کمر درد بعد از سزارین طبیعی است؟ | درمان کمردرد بعد از زایمان

کمر درد بعد از سزارین

این احتمال خوب است که شما در دوران بارداری خود با کمردرد کنار آمده باشید. از این گذشته ، افزایش وزن ، تغییرات هورمونی و ناتوانی عمومی می تواند صدمه ای به بدن ، از جمله کمر وارد کند. اگرچه شما احتمالاً در دوران بارداری احساس ناراحتی می کنید ، اما ممکن است انتظار کمر درد بعد از زایمان را نداشته باشید.

کمر درد چیزی است که برخی مادران پس از تولد تجربه می کنند ، درد آن چند ساعت پس از زایمان شروع می شود و روزها ، هفته ها یا ماه ها پس از زایمان ادامه دارد. در اینجا نگاهی داریم به دلایل احتمالی کمر درد پس از سزارین، که معمولاً به عنوان بخش C شناخته می شود و همچنین آنچه می توانید برای تسکین برخی از ناراحتی ها انجام دهید.

دلایل کمر درد بعد از سزارین

کمر درد بعد از سزارین می تواند شما را عصبی کند، به ویژه هنگامی که از جراحی بهبود می یابید. احتمالاً انتظار داشتید در محل برش احساس ناراحتی کنید ، اما اکنون در مکان های بیشتری از آنچه فکر می کنید، درد را حس می کنید.  

چندین توضیح قابل قبول برای درد وجود دارد که ممکن است در قسمت فوقانی یا پایین کمر احساس کنید.

تغییرات هورمونی

باردار بودن نه تنها باعث افزایش اندازه معده می شود بلکه تغییرات دیگری را نیز در پی دارد که برخی از آنها ممکن است به کمر درد پس از زایمان کمک کنند. در دوران بارداری ، بدن هورمون بارداری ریلکسین را برای آماده سازی برای زایمان آزاد می کند. این هورمون رباط ها و مفاصل را شل می کند به طوری که راحت تر می توان کودک را بیرون کشید. بدن بدون در نظر گرفتن اینکه شما زایمان واژینال دارید یا سزارین، این هورمون ها را آزاد می کند.

از آنجا که هنگام شل شدن مفاصل و رباط ها ، کشیدن کمر راحت تر است ، ممکن است کمترین فعالیت باعث درد پایین یا اواسط کمر شود.
خبر خوب این است که مفاصل ، عضلات و رباط های شما به تدریج در ماه های بعد از بارداری تقویت می شوند.  

افزایش وزن

حمل وزن اضافی بدن یکی دیگر از عوامل موثر در کمر درد بعد از سزارین است. طبیعی است که وزن شما در دوران بارداری افزایش یابد. بیش از همه ، شما در حال رشد یک فرد کاملا جدید هستید و اضافه وزن و تغییر مکان تعادل جنین می تواند باعث ایجاد فشار بر پشت و ستون فقرات شود و منجر به کمردرد شود.

بلند كردن و حمل نوزاد

کودک شما ممکن است فقط سه و نیم تا چهار کیلوگرم وزن باشد که به نظر نمی رسد زیاد باشد ، اما این وزن اضافی است که اکنون هر روز در آغوش خود حمل می کنید. همچنین ، شما دائماً خم می شوید و کودک خود را از تخت ، صندلی ماشین و کالسکه بلند می کنید. این حرکات اضافی می تواند بر وضعیت شما تأثیر بگذارد و باعث درد گردن و یا کمر شود.

آگاهی بیشتر از وضعیت بدن در هنگام دست زدن به کودک ممکن است باعث تسکین شود. هنگام بلند کردن کودک به جای خم شدن ، کمرتان را تا حد ممکن صاف و ایستاده نگه دارید و از پاها استفاده کنید. در نظر بگیرید که چگونه صندلی ماشین خود را قرار داده اید و اینکه آیا نشستن در ماشین برای دسترسی به صندلی نیاز به موقعیت نامناسب هنگام بلند کردن و خارج شدن کودک را کاهش می دهد. تختخواب هم همینطور. در نظر بگیرید که آیا این محل برای دسترسی بهینه شما برای استفاده قرار گرفته است (و همچنین برای ایمنی کودک!) و در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید.

