آیا کالسکه برای نوزاد ضرر دارد؟

kaleske

کالسکه یکی از اقلام هزینه بردار و مهم سیسمونی کودک است که برای حمل و نقل نوزادان و کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و وسیله ای راحت برای حمل کودک توسط مادر در زمان پیاده روی محسوب می‌شود. کالسکه علاوه بر حمل و نقل فواید دیگری را نیز به همراه دارد از جمله این که کودک با قرار گرفتن در کالسکه، دنیای اطراف خود را راحت تر مشاهده می‌کند و با حرکات یکنواخت کالسکه، بی قراری‌های وی تسکین می‌یابد همچنین این وسیله مانند یک تخت خواب راحت برای فرزند شما عمل کرده و کودک دلبندتان خوابی راحت و آسوده را در آن تجربه خواهد کرد.

اغلب کالسکه‌ها با داشتن یک محافظ یا همان سایه بان، کودک شما را از باران و نور آفتاب محفوظ نگه می‌دارد. البته این نکته را هم مد نظر بگیرید که نوزادان را در ماه‌های اول تولدشان حتی‌المقدور به خارج از منزل نبرده و در هوای آزاد قرارشان ندهید چرا که هوای محیط منزل شما یکنواخت است و با بردن نوزادتان به خارج از خانه این یکنواختی و تعادل در هوا به هم می‌خورد. این امر در سلامت فرزندتان تأثیرگذار بوده و ممکن است منجر به کسالت وی گردد.

در ضمن سر و صدای محیط خارج از منزل نیز ممکن است موجب ناراحتی و بی‌قراری نوزادتان شود. اما در هر حال اگر مجبور به رفتن به بیرون از خانه شدید استفاده از کالسکه و حرکت آن هیچ تأثیر منفی روی نوزاد شما نخواهد داشت و خطری او را تهدید نخواهد کرد. همیشه سعی کنید نوزاد و کودکتان را در کالسکه‌ای قرار دهید که فقط یک سایبان کوچک داشته باشد تا هوا در اطراف کودکتان در جریان باشد؛ البته در هوای سرد حتماً از لباس و کلاه مناسب جهت سلامت نوزادتان استفاده کنید.

انواعی از کالسکه ایرانی و کالسکه خارجی در فروشگاه‌های عرضه کننده سیسمونی کودک وجود دارد که هر کدام قابلیت‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند و نسبت به نوع، جنس، برند و ویژگی‌ها از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. در ادامه شما را با خصوصیات انواع کالسکه ایرانی و خارجی آشنا خواهیم کرد و فواید و نکات مهم در استفاده از این وسیله پر کاربرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فواید کالسکه و نکات مهم در استفاده از آن

کالسکه نه تنها هیچ ضرر و خطری برای کودکان ندارد بلکه تأثیر بسیار زیادی در سلامت روح و جسم کودک خواهد داشت. دیدن برگ درختان، ابرها، مردم، مغازه‌ها، سایه روشن‌ها و... سطح هوشیاری کودکان را بالا برده و توجه به اطرافشان را بیشتر می‌سازد. علاوه بر آن دیدن این مناظر برای کودک لذت بخش بوده و به او آرامش روحی تزریق می‌کند. کودک حتی به صدای چرخ کالسکه نیز توجه نشان داده به طوری که پس مدتی خواهید دید که صدای چرخ‌های کالسکه خود را تقلید می‌کند و با این کار به شما می‌فهماند که نیاز دارد او را به بیرون از خانه ببرید.

البته هیچ موقع کودک را به زور در کالسکه قرار ندهید تا زمان‌هایی که به خواست خود در کالسکه قرار گرفته است احساس آرامش و لذت داشته باشد. این کار باعث می‌شود که کودکتان افسرده و خسته نشود و محیط کالسکه را یکنواخت و خسته کننده نبیند. از طرفی همیشه ابزارهایی جهت بازی و سرگرمی در کالسکه قرار دهید تا کودک در زمان‌های طولانی که در کالسکه نشسته بتواند با آن وسایل خود را سرگرم کند زیرا خستگی و یکنواختی در کالسکه باعث می‌شود که کودک تقلا کرده و با حرکات بدن وی احتمال این که کالسکه خود به خود به حرکت در بیاید زیاد است. از طرفی کم تحرکی کودک منجر با اضافه شدن وزن وی و در نتیجه چاقی می‌گردد.

برای کودکان زیر چهار سال استفاده روزانه از کالسکه به طور استاندارد حدود یک ساعت بوده و بیشتر از این مدت برای کودک کسل کننده می‌باشد. همچنین استفاده طولانی مدت از کالسکه به اعتماد به نفس کودکتان لطمه زده و منجر به کاهش توانایی حرکتی وی می‌شود و به نوعی کودک شما در زمینه راه رفتن و تمرینات حرکتی دچار تنبلی شده و به شدت به کالسکه خود وابسته می‌گردد. در برخی از انواع کالسکه ایرانی و کالسکه خارجی برای نوزادان از سیستم‌های ضربه‌گیر استفاده می‌شود تا ضربه‌ها را جذب کرده و از بالا و پایین رفتن و تکان خوردن نوزادان به خصوص نوزادان زیر شش ماه جلوگیری کند. صندلی برخی از این کالسکه‌ها طوری طراحی شده است که در شرایط خاص کاملاً باز شده و حالت تخت خواب برای نوزاد خواهد داشت.

