5 داروی خانگی مؤثر برای درمان سرفه در نوزادان

woman_drinking_tea_with_ginger_and_lemon-1200x629-facebook

در فصل‌های پاییز و زمستان، شیوع سرفه در بین نوزادان، امری بسیار شایع است. اگر شما هم به تازگی مادر شده‌اید، ممکن است در مورد عطسه و انسداد بینی فرزند کوچک خود، در صورت بروز سرفه نگران شوید. با این حال، جالب است بدانید که این بدان معنا نیست که شما باید کودک خود را نزد پزشک متخصص اطفال ببرید یا از روش‌های اورژانسی برای درمان سرفه، عطسه و گرفتگی بینی او استفاده کنید. برخورد با این مشکلات طبیعی در خانه، وقتی آسان‌تر می‌شود که شما از راهکارهای درمانی مؤثر جهت از بین بردن سرفه در بدن نوزاد خود مطلع شوید. در ادامه این مقاله، رایج‌ترین روش‌های خانگی جهت درمان سرفه در نوزادان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

5 داروی خانگی مؤثر برای درمان سرفه در نوزادان:

با گذشت سال‌ها، مادران اقدامات ساده‌ای را جهت درمان سرفه نوزادان خود در خانه پیدا کرده‌اند که در برخی موارد، این روش‌ها بهتر از داروهای شیمیایی عمل می‌کنند. اغلب پزشکان متخصص اطفال نیز عقیده دارند که راهکارهای خانگی برای تسکین سرفه در نوزادان بسیار مؤثر می‌باشند. در ادامه این مقاله، برخی از داروهای خانگی جهت درمان سرفه در کودکان ارائه شده است که شما هم می‌توانید آن‌ها را با خیال راحت، در موزد فرزند خود امتحان کنید. رایج‌ترین این روش‌ها به شرح زیر می‌باشند:

1-حمام بخار گرم همراه با روغن‌های ضروری:

به یاد داشته باشید که حمام بخار گرم بهترین راه‌حل برای از بین بردن سرفه مداوم نوزادان در شب است. برای این منظور، در حمام منزل خود بخار گرم ایجاد کرده و کودک کوچک خود را در وان گرم قرار بدهید. بگذارید تا فرزند شما مدتی در وان بازی کند، زیرا او در این شرایط بخار را نیز استنشاق خواهد کرد.

اگر نوزادتان خروپف میکند برای اطلاع از اینکه آیا خروپف کردن نوزادان امری عادی است؟ این مطلب را بخوانید

برای به دست آوردن نتایج مؤثرتر جهت تسکین سرفه در نوزاد نیز شما می‌توانید چند قطره روغن منتول، اکالیپتوس یا روغن مریم گلی را در رطوبت ساز یا وان حمام بریزید. این روند قطعاً باعث می‌شود که قفسه سینه کودک باز شده و سرفه او به سرعت تسکین یابد؛ فقط، اطمینان حاصل کنید که روغن‌های اساسی مورد استفاده برای نوزادان از یک برند معتبر تهیه شده باشند.

2-استفاده از کرم بخار:

لازم است بدانید که استفاده از کرم بخار برای نوزادانی است که 3 ماهه یا بزرگ‌تر هستند، مؤثر می‌باشد. برای این منظور، کرم بخار مخصوص کودکان را که حاوی فرمولاسیون خفیف اکالیپتوس و منتول است، خریداری کنید. مقدار کمی از این کرم را بر روی کمر، قفسه سینه و گردن فرزند خود بمالید. در این مرحله، به نوزاد اجازه دهید تا بخارهای حاصل از مالش را تنفس کند؛ فقط، اطمینان حاصل کنید که کرم در هیچ جای دیگری از بدن کودک مالیده نشده باشد. برخی از مادران باتجربه نیز کرم بخار را روی کف پای کودک خود می‌مالند. شما هم می‌توانید این روش را جهت از بین بردن سرفه فرزند خود امتحان کنید!