کمر درد بعد از سزارین

شیردهی

شیردهی یک روش عالی برای پیوند با کودک شما است ، و در طول هر دوره تغذیه ، ممکن است با عشق به چشمان کودک خیره شوید.
متاسفانه ، حفظ بیش از حد این وضعیت می تواند گردن شما را خسته کند ، باعث گردن درد شود که به پشت شما فشار می آورد. وضعیت بد هنگام شیردهی همچنین می تواند باعث کمردرد بعد از سزارین شود ، به خصوص اگر شانه های خود را به سمت کودک خود جمع کنید. برای کاهش درد ، شانه های خود را آرام نگه دارید و یک بالش زیر آرنج خود قرار دهید تا از بازو پشتیبانی کند. در حالی که خوب نیست که هنگام تغذیه به پایین نگاه کنید ، گاهی اوقات نگاه خود را بشکنید و مستقیم نگاه کنید تا از خسته شدن گردن خود جلوگیری کنید. 

اثرات بیهوشی

نوع بی حسی که قبل از سزارین دریافت می کنید نیز می تواند باعث درد در روزها یا هفته های بعد از زایمان شود. ممکن است برای آماده سازی برای جراحی ، انسداد اپیدورال یا ستون فقرات دریافت کنید.  با اپیدورال ، پزشک بی حسی را به ناحیه اطراف نخاع شما تزریق می کند. در همین حال ، با انسداد نخاع ، بی حسی را نزدیک به نخاع شما تزریق می کنند. بلوک های نخاعی سریعتر کار می کنند ، در حالیکه بی حسی اپیدورال ممکن است تا 20 دقیقه طول بکشد ، بنابراین روش زایمان می تواند بر نوع مورد استفاده تأثیر بگذارد.  

یک مشکل در انسداد اپیدورال یا نخاع این است که پس از زایمان باعث اسپاسم عضلانی در نزدیکی نخاع می شوند. این اسپاسم ها می توانند هفته ها یا ماه ها پس از زایمان ادامه داشته باشند.  

در مورد کمر درد بعد از سزارین چه کار می توانید انجام دهید؟

کمر درد پس از سزارین اغلب موقتی است و شدت درد در طی روزها ، هفته ها و ماه های پس از زایمان به تدریج کاهش می یابد. در ضمن ، در اینجا چندین روش برای کمک به کمر خود را مشاهده می کنید.  

سعی کنید هنگام بلند کردن و تحویل گرفتن کودک خم نشوید

مراقب وضعیت قرارگیری بدن خود باشید. پشت خود را صاف نگه دارید و با زانو خم شوید. اگر احساس درد می کنید ، از شریک زندگی خود یا شخص دیگری بخواهید کودک را در گهواره ، کالسکه یا صندلی ماشین قرار دهد.  

هنگام شیردهی کمرتان را صاف نگه دارید

این می تواند از فشار وارد بر ستون فقرات و گردن شما جلوگیری کرده و از کمردرد جلوگیری کرده و درد موجود را تسکین دهد. یافتن یک مکان راحت برای تغذیه می تواند یک دنیا تفاوت ایجاد کند.  

یک دوش آب گرم بگیر

حمام گرم می تواند تنش عضلانی و اسپاسم عضلات پشت شما را برطرف کند. به علاوه ، گرمای مرطوب به افزایش گردش خون ، کاهش التهاب و کمردرد کمک می کند. از آنجا که سزارین جراحی است ، حمام نکنید تا زمانی که ارائه دهنده خدمات بهداشتی به شما صریح بگوید. اگر وقت حمام ندارید ، زیر دوش بایستید و اجازه دهید آب گرم به پشت شما برود ، یا از پد گرم کننده استفاده کنید.  

