نحوه شرکت در مراسم­ های رسمی و عروسی همراه با نوزاد

Christian-Baby-Girl-Names-With-Their-Meanings

 در ابتدا، لازم است بدانید که دقت در انتخاب لباس مناسب برای نوزادان کوچک اهمیت زیادی دارد. در واقع، این کار باید با توجه به پیش‌ بینی آب و هوای محل زندگی شما و میزان مقاومت بدن فرزندتان انجام گیرد. معمولا فصل‌های گرم سال، زمان برگزاری  مراسم‌های رسمی و عروسی‌ها بوده و همراه بردن نوزادان کوچک در این مراسم‌ها کار بسیار سختی است که نیاز به دقت بیشتری دارد. 

اگر شما هم در این روزها، به مراسمی دعوت شده ‌اید و باید نوزاد کوچک خود را هم ببرید، در مورد خرید لباس جدید برای فرزندتان هیجان‌زده نشوید. یادتان باشد که فرزند شما برای پوشیدن لباس‌های رسمی و رقصیدن با دوستان خود، زمان زیادی را پیش‌رو دارد. پس، اگر امروز، فرزند کوچک شما به عروسی دعوت شده، بهتر است فقط با پیراهن و شلوار او را عوض کرده و همراه خود ببرید. اکثر مادران جوان با درگیر کردن خود برای خرید لباس مهمانی نوزاد، دچار ترس و استرس می‌شوند، ولی اگر شما با حوصله، خود و فرزندتان را آماده کرده و در این مهمانی شرکت نمایید، می‌توانید مطمئن شوید که یک روز خاطره‌انگیز را سپری خواهید نمود. در واقع، می‌توان ادعا کرد که مادران جوان برای لذت بردن از مراسم‌های رسمی و عروسی (به همراه نوزاد خود)، در گام اول باید کارهایی را انجام دهند که به شرح زیر امی‌باشد:

کارت دعوت خود را بررسی کنید:

اولین چیزی که مادران باید در هنگام دریافت کارت عروسی در نظر داشته باشند، این است که مطمئن شود آیا با شرکت در این عروسی واقعا به او و فرزندش خوش خواهد گذشت یا نه. برخی از زوج‌ها ترجیح می‌دهند این روز به‌ یادماندنی و خاص را فقط با بزرگسالان جشن بگیرند که در چنین شرایطی، اگر عروس یا داماد عضو نزدیک خانواده شما نیست، بهتر است دعوت را رد کرده و از رفتن به آن مهمانی، همراه نوزاد کوچک خود امنتاع کنید. ولی در صورتی که عروس یا داماد آشنای نزدیک شما است و در کارت دعوت آن‌ها، شرکت کردن بدون فرزند ذکر شده باشد، انتخاب با خود شما خواهد  بود. خودتان را اذیت نکنید! جوانب مثبت وجود فرزند در زندگی خود و همسرتان را دریافته و شانس خود را برای داشتن یک روز شاد در کنار او امتحان نمایید. یادتان باشد که وظیفه اصلی والدین مراقبت و همراهی نوزاد خود است، بنابراین اگر به تازگی صاحب فرزند کوچکی شده‌اید، وقت آن رسیده تا با سازماندهی زندگی و وقت خود، از سلامت و آرامش او مطمئن شوید، زیرا در چنین شرایطی، اولویت مادر برطرف کردن نیازهای نوزاد و تامین آرامش او است.

برای اطلاع از علائم شایع آنفولانزا در کودکان و 7 راه درمان آن این مطلب را بخوانید

بررسی زمان عروسی:

در هنگام دریافت کارت مراسم‌های رسمی و عروسی، ابتدا زمان و مکان مراسم را که باید در آن شرکت کنید، بررسی نموده و کارهای لازم را برای آن روز انجام دهید. اگر وقت مراسم شبانگاه است و شما حتما باید در آن شرکت کنید در صورت نزدیک بودن به اعضای خانواده خود یا همسرتان، از آن‌ها بخواهید تا ساعاتی را که شما در مراسم حضور دارید، مراقب فرزند کوچکتان باشند. اگر هم این کار امکان‌پذیر نیست، بهتر است با گذراندن کمی وقت در مراسم و با نزدیک شدن به وقت خواب نوزاد خود، به خانه خود برگردید، زیرا در این شرایط راحتی فرزند شما در اولویت می‌باشد. با همه این توصیفات، در صورتی که مجبور هستید تا انتهای شب در مهمانی حضور داشته باشید، یادتان باشد که کودک شما نمی‌تواند تمام شب را بیدار بماند. بنابراین، بهتر است قبل از هر کاری وضعیت مهمانان و جو مراسم را بررسی کرده و با توجه به نیاز کودک خود، سبد مسافرتی یا کالسکه او را همراه داشته باشید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که به همراه داشتن چند مورد اسباب ‌بازی آشنا و موردعلاقه فرزندتان، کیسه خواب، پتو و در صورت استفاده از شیر خشک، شیشه شیر و وسایل دیگر برای تغذیه نوزاد ضروری است.