ویژگی‌ها و تفاوت کالسکه ایرانی و کالسکه خارجی

کالسکه‌های ایرانی به دلیل این که ساخت آن در خود ایران صورت گرفته و هزینه گمرک و حمل و نقل به آن تعلق نگرفته است نسبت به کالسکه خارجی از قیمت کمتری برخوردار است. از طرفی بالا رفتن قیمت ارز نیز تأثیر به سزایی روی نرخ کالسکه خارجی گذاشته و تفاوت قیمت سه تا چهار برابری نسبت به نوع ایرانی داشته است.

وقتی به یک سیسمونی برای خرید کالسکه مراجعه می‌کنید حتماً متوجه تفاوت قیمت‌ها بین کالسکه خارجی و کالسکه ایرانی خواهید شد. ارزان بودن کالسکه‌های ایران به این معنی نیست که این نوع از کالسکه‌ها از کیفیت و کارایی پایینی برخوردار هستند. چه بسا که کالسکه‌هایی با برند ایرانی وجود دارد که بسیار لوکس‌تر، مقاوم‌تر و کارآمدتر از نوع خارجی آن است. بنابر این در خرید کالسکه ارزان بودن یا گران بودن دلیل بر کیفیت پایین یا بالا بودن محصول نیست. هر چه آپشن‌ها و لوازم جانبی کالسکه‌ها بیشتر باشد به طبع قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

تنظیم ارتفاع دسته متناسب با قد، تنظیم جلو پایی کودک، امکان نصب کریر، زیرانداز تعویض پوشک، داشتن نشیمنگاه دو طرفه، داشتن رنگ‌های خاص و براق، چرم بودن سایه بان و یا چرم بودن بخش‌هایی از کالسکه و.... از انواع آپشن‌هایی هستند که بر روی انواع کالسکه‌های لوکس و مدرن ایرانی و خارجی تعبیه شده‌اند. یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده کالسکه در ایران برند دلیجان است که هم اکنون کاسکه‌هایی مدرن مطابق با متدهای روز دنیا تولید و روانه بازار ایران و سرتاسر دنیا کرده است. مدل‌های Roma2 و Roma1 نمونه‌هایی از مدل‌های معروف دلیجان محسوب می‌گردد.

یکی از بهترین، قدیمی‌ترین و با کیفیت‌ترین مارک‌های کالسکه خارجی برای کودک نیز برند MAXI.COSI می‌باشد که از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است. برندهایBebeko Jikel ،Kikkaboo ،Elele ،Chicco، Graco  Evenflow ،Mothercare ،Quinny نیز نمونه‌هایی از مدل‌های لوکس خارجی اما با قیمت مناسب محسوب می‌شوند.

فروشگاه Newnini

فروشگاه نیو نی نی یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی سیسمونی در ایران است که برای رفاه حال پدران و مادران ایرانی، بهترین و متنوع‌ترین کالاهای سیسمونی از جمله انواع کالسکه ایرانی، کالسکه خارجی، کالسکه دو قلو، کریر و ... را در ویترین فروشگاهی خود قرار داده است. این محصولات علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند. تنوع محصولات در این فروشگاه به حدی است که همه پدرها و مادرها با هر سلیقه و بودجه‌ای که دارند می‌توانند کالاهای این فروشگاه را خریداری کنند و تجربه یک خرید لذت بخش، راحت و با صرفه را کسب نمایند.

فروشگاه Newnini تمامی سفارشات شما را در کمترین زمان ممکن توسط پیک و یا پست به دست شما عزیزان خواهند رساند و در صورت نارضایتی با شرایطی خاص امکان مرجوع کردن کالا را به شما خواهند داد. این شرکت برای تمامی محصولات خود گارانتی اهدا کرده و محصولات خود را از لحاظ جنس و کیفیت تضمین می‌نمایند. از طرفی با قرار دادن تصاویر و مشخصات فنی تمامی کالسکه‌ها و محصولات دیگر در صفحه وبسایت این فروشگاه به شما این امکان داده شده است تا تمامی محصولات را از لحاظ قیمت، کیفیت و ویژگی‌هایشان با هم مقایسه کرده و متناسب سلیقه و بودجه تان کالسکه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

کارشناسان فروش Newnini به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به تمامی سؤالات شما عزیزان به صورت تلفنی و آنلاین هستند و اطلاعات مورد نیاز را برای انتخاب بهترین محصول در اختیارتان خواهند گذاشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر می‌توانید به وب سایت Newnini مراجعه کرده و از تمامی خدمات و محصولات این فروشگاه بازدید نمایید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/