علائم آلرژی نوزادان به سگ

shutterstock_644520700

آیا بدن کودک شما هم نسبت به سگ‌ها واکنش آلرژیک نشان می‌دهد؟ آیا این موضوع بدان معنی است که شما نباید در محل زندگی خود سگ داشته باشید؟ در ابتدا به یاد داشته باشید که همه نوزادان عاشق سگ‌ها هستند؛ با این حال، احتمال اینکه بدن برخی از آن‌ها در هنگام تماس با این حیوان خانگی واکنش آلرژیک نشان دهد، وجود دارد. اگر شما نمی‌توانید تماس کودک خود با برخی حیوانات خانگی مانند سگ را کنترل کنید، باید با علائم اولیه آلرژی بدن نوزادان به سگ آگاه باشید تا در صورت بروز این علائم در بدن فرزند خود، سریعاً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

علائم آلرژی بدن نوزادان به سگ:

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، ممکن است بدن کودک شما نسبت به سگ‌ها حساسیت داشته باشد. این وضعیت ممکن است به دلیل واکنش ایمنی بدن او به تعدادی از مواد موجود در بدن سگ مانند شوره، مو، بزاق یا ادرار رخ دهد. هنگامی که کودک شما با هر یک از این عوامل در تماس باشد، یک یا چند مورد از علائم آلرژی را تجربه خواهد کرد که شایع‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

1-بینی آبریزش نوزاد:

اگر بدن کودک شما به سگ واکنش آلرژیک نشان دهد، می‌تواند هیستامین‌ها را وارد جریان خون او کند. این امر باعث می‌شود که مایعات مخاطی در معابر بینی نوزاد جمع شده و منجر به تولید مخاط بیش از حد شود. این مخاط تولید شده از بینی کودک شما به صورت یک مایع روشن تخلیه می‌شود. بر این اساس، می‌توان ادعا کرد که اگر نوزادی بدون مبتلا شدن به یک بیماری خاص، آبریزش بینی داشته باشد، این نشان می‌دهد که وی نسبت به سگ حساسیت دارد.

برای اطلاع از اینکه آیا ممکن است بدن نوزاد به مصرف ماهی آلرژی داشته باشد؟ این مطلب را بخوانید

2-بینی پر نوزاد:

لازم است بدانید که التهاب ناشی از تولید هیستامین و تجمع بیش از حد مخاط در معابر بینی نوزاد، منجر به احتقان حفره‌های بینی او می‌شود. بر این اساس، اگر کودک شما بدون هیچ‌گونه علائم سرماخوردگی و بیماری آنفولانزا، دچار عارضه بینی پر شود، می‌تواند نشان‌دهنده واکنش آلرژیک بدن او نسبت به سگ‌ها باشد. گاهی اوقات، این علائم ممکن است در بدن نوزاد کوچک شما مشاهده شود؛ حتی اگر کودک، حیوان خانگی را لمس نکرده باشد.

3-عطسه کردن نوزادان:

هنگامی که هیستامین با جریان خون کودک شما مخلوط شود، می‌تواند باعث بروز رفلاکس عطسه در بدن او شود. گاهی اوقات، عطسه نوزادان مبتلا به آلرژی همراه با علائم بینی پر است. با این توضیحات، اگر کودک شما پس از بازی با سگ خود، بلافاصله عطسه می‌کند، باید بدانید که بدن او به این حیوان خانگی حساسیت دارد. با این حال، هیچ دلیلی برای خارج کردن سگ از خانه وجود ندارد، زیرا شوره سر سگ باعث بروز حساسیت در بدن نوزادان می‌شود؛ این عامل آلرژی‌زا ممکن است ماه‌ها بعد از رفتن سگ نیز در خانه شما وجود داشته باشد.

4-خارش بینی نوزاد:

این مشکل، هنگامی در بدن فرزند شما رخ می‌دهد که غشاهای مخاطی او باعث خارش شوند. جالب است بدانید که خارش بینی نوزادان معمولاً قبل از سایر علائم مرتبط با حساسیت به سگ در بدن آن‌ها رخ می‌دهد؛ بنابراین، اگر کودک خود را در حال خارش بینی، از پایین به سمت بالا مشاهده می‌کنید، بدانید که احتمال دارد بدن او به سگ واکنش آلرژیک نشان داده باشد.

برای اطلاع از اینکه چگونه می‌توان با درد دندان در آوردن نوزادان مقابله کرد؟ این مطلب را بخوانید

5-مالیدن چشم:

هنگامی که کودک شما با سگ ارتباط برقرار کند، این حیوان خانگی دست یا صورت او را لیس می‌زند؛ این روند باعث می‌شود که بزاق روی دست‌های نوزاد (با مالیدن چشم‌ها) وارد چشمان او شود. در صورتی که بزاق سگ وارد چشمان کودکی شود، چشم کودک تحریک می‌شود. در نهایت، این شرایط باعث می‌شود که نوزاد به طور مداوم چشم‌های خود را مالش دهد.

6-بروز بثورات پوستی:

به خاطر بسپارید که پوست کودک شما نرم و حساس است؛ همین امر باعث می‌شود که او در هنگام بازی با این حیوان خانگی، با واکنش آلرژیک بدن خود روبرو شود. در چنین شرایطی، کودک ممکن است برجستگی‌های قرمز رنگی را روی پوست بدن خود مشاهده کند؛ طبیعتاً، این بثورات پوستی باعث خارش نوزاد می‌شود. در برخی موارد، ممکن است این بثورات پوستی به کهیر تبدیل شوند. در نهایت، لازم است بدانید که این علائم آلرژیک می‌تواند چند دقیقه تا چند روز در بدن فرزند شما ادامه یابد. اگر این علائم در بدن کودک شما بسیار شدید است، او را در اسرع وقت به مطب پزشک متخصص اطفال برسانید، زیرا برای تشخیص مشکلات ناشی از حساسیت به آزمایش‌های کمی نیاز است.

چگونه می‌توان از حساسیت بدن نوزادان به سگ جلوگیری کرد؟

اگر فهمیدید که بدن کودک شما نسبت به سگ‌ها حساسیت دارد، نیازی به هراس نیست! زیرا می‌توانید به راحتی مانع بروز آلرژی در بدن کودک خود شوید. برخی از مهم‌ترین این راهکارها به شرح زیر می‌باشند:

  • حیوان خانگی خود را به طور منظم حمام کنید، زیرا این روند باعث از بین رفتن آلرژن‌ها از بدن او می‌شود.
  • سگ خود را از رختخواب کودک دور نگه دارید تا میزان تماس او با ابن حیوان خانگی به حداقل برسد.
  • هر روز خانه خود را با جاروبرقی تمیز کنید تا از گسترش آلرژن‌ها در محل زندگی نوزاد جلوگیری شود.
  • کودک خود را در هنگام تمیز کردن سگ یا حمام کردن او، از این صحنه دور نگه دارید.
  • در نهایت، بگذارید که کودک، آزادانه با سگ خود ارتباط داشته باشد، زیرا این امر به کاهش واکنش‌های آلرژیک بدن وی کمک شایانی می‌کند.

اگر نوزادتان خروپف میکند برای اطلاع از اینکه آیا خروپف کردن نوزادان امری عادی است؟ این مطلب را بخوانید

این راه‌ حل‌های ساده به کودک شما کمک می‌کند تا به راحتی با سگ خود ارتباط داشته باشد؛ از علائم آلرژی نیز دور بماند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/