بلافاصله بعد از دریافت کارت دعوت مراسمهای رسمی و عروسی، برای رفتن به آن مهمانی برنامه ‌ریزی کنید:

به عنوان والدین یک نوزاد بلافاصله بعد از دریافت کارت عروسی، با سالن موردنظر تماس گرفته و اطلاعات دقیقی را از محل برگزاری عروسی به دست بیاورید. علاوه بر این مورد، باید در این روز بزرگ، انتظار رخ دادن هر اتفاقی را داشته باشید! اما برای اطمینان بیشتر، از اطلاعات تالار عروسی بپرسید که آیا امکان استفاده از یک اتاق آرام برای نوزاد شما در شب عروسی وجود دارد یا خیر. در چنین محیط‌هایی، وجود حشرات نیز ممکن بوده و مشکلاتی را برای نوزاد شما ایجاد خواهد نمود؛ پس اگر به آرامش خود و فرزندتان و روند تغذیه او اهمیت می‌دهید، سعی کنید قبل از رفتن به محل مراسم‌ یا عروسی، تمام جوانب کار را بررسی نموده و وسایل آسایش فرزند کوچک خود را تامین کنید. یادتان باشد که شما قادر نخواهید بود در یک محل شلوغ، فرزندتان را با شیر مادر تغذیه کنید، بنابراین به همراه داشتن پوشش‌های مناسب برای احساس راحتی شما کاملا لازم می‌باشد. در شرایط نامطمئن، ناراحتی و استرس مادر می‌تواند کودک شیرخواره او را هم ناراحت کند. پس، بهتر است همیشه یک صندلی تاشو قابل حمل در ماشین خود، به همراه داشته باشید تا با پیدا کردن یک محل امن، از آن برای تغذیه فرزندتان استفاده کنید.

لباس مناسب مادران بچه ‌دار جهت شرکت در مراسمهای رسمی و عروسی:

احتمالا، به عنوان مادری که دارای نوزاد کوچکی هستید، در هنگام رفتن به مراسم‌های رسمی و عروسی فرصت کافی برای درست کردن موهای خود و آرایش کردن نداشته باشید. در واقع، شما امروز با تولد فرزندتان، به یک والد گرفتار تبدیل شده‌اید. همه ما می‌دانیم که شرکت در مراسم‌های رسمی و عروسی، یک راهکار عالی برای بازگشت مادر (بعد از پایان دوران بارداری) به دایره اجتماعی است. اما یادتان باشد که سرمایه‌گذاری در این دوره و خرید  لباس جدید به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورید. البته در هنگام خرید لباس از راحت بودن آن مطمئن شوید! فراموش نکنید که سایز شما هنوز به اندازه طبیعی قبل از بارداری برنگشته و باید با سایزهای جدید خود کنار بیایید. در نهایت، فراموش نکنید که اگر در این دوره بودجه شما برای خرید یک دست لباس جدید کافی نیست، می‌توانید با خرید لوازم جانبی  متفاوت در مراسم‌های رسمی و عروسی ظاهر شوید.

وضعیت هوا را در روز مراسم یا عروسی بررسی کنید:

به عنوان والدینی که یک نوزاد کوچک دارند، با دریافت کارت عروسی، وضعیت آب و هوای محل برگزاری مهمانی را بررسی نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا تمام احتمالات را در نظر گرفته و برای مقابله با آن‌ها آماده شوید؛ مخصوصا اگر مراسم در ساعات روز و در فضای باز برگزار شود، ممکن است بارش باران یا وجود حشرات موذی آسایش شما و فرزندتان را به هم بزند. بنابراین با به همراه داشتن پتوی اضافی، سایه‌بان برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به نوزاد، کلاه  وکرم‌های ضد آفتاب، امنیت کامل نوزاد خود در مهمانی را تامین نمایید.

