بهترین لباس خواب برای نوزادان، چه نوع لباسی است؟

baby-bed-safety-920x581

اگر می‌خواهید علاوه بر تهیه یک لباس خواب زیبا، امنیت و راحتی فرزند خود را فراهم نموده و  و به او کمک کنید تا درجه حرارت بدن خوب را در حالت تعادل حفظ کن،. حتما مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید.

 برای اطلاع از اینکه بعد از خرید لباس نوزاذ باید آن را بشورید یا نه این مطلب آیا لباس جدید نوزادان را قبل از استفاده بشوییم؟ را بخوانید

برخلاف آنچه که شنیده‌اید، لباس خواب نوزاد نباید از پارچه ضخیم باشد. یادتان باشد که استفاده از پارچه‌های نرم در تهیه لباس خواب کودکان (مانند جنس پنبه)، عمل تنفس را برای آن‌ها آسان می‌کند. طبق نظر پزشکان متخصص اطفال، لباس خواب کودکان باید از جنس مناسب تهیه گردد، طوری که به راحتی آتش نگرفته و در برابر شعله‌های آتش مقاوم باشد. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که این نوع لباس‌ها با برچسب‌های مخصوصی، کاملا مشخص می‌شوند. همچنین، به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه از به کار بردن انواع روبان‌ها، بندها و سایر لوازم تزئینی در تهیه لباس خواب کودکان خود اجتناب نمایید، زیرا این نوع تزیینات می‌تواند به قسمت‌های مختلف بدن نوزاد شما پیچیده و خطر خفگی را برای او ایجاد کند.

یادتان باشد که در هنگام خواب، هرگز نوزاد خود را در لحاف یا پتو نپیچید، زیرا وجود گرمای بیش از حد، یکی از عوامل بروز سندرم مرگ ناگهانی در نوزاد است. همچنین، اگر می‌خواهید حرارت اتاق خواب را بر اساس راحتی نوزاد خود تنظیم نمایید، سعی کنید آن را زیاد گرم نکنید! طبق نظر پزشکان متخصص اطفال، حرارت 21 تا 23 درجه سانتی‌گراد، برای محدوده اتاق نوزادان بسیار مناسب است. علاوه بر این، لباس خواب و تخت کودک باید راحت بوده و به همراه یک لایه ملافه از جنس پنبه باشد. اگر هم می‌خواهید نوزادتان در هنگام خواب احساس خوبی داشته باشد، از زیرا لحاف یا پتو یک لایه دیگر ملافه نرم بر روی کودک قرار دهید.

اگر میخواهید از پوست نوزاد خود مراقبت کنید این مطلب 7 نکته مفید برای حفظ سلامت پوست نوزاد را بخوانید

در فصل سرد سال نیز یک راه خوب برای گرم نگه داشتن انگشتان دست‌ها و پاهای نوزادان استفاده از دستکش و جوراب کاملا نخی و راحت است. همچنین، برای گرم نگه داشتن ناحیه سر نوزاد خود در این فصول می‌توانید از یک کلاه نخی استفاده کنید که ایده بسیار مناسبی است. با این حال، توصیه نمی‌شود که در هنگام خواب، نوزاد را با پتوهای بزرگ و پشمالو یا کت و شلوار ضخیم پوشش دهید، زیرا انجام این کار بدن او را بیش از حد گرم نموده و منجر به خفگی یا حتی مرگ ناگهانی خواهد شد؛ به جای همه این وسایل کافی است یک کیسه خواب با جنس مناسب انتخاب کرده و خواب راحتی را به کودک خود هدیه دهید.

برای اطلاع از لوازم ضروری سیسمونی نوزادان این مطلب 6 لوازم ضروری سیسمونی نوزادان را بخوانید

در طول فصل‌های گرم سال نیز می‌توانید کودک خود را بدون استفاده از لایه‌های اضافی مانند پتو یا لحاف  بخوابانید. فقط کافی است او را به طور مستقیم در مقابل تهویه یا پنجره‌های باز قرار ندهید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/