لباس های شیک برای شش هفته اول از زندگی نوزادان

920x632-rbo-aw17-baby-warm-handle

همانطور که می‌دانید آماده‌سازی لباس‌های مناسب برای نوزادی که به دنیا می‌آید، مدتی طول می‌کشد. در واقع، مادران باید برای خرید کردن و انتخاب لباس‌های مناسب کودک از فروشگاه‌های مختلف، چندین روز وقت بگذارند. نکته مهم دیگر در مورد لباس نوزادان این است که لباس‌های مورد استفاده برای آن‌ها ممکن است چند بار در روز نیاز به تعویض داشته باشد، زیرا احتمال دارد نوزاد، لباس‌های خود را برای چند بار متوالی کثیف کند. به همین دلیل، مادران جوان و بی‌تجربه باید مطمئن شوند لباس‌هایی که برای نوزاد خود در روزهای اول زندگی انتخاب می‌کنند، راحت بوده و به آسانی، به‌منظور تعویض پوشک یا تعویض خود لباس باز شوند. به طور کلی، لباس نوزادان باید نرم و راحت بوده و هیچ گونه برچسب و یا زیپ تحریک‌کننده‌ای نداشته باشد.

علاوه بر این موارد، به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه در هنگام خرید لباس برای نوزاد خود به خاطر داشته باشید که انتخاب اندازه درست لباس نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. از آن‌جایی که پیش‌بینی سایز بدن نوزادان بسیار سخت است، این کار نیاز به دقت بیشتری دارد. همچنین، بسیاری از نوزادان تا سه ماه اول زندگی خود به سرعت رشد کرده و لباس‌های آن‌ها پس از گذشت 3 ماه، کاملا کوچک می‌شود. با این حال، فراموش نکنید که برخی از نوزادان نیز زیاد بزرگ نشده و لباس نوزادی آن‌ها تا 3 الی 6 ماه همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اکثر مادران جوان دوست دارند تا در ماه‌های اول زندگی نوزاد خود، انواع لباس‌های متنوع را خریداری نموده و در هنگام تعویض، از انواع متنوع لباس‌ها برای فرزند خود استفاده کنند. برای شروع کار، بهترین نکته این است که لباس‌های روزهای اول زندگی نوزاد خود را در اندازه‌های مختلف انتخاب کرده و از خرید وسایلی که کاربردی نیستند، اجتناب کنید.

برای اطلاع از لوازم ضروری سیسمونی این مطلب 6 لوازم ضروری سیسمونی نوزادان را بخوانید

در واقع، یادتان باشد لباس‌هایی را که برای نوزاد خود در هفته‌های اول زندگی انتخاب می‌کنید، متناسب با نیاز کودک و چگونگی برنامه‌ریزی شما برای شستشوی لباس‌های او باشد. اما، در ادامه این مقاله، دستورالعمل‌های کلی برای خرید لباس‌های نوزادان به مادران جوان ارائه شده است. در ابتدا، لازم است به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که شما باید فقط ملزومات اولیه فرزند خود را قبل از به دنیا آمدن او خریداری کنید  که عبارتند از:

لباسهای سرهمی برای نوزادان:

بعضی از لباس‌های نوزادان اساسا یک‌تکه هستند که برای زمان خواب و بازی کردن نوزادان مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مناسب می‌باشند. لباس نوزادان در روزهای اول زندگی او باید به طور مرتب تعویض شود که تعویض سرهمی نوزادان نیز بسیار راحت می‌باشد.

بلوز برای نوزادان:

در هنگام خرید بلوز برای نوزاد خود حتما به دنبال تی‌شرت ساده با یقه باز باشید تا با توجه به دمای زیاد منزل شما، فرزندتان در ناحیه گردن دچار سوختگی و جوش نشود. علاوه بر این موارد، یقه بلوز نوزادان باید به گونه‌ای باشد که به راحتی از  سر او رد شود. بر اساس این توضیحات، بسیاری از والدین، بلوزی با یقه گرد را برای فرزند کوچک خود ترجیح می‌دهند که در ناحیه کمر و لگن نیز راحت و آزاد باشد.

شلوار برای نوزادان:

یادتان باشد که خرید تعدادی شلوار در روزهای اولیه زندگی نوزادان، به مادر او این امکان را می‌دهد تا در صورت کثیف شدن پایین تنه فرزندش، فقط شلوار او را تعویض نموده و از قرار دادن کل لباس‌های نو نوزاد در ماشین لباسشویی اجتناب کند. بنابراین، می‌توان ادعا کرد که انتخاب چند عدد شلوار با کمر کشی نرم برای نوزادان بسیار مفید بوده و به راحتی بر روی پوشک و شکم نوزاد قرار می‌گیرند. علاوه بر این موارد، خرید شلوار تکی متناسب با اندازه وزن نوزاد نیز کار بسیار راحتی خواهد بود!

پلوور یا ژاکت برای نوزادان:

همانطور که می‌دانید اکثر نوزادان دوست ندارند که لباس‌های چسبان بپوشند. بنابراین، بهتر است شما هم به عنوان یک مادر  برای گرم کردن فرزند کوچک خود در هفته‌های اول زندگی او، از یک ژاکت یا پلوور دکمه‌دار استفاده کنید  که در قسمت جلوی بدن باز می‌ماند.

لباس خواب برای نوزادان:

زیاد مهم نیست که لباس خواب انتخابی شما برای نوزادتان چقدر زیبا به نظر برسد، چون اگر مدل لباس خواب زیاد پیچیده باشد، در هنگام پوشاندن، نیاز به تلاش زیادی داشته و سبب آزار کودک شما خواهد شد.