اگر کودکتان یبوست میشود و دنبال راهی برای درمان ان هستید این مطلب 5 ماده غذایی برای درمان یبوست کودکان را بخوانید

در روز مراسم یا عروسی چه کار کنید؟

در صبح روز عروسی، بعد از بیدار شدن از خواب، نفس عمیقی کشیده و سعی کنید زمان خود را طوری تنظیم نمایید که از کارها عقب نیافتید. برای داشتن یک روز شاد، با خوردن یک صبحانه سالم روز خود را شروع کنید، زیرا گاهی اوقات، در طول مراسم‌های رسمی و عروسی‌ها، خوردن مواد مغذی برای مادر شیرده میسر نبوده و او مجبور است ساعاتی را بر روی یک کاناپه یا صندلی سپری کند. بنابراین، بهتر است به عنوان یک مادر جوان، قبل از رفتن به مهمانی شکم خود را برای چند ساعت سیر نماید! اگر هم فرزندتان را با شیر خود تغذیه می‌کنید، بهتر است یک کیف یا کیسه کوچکی همراه داشته و میان‌وعده‌های انرژی‌زای کوچک را در آن جاسازی کنید. یادتان باشد که در چنین مواردی، به همراه داشتن آجیل و میوه‌های خشک، ایده بسیار خوبی خواهد بود.

وقت خود را تنظیم کنید:

به عنوان زوجی که نوزاد کوچکی دارید، زمان خود را طوری تنظیم کنید که وقت زیادی برای رسیدن به محل برگزاری مراسم داشته باشید، زیرا اگر با عجله راهی شوید ممکن است مواد غذایی و وسایل مورد نیاز برای خواب نوزاد و تغیه او را فراموش کنید. اگر هم خسته شده‌ باشید، می‌توانید با چرت زدن در ماشین، نیروی از دست رفته خود را به دست بیاورید! البته مسافرت کردن و رفتن به مهمانی به همراه یک نوزاد کوچک در طول شب، ایده بسیار خوبی است، زیرا کودکان کوچک دوست دارند در ماشین بخوابند. پس زیاد نگران نباشید! چون اگر در این روز کمی زود از خواب بیدار شوید، می‌توانید به آرامی و در طولانی روز کارهای خود و فرزند کوچکتان را انجام دهید. فراموش نکنید که از دست دادن آرامش و نخوابیدن در طول شب برای شرکت در مراسم‌های رسمی و عروسی‌ها اصلا کار درستی نیست، چون انرژی شما را گرفته و در طول روز کاملا عصبی خواهید شد. هیچ مادری نمی‌خواهد با ناراحت نمودن خود و از دست آرامش فرزندش، روز خود را خراب کرده و اولین رقص عروسی را از دست بدهد!

نکته مهم دیگر، این است که مادران باید گذاشتن یک کیسه دستی در ماشین را فراموش نکنند، زیرا این کیف رسمی خانم‌ها، جای مطمئنی برای گذاشتن شیشه شیر، بطری آب، لباس اضافی نوزاد، پوشک و دستمال مرطوب نمی‌باشد. پس، این وسایل را در کیف دستی یا کیسه‌ای قرار دهید که به راحتی در دسترس شما باشد.

برای اطلاع از اینکه نوزادان در چه سنی شروع به چهار دست پا رفتن می‌کنند؟ این مطلب را بخوانید

از تمام لحظات مراسم، لذت ببرید:

پس از آماده شدن برای شرکت در مهمانی و انجام کارهای نوزادتان، اینک وقت آن رسیده  است که با حضور در تالار با دوستان و خویشاوندان خود یا همسایگان شرکت‌کننده در مهمانی سرگرم شده و از تمام لحظات آن لذت ببرید. اینک با کمک اطرافیان فرصتی برای رقصیدن و پایکوبی دارید! با این حال، در هنگام خوردن غذا سعی کنید کنار همسر خود باشید تا از او برای نگهداری فرزندتان کمک بگیرید. ولی اگر شما به عنوان یک زوج در حال برنامه‌ریزی برای لذت بردن از مهمانی به صورت دو نفره هستید، سعی کنید در وقت مهمانی، نوزادتان را به افراد مطمئن بسپارید. با انجام این کار هم  لازم است به سرعت و تا زمان بیدار شدن فرزندتان خود را به خانه رسانده و در ساعت 6 صبح نیز، در هنگام بیدار شدن نوزاد، با او بازی کنید!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/