چه زمانی شیر گاو را به رژیم غذایی کودکان اضافه کنیم؟

Little_girl_drinking_milk__1536851959_53352

آیا شما هم باید هر روز فرزند خود را تشویق کنید تا یک لیوان شیر بخورد؟ آیا می‌خواهید راه‌های ساده‌تری برای تغذیه فرزند خود پیدا کنید؟ خوب، هیچ راه دیگری برای تغذیه کامل کودکان، بدون خوردن شیر وجود ندارد، اما تاکتیک‌هایی برای افزودن این ماده مغذی در برنامه روزانه کودکان موجود است. شیر مادر یا شیر خشک بهترین ماده غذایی برای تغذیه نوزاد شما است. اما، همان‌طور که او رشد می‌کند، نیاز تغذیه‌ای بدنش نیز افزایش می‌یابد؛ شما باید تغییرات اساسی در الگوهای غذایی فرزند خود ایجاد کنید. به نظر می‌رسد که افزودن شیر گاو به برنامه غذایی نوزادان، به عنوان جایگزینی برای شير مادر يا شير خشک، يک نقطه عطف کاملاً طبيعي در زندگی آن‌ها است. به یاد داشته باشید که روند معرفي شير گاو به برنامه غذایی کودک نياز به استراتژي خاصی دارد. قرار دادن شیر گاو در رژیم غذایی نوزادان شیرخوار کمتر از یک سال بسیار مشکل است؛ سطح بالای پتاسیم، سدیم و کلرید در شیر گاو می‌تواند تأثیر منفی روی کلیه‌های فرزند شما داشته باشد. همچنین، شیر گاو مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد مناسب نوزادان کمتر از 12 ماه را دارا نیست. بنابراین، بهتر است منتظر بمانید تا کودک شما یک ساله شود؛ سپس شیر گاو را به برنامه غذایی او اضافه کنید.

اگر نوزادتان کمبود آهن دارد این مطلب جذب بهتر آهن با خوردن شیر بز در کودکان را بخوانید

معرفی شیر گاو به نوزادان 6 ماهه:

می‌توان شیر گاو را در برنامه غذایی آن دسته از نوزادانی (نوزادان بالای 6 ماه) که سابقه خانوادگی عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی ندارند و می‌توانند طیف گسترده‌ای از غذاهای جامد را بخورند، قرار داد. اما شیر گاو را به یکباره در رژیم غذایی فرزند خود قرار ندهید؛ بلکه آن را به آرامی و در کنار مصرف شیر مادر یا شیر خشک، به فرزند خود معرفی کنید.

یادتان باشد که اگر خیلی زودهنگام، شیر گاو را در رژیم غذایی فرزند خود اضافه کنید، ممکن است باعث بروز کمبود آهن در بدن فرشته کوچک خود شوید

معرفی شیر گاو به نوزادان 1 ساله:

چگونه کودک خود را به مصرف شیر گاو عادت دهیم؟ بسیاری از پزشکان متخصص اطفال عقیده دارند که یک سالگی، بهترین زمان برای افزودن شیر گاو به برنامه روزانه کودکان است. در واقع، در این سن، فرزند شما به خوردن بسیاری از غذاهای جامد عادت کرده است، بنابراین جایگزین کردن شیر خشک یا شیر مادر با شیر گاو برای شما آسان‌تر خواهد بود. شیر گاو ارزان‌تر از شیر خشک است. به همین دلیل، بسیاری از والدین می‌خواهند آن را به زودی در برنامه غذایی نوزاد خود اضافه کنند. اما، یادتان باشد که اگر خیلی زودهنگام، شیر گاو را در رژیم غذایی فرزند خود اضافه کنید، ممکن است باعث بروز کمبود آهن در بدن فرشته کوچک خود شوید؛ پس منتظر بمانید تا کودک شما یک ساله شود، سپس به آرامی او را به خوردن شیر گاو عادت دهید

اگر به کودک خود شیر مادر نمیدهید این مطلب مزایای شیر دادن برای نوزاد و مادر را بخوانید

در کنار شیر گاو، شما می‌توانید برای رفع نیازهای تغذیه‌ای بدن کودک خود، از منابع دیگری مانند شیر مادر یا پمپاژ یا شیر خشک نیز استفاده کنید. توصیه می‌شود که زمانی شیر گاو را در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید که معده او غذاهای جامد ساده و معمولی را به راحتی هضم می‌کند. جالب است بدانید که بسیاری از والدین شیر خشک را برای تغذیه فرزند یک ساله خود مناسب‌تر می‌دانند، زیرا این نوع شیر ایمن بوده و مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد بدن کودک را (بیشتر از شیر گاو) تأمین می‌کند. همچنین، شیر خشک قابل حمل بوده و طعمی دارد که نوزاد در 12 ماه گذشته از زندگی خود، به آن عادت کرده است. این فرایند، ساده‌تر از جایگزین کردن شیر گاو با شیر مادر یا شیر خشک است.

اگر در انتخاب شیر مادر و شیر خشک شک دارید این مطلب مقایسه شیر مادر با شیرخشک ، کدام یک بهتر است؟ را بخوانید

روش‌های معرفی شیر گاو به کودکان نوپا:

برخی از کودکان نوپا طعم شیر گاو را دوست دارند که پروسه جایگزینی را برای والدین آسان‌تر می‌کنند. اما بعضی از بچه‌های شیطان در ابتدا از شیر گاو فرار می‌کنند، زیرا این نوع شیر طعم، درجه حرارت و رنگ متفاوتی نسبت به شیر مادر و شیر خشک دارد. بر اساس این توضیحات، شما می‌توانید شیر گاو را با شیر خشک یا شیر مادر ترکیب کنید؛ شما می‌توانید یک بخش از شیر گاو را به سه قسمت از شیر خشک یا شیر مادر اضافه کرده و این نسبت را با گذر زمان تغییر دهید تا کودک نوپای شما به طور کامل به شیر گاو علاقه‌مند شود. در واقع، می‌توان ادعا کرد که بهترین راه برای جایگزین کردن صحیح شیر گاو با شیر خشک یا شیر مادر، همین روش است.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید با قرار دادن 2 تا 3 فنجان شیر گاو در برنامه روزانه نوزاد خود (برای نوزادان 1 تا 2 ساله)، از سلامت استخوان‌ها و تقویت دندان‌های او مطمئن شوید. شیر گاو به عنوان یک غذای کامل، غنی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ها است که رشد مناسب فرزند شما را تضمین کرده و انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه او را تأمین می‌کند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/