تقویت پاهای نوزادان با پوشیدن کفش

Baby20shoe20mistakes20to20avoid-2

در ابتدا، لازم است به عنوان والدین یک نوزاد کوچک بدانید بچه‌هایی که با کمک پدر و مادر خود، برای ایستادن یا راه رفتن تلاش می‌کنند، نیازی به پوشیدن کفش  ندارند. بسیاری از پزشکان متخصص اطفال ادعا می‌کنند که استفاده از کفش برای کودکان نوپا و نوجوانان امری ضروری بوده و آن‌ها را در انجام تمرینات حرکتی مانند پیاده‌روی، یاری می‌کند، ولی در دوران نوزادی استفاده از کفش می‌تواند تنها به عنوان یک مانع عمل کرده و جلوی حرکت پاهای فرزند شما را بگیرد. در واقع، در این دوره، تنها هدف از پوشاندن کفش به نوزادان، محافظت از پاهای کوچک آن‌ها است. پس، هنگامی که کودک شما شروع به راه رفتن کرد و پاهای خود را روی سطوح داغ، خشن، تیز یا برنده گذاشت، او نیاز اساسی به پوشیدن کفش مناسب خواهد داشت.

اگر میخواهید از پوست نوزاد خود مراقبت کنید این مطلب 7 نکته مفید برای حفظ سلامت پوست نوزاد را بخوانید

در دوران نوزادی، به پاهای فرزند خود اجازه دهید تا مستقیم، بر روی کف اتاق و زمین قرار گیرد. این کار به او کمک می‌کند تا تعادل خود را حفظ نموده و میزان قدرت و هماهنگی بیان پاهای خود را توسعه دهد. همچنین، زمانی که کودک شما شروع به راه رفتن کرد، باز هم از کفش‌های سفت و محکم استفاده نکنید، زیرا این کار می‌تواند کنترل پاهای بچه را در حال پیاده‌روی دچار مشکل نموده و باعث سقوط او شود.

با همه این توصیفات، اگر آب و هوای محیط زندگی شما بیش از حد سطح سرد است و احتمال می‌دهید که فرزندتان با راه رفتن در اطراف خانه احساس سرما می‌کند، بهتر است از کفش بچگانه با انعطاف‌پذیری بالا استفاده کنید، زیرا نازک بودن کف کفش، نه تنها هیچ محدودیتی در حرکت انگشتان پای نوزادان ایجاد نمی‌کند، بلکه مانند جوراب عمل کرده و راهکار خوبی برای گرم نگه داشتن پاهای آن‌ها خواهد بود. بنابراین، کفشی را برای  نوزاد خود انتخاب کنید که دارای کف بسیار نرم بوده و به اندازه کافی گرم باشد تا بتواند ایمنی پاهای نوزاد را در هنگام راه رفتن در داخل خانه یا حتی محیط خارج از منزل تامین نماید. علاوه بر این موارد، توجه داشته باشید که کفش مورد استفاده برای نوزادان باید برای آن‌ها خوشایند و سرگرم‌کننده باشد.

اگر میخواهید از سن دقیق شروع نوزادان برای چهار دست و پا رفتن اطلاع پیدا کنید این مطلبنوزادان در چه سنی شروع به چهار دست پا رفتن می­کنند؟ را بخوانید.

در نهایت، به خاطر داشته باشید کودکانی که به تازگی راه رفتن را یاد می‌گیرند، دوست دارند خود را به وفور بر روی سطوح مختلف، مانند شن و ماسه نرم تا کف ‌پوش اتاق سرد قرار دهند، زیرا این احساس برای هر نوزادی منحصر به فرد است. لذت بردن از راه رفتن حق مسلم هر کودکی است!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/