آلرژی نوزادان به آجیل­ های درختی

ZNQ2AWGBARWIBNPSKFNRU4XID4

انواع آجیل‌های درختی، در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. این نوع آجیل‌ها بر روی درخت رشد کرده و بر خلاف حبوبات، حاوی دانه‌های تکی در پوسته خود هستند. به یاد داشته باشید که کودکان مبتلا به آلرژی آجیل‌های درختی باید از خوردن دانه‌هایی مثل بادام، گردو، فندق، بادام هندی و انواع آجیل‌های برزیلی اجتناب کنند. واکنش‌های آلرژیک بدن نوزادان به آجیل‌های درختی می‌تواند به اندازه آلرژی بادام زمینی خطرناک باشد، زیرا ممکن است منجر به بروز بیماری "آنافیلاکسی" در بدن آن‌ها شود. مهم‌ترین علائم آلرژی نوزادان به آجیل‌های درختی به شرح زیر می‌باشند:

  • اسهال
  • بروز مشکل در بلع نوزاد
  • آلودگی یا احتقان ناحیه بینی کودک و در بعضی موارد، تنگی نفس او
  • گرفتگی و درد شکم کودک
  • خارش گلو، پوست، چشم‌ها و دیگر نقاط بدن

اگر هر یک از این علائم را در بدن کودک خود، پس از خوردن آجیل‌های درختی مشاهده کردید، او را فوراً به نزدیک‌ترین بیمارستان برسانید یا تحت نظر مراقبت‌های پزشکی - اورژانسی قرار گیرد. همچنین، شما باید در اسرع وقت با پزشک متخصص آلرژی در مورد وضعیت بدن فرزندتان مشورت کنید.

اگر کودکتان یبوست میشود و دنبال راهی برای درمان ان هستید این مطلب  5 ماده غذایی برای درمان یبوست کودکان را بخوانید

روش‌های پیشگیری و درمان آلرژی نوزادان به آجیل‌های درختی:

لازم است بدانید که تنها راه جلوگیری از آلرژی نوزادان به آجیل‌های درختی، مثل هر گونه آلرژی غذایی دیگر، اجتناب از خوردن هر گونه آجیل است. آلرژی غذایی نوزادان می‌تواند به عوارض جانبی جدی منجر شود؛ بنابراین، بهتر است مواد غذایی را که حاوی آجیل‌های درختی هستند، از برنامه روزانه فرزند خود حذف کنید. اگرچه بادام زمینی آجیل درختی نیست، اما نوزادانی که به آجیل‌های درختی آلرژی دارند، با مصرف این ماده غذایی نیز ممکن با واکنش‌های آلرژیک در بدن خود روبرو شوند. به همین ترتیب، حدود 25 تا 40 درصد از نوزادان مبتلا به آلرژی بادام زمینی نیز ممکن است به مصرف انواع آجیل‌های درختی حساسیت داشته باشند؛ بنابراین، اگر فرزند شما به انواع آجیل‌های درختی آلرژی دارد، بادام زمینی را هم از رژیم غذایی او حذف کنید.

در نظر داشته باشید که آجیل در تهیه بعضی از مواد غذایی مانند بستنی، محصولات پخته مانند کیک، انواع نان، کوکی‌ها، بیسکویت‌ها و دسرها استفاده می‌شود. بر این اساس، به کودک خود آموزش دهید که این مواد غذایی را بدون اطلاع شما مصرف نکند. همچنین، برچسب روی محصولات غذایی را قبل از خوردن فرزندتان، با دقت بخوانید. علاوه بر این موارد، اگر همراه با فرزند خود به یک مهمانی می‌روید، به میزبان را از حساسیت غذایی کودک خود آگاه کنید. در نهایت، از قرار دادن مواد غذایی حاوی طعم‌دهنده‌های آجیلی در برنامه غذایی فرزند خود اجتناب کنید.

جالب است بدانید که برخی از صابون‌ها، لوسیون‌ها و دیگر لوازم بهداشتی و مراقبت از بدن نوزادان نیز ممکن است حاوی عصاره آجیل‌های درختی باشند. بر این اساس، قبل از خرید این محصولات برای مصارف روزانه فرزند بیمار خود، همیشه برچسب آن‌ها را بخوانید تا از واکنش‌های آلرژیک بدن کودک جلوگیری شود.

خواندن این مطلب کمبود ویتامین ا چه بلایی سر کودک می آورد؟ به شما توصیه میشود

در نهایت به خاطر بسپارید که نارگیل نیز یک آجیل درختی به شمار می‌رود؛ بنابراین، قرار دادن این ماده غذایی در برنامه روزانه افرادی که مبتلا به آلرژی هستند، خطرناک می‌باشد. پس، قبل از قرار دادن نارگیل در رژیم غذایی فرزند خود، با پزشک متخصص آلرژی در مورد وضعیت بدن او مشورت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/