تمرینات ملایم را انتخاب کنید

هنگامی که ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما چراغ سبز نشان داد ، با تمرینات راحت و ساده ای مانند پیلاتس یا یوگا شروع کنید. این به تقویت عضلات شکم و آزاد شدن تنش عضلانی در کمر کمک می کند. علاوه بر این ، رفتن به یک پیاده روی سبک می تواند گردش خون را بهبود بخشد. این ممکن است التهاب و اسپاسم پشت شما را کاهش دهد.  

به خودتان اجازه دهید استراحت کنید

حرکت بیش از حد می تواند باعث تشدید کمردرد شود. بنابراین تا آنجا که ممکن است از پاهای خود دور باشید ، مخصوصاً اگر دچار چاقی هستید. به کمرتان فرصت استراحت و بهبودی دهید. بیش از حد فعال بودن می تواند درد را طولانی کند. همچنین ، هر زمان که ممکن است چرت بزنید. خواب نوعی ترمیم بدن است و مراقبت از کودک تازه به این معنی است که تمام خواب مورد نیاز خود را نمی گیرید.  

کمر درد پس از زایمان

ماساژ بگیرید

ماساژ دادن به پشت نیز می تواند به احساس بهتر شما کمک کند. ماساژ می تواند تنش عضلانی را از بین ببرد و گردش خون را بهبود بخشد. از شریک زندگی خود بخواهید که به شما ماساژ دهد ، یا ماساژ حرفه ای پس از زایمان انجام دهد.  

برای تسکین اسپاسم از داروهای ضد درد استفاده کنید

همچنین ، از پزشک خود در مورد مصرف داروهای ایمن ، به ویژه اگر شیرده هستید ، سوال کنید. به طور معمول ، مصرف استامینوفن و ایبوپروفن هنگام شیردهی مشکلی ندارد. فقط مطمئن شوید که از حداکثر دوز روزانه طبق دستورالعمل روی برچسب فراتر نروید.  

چه زمانی برای درد کمر بعد از سزارین به پزشک مراجعه کنید؟

اگرچه کمر درد پس از سزارین شایع است ، اما درد شدید را نادیده نگیرید. این شامل دردی است که مانع از خواب شبانه شما می شود و یا حرکت یا نگه داشتن کودک را دشوار می کند. ممکن است لازم باشد پزشک داروی ضد درد قوی تری برای شما تجویز کند. بسته به شدت درد ، برای تقویت عضلات شکم یا کمر و تسکین درد لازم است با یک متخصص فیزیوتراپی کار کنید.

همچنین هنگامی که تب یا بی حسی همراه با کمر درد است ، مراجعه به یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی بسیار مهم است. این می تواند نشانه ای از عوارض عصبی ناشی از بیهوشی باشد.  

زایمان سزارین چه برنامه ریزی شده باشد و چه غیرمنتظره ، اغلب با زمان بهبودی بیشتری همراه است و همچنین ممکن است دچار کمردرد شوید. درد معمولاً موقتی است و گاهی اوقات با بهبود وضعیت بدن و انجام سایر تنظیمات قابل بازگشت است. اگر بعد از گذشت دو ماه درد بهبود نیافت یا در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد کرد ، با پزشک خود صحبت کنید و گزینه های دیگر را برای تسکین پیدا کنید.

کمر درد بعد از سزارین طبیعی است؟

کمر درد پس از زایمان سزارین ممکن است به دلیل افزایش وزن، تغییرات هورمونی و اثرات داروهای بیهوشی باشد با این حال بعد از گذشت روزها و هفته‌ها باید این کمر درد به پایان برسد و در غیر این صورت به پزشک مراجعه کنید.  

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/