آیا لباس جدید نوزادان را قبل از استفاده بشوییم؟

1__1532434239_58820

شاید زمان قبل از تولد نوزاد برای خرید انواع مختلف لباس‌ها کمی زود باشد، اما احتمالا خريد وسايل كودك از جمله بهترین کارهايي باشد که والدین مي‌توانند در دوران بارداري انجام دهند! به عنوان والدین يك نوزاد کوچک به خاطر داشته باشيد كه شما باید همیشه سعی کنید تا در خرید وسایل مورد نیاز فرزند خود، گزینه‌های شادتر را انتخاب کنید، چون چیدن اتاق نوزاد و لباس‌های کوچک برای فرزند خود بهترين كاري است كه هر مادر مي‌تواند در دوران بارداري خود انجام دهد.

برای انتخاب صحیح لباس نوزاد این مطلب را نحوه درست خرید لباس کودکان بخوانید

به عنوان يك پدر و مادر جوان به یاد داشته باشید كه در هنگام خرید کردن برای نوزاد کوچک خود، به جای تمرکز بر روي عکس‌های زیبا بر روی لباس‌ها به پارچه نرم و جنس خوب آنها دقت نمایید و فقط، بر لیست وسایل مورد نیاز و ضروري برای زمان بعد از تولد نوزاد خود دقت داشته باشيد. در واقع، مادران بايد اين نكته مهم را به خاطر داشته باشند كه آن‌ها می‌توانند آنچه را که در ذهن خود دارند، بعد از به دنیا آمدن فرزندشان هم، در زمان‌های مناسب و با خیال راحت تهیه کنند.

توصيه‌هاي بيان شده به اين دليل است كه در بیشتر مواقع، مادران باردار بعد از بازگشت از خرید و قانونی‌شکنی در مورد صرف هزینه برای لباس نوزاد خود متوجه مي‌شوند برخی از لباس‌هايي كه خريداري كرده‌اند، قبل از پوشیدن نوزادشان، نیاز به شستشو دارند. پس، به عنوان والدین يك نوزاد متولد نشده، حتما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اين موضوع، مقاله زیر را مطالعه کنید!

آیا قبل از پوشاندن لباس تازه نوزادان ، آن‌ها را بشوییم؟

در ابتدا، لازم است به عنوان يك مادر باردار به خاطر داشته باشيد كه به طور کلی، بهتر است هر لباس جدیدي را كه براي فرزند خود خريداري مي‌كنيد، قبل از استفاده با آب خالی بشویید، چون برخی از نوزادان ممکن است به برخی مواد موجود در لباس‌هاي جديد حساسیت داشته باشند. پس، والدین نوزادان كوچك باید سعی کنند تا حداقل یک بار قبل از پوشاندن لباس‌هاي تازه به تن کودک خود، آن‌ها را آب‌کشی کنند.

هیچ کس نمی‌داند كه لباس‌هاي جديد چه مدت در ویترین فروشگاه‌ها نمایش داده شده‌اند و آیا واقعا محل قرار دادن آن‌ها تمیز بوده است و يا نه. همچنین، برخی از لباس‌ها ممکن است برای بسته‌بندی شدن به صورت جمعي  در جعبه‌های بزرگ قرار داده شده و سپس انبار شوند، که این امر می‌تواند آن‌ها را در معرض خطر آلوده شدن به بیماری‌های مرتبط با جوندگان قرار دهد. به عنوان يك مادر باردار به خاطر داشته باشيد كه استفاده از این نوع لباس‌ها براي نوزادان ممکن است آن‌ها را در معرض آلوده شدن به باکتری‌ها قرار داده و با تحریک پوست كودكان، انواع مشکلات پوستي و حساسيت را بدن آن‌ها به وجود آورد. علاوه بر اين موارد، لازم است به عنوان والدين يك نوزاد كوچك بدانيد كه در بسیاری از موارد، لباس‌های جدید را با محلول فرمالدئید اسپری می‌کنند تا همیشه تازه و نو به نظر برسند. این محلول هم از جمله مواد شیمیایی خشنی است که  می‌تواند برای پوست حساس کودکان، بیش از حد مضر باشد. بنابراین، يادتان باشد كه بهترین کار برای جلوگیری از بروز حساسیت‌ها و عونت‌های پوستی در کودکان، شستن لباس‌های تازه آن‌ها قبل از استفاده است.

