بزرگی شکم و سینه بعد از زایمان طبیعی است؟

zayman-112

 همانطور که می دانید دوران بارداری هر زنی زمان امیدهای جدید، آرزوها و انتظارات متفاوت است. به همین دلیل، می توان ادعا کرد که باردار شدن زیباترین اتفاق در جهان می باشد که زندگی زوجین را دچار تحول می کند. در واقع، هیچ تصویری زیباتر از دیدن یک زن باردار با یک نوزاد نازه در داخل شکم او وجود ندارد!

تغییرات زیادی بعد از حامله شدن، در بدن زنان به وجود خواهد آمد. در واقع، از این به بعد موجود دیگری در داخل بدن مادر باردار به سر می برد! پذیرش این واقعیت که کس دیگری در داخل بدن رشد می کند، منجر به بروز تغییرات ناگهانی در بدن و اعمال زن باردار خواهد شد. به همین دلیل، زنان باید قبل از باردار شدن با تغییر دوران بارداری در بدن خود آشنا شوند، تا بعدا احساس گناه نکنند. با این کار فرضیات مخربی که در ذهن خود در مورد حاملگی دارند، از بین رفته و پیشرفت دوران بارداری این افراد به صورت بهتری ادامه خواهد داشت. البته اغلب تغییراتی که پس از گذراندن دوران بارداری در بدن زنان اتفاق می افتد، به دلیل بالا رفتن ترشح هورمون هایی است که در دوران بارداری برای آماده سازی رحم جهت رشد نوزاد است. جالب است بدانید که برخی از این تغییرات ممکن است برای همیشه در بدن فرد باقی بماند.

تغییرات اساسی که بعد از زایمان، در بدن اغلب زنان اتفاق می افتد:

اگر شما هم در دوران بعد از زایمان تغییراتی را در بدن خود تجربه می کنید، نگران نباشید! زیرا بعضی از این تغییرات بسیار شایع بوده و در اغلب زنان حامله به وفور دیده می شود. این در حالی است که بروز برخی دیگر از این تغییرات می تواند باعث تعجب خانم های جوان شده و این افراد را برای مقابله با این تحولات تحریک نماید. در ادامه این مقاله، تغییرات بدنی مشترک که در دوران بعد از زایمان در بدن زنان اتفاق می افتد، بیان شده است، که عبارتند از:

1. افزایش وزن زنان بعد از زایمان:

معمولا بدن زنان حامله در دوران بعد از زایمان (به دلیل تغییراتی که در دوران بارداری اتفاق افتاده است) تمایل دارد تا وزن بیشتری به دست بیاورد. در واقع، در طی دوران بارداری و بعد از زایمان، خون بدن زنان حدود 50 درصد افزایش یافته و بدن وزن زیادی را به دست خواهد آورد. جالب است بدانید که زنان در دوران بارداری می توانند با مصرف مقدار مناسبی غذا، نیاز بدن خود و نوزاد درون رحمشان را تامین نموده و با افراط در تغذیه، اضافه وزن را برای خود و نوزاد به ارمغان بیاورند. این وزن اضافی در بیشتر موارد حتی بعد از زایمان نیز در بدن فرد باقی مانده و او را در مورد تناسب اندام خود با مشکلات زیاد مواجه خواهد نمود.
با توجه به این دلایل، زنان می توانند در دوران بارداری خود با استفاده از رژیم غذایی متناسب و انجام حرکات ورزشی سبک و داشتن تحرک کافی، تا حد زیادی الگوی وزن قبلی خود را در دوران پس از بارداری نیز حفظ نموده و بر سلامت خود و فرزند داخل رحمشان تأثیر بگذارند.

مشکل بسیاری از خانم ها بعد از زایمان این است که پریود نمیشوند، چرا بعد از زایمان پریود نمیشوم؟ جواب سوال های شما را می دهد.

2. بزرگ شدن شکم زنان بعد از زایمان:

بالا آمدن شکم زنان با پیشرفت دوران بارداری نشان دهنده رشد مناسب کودک است. همچنین، به خاطر بروز این تغییرات در بدن زنان باردار، عضلات لگن کشش زیادی یافته و خود را برای انجام روند زایمان طبیعی آماده می کنند که انجام بیش از حد تمرینات ورزشی در این دوران بر روند کار زایمان تاثیر گذاشته و تولد نوزاد را بسیار آسان خواهد نمود.  این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که اگر شما تمام تلاش خود را وقف کم کردن وزن خود در این دوران بکنید، در کاهش وزن موفق نخواهید شد، زیرا موجود کوچکی در درون شما در حال رشد است که باعث برآمده شدن شکم شما و به هم خوردن تناسب اندام بدنتان می شود. در واقع، با وجود تمام اقدامات زنان در دوران بارداری برای تناسب اندام، هیچ راه فراری در مورد بالا آمدن شکم وجود ندارد. این افراد باید تا پایان نه ماه دوران بارداری با آن زندگی کرده و تغییرات حاصل از آن را بپذیرند!

