درمان یبوست نوزادان با مصرف آب آلو بخارا

Prune-Juice

در ابتدا به یاد داشته باشید که آلو بخارا، یک منبع عالی از قند طبیعی برای بهبود روند رشد و حفظ سلامت نوزادان است. همچنین، این ماده غذایی شگفت‌انگیز دارای خواص ملین است، به اين معني که مصرف این میوه مدفوع فرزند شما را نرم کرده و به حرکت راحت آن در روده‌های نوزادان کمک شایانی می‌کند. بر اساس این توضیحات، می‌توان ادعا کرد که همه افراد می‌توانند از آلو بخارا برای درمان یبوست خود استفاده کنند؛ اما آیا کودکان مبتلا به یبوست نیز می‌توانند از مزایای آلو بخارا بهره ببرند؟ در ادامه این مقاله، اطلاعات کاملی در مورد درمان یبوست نوزادان با استفاده از آب آلو بخارا ارائه شده است که خواندن آن برای همه مادران بی‌تجربه مفید خواهد بود.

چگونه آلو بخارا باعث جلوگیری از یبوست نوزادان می‌شود؟

آلو بخارا غنی از قندهای پیچیده است که توسط روده کوچک انسان جذب نمی‌شوند. در نتیجه، این قندها در روده فرد باقی مانده و آب را از روی روده داخلی وارد آن می‌کنند. آب، همراه با این قند طبیعی، به روده بزرگ او منتقل شده؛ مدفوع سخت را نرم کرده و به حرکت آسان آن در روده‌ها کمک می‌کند. این روند در بدن همه افراد بزرگ‌سال به خوبی طی می‌شود، اما اجازه دهید تا بررسی کنیم که چه اتفاقی در بدن نوزادان رخ می‌دهد؟

برای اطلاع از اینکه چگونه می­توان با درد دندان در آوردن نوزادان مقابله کرد؟ این مطلب را بخوانید

آیا می‌توان از آلو بخارا برای درمان یبوست نوزادان استفاده کرد؟

بله لازم است بدانید که شما می‌توانید برای درمان یبوست فرزند خود از آلو بخارا استفاده کنید. برای بهره بردن از مزایای این میوه شگفت‌انگیز، شما می‌توانید آن را به شکل پوره یا آب میوه در آورده و به برنامه غذایی نوزاد اضافه کنید. در مورد نوزادان بزرگ‌تر، شما می‌توانید آلو بخارا را به قطعات کوچک‌تر خرد کرده و آن را به عنوان یک میان وعده سالم به رژیم غذایی او اضافه کنید. با این حال، در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید در هر مرحله از زندگی، آلو بخارا را به برنامه غذایی کودک خود معرفی کنید.

چه زمانی می‌توان آلو بخارا را به برنامه غذایی نوزادان اضافه کرد؟

  • آلو بخارا:

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می‌کند که آلو بخارای خشک را تنها پس از شش ماهه شدن کودک، زمانی که او می‌تواند سایر مواد غذایی جامد مانند میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود داشته باشید، به رژیم روزانه فرزندتان اضافه کنید؛ این بدان معنی است که شما می‌توانید بعد از شش ماهه فرزند خود، آلو بخارا را به عنوان میان وعده در برنامه روزانه او قرار دهید.

  • پوره آلو بخارا:

پوره آلو بخارا تقریباً نیمه جامد بوده و قوام کم‌تری دارد. بر این اساس، اکثر پزشکان متخصص اطفال توصیه می‌کنند که نوزادان بعد از چهار ماهگی خود، می‌تواند پوره این میوه را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

  • آب آلو بخارا:

جالب است بدانید که شما می‌توانید آب آلو بخارا را به برنامه روزانه نوزاد تازه متولد شده خود اضافه کنید؛ حتی در مورد نوزادانی که یک ماهه هم نشده‌اند، این مورد صدق می‌کند. با این حال، پزشکان متخصص اطفال به مادران توصیه می‌کنند که تنها در صورت بروز یبوست، از آب آلو بخارا برای تغذیه نوزاد زیر شش ماه خود استفاده کنند.

بر اساس این توضیحات، اگر نوزاد شما به شدت مبتلا به یبوست شده است، می‌توانید از آب آلو بخارا برای بهبود وضعیت بدن او استفاده کنید؛ اما باید مقدار مناسبی از این ماده غذایی را برای درمان فرزندتان مورد استفاده قرار دهید.

اگر نوزادتان خروپف میکند خواندن این مطلب آیا خروپف کردن نوزادان امری عادی است؟ به شما توصیه میشود

چقدر آلو بخارا برای جلوگیری از یبوست نوزادان لازم است؟

آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کند که 30 میلی‌لیتر آب آلو بخارای 100٪ طبیعی بدون نمک برای درمان نوزادان مبتلا به یبوست مفید است. همان‌طور که نوزاد رشد می‌کند، می‌توان مقدار آب میوه مصرفی او در روز را بر اساس سن کودک افزایش داد؛ بنابراین، یک نوزاد دو ماهه می‌تواند در روز، 60 میلی‌لیتر آب آلو بخارا مصرف کند، یک نوزاد سه ماهه می‌تواند در روز 90 میلی‌لیتر آب آلو بخارا مصرف کند و به همین ترتیب، زمانی که نوزاد شش ماهه شود، او می‌تواند آب آلو بخارا را در هر مقداری، تا زمانی که یبوست بدنش از بین برود، مصرف کند. با این حال، پزشکان متخصص اطفال به مادران بی‌تجربه توصیه می‌کنند که وقتی کودک بیشتر از شش ماه سن دارد، بهتر است از 120 میلی‌لیتر آب آلو بخارا، در هر روز، برای درمان یبوست او استفاده کنند.

