شیشه شیر مناسب برای کودک

bigstock-baby-bottle-and-milk-with-clip-46899496

آیا کودک شما شش ماهه شده است؟ آیا شما هم قصد دارید تا فرزند خود را به بهترین نحو تغذیه کنید؟ آیا شما هم قصد دارید تا کودک خود را به استفاده از شیشه شیر عادت دهید؟ آیا شما هم قصد خرید شیشه شیر مناسبی برای کودک خود دارید تا شیر خود یا شیر خشک را با استفاده از آن، در برنامه روزانه او قرار دهید؟

طبیعی است که شما هم در مورد هر یک از سؤالات فوق، دچار تردید شوید. ادامه این مقاله را با دقت بخوانید تا اطلاعات دقیقی در مورد نوع شیشه شیر مناسب برای نوزادان، چگونگی انتخاب شیشه شیر برای کودک خود و آنچه که در هنگام انتخاب شیشه شیر برای فرزندتان باید در نظر داشته باشید، به دست آورید.

چگونه باید شیشه شیر مناسب برای نوزادان را انتخاب کرد؟

امروزه، انواع مختلفی از شیشه شیرها در بازار موجود است؛ طبیعی است که والدین جوان در مورد انتخاب شیشه شیر مناسب برای فرزند خود دچار تردید شوند. شیشه شیرهایی از جنس شیشه یا پلاستیک، استوانه‌ای یا منحنی شکل، گزینه‌های مناسبی برای تغذیه نوزادان به شمار می‌روند. پس چگونه می‌توان فهمید که کدام شیشه شیر برای تغذیه نوزادان مناسب است؟ ابتدا نگاهی به مزایا و معایب دور نوع اصلی از شیشه شیرهای مورد استفاده برای تغذیه نوزادان می‌پردازیم – شیشه شیرهای شیشه‌ای و شیشه شیرهای پلاستیکی عاری از بیسفنول A.

اگر بدن نوزادتان دچار کم آبی شده است دنبال راهی برای حل این مشکل هستید خواندن این مطلب جلوگیری از کم ­آبی بدن نوزادان با مصرف خیار به شما توصیه میشود

1-شیشه شیرهای شیشه‌ای:

یکی از دلایل اصلی که والدین هنوز از شیشه شیرهای شیشه‌ای برای تغذیه نوزادان خود استفاده می‌کنند، این است که این نوع شیشه شیرها عاری از بیسفنول A هستند. در واقع، مهم‌ترین مزایای استفاده از شیشه شیرهای شیشه‌ای برای تغذیه نوزادان به شرح زیر می‌باشند:

  • همان‌طور که قبلاً بیان شد، شیشه شیرهای شیشه‌ای عاری از بیسفنول A است.
  • همچنین، لازم است بدانید که شیشه شیرهای شیشه‌ای یک گزینه سازگار با محیط زیست به شمار می‌روند، زیرا در ساخت این نوع شیشه شیرها از نفت استفاده نمی‌شود.
  • علاوه بر این موارد، شیشه شیرهای شیشه‌ای را می‌توان برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار داد.
  • شیشه شیرهای شیشه‌ای را می‌توان با استفاده از عمل جوشاندن، استرلیزه کرد؛ همچنین، برای گرم کردن شیر فرزندتان می‌توانید از این نوع شیشه شیرها استفاده نمایید.
  • در نهایت به یاد داشته باشید که شیشه شیرهای شیشه‌ای قابل بازیافت هستند.

معایب استفاده از شیشه شیرهای شیشه‌ای برای تغذیه نوزادان به شرح زیر می‌باشند:

  • شیشه شیرهای شیشه‌ای به راحتی شکسته یا ترک برمی‌دارند.
  • همچنین، این نوع شیشه شیرها گران‌تر از شیشه شیرهای پلاستیکی هستند.
  • شیشه شیرهای شیشه‌ای سنگین‌تر از انواع دیگر هستند.
  • علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که شیشه شیرهای شیشه‌ای در انواع و اندازه‌های مختلفی، همیشه در دسترس نیستند.

2-شیشه شیرهای پلاستیکی عاری از بیسفنول A:

مهم‌ترین مزایای استفاده از شیشه شیرهای پلاستیکی عاری از بیسفنول A برای تغذیه نوزادان به شرح زیر می‌باشند:

  • مهم‌ترین دلیلی که والدین از شیشه شیرهای پلاستیکی عاری از بیسفنول A برای تغذیه فرزند خود استفاده می‌کنند، این است که این نوع شیشه شیرها دارای وزن کمی هستند.
  • همچنین، شیشه شیرهای پلاستیکی عاری از بیسفنول A بادوام هستند؛ اگر از دست مادر یا کودک بر روی زمین بیفتند، نمی‌شکنند.
  • این نوع شیشه شیرها عاری از بیسفنول A هستند.
  • علاوه بر این موارد، شیشه شیرهای پلاستیکی عاری از بیسفنول A نیز قابل بازیافت می‌باشند.

