواد برای مدت سه دقیقه دیگر با شعله کم جوش بخورد. در این مدت، مخلوط را به طور مرتب به هم بزنید تا اطمینان حاصل کنید که پوره توت‌فرنگی، موز/انبه و شیر کاملاً با هم مخلوط شده است. بعد از اتمام کار، فرنی را خنک کرده؛ سپس برای تغذیه فرزند کوچک خود استفاده کنید.

12-فرنی ارزن:

با استفاده از این دانه گیاهی، شما میتوانید یک دستورالعمل غذایی عالی برای صبحانه کودک خود به دست آورید، زیرا ارزن غنی از مواد مغذی حیاتی بوده و روند تغذیه مناسب کودک در هنگام صبح باعث میشود که او روز خود را با انرژی زیادی آغاز کند. مادران عزیز برای تهیه این نوع فرنی به مواد زیر نیاز خواهند داشت:

  • 2 فنجان آرد ارزن (ارزن)
  • 3 فنجان آب
  • 1 فنجان موز یا انبه کباب شده و خمیری
  • 1 فنجان شیر خشک یا شیر پاستوریزه (اختیاری)

طرز تهیه فرنی ارزن:

در ابتدای کار، آرد ارزن را با آب مخلوط کرده و بعد از ریختن در یک قابلمه، بجوشانید. ده دقیقه وقت لازم است تا پوره ارزن شما آماده گردد. در این مدت، شما برای تهیه پوره میوهها تمام آنها را با هم پخته و در داخل مخلوطکن میکس کنید. پس از انجام این کار، آن را به مخلوط آب و آرد ارزن اضافه نموده و با افزودن شیر انتخابی خود به قابلمه، غذا آن را مرتب هم بزنید. اجازه دهید مخلوط برای مدت 3 دقیقه دیگر بجوشد تا از ایجاد هر گونه توده آردی یا میوهای در داخل آن جلوگیری شود. پس از پایان روند پخت فرنی، آن را جهت تغذیه نوزاد خود در وعده صبحانه استفاده کنید.

13-دسر گندم و عسل:

اگر قبلاً حساسیت بدن فرزندتان را به مصرف آرد گندم مورد بررسی قرار دادهاید، او هیچ مشکلی نداشته و به گلوتن موجود در گندم واکنش نشان نمیدهد، دسر گندم و عسل میتواند یک غذای عالی و مغذی برای صبحانه کودک عزیز شما محسوب شود. شما برای تهیه این غذای خوشمزه به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان آرد گندم
  • 1 فنجان آب
  • 1 فنجان شیر خشک یا شیر پاستوریزه

طرز تهیه دسر گندم و عسل:

با مخلوط کردن آرد گندم، شیر و آب روند طبخ غذای کودک خود را شروع کنید. سپس، همه آنها را درون قابلمه ریخته و بر روی شعله ملایم اجاق قرار دهید. هرگز به این غذا شکر اضافه نکنید، چون مصرف آن برای کودکان مضر است. در مرحله پخت، مخلوط را به طور مداوم هم بزنید. پس از اتمام کار و خنک شدن غذا، عسل را به دسر کودک خود اضافه کرده و برای بار اول، فقط یک قاشق کوچک از دسر گندم و عسل را به نوزاد خود بدهید تا باز هم بتوانید واکنش بدن او را به گندم دریابید.

14-خوراک مرغ و سیب‌زمینی پخته:

این دستور غذایی، روند تهیه یک صبحانه عالی و مغذی را برای کودک شما فراهم میکند. مادران عزیز میتوانند از خوراک مرغ و سیب‌زمینی پخته برای تغذیه کودک ده ماهه خود استفاده کنند، زیرا بدن او در این زمان برای مصرف انواع مواد غذایی جامد تقریباً آماده است. شما برای تهیه خوراک مرغ و سیب‌زمینی پخته به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان سیب‌زمینی ریز خرد شده
  • 1 فنجان مرغ بدون استخوان که به قطعات کوچک تقسیم شده است

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب‌زمینی پخته:

سیب‌زمینی را به قطعات خیلی کوچک برش داده و در یک ظرف بپزید. به همین ترتیب، گوشت مرغ بدون استخوان را که ریز خرد کردهاید، در یک ظرف جداگانه طبخ کنید تا همه مواد نرم و لطیف شوند، طوری که کودک برای خوردن آنها نیازی به جویدن و بلعیدن سخت نداشته باشد. هنگامی که سیب‌زمینی و مرغ‌ها کامل پخته شدند، آنها را با مخلوط کرده و اجازه دهید کودک با دستان خود غذا را از ظرف برداشته و بخورد تا بتواند از خوردن این صبحانه خوشمزه لذت ببرد.

15-خوراک توت‌ فرنگی و سیب‌ زمینی:

توت‌ فرنگی را میتوان پخت و با سبزیجات خرد شده مختلف مانند سیب‌زمینی ترکیب نمود تا یک صبحانه عالی برای تغذیه نوزادانی که بیش از 10 ماه سن دارند، تهیه شود. شما برای تهیه خوراک توت‌فرنگی و سیب‌زمینی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • توت‌ فرنگی
  • 1 فنجان سیب‌ زمینی شیرین خرد شده

طرز تهیه خوراک توت‌ فرنگی و سیب‌ زمینی:

توت‌ فرنگی و سیب‌ زمینیها را به طور جداگانه طبخ کنید تا همه آنها نرم و لطیف شوند، طوری که کودک بتواند به راحتی آنها را ببلعد. هنگامی که کل مواد پخته شد، همه آنها را با هم مخلوط نموده و با استفاده از یک دستگاه مخلوطکن ترکیبی یکنواخت ایجاد کنید. البته میتوان به مخلوط سیب‌زمینی، مقداری آب جوش هم اضافه کرد تا بافت ترکیب کمی رقیق شود. مطمئناً همه کودکان از خوردن چنین صبحانه خوشمزهای لذت خواهند برد.

در نهایت، به یاد داشته باشید که دستورالعملهای ارائه شده در این مقاله، کاملاً خانگی بوده و از بهترین مواد و غلات جهت تهیه صبحانه برای نوزادان استفاده شده است؛ طوری که شما هیچ کدام از این غذاها را نمیتوانید در هیچ سوپرمارکتی پیدا کنید. غلات آماده حاوی شکر و نمک فراوانی بوده و بسیار غلیظ هستند؛ بنابراین، مصرف آنها برای سلامت کودک شما مناسب نیست. اگر به عنوان یک مادر میتوانید با استفاده از مواد مغذی، سالم و تازه برای صبحانه نوزادان خود، غذایی آماده کنید، از این کار غافل نشوید، زیرا مطمئن خواهید بود که بهترین غذا را جهت تغذیه او انتخاب کردهاید!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/