به خاطر بسپارید که وقتی فرزند شما بین چهار تا شش ماه سن دارد، شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری از پوره آلو بخارا را به برنامه روزانه او اضافه کنید. هنگامی که کودک شش ماهگی خود را رد کرد، او می‌تواند حدود دو تا سه قاشق غذاخوری پوره آلو بخارا را دو بار در روز مصرف کند تا یبوست بدنش درمان شود. همچنین، می‌توان از آلو بخارای جامد نیز در رژیم استاندارد کودک خود به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کرد. زمانی که نوزادی 9 ماهه شده است، می‌توان از چند قاشق غذاخوری آلو بخارای خرد شده، در هر روز، برای درمان یبوست او استفاده کرد. در نهایت، یادتان باشد که مقدار آلو بخارای مصرفی کودک خود را به طور تدریجی افزایش دهید تا شانس پذیرش این ماده غذایی در سیستم گوارش او بالا رود.

چقدر طول می‌کشد تا آلو بخارا، یبوست نوزادان را درمان کند؟

جالب است بدانید که اثر آلو بخارا به شدت یبوست کودک بستگی دارد. بدن برخی از نوزادان به مصرف این ماده غذایی بهتر از دیگران پاسخ می‌دهد. بر این اساس، مصرف آلو بخارا را تا زمانی ادامه دهید که وضعیت بدن نوزاد طبیعی شود؛ فقط به میزان توصیه شده پزشک معالج او توجه داشته باشید. اگر بعد از مدتی، به نظر می‌رسد که هیچ تغییری در وضعیت فرزند شیرخوار شما به وجود نیامده است، با پزشک متخصص اطفال در مورد وضعیت بدن او مشورت کنید. همان‌طور که در بالا ذکر شد، آلو بخارا را می‌توان برای درمان یبوست همه نوزادان، در اسرع وقت، مورد استفاده قرار داد.

آیا می‌توان از مواد غذایی آماده حاوی آلو بخارا برای درمان یبوست نوزادان استفاده کرد؟

بله غذاهای حاوی آلو بخارا نیز می‌تواند به کودک مبتلا به یبوست کمک کند؛ شما می‌توانید این مواد غذایی را برای بهبود وضعیت بدن فرزند خود امتحان کنید. با این حال، یادتان باشد که همیشه غذای شیرین را برای تغذیه نوزاد خود انتخاب کنید. همچنین، بهتر است آلو بخارای 100% طبیعی بدون شکر، طعم‌دهنده و مواد نگهدارنده را به وعده‌های غذایی کودکان اضافه کنید.

با همه این توصیفات، بهترین گزینه این است که آب آلو بخارا و پوره این میوه را در خانه تهیه کرده و به برنامه غذایی فرزند خود اضافه کنید.

چگونه میوه پوره و آب میوه آلو بخارا را برای مصرف نوزادان آماده کرد؟

در ادامه این مقاله، روش‌های ساده‌ای برای تهیه پوره و آب میوه آلو بخارا ارائه شده است. این روش‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • پوره آلو بخارا:

برای تهیه این پوره، مقدار دلخواهی از آلو بخارای خشک در آب گرم قرار دهید تا خیس شود. در این مرحله، هسته آلو بخارا را بیرون آورده و آن‌ها را به مخلوط‌کن انتقال دهید. اگر قصد دارید تا پوره فرزند شما رقیق‌تر شود، در طول فرآیند ترکیب مقداری آب نیز به آلو بخاراها اضافه کنید.

اگر کودکتان یبوست میشود و دنبال راهی برای درمان ان هستید این مطلب  5 ماده غذایی برای درمان یبوست کودکان را بخوانید

  • آب آلو بخارا:

برای تهیه این آبمیوه، پنج لیوان آب را جوشانده، یک فنجان آلو بخارا به آن اضافه کنید. حدود 12 ساعت صبر کنید تا آب آلو بخارا خنک شود. در نهایت، همه مواد را به مخلوط‌کن انتقال داده و با هم مخلوط کنید. برای حذف ذرات جامد آلو بخارا، آب میوه را از صافی عبور دهید. با این روند، شما آب آلو بخارای غلیظی به دست می‌آورید که در صورت نیاز، می‌توان آن را با افزودن مقداری آب جوشیده، رقیق کرده و به برنامه روزانه فرزند خود اضافه نمود. همچنین، شما می‌توانید مقداری آب سیب یا آب گلابی را به این آب میوه اضافه کنید، زیرا هر دو نوع این آب میوه‌ها نیز یبوست را از بین می‌برند. پس از آماده‌سازی، می‌توان آب آلو بخارا را برای مدتی، در یک ظرف درب‌دار، در یخچال نگهداری کرد.

در نهایت به یاد داشته باشید که آلو بخارا جزو اولین مواد غذایی است که می‌توان به برنامه روزانه نوزادان اضافه کرد. در عین حال که آلو بخارا یک میوه محبوب در بین نوزادان است، برای درمان یبوست آن‌ها نیز مفید می‌باشد. استفاده از دوز مناسب این میوه، می‌تواند وضعیت بدن فرزند شما را به حالت طبیعی برگرداند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/