علاوه بر این مورد، شما می‌توانید با ترکیب چند قطره از روغن نعناع، اکالیپتوس و روغن مریم گلی در 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، سینه فرزند خود را مالش دهید.

3-استفاده از رژیم غذایی مایعات:

هنگامی که سرماخوردگی فرزند شما با استفاده از روش‌های خانگی یا داروهای شیمیایی درمان شد، توجه به رژیم غذایی او بسیار مهم است. در این دوران، اطمینان حاصل کنید که کودک شما در رژیم غذایی خود مایعات زیادی مصرف را می‌کند، زیرا کمبود آب در بدن کودک می‌توان باعث سرفه و عطسه مداوم او شود. شما می‌توانید وعده‌های غذایی جالب مانند سوپ و اسموتی را تهیه کنید تا کودک، در حین درمان، از خوردن این غذاها لذت خواهد برد.

اگر می خواهید از اهمیت ویتامین D برای کودک خود آگاه شوید 9 دلیل برای توجه به ویتامین D دریافتی کودک را دنبال کنید.

به خاطر بسپارید که در بیشتر مواقع، ممکن است نوزاد مبتلا به سرفه اشتها نداشته باشند. شما باید اطمینان حاصل کنید که کودک از رژیم غذایی مناسبی تغذیه می‌کند تا آب‌رسانی بدن او به درستی انجام شود.

4-استفاده از سوپ و آب میوه:

در هنگام مبارزه با سرفه، کودک خود را با یک کاسه سوپ مرغ و قارچ گرم تغذیه کنید. علاوه بر این مورد، آب انواع میوه‌ها نیز گزینه بسیار خوبی برای درمان سرفه در نوزادان به شمار می‌روند. در نظر داشته باشید که آب میوه‌های طبیعی بهترین داروی خانگی جهت درمان سرفه‌های فرزند شما هستند. برای این منظور، اطمینان حاصل کنید که آب میوه، تازه تهیه شده باشد و در یخچال نگهداری نشود.

با این حال، اگر کودک شما فقط رژیم غذایی حاوی سوپ را دوست دارد، شما می‌توانید این وعده غذایی را در طعم‌های مختلفی مانند سبزیجات آب‌پز و خامه، آبگوشت و غیره تهیه کرده و در برنامه روزانه او قرار دهید.

5-استفاده از داروهای گیاهی:

داروهای گیاهی خانگی برای معالجه سرفه نوزادان در طی سال‌ها آزمایش شده‌اند. در ادامه این مقاله، برخی از داروهای گیاهی خانگی که شما می‌توانید برای درمان سرفه در کودکان 12 ماهه و بزرگ‌تر استفاده کنید، ارائه شده است که مهم‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • برگ‌های ریحان خرد شده را به همراه عسل، جهت تسکین سرفه و آبریزش بینی فرزند خود استفاده کنید.
  • عصاره زنجبیل که با آب گرم و قطرات لیمو مخلوط شده است، نیز برای تسکین گلودرد و سرفه در کودکان بسیار مفید است.
  • گیاهانی مانند برگ مریم گلی و ریشه شیرین بیان را هم می‌توان به چای روزانه نوزادان اضافه کرد. جالب است بدانید که استفاده از این چای با مقداری عسل برای تسکین سرفه در نوزادان بسیار مفید خواهد بود. همچنین، این چای‌های خانگی برای درمان گلودرد در کودکان نیز مفید می‌باشند.

برای اطلاع از اینکه آیا ممکن است بدن نوزاد به مصرف ماهی آلرژی داشته باشد؟ این مطلب را بخوانید

این‌ها برخی از داروهای خانگی هستند که شما می‌توانید برای مقابله با سرفه در کودک خود استفاده کنید. فرزند كوچك شما باید بعد از اقدامات فوق، آسایش خود را به دست آورد. در صورت فروکش نکردن شرایط در طی چند روز، حتماً با پزشک متخصص اطفال در مورد وضعیت بدن نوزادتان مشورت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/