علت عرق کردن شبانه پس از زایمان چیست؟

night_sweats_780__1531667646_94608

عرق شبانه زنان پس از پایان دوران حاملگی و پوسته پوسته شدن پوست در طول روز می‌تواند باعث خراب شدن روحیه و تخلیه انرژی آن‌ها گردد. به همین دلیل، در این مقاله نکاتی برای راهنمایی شما در مورد عرق کردن زنان در دوران پس از زایمان ارائه شده است. با انجام کارهای زیر، مطمئن باشید که علائم این مشکل بعد از زایمان در بدن شما از بین رفته و در زمان کوتاهی، بدن و زندگی به روال عادی گذشته خود باز خواهد گشت.

عرق کردن در دوران بعد از زایمان و جوش زدن بدن:

شما به عنوان یک زن حامله مانند بسیاری از زنان دیگر، ممکن است پس از به دنیا آوردن فرزند خود دچار جوش زدن یا عرق کردن شبانه شوید. برخی از حقایق درباره عرق کردن زنان پس از زایمان وجود دارد، که همه زنان حامله باید آن‌ها را بدانند. این حقایق عبارتند از:

  • عرق کردن زنان بعد از تولد نوزاد عمدتا در طول شب و در هنگام خوابیدن زنان رخ می‌دهد. در واقع، عرق کردن شبانه زنان پس از اتمام دوران حاملگی بسیار شایع است.
  • فراموش نکنید که عرق کردن بیش از حد بعد از پایان یافتن دوران بارداری می‌تواند عمدتا به واسطه ترشح هورمون‌های بارداری باشد، که بدن شما را برای از بین بردن مایعات اضافی که قبلا برای تغذیه جنین ذخیره شده بود، آماده می‌کند.
  • پس از دوران  بارداری، کاهش ناگهانی سطح ترشح هورمون استروژن در بدن زنان رخ می‌دهد. این شرایط، موجب آزاد شدن بیش از حد آب موجود در بدن شده و عرق کردن این افراد را در طول دوران پس از زایمان به دنبال خواهد داشت.

قسمت عمده آب اضافی در بدن زنان زائو در طول شب آزاد می‌شود. اما در تعداد کمی از زنان ممکن است این فرایند در طول روز هم اتفاق بیافتد.

چه مدت پس از زایمان تعریق متوقف میشود؟

نکته مهمی که همه زنان باردار باید به خاطر داشته باشند، این است که در بیشتر مواقع ممکن است فرد در طول شب طوری عرق کند که لباس‌های او کاملا خیس شود. در چنین مواردی، اصلا نگران نباشید! چون این نوع عرق کردن برای مدت طولانی ادامه نخواهد داشت و فقط برای یک مدت کوتاه است. همچنین، بدانید که بروز این حالت یک امر کاملا طبیعی است و می‌تواند هفته‌ها بعد از تولد کودک ادامه یابد. در نهایت، هنگامی که هورمون‌ها ی بارداری از بین رفتند و بدن شما به حالت قبلی خود برگشت، این مشکل خود به خود حل خواهد شد.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه پزشکی پنسیلوانیا، در اکثر موارد، عرق کردن شبانه زنان در دوران  بعد از زایمان تنها دو تا چهار هفته پس از زایمان ادامه دارد. با این حال، در زنانی که نوزاد کوچک خود را به طور منظم شیر می‌دهند، دوره عرق کردن ممکن است طولانی شده و تا مدت‌ها ادامه یابد. در هر صورت، فراموش نکنید که مشکل عرق کردن شبانه زنان نباید بیش از چهار هفته بعد از زایمان طول بکشد.

درمان مشکل عرق کردن شبانه در طی دوران بعد از زایمان:

در ادامه این مقاله، چند مورد در مورد عرق کردن شبانه زنان در دوران پس از زایمان بیان شده است که می‌تواند تاثیر زیادی بر زندگی فرد داشته و باشد. این موارد عبارتند از:

  • همانطور که می‌دانید محافظت از بدن زنان زائو در برابر از دست دادن آب بدن مهم‌ترین نکته است، زیرا بدن آن‌ها در این دوره تمایل زیادی به از دست دادن مقدار زیادی از مایعات بدن در طول شب داشته و دچار کم آبی خواهد شد. به همین دلیل، بدن برای از بین بردن مشکل کم آبی سریع نیاز به مصرف مایعات اضافی خواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است که زن زائو در دوران نقاهت خود مصرف آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. زمانی که فرد آب بیشتری می‌نوشد، سریع جذب بدن شده و کمبود مایعات در بدن او را بلافاصله از بین می‌برد. درنتیجه، باعث می‌شود تا هرچه زودتر مشکل عرق کردن پس از زایمان در او تسکین یابد.
  • نکته مهمی که در هنگام عرق کردن بیش از حد باید به یاد داشته باشید، این است که نوشیدن دو تا سه لیوان آب بلافاصله بعد از از عرق شبانه راهکار خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن در دوران پس از زایمان است، به خصوص اگر مادر نوزاد خود را با شیر خود تغذیه کند، این امر بسیار الزامی است.
  • یکی از راه‌های درست برای اندازه‌گیری آب موجود در بدن زنان زائو بررسی رنگ ادرار او است. اگر رنگ ادرار مادری زرد کم‌رنگ باشد، بدن او هیدراته بوده و  اگر رنگ ادرار تیره‌ تر شود، فرد با کمبود اب در بدن مواجه شده و باید با نوشیدن آب زیاد نیاز بدن خود را تامین کند.