برای اطلاع از اینکه چه نوع لباس خواب برای نوزادان مناسب است این مطلب بهترین لباس خواب برای نوزادان، چه نوع لباسی است؟ را بخوانید

انواع پتو برای نوزادان:

 پتو یا لحاف نوزاد در روزهای اول زندگی او بهتر است از پشم گوسفند انتخاب شود تا علاوه بر نرم بودن، او را گرم نگه دارد. امروزه، پزشکان متخصص اطفال معتقدند پتوهای سنتی که قبلا برای گرم نگه داشتن نوزادان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند، به دلیل احتمال ابتلای نوزادان به انواع مشکلات، دیگر توصیه نمی‌شوند. با همه این توصیفات، ممکن است با توجه به شرایط اقلیمی محیطی که شما در آن زندگی می‌کنید و فصل تولد نوزادتان، اصلا نیازی به استفاده از این نوع پتوها یا لحاف نباشد. ولی فراموش نکنید که اگر کودک شما متولد فصل زمستان است، حتما یک کت و شلوار از جنس پشم برا او خریداری نموده و در هنگام حضور در بیرون از منزل، او را گرم نگه دارید. البته در اغلب موارد، لباس‌های زمستانی نوزادان از مخلوط الیاف مختلف تهیه شده و در بسیاری موارد، این سبک‌ها مدرن کارآیی سبک‌های سنتی را ندارد. نکته مهم دیگر برای انتخاب لباس گرم نوزادان در مناطق سردسیر این است که اگر می‌خواهید فرزند کوچک خود را با استفاده ازکالسکه یا صندلی اتومبیل از جایی به جای دیگر انتقال دهید، بهتر است از خرید از لباسهای بسیار بزرگ و ضخیم یا کیسه خواب اجتناب نمایید، زیرا امروزه پتو و کیسه خواب‌های مخصوصی از پشم طراحی شده است که هم پوشیدن آن‌ها راحت بوده و هم به آسانی در کالسکه یا صندلی ماشین جای می‌گیرند، بدون این که کودک در داخل آن‌ها لیز بخورد.

جوراب یا جوراب شلواری برای نوزادان:

 معمولا همه مادران در هفته‌های اول از زندگی نوزاد خود نیاز به تعداد زیادی جوراب یا جوراب شلواری دارند تا بتوانند پاهای کودک خود را هم در داخل خانه و هم در هنگام بیرون بردن فرزندشان، گرم نگه دارند. البته  لازم است به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به یاد داشته باشید که پوشاندن جوراب به نوزادان علاوه بر گرم نگه داشتن پاهای او، برای حفظ پاهای در برابر ضربه یا خراشیدگی نیز بسیار موثر است.

برای اطلاع از اینکه در سام بیمارستان چه چیز هایی باید گذاشت این مطلب 10 وسیله مهم برای ساک بیمارستان موقع زایمان را بخوانید

کلاه برای نوزادان:

اگر نوزاد شما متولد فصل‌های گرم سال باشد، شما نیاز به یک کلاه لبه‌دار خواهید داشت تا در هنگام بیرون رفتن، ناحیه صورت و گردن فرزندتان را از شر آفتاب سوختگی محافظت کنید. در مقابل، نوزادانی که متولد فصل‌های سرد سال هستند، نیاز به یک کلاه گرم و نرم دارند تا بتوانند گوش‌های و سر خود را پوشش داده و از بدن خود در برابر سرمای زمستان محافظت کنند.

نکاتی مهم  برای مادران در هنگام انتخاب لباس برای نوزاد خود:

از پوشاندن لباس‌هایی که گردن کودک شما را بیش از حد بسته نگه می‌دارد یا لباس‌هایی که در ناحیه گردن خود دارای بند هستند، خودداری کنید. همچنین، اگر در لباس فرزندتان از انواع دکمه‌ها، روبان‌ها و موارد تزئینی استفاده شده باشد، شما باید آن‌ها را کاملا  بررسی نموده و از امنیت لباس فرزند خود مطمئن شوید؛ در غیر این صورت احتما دارد بر اثر کشیده شدن، نوزاد شما دچار خفگی گردد.

هنگامی که می‌خواهید لباسی را به تن نوزاد خود بپوشانید، در گام اول اندازه لباس باید با اندازه بدن کودک شما متناسب باشد تا در هنگام پوشاندن، مجبور نشوید ضربه محکم و ناگهانی به سر یا سایر اعضای بدن فرزند خود وارد نموده یا ناحیه  گردن او را دچار کشش کنید. در واقع، اندازه دور گردن لباس نوزادان باید با اندازه سر آن‌ها متناسب باشد تا مادر بتواند دست‌ها و پاهای فرزند کوچک خود را به راحتی به سمت آستین و پاهای لباس هدایت کند، چون در غیر این صورت دست‌ها و پاهای نوزاد دچار کشیدگی شده و ممکن است از ناحیه مفاصل دچار دررفتگی شوند.

 در نهایت، یادتان باشد که برای پوشاندن لباس به فرزند خود، بهتر است نوزاد را بر روی میز یا سطح صاف و بدون برجستگی قرار داده و سعی کنید با نوازش کردن و گفتگو با کودک خود، علاوه بر تعویض لباس، با او ارتباط برقرار کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که انتخاب زمان مناسب برای تعویض لباس نوزادان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/