اگر کودکتان یبوست میشود و دنبال راهی برای درمان ان هستید این مطلب  5 ماده غذایی برای درمان یبوست کودکان را بخوانید

مضرات استفاده از شیشه شیرهای پلاستیکی عاری از بیسفنول A برای تغذیه نوزادان عبارتند از:

  • شیشه شیرهای پلاستیکی عاری از بیسفنول A با استفاده از نفت ساخته می‌شوند.
  • بعضی از والدین نگران هستند که حتی اگر این نوع شیشه شیرها عاری از بیسفنول A باشند، پلاستیک موجود در آن ممکن است به سلامتی نوزاد آسیب برساند.
  • لازم است بدانید که شما نمی‌توانید شیشه شیرهای پلاستیکی عاری از بیسفنول A را به منظور استریلیزاسیون، بجوشانید. همچنین، نمی‌توان این نوع شیشه شیرها را بر روی حرارت قرار داد.

هنگامی که شما تصمیم گرفتید که آیا می‌خواهید از شیشه شیر شیشه‌ای یا شیشه شیر پلاستیکی عاری از بیسفنول A برای تغذیه فرزندتان استفاده کنید، باید سایر ویژگی‌های شیشه‌ شیرها را هم مورد بررسی قرار دهید. در ادامه این مقاله، نگاهی به برخی از رایج‌ترین ویژگی‌های شیشه‌ شیرهای مورد استفاده برای تغذیه نوزادان می‌پردازیم.

1-شیشه‌ شیرهایی با پستان خمیده:

پستان خمیده این نوع شیشه شیر، به این معنی است که جریان طبیعی از شیر یا سایر مایعات وارد بدن نوزاد می‌شود. در صورت استفاده از شیشه‌ شیرهایی با پستان خمیده، فرزند شما احساس خواهد کرد که از سینه مادر تغذیه می‌کند. همچنین، این نوع شیشه شیر میزان هوای وارد شده به دستگاه گوارش کودک را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این ویژگی، از بروز کولیک در بدن کودک پیشگیری کرده و برای درمان نوزادانی که از کولیک رنج می‌برند، مفید است. علاوه بر این موارد، این شکل خاص از شیشه شیر به شما کمک می‌کند تا نوزاد خود را در موقعیت مناسب گردن، در آغوش خود نگه دارید.

2-شیشه‌ شیرهایی با پستان جریان طبیعی:

به خاطر بسپارید که پستان جریان طبیعی این نوع شیشه شیرها کمک می‌کند تا کودک شما تغذیه‌ای بدون کولیک را تجربه کند. در واقع، شیشه‌ شیرهایی با پستان جریان طبیعی به طوری طراحی شده‌اند که حباب‌های هوایی را که می‌توانند باعث ایجاد مشکل کولیک در بدن نوزادان شوند، از بین ببرند. همچنین، این نوع شیشه شیرها با ایجاد فشار مناسب و جریان یکنواخت شیر یا سایر مایعات، روند تغذیه‌ای بدون شوک را برای فرزند شما به ارمغان می‌آورند. این روند باعث می‌شود که نوزاد شما بدون نیاز به بیرون آوردن نوک شیشه شیر، به سادگی تغذیه کند. در نهایت، لازم است بدانید که این تکنولوژی به کاهش مشکلاتی مانند گاز معده، تف کردن و آروغ زدن نوزادان کمک شایانی می‌کند.

اگر نوزادتان به مصرف کنجد آلرژی دارد خواندن این مطلب علائم آلرژی نوزادان به مصرف کنجد به شما توصیه میشود

3-شیشه‌ شیرهایی با پستان پهن:

شیشه‌ شیرهایی با پستان پهن برای روزهای اول تغذیه نوزاد مناسب هستند. در واقع، از آنجایی که دهانه این نوع شیشه شیرها کاملاً شبیه پستان مادر است، کودک به راحتی به تغذیه با آن‌ها عادت می‌کند. همچنین، این گزینه برای تغذیه نوزادانی که از مشکل کولیک رنج می‌برند، نیز مناسب است، زیرا مانع شکل‌گیری گاز در سیستم گوارش آن‌ها می‌شود.

امروزه انواع مختلفی از شیشه شیرها در بازار وجود دارد. شما باید قبل از خرید، توضیحات روی شیشه شیر را با دقت بخوانید؛ اگر به دنبال هر گونه استفاده خاص از شیشه شیر فرزند خود هستید، مطمئن شوید که گزینه مناسبی را انتخاب می‌کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که شما باید دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی شیشه شیر را قبل از مصرف آن، به دقت بخوانید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/