چه نوع لباسی برای از بین بردن عرق شبانه مناسب است؟

 به عنوان یک زن حامله یادتان باشد که پنبه بهترین ماده برای تهیه لباس خواب زنان برای دوران پس از زایمان است، زیرا بدن را خنک نگه می‌دارد. در حالی که استفاده از الیاف مصنوعی از جمله مواد پلی‌استر باعث گرم شدن بدن شده و عرق کردن زیاد را در بدن مادر به دنبال خواهد داشت. پس همه زنان در دوران بارداری و پس از زایمان باید سعی کنند تا از پوشیدن لباس‌های الیاف مصنوعی به شدت اجتناب نمایند. در این دوران لباس‌هایی که از پنبه درست شده، بسیار سبک هستند و به راحتی هم قابل شستشو می‌باشند، برای استفاده جهت لباس خواب زنان بسیار مناسب بوده و مشکل عرق کردن را از بین خواهند برد. در نهایت، این نکته مهم را به یاد داشته باشید که در دوران شیردهی ونقاهت ، زنان باید اطمینان حاصل کنند که لباس‌هایشان هیچ نوع کمربندهایی برای کشیدن نداشته باشند.

نکات دیگری که برای راحتی و رهایی زنان از عرق کردن شبانه در دوران نقاهت پس از زایمان مفید هستند، عبارتند از:

  • به عنوان یک زن زائو یا شیرده اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما دارای تهویه مناسب بوده و پنجره‌هایش با توری ایمن پوشانده شده باشد.
  • زنان می‌توانند در این دوران درجه حرارت اتاق خود را با روش کردن وسایل خنک‌کننده هوا پایین بیاورند، البته اگر در این مورد مشکلی با همسر خود نداشته باشد.
  • همچنین این افراد می‌توانند به وسیله دوش گرفتن با آب خنک، قبل از رفتن به رختخواب درجه حرارت بدن خود را پایین آورده و یا با نوشیدن یک لیوان آب سرد روند عرق کردن شبانه را در بدن خود کاهش دهند.
  • به عنوان یک زن زائو همیشه سعی کنید یک لیوان آب خنک را در کنار تخت خود نگه دارید تا بلافاصله بعد از بیدار شدن، وقتی به آب نیاز دارید، از آن استفاده کنید.
  • علاوه بر این موارد، یک حوله یا دستمال نرم را کنار دست خود و یا بر روی بالش قرار دهید تا بتوانید در صورت نیاز رطوبت بدن خود را به وسیله ان جذب کنید.
  • استفاده از پودر تالک در تمام قسمت‌های بدن زنان برای جذب عرق اضافی و از بین بردن مشکل خارش و گرمازدگی بسیار مفید است.

در نهایت، یادتان باشد که اگر در طول شب، با عرق کردن درجه حرارت بدنتان به  100 درجه فارنهایت یا بیشتر رسید، باید حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام واقعا ممنونم دیگه داشتم احساس درماندگی میکردم نمیدونستم علت اینهمه تعریق چیه نصف شب انگار یک تشت آب روم ریخته باشن بالشم موهام لباسهام خیس عرق میشه الان دیگه سی وپنج روز از زایمانم گذشته ولی شدیدا شبها عرق میکنم دیشب از رنگ نارنجی ادرارم...

با سلام واقعا ممنونم دیگه داشتم احساس درماندگی میکردم نمیدونستم علت اینهمه تعریق چیه نصف شب انگار یک تشت آب روم ریخته باشن بالشم موهام لباسهام خیس عرق میشه الان دیگه سی وپنج روز از زایمانم گذشته ولی شدیدا شبها عرق میکنم دیشب از رنگ نارنجی ادرارم ترسیدم گفتم قبل از مراجعه به پزشک بگردم ببینم شاید دلیلشو فهمیدم وتو این اوضاع کرونایی مجبور نشم برم مطب.الان دیگه به لطف شمامیدونم چکار کنم.من البته بیشتر از آب چایی میخورم فک کنم باید اونو کمتر کنم

ادامه مطلب

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/