انتخاب محصولات شوینده مناسب برای شستن لباس نوزاد:

به یاد داشته باشید كه محصولات شوينده استفاده شده برای شستن لباس‌های کودکان باید عاری از هرگونه مواد شیمیایی و عطرها باشد، چون استفاده از مواد شوینده طبیعی جهت شستن لباس‌های نوزادان می‌تواند از بروز حساسیت پوستی و آسیب رسیدن به بدن آن‌ها جلوگیری کند.

به همين دليل، به عنوان مادر یک کودک سعی کنید تا همیشه مواد شوینده ملایم را برای شستشوی لباس‌های فرزند كوچك خود انتخاب کنید، چون این مواد به پوست حساس او صدمه نخواهند زد. والدین می‌توانند این نوع مواد شوینده را از سوپرمارکت‌های محلی بخرید و یا در مورد انتخاب بهترین گزینه با یک پزشک متخصص اطفال باتجربه مشورت نمایند. همچنین، يادتان باشد كه استفاده از یک نرم‌کننده مناسب پارچه هم باعث نرم نگه داشته شدن انواع لباس‌هاي کودکان شده و از تحریک پوست آنها جلوگیری خواهد نمود.

لباس جدید نوزادان را با چه نوع مواد شوینده‌اي بشوییم؟

 کودکان کوچک ممکن است در برخی موارد قسمت‌های در دسترس لباس‌های خود را در دهانشان بگذارند. بنابراین، اگر شما هم به عنوان والدین چنین نوزادی نگران لکه‌هاي ایجاد شده بر روي لباس فرزند خود هستید، بايد به یاد داشته باشید كه باشد فقط از مواد شوینده ملایم و بدون مواد شیمیایي جهت شستن لکه‌هاي لباس کودک خود استفاده کنید.

فراموش نکنید كه شستن تمام لباس‌های نوزادان با آب ولرم و یا آبي که در دمای اتاق قرار دارد الزامی است. يادتان باشد كه از آب گرم فقط برای شستن پوشک پارچه‌ای نوزادان کوچک خود استفاده کنید.

در صورتی که نمی‌توانید مواد شوینده BABY-SAFE و مناسب را جهت شستشوي لباس‌های نوزاد کوچک خود از بازار پیدا کنید، می‌توانید خودتان در خانه به سادگی با ترکیب یک فنجان از تکه‌های صابون کاستیا با یک فنجان و نیم از بوراکس، ماده شوینده سالم براي شستن لباس‌هاي نوزاد خود را درست کنید.

به خاطر داشته باشيد كه بهترین کار برای شستن لباس‌های نوزاد برای اولین بار، خیساندن آن‌ها در یک وان آب و سپس شستشو دادن با مواد شوینده ملایم می‌باشد.

شستن لباس‌های نوزادان با استفاده از سرکه هم ایده بسیار خوبی است. برای این کار، ابتدا فقط چند قاشق غذاخوری سرکه را به یک سطل آب اضافه کنید و سپس لباس‌های فرزند کوچک خود را در داخل سطل ریخته و شستشو دهید. البته، يادتان باشد كه براي شستشوی نهایی لباس‌هاي فرزند خود، آن‌ها را باید با آب بشوييد.

در نهايت به خاطر داشته باشيد كه همیشه، قبل از شستن لباس‌هاي فرزند خود به دستورالعمل درج شده بر روی برچسب لباس توجه کنید. اگر کودک شما مستعد مشکل آلرژی است، هم قبل از به کار بردن مواد شوینده جدید دقت نموده و در صورت بروز حساسیت فورا با یک پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/