همه چیز درباره ختنه نوزادان | بهترین زمان ختنه

ختنه

اگر ترجیح داده اید پسرتان را ختنه کنید ، این عمل احتمالاً در بیمارستان در روز دوم یا سوم پس از تولد انجام شده است ، اما ممکن است پس از ترخیص در هفته اول یا دوم زندگی انجام شود. زمان انجام این کار کاملا متفاوت است و برخی دوست دارند که این کار را دیرتر انجام دهند. پس از این کار، یک ضماد سبک مانند گاز با ژل نفتی بالای سر آلت تناسلی قرار داده خواهد شد. دفعه بعدی که کودک ادرار کرد ، این پانسمان معمولاً از بین می رود. برخی از متخصصان اطفال توصیه می کنند که تا زمان بهبود کامل آلت تناسلی ، این ضماد را تمیز نگه دارید ، در حالی که دیگران توصیه می کنند که آن را دور بیندازید. نکته مهم تمیز نگه داشتن منطقه ختنه شده تا حد ممکن است. اگر ذرات مدفوع به آلت تناسلی پیدا کرد ، هنگام تغییر پوشک آن را به آرامی با آب و صابون پاک کنید.

بعد از ختنه چه اتفاقی می افتد؟

نوک آلت تناسلی نوزاد ممکن است در روزهای اول کاملاً قرمز به نظر برسد و شما ترشح زردی را مشاهده کنید. هر دو نشان می دهد که منطقه به طور عادی در حال بهبود است. قرمزی و ترشح باید طی یک هفته به تدریج از بین برود.

چه موقع با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید؟

اگر قرمزی ادامه پیدا کند یا تورم یا زخم های زرد رنگ پوستی وجود داشته باشد که حاوی مایع کدر است ، ممکن است عفونت وجود داشته باشد. این خیلی اوقات اتفاق نمی افتد ، اما اگر مشکوک به وجود عفونت هستید ، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

پس از بهبودی ختنه

معمولاً پس از بهبودی محل، آلت تناسلی مرد به مراقبت اضافی نیاز ندارد. گاهی اوقات تکه کوچکی از پوست ختنه گاه باقی می ماند. هر بار که کودک استحمام می شود باید این پوست را به آرامی عقب بکشید. شیار اطراف سر آلت تناسلی را بررسی کرده و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

توجه: اگر ختنه در دو هفته اول کودک انجام نشود (شاید به دلایل پزشکی) ، معمولاً برای چندین هفته یا ماه به تعویق می افتد. هر زمان که انجام شود مراقبت های پیگیری یکسان است. اگر ختنه بعد از دوره نوزادی ضروری شود ، بیهوشی عمومی اغلب استفاده می شود و نیاز به یک عمل جراحی رسمی تر ، نیاز به کنترل خونریزی و بخیه زدن لبه های پوست دارد.

آلت تناسلی ختنه نشده

در چند ماه اول ، شما باید آلت تناسلی ختنه نشده کودک خود را مانند بقیه قسمت های پوشک تمیز و با آب و صابون بشویید. در ابتدا ، پوست ختنه گاه توسط بافت به گلنس یا سر آلت تناسلی متصل می شود ، بنابراین نباید سعی کنید آن را جمع کنید. هیچگاه پاکسازی آلت تناسلی با پنبه یا ضد عفونی کننده ضروری نیست ، اما باید مراقب ادرار کودک خود باشید تا مطمئن شوید سوراخ پوست محل مورد نظر به اندازه کافی بزرگ است و جریان طبیعی ایجاد می کند.

زمان ختنه

چه موقع با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید؟

اگر جریان به طور مداوم بیش از یک قطره نیست ، یا به نظر می رسد کودک شما هنگام ادرار برخی از ناراحتی ها را دارد ، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. پزشک به شما می گوید چه زمانی پوست ختنه جدا شده و می توان با خیال راحت آن را جمع کرد. این برای چندین ماه یا سال نخواهد بود ، و هرگز نباید مجبور شود. اگر مجبور شدید که پوست ختنه گاه قبل از آماده شدن جمع شود ، می توانید خونریزی دردناک و پارگی در پوست ایجاد کنید. پس از این جداسازی ، پوست آن را جمع کنید تا انتهای آلت تناسلی زیر آن را به آرامی تمیز کنید.

با بزرگتر شدن فرزندتان ، باید به او بیاموزید که برای ادرار کردن و شستن آلت تناسلی خود چه کارهایی باید انجام دهد. به او بیاموزید که پوست ختنه گاه خود را تمیز کند:

  • به آرامی آن را از سر آلت تناسلی مرد عقب بکشید.
  • شستن سر آلت تناسلی مرد و قسمت داخلی پوست ختنه گاه با صابون و آب گرم.
  • پوست ختنه گاه را به بالای سر آلت تناسلی بکشید.

بهترین زمان ختنه پسران چه زمانی است؟

زمان این کار معمولا یک تصمیم شخصی است و شما می‌توانید آن را زودتر یا دیرتر انجام دهید اما معمولا بهترین زمان برای انجام آن هفته اول یا دوم پس از تولد است. البته برخی خانواده‌ها ممکن است حتی در ابتدایی‌ترین روزهای زندگی کودک هم این عمل ساده را انجام دهند.

پس از ختنه نوزادمان چه اتفی رخ می‌دهد؟

نوک آلت تناسلی نوزاد ممکن است در روزهای اول کاملاً قرمز به نظر برسد و شما ترشح زردی را مشاهده کنید. هر دو نشان می دهد که منطقه به طور عادی در حال بهبود است. قرمزی و ترشح باید طی یک هفته به تدریج از بین برود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/