5 نکته ضروری که برای مراقبت از نوزاد سه ماهه باید بدانید

newborn-2


اکنون که سه ماه از بهترین روزهای مادر شدنتان را تجربه کرده اید باید بدانید که نوزاد سه ماهه کمتر از یک نوزاد تازه متولد شده گریه می کند و رفتار او قابل پیش بینی تر شده است، الگوهای خواب منطم تری دارد و شروع به لذت بردن از محیط اطراف خود می کند. به عنوان یک مادر، این مرحله برای شما خاطره انگیز خواهد بود، چرا که هر روز با چشمه جدیدی از روند رشد فرزند خود روبرو خواهید شد. اما، با تسریع مراحل رشد و فعالیت نوزاد، شما باید از او مراقبت کنید. بنابراین، به نفع شما است تا لیست مفیدی از نکات مربوط به مراقبت از نوزاد 3 ماهه را برای اطمینان از سلامتی و ایمنی فرشته کوچک خود تهیه کنید. برای این منظور، ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد نکات مراقبتی از نوزادان سه ماهه به دست آورید.

نکاتی حیاتی برای مراقبت از نوزاد سه ماهه :

1. شیر مادر سالم ترین غذای نوزاد سه ماهه

لازم است بدانید که هنوز هم شیر مادر، سالم ترین ماده غذایی برای تضمین سلامتی و تامین نیازهای بدن نوزاد سه ماهه شما است. بر این اساس، می توان ادعا کرد که شیردهی منظم به نوزاد 3 ماهه، بخش مهمی از مراقبت های روزانه به شمار می رود. علاوه بر این مورد، در ماه سوم بعد از تولد، نوزادان تمایل به مصرف سایر مواد غذایی دارد؛ در این مرحله از قرار دادن آب، شیر گاو یا هر ماده غذایی جامد دیگر در برنامه روزانه فرزند خود خودداری کنید. اگر یک مادر شاغل هستید، برای مراقبت از سلامت نوزاد سه ماههتان، شیر خود را با کمک یک پمپ سینه مخصوص داخل بطری ریخته و آن را در یخچال نگهداری کنید. در نظر داشته باشید که شیر مادر می تواند تا 48 ساعت در یخچال دوام داشته باشد. به فردی که از نوزاد سه ماهه شما مراقبت می کند، توصیه کنید تا در هنگام دور بودن شما، شیر موجود در یخچال را با استفاده از شیشه شیر به نوزاد بدهد.

2. مراقبت از نوزاد سه ماهه با خواب کافی و به موقع

جالب است بدانید که یک نوزاد سه ماهه تمایل دارد تا به طور مداوم، پنج تا شش ساعت بخوابد. بنابراین، سعی کنید نوزاد خود را در ساعات اولیه شب بخوابانید. در این مورد، مطمئن شوید که نوزاد به پهلو خوابیده و دمر نیست ،این روش برای مراقبت از روند خواب نوزاد 3 ماهه، ایده مناسبی است. حتی اگر نوزادان سه ماهه در هنگام شب بیدار شوند و گریه کنند، باز هم تمایل دارند تا بعد از مدتی دوباره به خواب بروند.

3. نوزاد سه ماهه می خواهد با شما ارتباط برقرار کند

در ماه سوم بعد از تولد، نوزاد شما نسبت به گذشته بسیار فعال تر شده و به صداها و حرکات اطراف خود پاسخ می دهد. در این دوران، حرکات ساده ای را برای سرگرم کردن فرزند خود انجام دهید. برای جلب توجه او از صداها و آهنگ های ملایم استفاده کنید. از آنجایی که نوزاد سه ماهه شما تمایل به گرفتن اشیا در دستان خود دارد، برای مراقبت از او می توانید اسباب بازی های ایمن و نرم را در دستانش قرار داده و به نوزاد اجازه دهید تا آن ها را کشف کند. به عنوان یک مادر جوان و بی تجربه به خاطر بسپارید که چنگ زدن به اسباب بازی های نرم، هر نوزاد 3 ماهه-ای را خوشحال کرده و او را سرگرم می کند. با همه این توصیفات، شما باید در هر شرایطی، زیرچشمی، مراقب فرزند خود باشید.

4. نوزاد سه ماهه بیرون رفتن از خانه را دوست دارد

در ماه سوم بعد از تولد، نوزاد شما بسیاری از تغییرات رشدی مانند جویدن و مکیدن را یاد می گیرد. حتی اگر یک نوزاد سه ماهه دندان نداشته باشد، باز هم دوست دارد تا چیزی را در دهان خود بگذارد؛ این شرایطی است که می تواند فرشته کوچک شما را سرگرم کند. همچنین، نوزاد شما دوست دارد تا به بیرون از خانه برود و محیط اطراف خود را تماشا کند. بنابراین، شما می توانید مدت زمانی را برنامه ریزی کنید تا هر روز، فرزند سه ماهه خود را به پارک ببرید.

5. حالا دیگر باید بیشتر مراقب نوزادتان سه ماههتان باشید

حالا نوزاد سه ماهه شما حالا باهوش شده؛ او اشیایی را که می بیند، مستقیماً در دهان خود می گذارد. بنابراین، شما باید بیش از حد مراقب او باشید و اقدامات بیشتری را برای تامین ایمنی نوزاد انجام دهید. محیط اطراف خود را بررسی کنید؛ تمام داروها، اسباب بازی های سفت و سایر مواردی را که ممکن است نوزاد شما را اذیت کند، از محیط زندگی او خارج کنید. هر حیوان خانگی را از فرزند خود دور کرده، اتاق نوزاد خود را ضدعفونی نموده و مرتباً آن را تمیز کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که صندلی ماشین نوزادتان در صندلی عقب خودرو قرار دارد، زیرا این برای شما امن ترین حالت خواهد بود. با این کار، اطمینان حاصل کنید که نوزاد در هنگام حرکت اتومبیل در حالت ایمن قرار دارد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/