3. نوسانات جنسی زنان بعد از زایمان:

به وجود آمدن نوسان جنسی در زنان چیزی است که به خلق و خوی فرد پس از بارداری هم تاثیر گذاشته و امری غیر قابل پیش-بینی است. به همین دلیل، ممکن است زنان رائو گاهی اوقات احساسات جنسی بیشتری داشته و احساس نیاز کنند. در حالی که گاهی اوقات هم ممکن است فرد در طول مراحل مختلف بعد از زایمان هیچ احساس جنسی در خود نداشته باشند. پس، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه با بروز تغییر در احساسات مختلف خود، هرگز خودتان را مجازات نکنید، زیرا این تحولات چیزی است که از حیطه قدرت شما خارج می باشد! در واقع، میزان ترشح هورمون های بدن مادر در دوران بارداری و بعد از زایمان متغیر بوده و بدن تمایل بیشتری به جذب آن ها دارد.
در نهایت، به یاد داشته باشید که در دوران بعد از زایمان، مدتی طول می کشد تا بدن مادر با حالات مختلف و تغییرات ایجاد شده سازگار گردیده و احساسات جنسی خود را به صورت طبیعی بازگرداند.

4. بزرگتر شدن سینه های زنان بعد از زایمان:

اگر به عنوان یک زن باردار در سینه های خود دقیق شوید، خواهید دید که بزرگ تر از گذشته شده اند. این تغییر دلیل آشکاری دارد و آن هم این است که غدد پستانی مادر برای شیردهی و تغذیه نوزاد با شیر مادر در دوران بعد از زایمان آماده می شود. در اکثر موارد، ممکن است افزایش اندازه سینه های زنان علاوه بر دوران بارداری، بعد از انجام زایمان هم ادامه داشته باشد. پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می کنند که سینه های بزرگ تر بعد از انجام زایمان برای تغذیه نوزاد تازه متولدشده بسیار مناسب خواهند بود.

5. ایجاد تغییر در اندازه کفش زنان بعد از زایمان:

نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که در دوران بارداری و پس از آن، اندازه کفش زنان تغییر می کند، زیرا مواجه شدن فرد با وزن اضافی در دوران بارداری فشار زیادی به پاها وارد نموده و با ایجاد قوس در پاها باعث پهن تر شدن آن ها می شود. در واقع، تغییرات دوران بارداری خود را با تغییر در اندازه کفش زنان نشان خواهد داد که ممکن است در دوران بعد از زایمان نیز ادامه یابد. بنابراین زنان حامله باید با پوشیدن کفش راحتی و کمی بزرگ فضای بیشتری را جهت راحتی پاهای خود ایجاد نموده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنند .

مشکل یبوست پس از زایمان در زنان چه مدت طول می کشد

6. تغییرات پوستی زنان بعد از زایمان:

همانطور که می دانید بعضی از زنان در دوران بعد از حاملگی و به دنیا آوردن نوزاد خود، به موجود بسیار زیبایی تبدیل می شوند که بروز این تغییر در بدن اکثر زنان امری کاملا درست است. در واقع، بالا رفتن میزان ترشح هورمون ها در بدن زنان همراه با گردش خون اضافی در دوران بارداری، درخشش زیادی را به صورت زنان هدیه خواهد نمود. خبر خوب این است که این درخشش و زیبایی معمولا می تواند تا ابد بر روی پوست برخی زنان باقی بماند. بنابراین، تعجب آور نیست که برخی از مادران، به طور مداوم به این نکته جالب اشاره می کنند!

7. از دست دادن موهای زنان بعد از زایمان:

از دست دادن مو زن باردار نکته تعجب برانگیز و ناخوشایندی است که برای مدت زمان کوتاهی، احساسات فرد را تحت تاثیر قرار داده و مایه خجالت او می شود. با این حال، بهتر است بدانید که این فاز کاملا موقتی بوده و نباید به آن توجه زیادی کرد. البته این نکته مهم را هم فراموش نکنید که در دوران بارداری، پوست و موهای زنان به علت گردش خون اضافی در سراسر بدن، تمایل بیشتری به رشد داشته و شفاف و انبوه تر از قبل می شوند. اما در دوران بعد از زایمان، گردش خون به حالت عادی بازگشته و تمام موهای اضافی رشد کرده خود به خود از بین خواهند رفت. به همین دلیل اکثر زنان پس از به دنیا آوردن فرزند خود، از ناپایدار بودن موهای سر شکایت دارند!
در نهایت، یادتان باشد که تغییرات ذکرشده در مقاله بالا بعضی از تغییرات طبیعی در بدن زنان بعد از اتمام دوران بارداری هستند. به دلیل این که هیچ کدام از آن ها تغییر دائمی نیستند، پس باید همه زنان این تغييرات را در بدن خود قبول كرده و با آن کنار بیایند. پس از آنکه یک کودک زیبا وارد زندگی مادر شد، سود و زیان تمام این تغییرات را به راحتی درک کرده و از نگرانی و احساس ناراحتی خود در دوران بارداری و بعد از زایمان پشیمان خواهند گردید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/